Resultat: .
0%
röster
2012-03-15, 16:24
Medlem
K.R.I.Ts avatar
Abate är skadad 2 veckor och missar helgens match mot Parma, och matchen mot Juventus.
2012-03-15, 17:20
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Den lille rosa köttbullen "missar" matchen mot Lecce, eftersom han blev varnad mot Roma. Förra året började kommunisten med maffianknytning att gråta då han gjorde mål på Lecce, och fick därefter bytas ut.

Ähh vafan, jag gillar ju Miccoli, även om jag har svårt för hans transsexuella ögonbryn. Nå, det viktigaste är att kepsmongot inte tar några poäng. Kanske får vi se den rögade ålen göra ett inhopp?

Men ikväll är det Udinese, med Di Natale. Allt tyder på hemmaseger, vafan 4522 har ju tom bytt ut den grå gubben mot den spralliga napoletanaren.

Fast är verkligen Miccoli kommunist? Han har ju själv sagt att han knappt visste vem det var utan enbart tatuerade Che Guevara eftersom Maradona hade det. När det gäller Udinese så vette fan, utan Danilo blir det svårt att hålla nollan och det ser ut som att Ekstrand går in i backlinjen istället. AZ tog mig lite på sängen, trodde inte dom skulle spela med sådan energi och frenesi.

Citat:
Ursprungligen postat av M.A
Ska på Inter-Atalanta på söndag, och sådär står det på Inters hemsida.
Alltså att det i stort sett är förbjudet att åka på matchen om man bor i Bergamo (där Atalanta kommer ifrån).
Dock, sådär som ovan står det inför i stort sett varje hemmamatch som Inter spelar. Men t.ex mot Juventus kom det ändå tusentals Juventus-fans inklusive de trognaste (typ Drughi Ultras osv..). Hur kommer det sig?

Svårt att svara på förstår jag, men kan jag fortfarande hoppas på att få se ett bortafölje med Atalantafans på San Siro?
Vore en extra krydda på allt då de har rätt sköna supportrar...

Innehavare av 'Siamo noi' får åka så ja, lite folk lär det bli. Sedan kanske någon lyckas köpa ut biljetter osv.
2012-03-15, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Fast är verkligen Miccoli kommunist? Han har ju själv sagt att han knappt visste vem det var utan enbart tatuerade Che Guevara eftersom Maradona hade det. När det gäller Udinese så vette fan, utan Danilo blir det svårt att hålla nollan och det ser ut som att Ekstrand går in i backlinjen istället. AZ tog mig lite på sängen, trodde inte dom skulle spela med sådan energi och frenesi.
...
Äh, vafan 4522, sabba inte en bra story med fakta. Förutom att vara galen kommunist och umgås med maffia-snubbar så pekar allt på att han dessutom är en gängmedlem.
“Through the 1980s, shaved eyebrow stripes had several meanings associated with gang activity.”
http://www.ehow.com/how_8326939_stripe-eyebrows.html

Kanske mördare (ett jack för varje mord, vilket betyder att fyra offer numera sover hos fiskarna)…

Fast såklart inte …

P.S. Jag har också hört att tatueringen var pga av Maradona (köpte ju El Pibe de Oros öronring på auktion samt döpte sin son till Diego), men fann detta:
“A committed individual, Miccoli has close ties with the Italian communist workers’ party and bears a tattoo of Che Guevara on his left leg.”
http://www.fifa.com/worldfootball/clubfootball/news/newsid=1514720.html

Fast det utesluter ju inte att han inte visste vem Che Guevara var…

P.P.S. Vafan i helvete sysslade Udinese med? Eftersom de svek mig mot Novara gick jag in tyngre idag, och lyckligtvis cashade jag hem, men hur kan man släppa 2-0 ledning hemma mot ett decimerat lag? Hade Elm satt straffen så jävlar…

Men nu kan de koncentrera sig på det som är viktigt. Serie A!
2012-03-15, 20:59
Medlem
snillet_1s avatar
Segt att Inter, Napoli OCH Udinese floppar de här dagarna. Serie A tappar viktiga UEFA-poäng här. För
att inte tala om Romas och Palermos episka fiaskon i augusti eller så...

Tyst om Napolis uttåg här för övrigt. Vad säger ni om insatsen?
2012-03-15, 21:21
Medlem
K.R.I.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Segt att Inter, Napoli OCH Udinese floppar de här dagarna. Serie A tappar viktiga UEFA-poäng här. För
att inte tala om Romas och Palermos episka fiaskon i augusti eller så...

Tyst om Napolis uttåg här för övrigt. Vad säger ni om insatsen?
Bedrövligt av Napoli. De spelade bra tills Maggio gick av. Man vinner inte med 3-1 hemma för att släppa in 4 mål i nästa möte
2012-03-16, 10:50
Medlem
http://www.football-italia.net/content/inter%E2%80%99s-sneijder-paired-milan

Ryktas att Sneijder är sugen på Milan. Jösses vilket anfall Milan skulle få om de storsatsade och köpte Sneijder och Tevez.. Europas bästa kanske?

Sneijder
Ibra Tevez
2012-03-16, 12:35
Medlem
Fula Gubbens avatar
Tycker Napoli gjorde en bra match i förhållande till sin kapacïtet och bortaplan. Faktiskt vill jag påstå att de gjorde en bättre match än Chelsea, som vann med 4-1. Samtidigt var det inte orättvist, om än något mål för mycket. Chelsea visar varför big dogs är big dogs genom att använda rutin och vilja när spelet gick knackigt, och Napoli visade varför man är underdogs med ett svagt, underbemannat försvarsspel samt brist på tyngd i avslutslägena... samtidigt som man ändå visar upp ett koncentrerat och smart spel.

