Resultat: .
0%
röster
2012-03-09, 20:17
Medlem
David.s avatar
Jag förstår att ni inte förstår, men jag förstår vad Conte förstår desto mer. Boriello är trots sin fagra utseende inte speciellt fager i sitt spel. F.G. har varit och snuddat vid teorin kring han spelstil mer än en gång, och får för min del gärna göra det igen. För trots att det vid upprepade tillfällen inte bara kan se uppstyltat ut, utan rent av löjeväckande, så är det faktiskt en av de bättre anfallarna i Serie A som Conte, Marotta och även Mrs. Agnelli själv har att förfoga över. Den senare i andra syften än de rent fotbollsmässiga, men man ska trots allt ha alla attribut i åtanke när man ger ett betyg.

Uppvuxen och fostrad i Neapels hårda klimat. Tillputsad och utbildad i Milanos regnigare delar. Slutar historien med att Boriello tillskrivs som segrare i Turins vitsvarta läger?

Om han får spela - Sí.

- d
2012-03-09, 22:08
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Nja, det var sant så länge snygg-Marco var i Roma... han såg klumpig och förvirrad ut, och gjorde samtidigt en hel del mål, vilket han fick noll kredd för.

Ja, men som du säger har inga insatser den här säsongen (inte i Roma heller, även om de var ytterst få) tytt på att han ska göra ett gäng mål i år. Jag har själv tidigare (du är välkommen att söka ) sagt att han är en stabil Serie A-målskytt men det är bara att konstatera att han har tappat en del helt enkelt. Han börjar bli äldre.
2012-03-09, 23:30
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ja, vad fasen pysslade Udinese med? AZ är ett klart dugligt lag men en normal dag ska Udinese kunna hålla ställningarna bättre tycker jag. Blir en tung hemmamatch.

Här har vi en ytterst befogad fråga influgen från den smått charmanta matchtråden. Så vad är då svaret? I min lilla bok ligger 95% av ansvaret hos Guidolin, mannen som sitter på den gyllene bänken och höjs till skyarna i var mans hem. Här har det uttryckligen sagts att Europa League är en viktig turnering. Tro fan det, någonting annat går ju uppenbarligen inte att vinna. Eller drömma om att vinna. Det är nästan så att man har svårt att stava till ordet vinna. Nåja. Guidolin åker alltså till Alkmaar för att möta Hollands bästa lag och vad händer? Han vilar Di Natale! Vilar honom inför helgens superduper tunga kioskvältare mot Novara! Där måste han bara spela!! Vilket genidrag!!

Vad sänder det för signaler? Särskilt i kombination med att man gått ut och sagt att målet är ett kryss. Jo, ut kommer ett komplett lealöst lag som saknar allt vad geist heter. Det hela blir bara än värre av att AZ är ett spelande lag med högt tempo, det gör att Udinese blottar ytor och säljer sig billigare än hororna i Red Light några mil från arenan. Det som på allvar får det att vrida sig i magen är att se Blomman Blommasson spela på topp från start. Han springer lika lite som Berbatov, skjuter sämre än Ljungberg, gestikulerar på samma sätt som Zlatan och ser ut som Christer Lindarw. Bakom så envisas Guidolin att spela med Armero, antar att poängen är att han ska utnyttja sin snabbhet men det fungerar knappast när han ändå huserar på sin kant.

Sen har vi ett helt annat kapitel som berör det smått intelligensbefriade draget att lämna spelare som Fernandes och Barreto utanför listan till Europa-spel. Och hur pinsamt är det inte egentligen att en klubbs framgångar är så pass starkt beroende av en 34 åring? Fy fan, det är inte annat än att man bävar inför han pension.
Senast redigerad av 4522 2012-03-09 kl. 23:34.
2012-03-10, 08:52
Medlem
Ballardini har tur. Att släppa in sex mål mot Napoli betyder normalt att man får se sig om efter ett nytt arbete. Åtminstone bör han putsa på sitt CV. Men Cellino har viktigare saker att tänka på.

WW le Donne! Guest star Kee Marcello…

http://www.cagliaricalcio.net/news/12758/-w-le-donne-evento-musicale-all-ercole-cellino-di-assemini.html
Lördag kl 21:00, ni hinner om ni tar flyget nu!

Goda möjligheter, ja nog faktiskt omöjligt att förhindra att Cellino joinar med sin gura:
http://www.cagliaricalcio.net/video/interviste/5508.html
Oslagbart!

Kvinnor, vin och sång! Skit i Calcio…

Berlusconi däremot valde att fira internationella kvinnodagen långt borta från Italien tillsammans med Putin…
http://www.solothurnerzeitung.ch/unterhaltung/people/putin-und-berlusconi-auf-der-bob-bahn-in-sotschi-122383281/asset/0/@@teaserImage/detail
Senast redigerad av Brille68 2012-03-10 kl. 09:02.
2012-03-10, 12:41
Medlem
Kidnappar ett inlägg från matchprat:
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
När Ranieri fällde en tår då högg det till i hjärtat. Fint.

