Resultat: .
0%
röster
2011-04-11, 07:39
Medlem
Om man ska tro på vad en jugge på Inter-forumet på Svenskafans skriver så betyder det Ibra sa ("picka ti materina") något i stil med "stick tillbaka till din mammas fitta".

Det han sa blir då "Dra åt helvete och stick tillbaka till din mammas fitta".
Killen har ju grov personlighetsstörning, visst fan är det bra att ha vinnarskalle och bli arg på sig själv när man spelar dåligt, men LAGET ledde ju med 0-2 borta mot Fiorentina och är påväg mot lo scudetto! Som tur är så har Milan pazza Cassano tillbaka.

Milans kvarvarande matcher:
Sampdoria (H)
Brescia (B)
Bologna (H) *
Roma (B) *
Cagliari (H)
Udinese (B)

De fetstilta matcherna missar han pga sitt röda kort, men det snackas också om att han bara var 1 gult kort från att bli avstängd, och om man då drar på sig rött kort igen leder det till hårdare bestraffning (alt. att få 2 röda 2 matcher i följd ger påslag). Sen kommer FIGC med stor säkerhet utreda och det är inte omöjligt att dom lägger till ytterligare en match. Så vi kan vara säkra på att dom 2 första missar han, och vi kan nog iallafall vänta oss minst en till så 3-4 matchers åker han på. Om inte Berlusconi drar i rätt spakar förstås.
Senast redigerad av Calciatore 2011-04-11 kl. 07:42.
2011-04-11, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Om man ska tro på vad en jugge på Inter-forumet på Svenskafans skriver så betyder det Ibra sa ("picka ti materina") något i stil med "stick tillbaka till din mammas fitta".

Killen har ju grov personlighetsstörning, visst fan är det bra att ha vinnarskalle och bli arg på sig själv när man spelar dåligt, men LAGET ledde ju med 0-2 borta mot Fiorentina och är påväg mot lo scudetto! Som tur är så har Milan pazza Cassano tillbaka.

Milans kvarvarande matcher:
Sampdoria (H)
Brescia (B)
Bologna (H) *
Roma (B) *
Cagliari (H)
Udinese (B)

De fetstilta matcherna missar han pga sitt röda kort, men det snackas också om att han bara var 1 gult kort från att bli avstängd, och om man då drar på sig rött kort igen leder det till hårdare bestraffning (alt. att få 2 röda 2 matcher i följd ger påslag). Sen kommer FIGC med stor säkerhet utreda och det är inte omöjligt att dom lägger till ytterligare en match. Så vi kan vara säkra på att dom 2 första missar han, och vi kan nog iallafall vänta oss minst en till så 3-4 matchers åker han på. Om inte Berlusconi drar i rätt spakar förstås.

Möjligt, men tills man vet vad han faktiskt sa så är inget säkert. Apropå att Zlatan ska ha sagt "picka ti materina" tvivlar jag starkt på, detta är en svordom med uttal och användning främst från och i Makedonien. Grannländerna Bosnien, Serbien och Kroatien använder sig av liknande fras men långt ifrån likadant som "picka ti materina". Slutsats? Det är inte vad Zlatan sade på plan.

I vilket fall som helst så lär det bli intressant och följa Allegri och Milan nu, då syftar jag på hur Allegri tacklar hindret med Zlatan bänkad. Personligen så hoppas jag få se en trio med Pato, Cassano och Boateng istället för standard-Robinho.
2011-04-11, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hape
Mina misstankar bekräftas av att försvaret agerar så tafatt. Har för mig att Palermo-spelaren närmast bollen inte ens gör ett försök att rensa bort en och adnanish menar nog att den spelaren kunde ha gjort en Puyol-rensning, Van Bommel-rensning som de så fint kallas när spelaren slänger sig för liv och död.

Jaha, jag var trött som fan så tolkade det som att adnanish menade att Puyol & Van Bommel brukade dabba sig. Feltolkat av mig då.

Angående matchen så förstår jag inte varför den skulle vara uppgjord. Varför vänta till slutsekunderna om nu kryss var det uppgjorda resultatet? Tänk om domaren lagt till kortare övertid. Finns det ens en synlig matchklocka på Renzo Barbera så man har koll på den exakta tiden?

