Kidnappar ett inlägg från matchprat:
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
När Ranieri fällde en tår då högg det till i hjärtat. Fint.
Personligen har jag garvat mig harmynt åt Brille68s inlägg om att han "gått in tungt på Inter". Så surrar en riktig spelstorsk.

För jag håller med. Den frenesi interspelarna visade de sista 20 minuterna mot Catania samt glädjen över segern över Chievo, toppas bara av Ranieris tårar. Lysande och rörande…
Dessutom så inspirerade
4522s strålande inlägg i tråden mig att satsa en del av vinsten på att
Udinese ska vinna borta mot Novara.
Inlägget var naturligtvis till dels skrivet i förtvivlan för insatsen i EL, men jag väljer att fokusera på:
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
…
Nåja. Guidolin åker alltså till Alkmaar för att möta Hollands bästa lag och vad händer? Han vilar Di Natale! Vilar honom inför helgens superduper tunga kioskvältare mot Novara! Där måste han bara spela!! Vilket genidrag!!
Vad sänder det för signaler?
…
För samtidigt sänder det signaler om vad man vill i Serie A. Man vill spela i CL nästa säsong, och då krävs det seger mot Novara…
En annan del av vinsten valde jag att investera i två flaskor Amarone Tommasi, diverse goda ostar, salami, samt lite andra godsaker att avnjutas tillsammans med Miccoli och Totti…
Kan bli en storartad kväll där två offensiva lag, med stjärnor och glans samt taktiskt handikappade tränare drabbar samman. Ja vafan nästan som Serie As melodifestival…
Matchen kan fan sluta hur som helst. Lite statistik:
Palermos fem senaste matcher hemma: 0-4, 5-1, 2-1, 2-0, 5-3. (12 p)
Romas fem senaste matcher borta: 4-1, 1-0, 1-1, 4-2, 3-0. (1 p)
Borde vara fördel Palermo men lagets två senaste matcher är alltså förlusterna mot Milan (0-4) och Siena (4-1)! Två riktiga käftsmällar.
Medan Roma har Derbyförlusten (1-2) och Atalanta (4-1) att hämta sig från.