Resultat: .
0%
röster
2012-02-06, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abughost
Vadåra? Du skulle inte skyddat din lagkamrat om någon annan tog strypgrepp på honom och gav han en lavett..?

Han är som vilken annan människa, att säga att Zlatan är som en snorunge är väl sjukare än själva händelsen.
Att smyga upp bakom sin kamrat och skicka iväg en lavett "i smyg" är något som hör skolgården till och inget som anstår en spelare på den nivån och i den åldern.

Det är inget annat än patetiskt och ja han beter sig som en snorunge när han gör sådant.
2012-02-07, 02:09
Medlem
Snorunge var rätta ordet på Zlatan. Babbefasoner.
2012-02-07, 02:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Snorunge var rätta ordet på Zlatan. Babbefasoner.
Att skydda sin kompis.. Är det verkligen så fel enligt dej?
2012-02-07, 07:00
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Att skydda sin kompis.. Är det verkligen så fel enligt dej?

Lägg av nu, du gör bort dig.
Det där var inget skyddande, det var en attack.
Sedan kan man diskutera hur farlig den var.
2012-02-07, 09:15
Medlem
zachs avatar
Zlatan hit och Zlatan dit...... Han slog, han straffas, konspiration ylar milanisti, straffet sänks, konspiration ylar juventini. Punkt.

Vet inte riktigt vilken fot jag ska stå på när det gäller De Rossi.

Klart är det att Roma visar vilja och iaf ett visst mån av finansiella muskler när dom behåller sin stora stjärna (fotbollsmässigt, that is - vem som fortfarande är den stora symbolen diskuterar vi inte här), och det är så klart bra, det sänder ut signaler som får mig och andra supportrar att hoppas i dessa vi-värvar-ökända-spelare-som-kanske-blommar-ut-tider.
Har alltid tyckt Danielino verkar vara en jävligt reko kille. Hört många historier om honom och allt understryker att han är så där härligt jordnära som man inte tror stjärnor kan vara. Och helt i linje med det så erkänner han utan linda in orden att han pratat med andra klubbar. Han gjorde ingen Totti och hotade lämna, utan han har hela tiden poängterat att hans vilja va att stanna - men han checkade av marknaden, kollade sitt värde, insåg sannolikt att både Real och City erbjöd honom fan så mycket mer än Roma (city sägs ha erbjudit 8-9 milj euro). Men trots att Roma ställdes mot den kanske finansiellt starkaste klubben världen skådat vann Roma. För att De Rossis hjärta är rött och gult.

Många tycker det här hann bli en såpopera, fan jag med, men pga vem, egentligen? Visst, han avvaktade - men han pratade inte. Det va media som drev på. Det va media som hittade på det där med klausulen. Det va återigen den romerska median. Helajävlatiden den romerska median. Och den rödgula delen av staden. En duo som fan i mig aldrig kan sansa sig.

Å andra sidan kan jag tycka dryga 5.5 milj euro per år är för mycket. De Rossi erkänner utan omsvep att det va lönen de inte va överrens om. Uppfriskande med nån som har stake nog att säga som det är, men likförbannat - hade känts bättre ur ett supporterperspektiv om han nöjd sig med, låt säga, 4 miljoner. Det hade ju även frigjort pengar till någon annans lön, som sannolikt förstärkt laget och fört Daniele närmare pokaler. Pokaler han om och om igen understryker han suktar efter.

"Känner" en snubbe i Rom. Han driver en pub och en av de mer inflytelserika fanclubarna. Eller iaf så va fancluben det, har ärligt talat inte så jävla bra koll nuförtiden. Han vann för övrigt en jävla massa pengar när De Rossi stannade men skrattade mest och sa typ "idioten fattade inte att jag faktiskt har rätt bra kontakt med Daniele..." (så jag i min tur slog oxå vad med en insnöad anglofil - och vann 1000 kr. Skiter dock i pengarna, men känns bra att få rätt, för nu verkar det ju som jag i min tur känner De Rossi... ).
Men iaf, han såg på det här på ett helt annat sätt, kanske för att han bara vill så jävla stenhårt ha en kär bandiera när Totti lagt skorna på hyllan men viss poäng har han:

"De Rossi såg vad de andra erbjöd - men sa nej och betalar alltså 3-4 miljoner euro per år för att stanna."

