2010-09-14, 18:46
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Japp! Mobben har dömt! Det är bara En person som är dömd i domstol.
Det finns dock många runt den här lilla pojken som också bör dömas.
Underlåtenshetssynderna är de största synderna!
De av oss i mobben som har erfarenhet av dessa Zannor anser nog att det finns tillläckligt med fakta för att ifrågasätta en hel del av undanflykter och överslätningar utan att behöva lyssna till rykten.
Det kan rädda ett annat barns liv om man vägrar blunda en annan gång en mamma dribblar bort dagis, soc, sjukhus etc

Det jag fetat tycker jag är en viktig del att förstå. Detta kan lära många av oss att förhoppningsvis se tecken tidigare, innan det gått så långt som med Theo.
Citera
2010-09-14, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Var har du fått det ifrån? Inte från anteckningarna personalen gjort i alla fall...har du annan informationskälla?
Det är enbart du som snedtolkar på detta vis. Fattar du inte det? I ett annat stycke, som finns några sidor tbax citeras personalen återigen när de berättar att de visat Z strypmärket.
Citera
2010-09-14, 18:51
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Enligt mycket säker källa var det, när Z kom på honom, inte första gången PS köpte livesex från internet. Han höll alltså på med det innan han träffade Z. Det var inte heller första gången han var våldsam... han har både slagit, tagit struptag, kastat möbler efter en person, och hotat med att låsa in samma person för att sedan jaga vederbörande utomhus när vederbörande lyckades fly...

En trevlig prick!

Tydligen så bestämde sig Z för att flytta ihop med P på hösten när de träffats, det kan inte ha varit så långt förhållande när hon tog kontakt med dagis om plats med dagisföreståndaren. Läste inlägget om vad föreståndaren på dagiset berättat.
Citera
2010-09-14, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Det jag fetat tycker jag är en viktig del att förstå. Detta kan lära många av oss att förhoppningsvis se tecken tidigare, innan det gått så långt som med Theo.

Ja, det är väl det allra viktigaste! Theo är ju redan borta, vi kan inte hjälpa honom.
Citera
2010-09-14, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
Som vi ser i FUP är vittnesmålen samstämmiga om att Theo är mammans allt och att hon är mån om hans bästa. Förskolepersonalen M2 är den enda som nämner mammans synpunkt om att ej dalta eller gulligulla om tex Theo skulle ramla och slå sig. Här är några utdrag ur FUP som kan bidra till att förklara förskolans agerande.

Ok, här står det att dagispersonalen är oroliga för blåmärkena. Inte ett ord om Z annat än fantasier om hjälm.
Citera
2010-09-14, 18:58
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Men ändå ger hon sig inte... Det är nu många som talat om detta för Z, men hon vidhåller i förhör 15/8 att det är så hon tror att det gått till. Precis som blåmärkena på mage/rygg som inte alls stämmer med vad hon säger, men hon tror ändå att det gått till så. Jag tycker det är ofattbart!
Det fattar jag inte, "många som talat om för henne"? Var kommer det ifrån?
Samtal om märket mellan mamman och personal förekommer i två anteckningar, den ena säger inte personalen emot eller bekräftar mammans teori om hjälmbandet, den andra finns det två tolkningar där den ena är att det är mamman som beskriver hur det ser ut av rädsla inför socmötet, den andra att det är personalen som ska ha visat hur det ser ut att ha gått till...menar du att det finns fler uppgifter? Är det i videoförhören?
Citera
2010-09-14, 18:58
Medlem
Citat:
En trevlig prick!

Tydligen så bestämde sig Z för att flytta ihop med P på hösten när de träffats, det kan inte ha varit så långt förhållande när hon tog kontakt med dagis om plats med dagisföreståndaren. Läste inlägget om vad föreståndaren på dagiset berättat.

De fick kontakt via internet, när i tiden vet jag inte, men inte så långt innan de hade sin första "dejt" 28/8 2009, den dagen då Theo hade "prio 1 på akuten" för andningssvårigheter. Z hade barnvakt åt honom för att gå på dejt med PS, men barnvakten ringde och sa att T mådde dåligt. Z och T började ganska snart efter första dejten att tillbringa torsdag-söndag (tror jag, lite osäker på om det var onsdag eller torsdag) hos PS i Mjölby. Sedan flyttade de ihop i en större lägenhet i januari 2010...

Min uppfattning är att det är ett ganska kort förhållande. De hade inte ens varit ihop i ett år när PS dödade T.
Citera
2010-09-14, 19:00
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Hrmm... 1716:- var det... hemskt billigt... Säg att du vill ha dom!

Vi kan dela!
Citera
2010-09-14, 19:20
Medlem
Pebless avatar
Citat:
De fick kontakt via internet, när i tiden vet jag inte, men inte så långt innan de hade sin första "dejt" 28/8 2009, den dagen då Theo hade "prio 1 på akuten" för andningssvårigheter. Z hade barnvakt åt honom för att gå på dejt med PS, men barnvakten ringde och sa att T mådde dåligt. Z och T började ganska snart efter första dejten att tillbringa torsdag-söndag (tror jag, lite osäker på om det var onsdag eller torsdag) hos PS i Mjölby. Sedan flyttade de ihop i en större lägenhet i januari 2010...

Min uppfattning är att det är ett ganska kort förhållande. De hade inte ens varit ihop i ett år när PS dödade T.

Hm.. Första dejten 28/8, och enligt dagisföreståraren så mejlade ju Z till henne om dagisplats den hösten. De kan u inte ha träffats så lång tid innan det bestämdes att de skulle flytta ihop. Höst för mig är sept-okt, men jag kanske har fel.
Citera
2010-09-14, 19:30
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Hm.. Första dejten 28/8, och enligt dagisföreståraren så mejlade ju Z till henne om dagisplats den hösten. De kan u inte ha träffats så lång tid innan det bestämdes att de skulle flytta ihop. Höst för mig är sept-okt, men jag kanske har fel.
Hon är rektor och rektorer tenderar att tänka i terminer....dvs höst och vår.

Men det har absolut gått jättefort. De träffades i augusti och mamman hann söka skola och skaffa dagisplats samt hann de skaffa ny bostad fram till skolorna började. Pojken skolades in i januari/februari om jag inte har fel för mej.
Citera
2010-09-14, 19:53
Medlem
Camdreas avatar
@ smilun

Jag köper också. 500:- är det OK. Kommer att vara lite frånvarande ca en vecka, men du får meddela hur det ska gå till. Läser här. Eller PM.
Citera
2010-09-14, 20:07
Medlem
Ringblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Logiskt tänkande:
Pojken hade blåmärken i pannan och har haft en tid, märkena finns dessutom på bild från dagen innan. Mamman får besked om att man misstänker att pojken dött av kraftigt våld och att skadornas utseende talar för att han inte kan ha orsakat dem själv.
Mamman säger då att hon inte såg några av dessa skador....hon såg inga nya skador.

Okej, jag fattar. Du kan dra slutsatser grundat på "logiskt tänkande". Men ingen annan i tråden får dra likaledes logiska slutsatser genom att lägga samman Z:s uttalanden och ageranden, dagispersonalens oro och lägenhetens usla skick. Bra, då vet jag.

Mitt logiska tänkande säger mig att Z konsekvent förtränger varifrån alla blåmärken som T hade kom ifrån. Hennes enda intresse var att bevera sin "drömvärld" intakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in