2010-09-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Självklart är det för lite. Men så har de tidigare domarna sett ut i liknande fall. Självklart ska han ha livstid.

Livstid utan tvekan.
Citera
2010-09-11, 18:37
Medlem
Camdreas avatar
Har funderat på en sak, men det kanske har skrivits om tidigare i tråden och jag har glömt det. Han måste väl ändå haft blod i avföringen? Och det har i så fall alla som bytt blöja på honom sett. Det är förstås ett allvarligt symtom som man söker läkare för så gott som omedelbart.

Eller har detta redan varit uppe?
Citera
2010-09-11, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Har funderat på en sak, men det kanske har skrivits om tidigare i tråden och jag har glömt det. Han måste väl ändå haft blod i avföringen? Och det har i så fall alla som bytt blöja på honom sett. Det är förstås ett allvarligt symtom som man söker läkare för så gott som omedelbart.

Om jag inte missminner mig så har det endast upptäckts i avföringsprov, men jag kan ha fel.
Citera
2010-09-11, 18:41
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Nja, misär tycker jag nog inte, men det var väldigt rörigt på sina ställen. Men det var inte i klass med det man ser på TV (vad det nu heter programmet om folk som inte kan slänga saker).
Dom hade väl inte mycket att slänga? Mer än alla kläder som täckte golven på en del ställen?
Två månader till så hade även denna lägenhet varit i behov av sanering.
PP hade ju diskat denna dag som vi vet..det drog väl upp intrycket något.
Citera
2010-09-11, 18:44
Medlem
Citat:

Tror inte det varit uppe i tråden. Läkarundersökningen visar att han hade blod i avföringen, både Z & PS säger att de inte sett något sådant, de säger också att avföringen var svart (pga järnmedicinen)... men järnmedicinen fick han efter armbrottet, han hade således bara haft den ett par veckor när han dog... Under den tiden hade han heller inte ont i magen berättar de...
Citera
2010-09-11, 18:46
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Nja, misär tycker jag nog inte, men det var väldigt rörigt på sina ställen. Men det var inte i klass med det man ser på TV (vad det nu heter programmet om folk som inte kan slänga saker).

Nu citerar jag mig själv och förtydligar: det ser ut som ett torftigt hem, där ingen orkar plocka upp kläder, inga försök att göra det mysigt - som smilun, tror jag, skrev - när man är nyförälskad och ska bilda ett hem så hänger man ju upp tavlor, fixar och donar sitt "bo". Men så inte här.
Oftast är det kvinnan, som har behov av detta, och jag vet inte, men Z kanske inte "ser" detta heller. Och de har ju bara bott där i ett halvår(?). Hon har ju fått hjälp med sanering tidigare, så om hon fortsätter att bo kvar kanske stöket bara ökar på.

Håller med: varför i hela fridens namn kunde inte soc maka sig iväg på ett oanmält hembesök? Det hade säkert - oavsett kvalitén på städningen - gett en tydligare bild av familjen. Att allt inte var som det såg ut utåt - "Theo hade så fina kläder på sig på mötet".
Citera
2010-09-11, 18:54
Medlem
Citat:
Nu citerar jag mig själv och förtydligar: det ser ut som ett torftigt hem, där ingen orkar plocka upp kläder, inga försök att göra det mysigt - som smilun, tror jag, skrev - när man är nyförälskad och ska bilda ett hem så hänger man ju upp tavlor, fixar och donar sitt "bo". Men så inte här.
Oftast är det kvinnan, som har behov av detta, och jag vet inte, men Z kanske inte "ser" detta heller. Och de har ju bara bott där i ett halvår(?). Hon har ju fått hjälp med sanering tidigare, så om hon fortsätter att bo kvar kanske stöket bara ökar på.

Håller med: varför i hela fridens namn kunde inte soc maka sig iväg på ett oanmält hembesök? Det hade säkert - oavsett kvalitén på städningen - gett en tydligare bild av familjen. Att allt inte var som det såg ut utåt - "Theo hade så fina kläder på sig på mötet".