Jag tycker inte att sista målet tyder på att det var uppgjort. Värdelöst försvarsspel visst, men bollens väg är alltför slumpartad med långboll, nickduell, ny nickduell, touch & skott. Bollen hade likaväl kunnat hamna någon annanstans än hos Giaccherini. Marginalerna är för små & för slumpartade för att det skulle vara uppgjort.

Kolla på målet: Nr 3 (Goian) förlorar nickduellen med Bogdani & är därefter helt koncentrerad på att följa denne & står därför helt fel när Giaccherini får bollen. Nr 35 (Darmian), nyss inbytt, är den som har Giaccherini från början. Han tappar helt markeringen vilket såklart är uselt. Men då bollen efter två nickdueller & en touch ändrar riktning på ett ganska oväntat sätt, samtidigt som Giaccherini sticker inåt, så är det svårt att läsa av för en 21-årig mittfältare utan större matchvana.

Dom andra Palermo-spelarna är visserligen i närheten men det hela går snabbt & oberäkneligt så dom har, på ett individuellt plan, inte så stor möjlighet att rensa.

http://www.youtube.com/watch?v=J_Ke1tl0Gd0

Debaclet grundar sig nog i att de står fel i positionerna. Vilket inte är så konstigt efter alla tränarbyten & ett helt nytt mittfält. I slutet av matchen hade man bara en mittfältare (Nocerino) som var över 22 år. Tre av mittfältarna (Acquah, Darmian & Kurtic) var mer eller mindre debutanter.
2011-04-11, 10:58
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore

Skandalöst oprofessionellt av Zlatan om detta stämmer.

Tur och tur att Cassano är tillbaka... Rent truppmässigt, ja, men har han verkligen presterat något vidare i Milan? Några assist och ett mål på vad blir det nu? 10-12 matcher (medveten om att många är inhopp).

Dessutom är det tveksamt ifall Robinho verkligen gett valuta för pengarna. Han har visserligen varit en bra länk mellan mittfält och anfall i många matcher, men missar enormt mycket chanser och är allmänt ineffektiv...
2011-04-11, 12:28
Medlem
Fula Gubbens avatar
Återigen, finns absolut ingenting som talar för en uppgjord match Palermo-Cesena; däremot väldigt mycket som talar emot det. Jag kan lista dem om ni vill, men detta är en trist icke-diskussion som kan läggas ned IMO.

Tror inte alls Ibra svor på någon sorts jugge-språk, tror han sa vaffanculo bastardo eller något liknande.

- F.G
2011-04-11, 12:52
Medlem
Marcens avatar
Trist dock att domarna ska vara så inkonsekventa. Totti får t ex skrika vaffan culo rakt upp i huvuddomarens nylle, och komma undan med gult.

För övrigt ska Zlatan ha sagt att han sa något på italienska och något på slaviska. Exakt vad som sas har han inte yttrat.
2011-04-11, 12:56
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Trist dock att domarna ska vara så inkonsekventa. Totti får t ex skrika vaffan culo rakt upp i huvuddomarens nylle, och komma undan med gult.

För övrigt ska Zlatan ha sagt att han sa något på italienska och något på slaviska. Exakt vad som sas har han inte yttrat.

Zlatan har börjat(om han inte redan hade det) bygga upp ett rykte kring sig själv som kommer att fortsätta grina honom i ansiktet, det ställer ännu högre krav på honom - det är bara att acceptera.

Att Totti likt en del andra ikoner har en annan ställning kan väl knappast komma som en överaskning, då är man bra naiv.

Jämför med Krasic exempelvis, han får inget mer sig längre då han ses som en filmare av rang, dock börjar han så smått anpassa sig efter detta och jag tycker inte han faller lika lätt längre.

Frågan är om Zlatan kan tygla sitt humör?
2011-04-11, 13:17
Medlem
Fula Gubbens avatar
På tal om Serie A och slaviska förolämpningar så måste denna grymma klassiker postas:

http://www.youtube.com/watch?v=gV-kXP7qWE0

Även om man inte förstår ett ord så är det hur kul som helst.