Bandiera-traditionen i Roma är rätt så lång. En tradition av fanbärare som varit av yppersta klass - men som tvingats betala för att vara det. Länge har inte Roma haft pengar, typ aldrig har dom vunnit. Jag kan genuint få dåligt samvete över Aldair, Conti och inte minst min alldeles egna Giannini plus en massa andra just därför.
Diamanti kanske har en poäng, bandiere kanske ska spela för minimilönen, men jag kan även tycka att Roma gagnas mer av Totti, än Totti har gagnats av Roma. Samma gäller alla andra bandiere. Så därför, om man försöker se nyktert på det utan att romantisera för mycket - en marknadsmässig lön är väl ändå befogad?
2012-02-07, 12:32
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Lägg av nu, du gör bort dig.
Det där var inget skyddande, det var en attack.
Sedan kan man diskutera hur farlig den var.
Så om man ser sin kompis blir utsatt för ett stryp grepp och man gör nånting åt det så kallas det inte för att skydda?

Det finns klara bildbevis på att Zlatan delar ut örfilen medans Aronica stryper Noccerino.. Sen att den örfilen inte ens fick en italienare att slå i backen talar ju bara för hur lös den var!
2012-02-07, 13:32
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så om man ser sin kompis blir utsatt för ett stryp grepp och man gör nånting åt det så kallas det inte för att skydda?

Det finns klara bildbevis på att Zlatan delar ut örfilen medans Aronica stryper Noccerino.. Sen att den örfilen inte ens fick en italienare att slå i backen talar ju bara för hur lös den var!

Lägg ner det här nu. Ibra gjorde bort sig, trots sin mogna ålder. Förr i tiden hade han hjärnsläpp varje månad, nu tycks det räcka med 1 gång per säsong. Att försöka försvara hans pinsamma bakgårds-stil är meningslöst. Karlns impulskontroll brister ibland, vilket skadar hans lag och inte hör hemma på en fotbollsplan. Nog sagt.

- F.G
2012-02-07, 17:40
Medlem
robban200s avatar
Skön match imorgon gissar jag på. Kul att klubbarna spelar med bra lag i coppa italia nuförtiden. Vad tror ni om matchen imorgon? Båda lagen satsar fullt ut?
Hoppas på att milan spelar egyptiern med zlatan och att vi ser seedorf i en trequartista roll. Robinho har inte hjärna för den rollen sorgligt nog. Hoppas med att man får se italiens snyggaste anfallspar i Juve med Matri och Boriello och kanske med alessandro i en mer tillbakaryggad roll.

Är det så att om Juve vinner cuppen så får dem sätta en silvrig stjärna på sitt emblem? Kommer ju bli osymmetriskt med tre guldiga (om dem vinner lo scudetto och ska envisas med att dem vunnit 30 gånger ) och en silvrig.
2012-02-07, 18:04
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robban200
Är det så att om Juve vinner cuppen så får dem sätta en silvrig stjärna på sitt emblem? Kommer ju bli osymmetriskt med tre guldiga (om dem vinner lo scudetto och ska envisas med att dem vunnit 30 gånger ) och en silvrig.

Kommer bli grymt! 3 stjärnor om scudetton hamnar i Turin (JA. Juventus kommer sy på en tredje fast FIGC säger att de har 27 titlar.) samt en silver! Glöm inte scudetto emblemet och coppan!
2012-02-08, 01:03
Medlem
Asså seriöst! Var Nocerino på väg att bli dödad eller? Zlatan har fan ingenting där o göra. Nocerino kan väl stå upp själv på fotbollsplanen? Smällen var en jävla messmäll men han har ändå ingen anledning att slå till. I milanisti som säger annat kan fan dra åt helvete. Sluta göra bort er och sluta försvara det Zlatan gjorde. Jävla fjantar.

BASTA!
2012-02-08, 11:57
Medlem
Abughosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robban200
Hoppas på att milan spelar egyptiern med zlatan och att vi ser seedorf i en trequartista roll.

Zlatan är väl avstängd?
Gäller inte den inhemska cuper också?
2012-02-08, 12:10
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abughost
Zlatan är väl avstängd?
Gäller inte den inhemska cuper också?

Nej, cupen och ligan är olika instanser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in