Resultat: .
0%
röster
2012-04-25, 15:32
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David.
Eftersom Aftonbladet, Flashback och hela Italien-Sverige drivit en närmast hatisk kampanj mot Luis Enrique och dennes sätt att spela fotboll, tänkte jag bara flika in att kurvans åsikt fortfarande är intakt.

"Un uomo vero in un mondo di falsi" ramar in den på planen underlägsna tillställningen i Rom på ett föredömligt sätt. För i slutändan, så är vi ju aldrig slavar under resultatet.

https://p.twimg.com/ArVDnEqCEAE4b2Q.jpg:large

http://www.gazzettagiallorossa.it/wp-content/uploads/2011/11/as-roma-curva-sud.jpg

- d
"hatisk kampanj" var väl ändå att ta i rätt rejält?
2012-04-25, 15:48
Medlem
David.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
"hatisk kampanj" var väl ändå att ta i rätt rejält?

Därav ordet närmast.

Lazio förlorade, Roma är i underläge och Udinese likaså. Napoli leder, och frågan är om det inte i det stora hela vore absolut bäst för ligan om de tog den åtråvärda platsen. Det är alldeles för mycket prestige involverat för att De Laurentiis mannar inte ska visa upp sig från sin bästa sida i den turneringen, till skillnad från till exempel Lotitos rövargäng eller Enriques partisaner.

- d
2012-04-25, 17:17
Medlem
menopels avatar
Nu fick Roma ytterligare ett rött kort i denna match. De måste ju ha i särklass flest röda under säsongen.
Är det någon som vet om någon lista där man kan se disciplinen för kulbbarna?
2012-04-25, 20:11
Medlem
Saandros avatar
Å gud. Vad svårt Juventus jämt ska ha med bottenlag. Det luktade kryss direkt. Spelet funkade inte alls i första halvlek. Men vad händer sedan? Jo, Conte-effekten som vanligt. Juventus bevisar återigen att man gör mest mål i andra halvlek. Sen borde ju oddsen på att Marco Borriello gör målet varit skyhöga. Han gjorde en Torres helt enkelt. De borde ringa och gratta varandra.

Några andra tankar är att Matri som jag hyllat flera gånger var helt rostig. Kanske för att han inte spelat på ett tag men jag är besviken.. Ska han med till EM måste han spela upp sig, dock inte mot Novara då han är avstängd.

En annan tanke är att Juventus har fått tre straffar nu. Och Pirlo ska fan inte ta dem! Dock var inte denna straff någon straff. Ge Vidal straffarna om inte Del Piero är inne. Han satte fan nästan alla sina straffar i Leverkusen.

Borriello: "Whether I stay at Juventus or not..and I want to stay.. I will always be grateful to Conte for giving me a chance."

https://p.twimg.com/ArWIWQaCAAIiU7x.jpg
2012-04-25, 20:12
Medlem
Klopeks avatar
4 matcher kvar och vinner Juventus 3 utav dom och förlorar en utav dom tar vi hem guldet. För skulle vi hamna på samma poäng som Milan vinner vi scudetto genom att vi går före Milan pga inbördes möten.

Känns rätt skönt att veta. Inget är färdigt ännu men det börjar se riktigt jävla bra ut!
2012-04-25, 20:24
Medlem
Klopeks avatar
Saandro du slipper Matri i nästa match då han är avstängd för han plocka upp ytterligare ett kort i raden. Välkommen tillbaka Quagriella till nästa Möte!

Hade nästan känt mig säkrare med bättre motstånd nu i slutet, fattar inte heller varför vi ska ha så svårt för köttmurar? Är det så att tekniskt sett är vi inte tillräckligt bra alltid? Känns som att mot bottenlag fastnar bollen alltid i sista tredjedelen på motståndarens planhalva och det blir inte ett skit av det. Var så med alla 1-1 och 0-0 matcher som vi radade upp i 4-5 matcher irad innan vi började komma in i vinnarmentaliteten igen.

Sedan går det inte att förneka som det ältats om hela säsongen att vi har ingen spets, Matri verkar helt ur form eller så kräver jag för mycket av honom. Alltså det är ju fan tänkt att han ska vara spetsen i EM-slutspelet, isåfall har han en del att bevisa nu framåt slutet.

