Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Det känns som om du identifierar dig med Z på något sätt. Om vi lämnar detta med "daltandet" åt sidan och går ett steg vidare så undrar jag vilka omsorger hon har visat för att vara den goda mor du tror hon är?
Det startade illa från början med anknytningsproblem. Det fortsatte med omsorgsbrist.Det visar sig att hon troligtvis inte har tagit till sig den hjälp som erbjudits. Flyttar ihop med en relativt okänd man och lämnar sin lille 2åring där utan att ens reflektera över om han verkligen har det bra där.
En god mor med lite udda uppfostringsmetoder? Nej du - en mycket olämplig förälder är vad hon är. Men tyvärr förstår hon inte det och det tar inte lång tid innan hon har hittat en ny man och gjort nya barn och hon kommer inte heller då att ha någon aning om vad som sker.
]
Jag är faktiskt inte så lite förvånad över hur många det är som missförstår micro, jag tycker mej förstå vad hon menar och inte är det att hon pratar för att mamman är en god mor...
Detta med daltande-kommentaren från mamman är inte entydigt, hon kan ha menat precis som en del tolkar att barnet inte ska ha någon tröst, men som micro påpekar kan det också vara inom normala ramar.
Det som talar emot att mamman inte menade att barnet inte ska ha tröst är att soc dokumenterar att T ramlar och slår sig under mötet, söker tröst hos mamma och får det.
Därmed inte sagt att det ändå inte var så hon menade, men det vet vi faktiskt inte.(oj vad många "inte")
Vi vet ju inte vad som är sant, vi kan bara utgå från det som finns i FUP och värdera händelserna. Problemet jag har med denna tråd är att beskrivna händelser/uttalanden som kan tolkas över ett register som går från normalt till onormalt, så tolkas det väldigt ofta till onormalt trots att utrymme finns för att det är normalt.
Det brukar inte vara så i krimtrådarna med mordfall, de flesta håller öppet för att det kan förhålla sig på flera olika sätt för att sedan lägga fram en teori de tror mest på. I denna tråd har det blivit oerhört mycket av att tolka händelser utifrån en redan fastställd uppfattning.
Så jag uppfattar inte alls micros inlägg som att hon försöker tala för mamman eller tror att mamman är den perfekta modern, utan snarare är det inlägg som visar på att det kan förhålla sig på annat sätt, att det inte alls är så klart att det är så som det tolkats.