2010-09-09, 10:47
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Menar du på fullaste allvar att en mor besitter övernaturliga gåvor och är tankeläsare? Tja, gå du genom livet och tro det....

Brukar räcka med de naturliga gåvor människor utrustats med.
Citera
2010-09-09, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Ingen läkare i världen kan veta bättre än en mamma vad som felas ens barn, såvida det inte gäller konstiga sjukdomar vill säga. Och fakta talar ju för sig själva - nej, mamman fattade inte vad som pågick i hennes hem med hennes eget barn. För hon är en efterbliven idiot som aldrig borde skaffat barn.

Precis. Jag tror inte det behöver vara så att mamman var rent igenom ond och lät sitt barn torteras på det här sättet, hon var antagligen så inne i sitt egna liv och sin "fantastiska" nya pojkvän så hon vägrade se något annat. För henne var hennes liv viktigare än sin son, det som beskrivs av att hon verkar mest upprörd över att han porrsurfat i förhören visar också på det. Hon är inte frisk, det märker väll vem som helst.

Utöver detta så får jag panik bara av att läsa vad ni andra har skrivit, kommer aldrig vilja läsa förundersökningen. Fortsätter bara läsa här för att jag hoppas att det ska stå att Patric plågats så av ångest i häktet att han tagit sitt liv, förhoppningsvis på något smärtsamt vis.
Citera
2010-09-09, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdande
Precis. Jag tror inte det behöver vara så att mamman var rent igenom ond och lät sitt barn torteras på det här sättet, hon var antagligen så inne i sitt egna liv och sin "fantastiska" nya pojkvän så hon vägrade se något annat. För henne var hennes liv viktigare än sin son, det som beskrivs av att hon verkar mest upprörd över att han porrsurfat i förhören visar också på det. Hon är inte frisk, det märker väll vem som helst.

Utöver detta så får jag panik bara av att läsa vad ni andra har skrivit, kommer aldrig vilja läsa förundersökningen. Fortsätter bara läsa här för att jag hoppas att det ska stå att Patric plågats så av ångest i häktet att han tagit sitt liv, förhoppningsvis på något smärtsamt vis.

Håller med! Mamman är ingen ond människa, och hon har det självklart mycket svårt nu, men jag har samma uppfattning som du, hon värderade sitt eget välbefinnande högre än sonens, vilket inte innebär att hon ville att detta skulle hända.

Det jag har sett av förhör och rekonstruktioner med PS är att han i första förhöret som finns på video, från 14/7, verkar han ganska skakad, det kommer t.o.m. någon tår. De sista förhören, från 18/8 tycker jag han ser dryg ut, han småflinar ibland...
Citera
2010-09-09, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Ingen läkare i världen kan veta bättre än en mamma vad som felas ens barn, såvida det inte gäller konstiga sjukdomar vill säga. Och fakta talar ju för sig själva - nej, mamman fattade inte vad som pågick i hennes hem med hennes eget barn. För hon är en efterbliven idiot som aldrig borde skaffat barn.

Håller med dig! Jag märker på mina barn när de kommer hem från skolan (tidigare dagis) om det varit en bra eller dålig dag, om det hänt något på dagen. Det handlar ju inte om sjukdom... det handlar om hur barnet beter sig och ser ut och säger (när de kan det)... En läkare skulle ju aldrig kunna göra en bedömning med det som grund, det är något man kan när man är förälder, under förutsättning att man ser sina barn förstås.

Därför menar jag, att om man har ett barn som blir personlighetsförändrat, börjar få ont, börjar få en massa blåmärken på märkliga ställen osv., så måste man som förälder börja misstänka att allt inte står rätt till, och då måste man börja leta i närheten, har man ett så litet barn som inte kan prata och berätta är det ännu viktigare att man blir otroligt uppmärksam på ytterligare förändringar.
Citera
2010-09-09, 12:11
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kanske för att dagispersonalen bortförklarade de blåmärken som uppstod hos dem. Läser du FUP så framgår det att han fick blåmärken på dagis också. Borde Zanna ha misstänkt att han misshandlades där?
Eller att han var "klumpig" på dagis men inte hemma?

Hon har inte varit närvarande när Patric misshandlar barnet.

Det står tydligt och klart i utredningen att han visst har gjort det när hon har varit närvarande!!!
Citera
2010-09-09, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Det står tydligt och klart i utredningen att han visst har gjort det när hon har varit närvarande!!!

Det står också klart och tydligt i utredningen att det inte gick att förklara alla blåmärken med saker som hänt på dagis!
Citera
2010-09-09, 12:24
Medlem
Intensivs avatar
Citat:

Japp! Tror mågna hoppat över det i FUP. Just därför borde hon ju inte varit främmande för vad som kunde vara orsaken till skadorna och beteendet.
https://www.flashback.org/sp25236269
Citera
2010-09-09, 12:36
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Det står också klart och tydligt i utredningen att det inte gick att förklara alla blåmärken med saker som hänt på dagis!

Och som då Z försökt att förklara bort med bl.a. cykelhjälm.
Citera
2010-09-09, 12:39
Medlem
Citat:

Och som då Z försökt att förklara bort med bl.a. cykelhjälm.

Precis!
Citera
2010-09-09, 12:41
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Japp! Tror mågna hoppat över det i FUP. Just därför borde hon ju inte varit främmande för vad som kunde vara orsaken till skadorna och beteendet.
https://www.flashback.org/sp25236269

Jag tror inte att någon vill förmildra det P har gjort mot T. Men för den skull så kanske man inte kan anse att Z var helt ovetande. Hon hade hela tiden taggarna utåt och försvarade allt som hände utan att egentligen ta in vad alla tecken tydde på.

Personligen så ser jag Z som en omogen mamma som inte klarat av att sätta sitt barns behov före sina egna.
Citera
2010-09-09, 12:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Var i FUP står det att han misshandlat barnet så att mamman ser eller är medveten om det?

Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Om ett barn är klumpigt och drar på sig blåmärken på dagis, menar du då att mamman bör utgå ifrån att samma barn är stadigt i balansen och aldrig drar på sig blåmärken när det vistas med sin styvfar -- barnet förändras alltså helt beroende på vem det vistas med?

Vad har du för underliga barn?

Mina barn som varit lite klumpiga har varit det oavsett vem de varit med, och de som varit smidiga redan i tidig ålder har varit oavsett vem de varit med. Men dina slår alltså om som en klocka - utan att du misstänker misshandel?

Jag skulle finna det mer misstänksamt än ett barn som faktiskt uppvisade en liknande förmåga/oförmåga kontinuerligt faktiskt.
Citera
2010-09-09, 12:50
Medlem
Citat:
Jag tror inte att någon vill förmildra det P har gjort mot T. Men för den skull så kanske man inte kan anse att Z var helt ovetande. Hon hade hela tiden taggarna utåt och försvarade allt som hände utan att egentligen ta in vad alla tecken tydde på.

Personligen så ser jag Z som en omogen mamma som inte klarat av att sätta sitt barns behov före sina egna.

Det tror inte jag heller! Det är fullständigt vidrigt det han har gjort, och jag hoppas att han får ett långt och plågsamt straff för det!

När man tittar på videoförhören har hon taggarna utåt hela tiden då också, mot förhörsledaren, soc, dagis, polisen, sjukvården...

Håller med dig om allt du skriver här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in