Quagriella har aldrig blivit lika bra som han var förra säsongen innan han blev skadad, han var ju spelaren som bar Juventus på sina axlar, var i samma stund han åkte på sin skada som Juventus började tappa rejält med poäng.

Sagt många gånger tider, ge han en chans han kommer han kommer. Lossnar inte riktigt för honom, hade tänkt mig att han skulle sätta fler baljor än han gjort. Sedan till hans försvar har Conte gått runt på olika anfallare i stort sett alla matcher så sätt.

1-2 klassanfallare
1-2 klassmittfältare
ev

Är vad som behövs.

När det gäller försvar så kan chiellini spela både ytter och i mitten, caceres, licht och de ceglie kan alla vara ytter i försvaret och bonucci och barzagli alltid i mitten. I värsta fall även caceres på mitten i backlinjen.

Så det som är fulländat är ege försvarsspelet, mittfältet känns sargat om Pirlo, marchisio eller Vidal saknas, behöver åtminstone en spelare av klass på mitten eftersom vi förmodligen kommer få fler skador nästa säsong med champions league spel.

Bort med: Lämna tillbaka Borriello efter lånets slut till Roma, Del Piero (byter klubb förmodligen), Sälj Krasic, Sälj Elia (som inte får spela ändå),
2012-04-26, 00:05
Medlem
FORZAJUVE87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro

En annan tanke är att Juventus har fått tre straffar nu. Och Pirlo ska fan inte ta dem! Dock var inte denna straff någon straff. Ge Vidal straffarna om inte Del Piero är inne. Han satte fan nästan alla sina straffar i Leverkusen.

Håller verkligen med dig, Vidal borde lägga straffarna istället! Dock skönt med en seger även då den satt hårt inne!
2012-04-26, 02:15
Medlem
FORZAJUVE87s avatar
Ah! Kan inte bärga mig tills jag får se Juventus spela Champions league fotboll!
2012-04-26, 07:20
Medlem
ILoveBigButtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORZAJUVE87
Ah! Kan inte bärga mig tills jag får se Juventus spela Champions league fotboll!
Även om jag inte hejar på Juventus, så ska det helt klart bli intressant att se dem i CL efter den här säsongen.
2012-04-26, 09:45
Medlem
David Pruttons avatar
Äntligen!
Med nio poäng och åtta (!) lag mellan Parma och nerflyttningsstrecket så vågar man äntligen andas ut.

Giovinco i högform (undra hur det blir med han nästa säsong) och en Okaka (köp loss, dumpa Floccari) som börjat leverera så ser det riktigt trevligt ut. Biabiany glänser även han - där har vi vår tridente.

Kan vi ta en topp10 placering så får säsongen anses mycket lyckad och kanske kan man bygga något intressant till nästa säsong. Som vanligt gäller billiga, smarta värvningar.

Roberto Donadoni förtjänar all cred. Ofta bespottad och stundtals hånad men i Parma har han lyckats stabilisera laget och faktiskt gjutit mod i styrkorna. Dessutom briljerar den gode Roberto på träningarna. Bara en sådan sak.

Märklig säsong för övrigt, för ett par veckor sedan oroade jag mig för nerflyttning - nu är laget bara två poäng bakom tokhypade Catania och sex poäng efter ett CL-jagande Roma.
2012-04-26, 11:15
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ILoveBigButts
Även om jag inte hejar på Juventus, så ska det helt klart bli intressant att se dem i CL efter den här säsongen.

Juve lär få slita så man kan spela sig till bättre ranking allteftersom...Troligen får dom en tuff grupp. Men det bli intressant att se..Överhuvudtaget är det många spännande nästa säsong i CL.
2012-04-26, 14:25
Medlem
FORZAJUVE87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Juve lär få slita så man kan spela sig till bättre ranking allteftersom...Troligen får dom en tuff grupp. Men det bli intressant att se..Överhuvudtaget är det många spännande nästa säsong i CL.

Jo, klart det kan bli tufft för dem ute i stora Europa. Men hur som haver, kul o se den gamla damen vara ute o springa boll igen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in