Inga nyheter alltså, utan Chelsea-Napoli utföll som förväntat... det var mest att det stod 3-1 innan som var överraskande.

Inget att skämmas för. Udinese däremot...
2012-03-16, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Inget att skämmas för. Udinese däremot...
Ja fy fan. Det som såg ut att bli ett hyfsat år för Italien i Europa blev snudd på katastrofalt. Milan åker sannolikt nu i kvarten, Napoli och Inter föll på mållinjen, Lazio fick smaka hårt mot lillebror Madrid och Udinese åkte igår. Samtidigt som Bayern Munchen troligtvis går till minst semi och Hannover och Schalke är i minst kvartsfinal i EL.

Känns som att vi calcio-fantaster på allvar måste börja snegla bakom ryggen mot fransmännen istället för uppåt på UEFAs koefficient.
2012-03-16, 13:46
Medlem
David.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hazydavy
Ja fy fan. Det som såg ut att bli ett hyfsat år för Italien i Europa blev snudd på katastrofalt. Milan åker sannolikt nu i kvarten, Napoli och Inter föll på mållinjen, Lazio fick smaka hårt mot lillebror Madrid och Udinese åkte igår. Samtidigt som Bayern Munchen troligtvis går till minst semi och Hannover och Schalke är i minst kvartsfinal i EL.

Känns som att vi calcio-fantaster på allvar måste börja snegla bakom ryggen mot fransmännen istället för uppåt på UEFAs koefficient.

... och då har vi inte ens nämnt Palermo och Romas tidiga uttåg. De tog ju sig förtusan inte ens vidare från kvalet till Europa League! Det brukar ju vanligtvis pratas om motivation hit och motivation dit, men i nästintill alla fall har det faktiskt handlat om rena kvalitetsskillnader, och då speciellt i monumentala spelsekvenser.
2012-03-16, 14:30
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Tycker Napoli gjorde en bra match i förhållande till sin kapacïtet och bortaplan. Faktiskt vill jag påstå att de gjorde en bättre match än Chelsea, som vann med 4-1. Samtidigt var det inte orättvist, om än något mål för mycket. Chelsea visar varför big dogs är big dogs genom att använda rutin och vilja när spelet gick knackigt, och Napoli visade varför man är underdogs med ett svagt, underbemannat försvarsspel samt brist på tyngd i avslutslägena... samtidigt som man ändå visar upp ett koncentrerat och smart spel.

Inga nyheter alltså, utan Chelsea-Napoli utföll som förväntat... det var mest att det stod 3-1 innan som var överraskande.

Ja, man får väl i någon mening hålla med om detta. Det var synd att AVB gick mellan matcherna för hade han varit kvar är jag övertygad om att Napoli hade kunnat hålla ut i London, det Chelsea vi såg i onsdags såg ju faktiskt ut som gamla tunga Chelsea

Speciellt överraskande vet jag inte om det var med en 3-1 ledning från hemmaplan, Napoli är ju alltid oerhört starka på hemmaplan mot topplag. Men av någon anlednings kändes det givet att Chelsea skulle vända på steken på hemmaplan. Kände mig helt säker på det innan matchen blåstes igång...

Svagt försvarsspel... Aronica...
2012-03-16, 16:38
Medlem
ZlatanManias avatar
I morgon mot Fiorentina borta är tre poäng helt enkelt ett måste om man inte ska kyssa scudetton hejdå förutsatt att Milan vinner mot Parma men Juve kan bara inte spela som förra helgen mot Chievo eller som mot Genoa föregående matcher, vi behöver en målgörare som kliver fram nu!

Ett tufft schema väntar och allt man kan göra i dagsläget är att hoppas på en ändring...
2012-03-16, 17:24
Medlem
K.R.I.Ts avatar
Det ser fortfarande lika otäckt ut kring skadefronten..

De frånvarande:

Nesta – Oklart när han är tillbaka

Strasser – Oklart när han är tillbaka

Cassano – Börjat träna lite lätt, dock fortfarande oklart när han är tillbaka. Håller tummarna för att han ska vara tillgänglig under EM.

Flamini – Väntas vara tillbaka mot Roma

Pato - Sägs ha återhämtat sig snabbare än väntat, ankan ser vi antingen mot Juventus i coppan eller mot Roma nästa omgång. Dock är inget 100% ännu. Hoppas han håller sig hel!

Maxi Lopez – Väntas vara tillgänglig mot Parma

Boateng – De flesta förväntade sig en comeback mot Arsenal men det sker nog mot Parma nu i helgen.

Gattuso – Har tränat hårt och känner att han kan spela åtminstone en halvtimme, dock kunde han inte vara med tidigare pga den mängd medicin han tar, men han kanske är tillgänglig mot Parma.

Merkel - Hade från en början svårt att gå pga skadan men han är på bättringsvägen. Kanske tillbaka mot Catania (den 1 april)

Senaste nytt kring skadorna:

Robinho – För er som missat skadade Robson sig igår och fick lämna träningen tidigare än de andra. Han har problem med vristen och hans närvaro mot Parma är fortfarande ett frågetecken.

Abate – Officiellt att han blir borta 2 veckor pga muskelproblem. Han missar alltså mötena mot Parma, Juventus och Roma.. Suck.

Saxat från Milansverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in