Citat:
Ursprungligen postat av hape
Mina misstankar bekräftas av att försvaret agerar så tafatt. Har för mig att Palermo-spelaren närmast bollen inte ens gör ett försök att rensa bort en och adnanish menar nog att den spelaren kunde ha gjort en Puyol-rensning, Van Bommel-rensning som de så fint kallas när spelaren slänger sig för liv och död.
Jaha, jag var trött som fan så tolkade det som att adnanish menade att Puyol & Van Bommel brukade dabba sig. Feltolkat av mig då.
Angående matchen så förstår jag inte varför den skulle vara uppgjord. Varför vänta till slutsekunderna om nu kryss var det uppgjorda resultatet? Tänk om domaren lagt till kortare övertid. Finns det ens en synlig matchklocka på Renzo Barbera så man har koll på den exakta tiden?
Jag tycker inte att sista målet tyder på att det var uppgjort. Värdelöst försvarsspel visst, men bollens väg är alltför slumpartad med långboll, nickduell, ny nickduell, touch & skott. Bollen hade likaväl kunnat hamna någon annanstans än hos Giaccherini. Marginalerna är för små & för slumpartade för att det skulle vara uppgjort.
Kolla på målet: Nr 3 (Goian) förlorar nickduellen med Bogdani & är därefter helt koncentrerad på att följa denne & står därför helt fel när Giaccherini får bollen. Nr 35 (Darmian), nyss inbytt, är den som har Giaccherini från början. Han tappar helt markeringen vilket såklart är uselt. Men då bollen efter två nickdueller & en touch ändrar riktning på ett ganska oväntat sätt, samtidigt som Giaccherini sticker inåt, så är det svårt att läsa av för en 21-årig mittfältare utan större matchvana.
Dom andra Palermo-spelarna är visserligen i närheten men det hela går snabbt & oberäkneligt så dom har, på ett individuellt plan, inte så stor möjlighet att rensa.
http://www.youtube.com/watch?v=J_Ke1tl0Gd0
Debaclet grundar sig nog i att de står fel i positionerna. Vilket inte är så konstigt efter alla tränarbyten & ett helt nytt mittfält. I slutet av matchen hade man bara en mittfältare (Nocerino) som var över 22 år. Tre av mittfältarna (Acquah, Darmian & Kurtic) var mer eller mindre debutanter.