Precis, torftigt var ordet jag letade efter. Det jag skriver om i tidigare inlägg (om att flytta ihop osv) har jag själv upplevt och tror att det kan vara fallet även här. Z har känt att det inte blev som hon förväntade sig, å andra sidan känner hon kanske ett "tryck" från vänner och släkt, folk i hennes närhet kanske har bett henne vänta osv... Då vill hon inte visa att de hade rätt, och försöker utåt vara så lycklig... det blir jobbigt om man ska låtsas hemma också, därför skiter man i hur det ser ut hemma...
Citera
2010-09-11, 19:00
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Jag reagerade också på hur det såg ut i hans rum. Det fanns ett 2-3 "grejor att lägga saker i som ska hänga i taket" som kommer från Ikea, de var slängda på fotändan av sängen och "rinner" ner på golvet nedanför fotändan på sängen. Både gardiner och persienner var neddragna. En sittvagn står mitt på golvet. Det ser ut att finnas en tv i rummet. Man ser en leksaksgräsklippare på golvet och en Nalle Puh sitter bredvid. I sängen ligger också en vinteroverall eller vinterbyxor. Väggarna (som man ser) är helt kala.

I övrigt är väggarna kala i alla rum, tavlor ses ståendes mot väggen i datarummet, i vardagsrummet har man fått upp något på väggen (en stor väggklocka och någon ljusvariant). I Z & PS sovrum ligger det kläder på golvet bredvid sängen. Det står också plastpåsar med (vad som synes vara) kläder och annat textilmaterial. De har bott i lägenheten i 6 månader och borde ha hunnit med att fixa detta. Det som slår mig är att om man lever i en relation, som av någon anledning inte är bra, brukar detta synas i bostaden.

Här har man flyttat ihop, något som borde vara roligt och spännande, man brukar vilja fixa och ordna så lägenheten/huset blir till ett hem, och har man barn börjar man alltid i barnens rum. Om man, när man flyttat ihop, känner att det inte är riktigt bra, inte så som man trodde, om man känner en tveksamhet för vad det än må vara, så kommer man inte igång, det blir inte roligt att fixa... Så tycker jag det ser ut här!

Håller med dig!
Citera
2010-09-11, 19:11
Medlem
Pebless avatar
Citat:

Personligen är det nog inte "röran" på sina ställen jag tänker på, utan mer det att det är opersonligt och inget iordninggjort för lilla T. Man får nästan lite känslan av att han antingen satt i barnstolen eller låg i sängen när han var hemma! Röriga hem behöver inte alls betyda misär, de kan faktiskt vara mycket värme och kärlek där också. Men här känns allt så opersonligt och kalt och okänsligt på något vis. Jag kan inte riktigt "sätta fingret" på vad det är men något är det som inte stämmer. Kanske just "bristen" på tecken av att det faktiskt levde en tvååring i familjen. En tvååring brukar sätta sina "spår" i ett "rörigt" hem. Leksaker lite här och där, badleksaker brukar ligga i badrum, nån napp här och där och nån leksak bland skohyllan osv. Men sådana tecken i "röran" finns liksom inte.
Citera
2010-09-11, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Personligen är det nog inte "röran" på sina ställen jag tänker på, utan mer det att det är opersonligt och inget iordninggjort för lilla T. Man får nästan lite känslan av att han antingen satt i barnstolen eller låg i sängen när han var hemma! Röriga hem behöver inte alls betyda misär, de kan faktiskt vara mycket värme och kärlek där också. Men här känns allt så opersonligt och kalt och okänsligt på något vis. Jag kan inte riktigt "sätta fingret" på vad det är men något är det som inte stämmer. Kanske just "bristen" på tecken av att det faktiskt levde en tvååring i familjen. En tvååring brukar sätta sina "spår" i ett "rörigt" hem. Leksaker lite här och där, badleksaker brukar ligga i badrum, nån napp här och där och nån leksak bland skohyllan osv. Men sådana tecken i "röran" finns liksom inte.

Där satte du fingret rätt på tror jag! Håller med om allt!
Citera
2010-09-11, 20:54
Medlem
Hoppas innerligt på att han kommer åka på smisk på anstalten sen.
Finns det nån sammanfattning med bilder på morsan&svinet?
Citera
2010-09-11, 20:55
Medlem
PandorasAsks avatar
Kan nån vara hygglig och ge emailadressen till tingsrätten där man kan beställa tilläggsprotokollet. Vet att den finns nånstans i tråden men hittade den inte nu. Tack!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in