Personligen har jag garvat mig harmynt åt Brille68s inlägg om att han "gått in tungt på Inter". Så surrar en riktig spelstorsk.
För jag håller med. Den frenesi interspelarna visade de sista 20 minuterna mot Catania samt glädjen över segern över Chievo, toppas bara av Ranieris tårar. Lysande och rörande…

Dessutom så inspirerade 4522s strålande inlägg i tråden mig att satsa en del av vinsten på att Udinese ska vinna borta mot Novara.

Inlägget var naturligtvis till dels skrivet i förtvivlan för insatsen i EL, men jag väljer att fokusera på:
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Nåja. Guidolin åker alltså till Alkmaar för att möta Hollands bästa lag och vad händer? Han vilar Di Natale! Vilar honom inför helgens superduper tunga kioskvältare mot Novara! Där måste han bara spela!! Vilket genidrag!!

Vad sänder det för signaler?
För samtidigt sänder det signaler om vad man vill i Serie A. Man vill spela i CL nästa säsong, och då krävs det seger mot Novara…

En annan del av vinsten valde jag att investera i två flaskor Amarone Tommasi, diverse goda ostar, salami, samt lite andra godsaker att avnjutas tillsammans med Miccoli och Totti…

Kan bli en storartad kväll där två offensiva lag, med stjärnor och glans samt taktiskt handikappade tränare drabbar samman. Ja vafan nästan som Serie As melodifestival…

Matchen kan fan sluta hur som helst. Lite statistik:
Palermos fem senaste matcher hemma: 0-4, 5-1, 2-1, 2-0, 5-3. (12 p)
Romas fem senaste matcher borta: 4-1, 1-0, 1-1, 4-2, 3-0. (1 p)

Borde vara fördel Palermo men lagets två senaste matcher är alltså förlusterna mot Milan (0-4) och Siena (4-1)! Två riktiga käftsmällar.

Medan Roma har Derbyförlusten (1-2) och Atalanta (4-1) att hämta sig från.
2012-03-10, 12:44
Medlem
Fula Gubbens avatar
Rejält förvånad av att se Udinese vika ned sig mot Aldebaraan, hade någon frågat mig om styrkeförhållanden mellan klubbarna i siffror hade jag nog sagt 4-1 i fördel Udinese eller så. Bedrövligt... och att Di Natale bänkades är ju rena snurren.

Roligast hittills denna helg är Inters böghög efter att man lyckats göra mål på Chievo. Sneijder såg ut som ett lyckligt barn, vilket väcker frågor om vad det egentligen, trots allt, innerst inne, är som är fel i klubben?

Bafatt man vann borta mot Chievo så är man dock inte scudetto-kandidat, den regeln gäller enbart top 3-lag.
2012-03-10, 12:56
Medlem
Ozknybergs avatar
Det högg fan till lite i hjärtat på mig också när man såg Ranieris tårar igår efter att Milito slog in spiken i kistan och spelarna firade som om dom hade vunnit Scudetton, fint att se! Otroligt viktig seger och nu är det fransmännen nästa som står på tur, ett Marseille som verkar vara i dålig form, kan gå vägen. För att komma tillbaka till matchen igår så är det fan inte lätt att bryta ner Chievo på Bentegodi, kändes som en typisk 0-0 match och planen är ju som bekant under all kritik.

Som ni säger, är man ett topp 3 lag och vill vinna Scudetton så ska man fan ta en seger borta i Verona, men det är inte lätt, inte det minsta och det är många lag som har gått på minan där borta. Nu utmanar ju inte Inter om Scudetton denna säsong, inte ens CL-platsen kommer man att klara av men likväl, en oerhört tuff bortamatch är det.

Palermo - Roma ikväll, fotbollsgodis på Sicilien! Kan gå hur som helst, vad tippar ni? Jag tror på många mål i allefall och att Palermo kommer att satsa på kontringar.
2012-03-10, 16:24
Moderator
vfs avatar
Sluta chatta nu. Matchprat finns/Mod
Senast redigerad av vf 2012-12-03 kl. 21:26.
2012-03-10, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David.
Jag förstår att ni inte förstår, men jag förstår vad Conte förstår desto mer. Boriello är trots sin fagra utseende inte speciellt fager i sitt spel. F.G. har varit och snuddat vid teorin kring han spelstil mer än en gång, och får för min del gärna göra det igen. För trots att det vid upprepade tillfällen inte bara kan se uppstyltat ut, utan rent av löjeväckande, så är det faktiskt en av de bättre anfallarna i Serie A som Conte, Marotta och även Mrs. Agnelli själv har att förfoga över. Den senare i andra syften än de rent fotbollsmässiga, men man ska trots allt ha alla attribut i åtanke när man ger ett betyg.

