Har nu lyckats avsätta litet av min lediga tid i denna tråd. Jag har inte hunnit läsa allt den senaste veckan och har med stor sannolikhet missat många inlägg. Påhopp med anledning av detta faktum, tänker jag faktiskt helt enkelt negligera.
Bland många tragiska fakta och åsikter i detta mordfall, så har jag fått uppfattningen om att Theo utsattes för Patrics misshandel ganska tidigt efter samboskapet. Dagis påpekade Theos förändring efter påskledigheten. Varningstecknen fanns dessvärre redan i mars. Dagispersonalen skulle ha slängt av sig förnekelsetäcket, visat civilkurage och delgett soc. sina anteckningar.
TP s. 81.
Citat:
"Observation. Theo ramlar och slår sig i huvudet. Jag (Maritha) sitter här och vill att han skall komma till mig. Jag (Maritha) sitter här och vill att han skall komma till mig. (Jag har ett annat barn i mitt knät.) Theo gråter precis när han slagit sig två, tre gråt, sedan blir han tyst och tittar nollställt i blicken på mig, när jag vill ha kontakt med honom. Kommer inte krypande till mig."
Som jag har uppfattat dateringen, så handlar detta om v 11. Påsken inföll drygt 2 veckor senare. Hur lång tid tar det för någon som är drygt 1,5 år gammal att lära sig att stänga av sina känslor?
Varför noterar dagispersonalen (s.73 -81 i TP) en del anmärkningsvärda händelser betr. Theo, men i mötet med soc. Mjölby framför de inte sina farhågor utan säger att det inte finns några problem?