Resultat: .
0%
röster
2011-04-12, 13:22
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Hernanes, Krasic, Pastore & Ilicic

Den 20/12 togs det ut "Höstens lag" i tråden. Själv avstod jag då jag under en månad (nov-dec) nästan enbart såg Napolis matcher. Juryn bestod av 9 experter. Fyra nya offensiva mittfältare gjorde succé:

Hernanes (Lazio): 9/9 ALLA tog ut honom
Milos Krasic (Juventus): 7/9
Javier Pastore (Palermo): 7/9
Josip Ilicic (Palermo): 3/9

Juryn bestod av:

Vilka har fortsatt att leva upp till succén? Jag är nog själv inte direkt överväldigad av dessa. Hernanes & Krasic är mer färdiga spelare i sina bästa år, som har visat hög potential i Sâo Paulo resp. CSKA Moskva. Ofta visar dock Krasic nästan upp ren orutin. Hernanes är nog den mest komplette i kvartetten. Pastore gjorde stor succé i Huracan med en sällan skådad teknik, men jag är skeptisk till helheten.

Haha, härligt att du rotade fram detta! Pastore & Ilicic har ju gått ner sig något enormt men det är väl inte så konstigt med tanke på att Palermo är helt under isen för tillfälligt, i höstas var dom ju däremot ett riktigt härligt lag att skåda. Krasic började ju som sagt bra för att sedan vara helt ur form men nu börjar han väl komma igång lite igen. Även Hernanes har ju gått ner sig men han är som sagt den spelaren som känns mest komplett.
2011-04-12, 14:16
Medlem
snillet_1s avatar
Pastore har för hög felprocent och Krasic är lite för mycket av en one-trick-pony.

Hernanes... Mjo, där finns det klass.
2011-04-12, 14:29
Medlem
Om vi skulle ta ut ett "säsongens lag" nu då?
2011-04-12, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scampia
Om vi skulle ta ut ett "säsongens lag" nu då?

Vänta 6 omgångar sen blir det kanske SSC Napoli rakt av.
2011-04-12, 14:39
Medlem
Citat:
Vänta 6 omgångar sen blir det kanske SSC Napoli rakt av.
Att drömma är gratis, som den gode Cavani säger. vågar inte hoppas på för mycket, men det är långt ifrån omöjligt.
2011-04-12, 14:40
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Drömmar kan vara konstiga, det var naturligtvis inte Destro du såg, det var en illusion. Du får nog beskriva "långt yvigt hår" lite bättre. Om han liknade Milanetto på gränsen till identiskt & var lika robust i sin uppsyn som denne, så måste det varit Cosimo Francioso du såg. Genoas skyttekung under Serie B-tiden. Eller skyttekung & skyttekung, han gjorde ett stabilt & gediget jobb. Inte alls samma känsla & näsa för mål som nämnde Gilardino, men en fotbollsarbetare som drog runt i Serie B & C med gott resultat.

Makalöst häftigt namn! Tänk att heta Cosimo Francioso.

http://genoashirt.com/francioso%20(2).jpg

Uppskattar feedbacken. Det var som sagt så konstigt med Destros hårsvall att jag reagerade i drömmen, och på något vis lyckades styra drömmen så att jag fick se tröjryggen och spelarnamnet. Detta kallas visst för "lucid dreaming", när man kan aktivt förändra sina drömmar. De flesta anser kanske att "lucid dreaming" ska handla om lite mer livsavgörande saker...

Hur som helst, vid närmare eftertanke så var det mer som en "utväxt permanent" som Destro hade, dessutom i suspekta färger. Vad det faktiskt kan handla om är inte Milanetto så mycket som Fiorentinas visuellt anskrämlige Marco Donadel:
http://news.dipag.com/photo-Marco-Donadel-0000036276.html

Om man tänker sig en peruk som korsar Milanetto med Donadel och har Batistuta-längd, så var det vad Destro hade på sig när han gjorde sitt mål... i Fula Gubbens dröm.