Uppvuxen och fostrad i Neapels hårda klimat. Tillputsad och utbildad i Milanos regnigare delar. Slutar historien med att Boriello tillskrivs som segrare i Turins vitsvarta läger?

Om han får spela - Sí.

- d
Fullständigt lysande inlägg. Och visst kan man ta alla möjliga hänsyn

Så medan Cellino lirar på sin gura ikväll, och Berlusconi super till det med Putin så är kanske Borriello Juventus hyllning till kvinnorna såhär intill internationella kvinnodagen?

Och visst kan man kanske förstå att Borriellos insatser i det avseendet kan vara imponerande, men Matri borde väl kunna ta upp konkurrensen?

Dessutom så lyckas Matri imponera på fotbollsplanen. Han har fungerat fint i Juventus. Både att kunna öppna för andra med sina löpningar och att göra mål.

Lite statistik:
Borriello har spelat 214 matcher i Serie A och gjort 56 mål. Varav 46 matcher de två senaste säsongerna där han gjort 11 mål. 12 matcher och noll mål denna säsong.

Matri har spelat 164 matcher i Serie A och gjort 55 mål. Varav 61 matcher de senaste två säsongerna där han gjort 30 mål. 23 matcher och 10 mål denna säsong.

Och visst de är olika. Matri ska bidra med smarta löpningar. Medan Borriello ska fylla luckan efter att Amauri försvann, eftersom det då bl a saknades muskler framåt. Frågan är om det behövs och om det i så fall är Borriello som ska utföra det. Jag är nog skeptisk … men jag har ju haft fel förr…
2012-03-10, 18:07
Medlem
Ozknybergs avatar
Till något helt annat, förlust i derbyt och Ultras-ledaren läxar upp spelarna i Piacenza, Italien är speciellt.
http://www.youtube.com/watch?v=LW15dJb_-5E
2012-03-10, 18:12
Medlem
David Pruttons avatar
Kvällens batalj blir verkligen intressant.

Vet Enrique verkligen vad som väntar inför en kvällsmatch på La Favorita?
Ska man spela lika naivt som man alltför ofta gör så tror jag Miccoli & co kommer göra slarvsylta av Roma.

Synd man missade Napolimatchen igår, verkar ha varit en sevärd tillställning.
2012-03-10, 19:04
Medlem
I Serie B så vann idag Pescara medan Sassuolo spelade oavgjort mot Sampdoria. Därmed leder Pescara tabellen, åtminstone tills måndag då Torino tar emot Hellas.

Och David Löfquist gjorde mål. Visste fan inte vem det var, men han spelade tydligen tidigare för Mjällby och numera för Gubbio. Kan om inte annat skryta över att ha haft Luigi Simoni som tränare.

2011-10-24:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Gigi Simoni tog jobbet som Direttore Tecnico 2009 i Gubbio, de då låg i Lega Pro Sec Div. De gick direkt upp till Lega Pro Prima Div och sedan direkt vidare till Serie B. Första gången på 63 år som de spelat i Serie B. Nu hade de problem med bara 7 poäng på 10 omgångar.

Då tar mannen steget ner till planen och styr upp det mot Torino som hittills varit överlägsna i tabellen. Det var ingen vacker fotboll, men det var mycket vilja, tanke bakom aktionerna och engagerad publik. Kul…

Luigi Simoni fick utmärkelsen Panchina d'oro 1998. Dvs under en tid då Capello, Ancelotti, Lippi, Zeman, Mazzone, Svennis, Prandelli osv var verksamma i Serie A. Under en tid då Serie A och italiensk fotboll tokdominerade. Han kan sin calcio med andra ord…

2011-05-20:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
Alltid kul och sitta och kolla upp vad fan som hände med de gamla hjältarna. Cagliaris Tabarez ledde ju som bekant Uruguay i senaste VM. Men vafan hände med Luigi Simoni, som ju ledde Inter 1997-99 dvs då Bergomi lämnade över bindeln till Zanetti och då anfallet bestod av Ronaldo, Recoba, Zamorano, Baggio osv? Jo han gick till Gubbio i Lega Pro Seconda Divisione 2009! De gick genast upp till Lega Pro Prima Div, som de detta året vann. Därmed spelar de i Serie B nästa säsong, för första gången sedan 1940-talet då de spelade en säsong där innan de åkte ner till de lägre divisionerna.
...
Senast redigerad av Brille68 2012-03-10 kl. 19:11. Anledning: la till ytterligare ett citat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in