Citat:
Hernanes, Krasic, Pastore & Ilicic

Hernanes (Lazio): 9/9 ALLA tog ut honom
Milos Krasic (Juventus): 7/9
Javier Pastore (Palermo): 7/9
Josip Ilicic (Palermo): 3/9

Hernanes skäms jag inte för, han skulle komma med även idag. Vad Pastore sysslat med sedan jul är det ett mysterium värt 50 miljoner Euro. Ilicic hade jag inte med på min lista... och Krasic är jag, faktiskt, fortfarande lite svag för. Entricksponny visst, men det är ett bra trick. Filmningarna kunde han ha lämnat kvar i Moskva dock.

Vi får väl göra en ny lista framigenom, med Sanchez mfl...

- F.G
2011-04-12, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Haha, härligt att du rotade fram detta! Pastore & Ilicic har ju gått ner sig något enormt men det är väl inte så konstigt med tanke på att Palermo är helt under isen för tillfälligt, i höstas var dom ju däremot ett riktigt härligt lag att skåda. Krasic började ju som sagt bra för att sedan vara helt ur form men nu börjar han väl komma igång lite igen. Även Hernanes har ju gått ner sig men han är som sagt den spelaren som känns mest komplett.

Tyckte själv inte att Krasic var särsilt märkvärdig ens i höstas eller i CSKA vilket jag även skrev i tråden, han är än mindre imponerande nu under våren. Hernanes tycker jag har fortsatt helt okej, även om han som du säger har gått ner sig i höstas. Pastore behöver väl inte ens nämnas, vilken nedgång.
2011-04-12, 16:29
Medlem
När kommer Stevan Jovetic tillbaks? Hinner han ens att göra en comeback innan säsongen är slut? Saknar denna spelare och hans långa krulliga hår! Han verkar ha blivit totalt bortglömd efter sin skada i all hype med Pastore, Sanchez, Cavani osv...
2011-04-12, 17:01
Medlem
David Pruttons avatar
----------------Abbiati----------------
Abate---Palletta -----Chiellini---Balzaretti
Krasic----Hamsik---Hernanes------- Pastore
--------------Zlatan-----Cavani-----------

Var tvungen att kolla upp mitt "höst"lag.

Lite blandad kompott där minst sagt, Abbiati, Abate(!), Balzaretti, Hamsik, Hernanes och Cavani får jag ju vara mer än nöjd med.

Mitt försök att lyfta en Parmaspelare i Palletta måste ha inneburit en jinxning av sällan skådat slag, tror det var ungefär vid den tidpunkten deensiven rasade totalt.
2011-04-12, 17:48
Medlem
snillet_1s avatar
En bra elva där, Sanchez in istället för Krasic och Thiago Silva tar över Palletas mittbacksplats.

Chiellini känns tveksam.
2011-04-12, 18:12
Medlem
Andrechawlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
----------------Abbiati----------------
Abate---Palletta -----Chiellini---Balzaretti
Krasic----Hamsik---Hernanes------- Pastore
--------------Zlatan-----Cavani-----------

Var tvungen att kolla upp mitt "höst"lag.

Lite blandad kompott där minst sagt, Abbiati, Abate(!), Balzaretti, Hamsik, Hernanes och Cavani får jag ju vara mer än nöjd med.

Mitt försök att lyfta en Parmaspelare i Palletta måste ha inneburit en jinxning av sällan skådat slag, tror det var ungefär vid den tidpunkten deensiven rasade totalt.

Hur kan du helt seriöst ta Palletta eller Chiellini före Thiago Silva?
Annars håller jag med om det mesta, även fast jag är tveksam till Zlatan på top, ta ankan istället
2011-04-12, 18:17
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrechawla
Hur kan du helt seriöst ta Palletta eller Chiellini före Thiago Silva?
Annars håller jag med om det mesta, även fast jag är tveksam till Zlatan på top, ta ankan istället

Äsch, laget skrevs i december och fram tills dess hade faktiskt lilla Parma ett av seriens starkaste försvarspel. Om jag inte minns helt fel hade Silva varit skadad en del vid den tiden och han fanns nog inte på min radar då.

Zlatan var glödhet i december månad - nu kan man konstatera att läget är lite annorlunda.

Helt seriöst, hade jag varit Milan hade jag inte köpt loss honom utan lagt krutet på andra spelare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in