Grande Dejan!

subtitled version
http://www.youtube.com/watch?v=MTFhh3Ea5kE

- F.G
Senast redigerad av Fula Gubben 2011-04-11 kl. 13:21.
2011-04-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Återigen, finns absolut ingenting som talar för en uppgjord match Palermo-Cesena; däremot väldigt mycket som talar emot det. Jag kan lista dem om ni vill, men detta är en trist icke-diskussion som kan läggas ned IMO.

- F.G

Jag ser det också som en icke-diskussion. Men eftersom det ofta snackas om uppgjorda matcher här så kan vi ju reda ut vad som jag tror är en grov missuppfattning.

Många verkar tro att det är just märkliga resultat & dramatiska utgångar av matcher som skulle tyda på att det är riggat. Det är ju egentligen precis tvärtom. Det är när matcher blir rena transportsträckor helt utan dramatik som misstankar om uppgörelser kan vara aktuella.

I det här fallet kommer 2-2 målet till efter en slumpartad situation med flipperspel där Giaccherini, på ett tillslag, i matchens sista spark, gör målet. Alltså, tänk till lite nu grabbar. Vad är det viktigaste om man ska rigga ett resultat? Jo, att eliminera slumpen. Det får inte gå fel. Vad hade hänt om Giaccherini missat? Vad hade hänt om den förlupna bollen inte nått honom? Vad hade hänt om domaren bara lagt till tre minuter? Det hade blivit 2-1. "Uppgörelsen" hade misslyckats.

Om man ska rigga ett X gäller det att inte skapa för många bra lägen. När målen måste göras kan man söka frisparkar. Frisparken petas åt sidan, muren agerar passivt, skott. Gör om processen om det misslyckas. Se till att ha gott om tid. Spela av matchen när man nått det önskade resultatet.

Att vänta till slutsekunden & forcera in målet på ett skottläge som kom till efter en "flipper-situation" är ju det mest korkade man kan göra om det är uppgjort.
2011-04-11, 14:05
Medlem
bravehs avatar
Ganska mycket sparka och spring från Fiorentina igår. Har dem spelat så där hela säsongen?
2011-04-11, 15:41
Medlem
Smerchs avatar
Angående Zlatan så är det mycket tråkigt att se hans utveckling från att ha varit en ambitiös, visserligen egoistisk spelare, men ändå på ett sätt ansvarstagande iom att han var så driven - till att bli en lat, nonchalant översittare som är nöjd med sin insats så länge han gör mål eller laget vinner.

Skriver under på allt Fula Gubben skrivit, men måste erkänna att jag inte trodde man skulle prata såhär om Zlatan efter flytten till Milan, trodde att han skulle hitta tillbaka, göra succé och att Barcelona (visserligen felaktigt) skulle sägas ha skäl att ångra försäljningen. Det här med att Zlatan tar mycket energi från resten av laget tyckte jag iofs att man kunde se även i höstas då han hyllades. Grejen är att som anfallare är alla nöjda så länge man gör mål, som Zlatan spelar nu är det också det som krävs, för han tillför inte mycket till spelet som helhet, det är någon enstaka gång per match han bidrar med något genialiskt, men det räcker inte alltid, och jag tycker inte att det motiverar en startplats när man har Robinho, Cassano, Pato och nu väl snart Inzaghi också, som alla också är oberäkneliga, men har ett mycket mer ödmjukt förhållningssätt till sin roll i laget.

Såg att FabioAugusto skrev att det bara är United och Barcelona som klarar sig utan att vara beroende av enskilda spelare, jag menar att även Milan bör sträva efter att komma dit. Real Madrid betalar nog en hel del för Zlatan (om det inte stämmer om klausulen), och kan man byta Zlatan mot ett par, tre ödmjukare spelare bör man göra det, istället för att låta Zlatan stanna karriären ut vilket bara gör den kommande generationsväxlingen ännu svårare.
2011-04-11, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Ganska mycket sparka och spring från Fiorentina igår. Har dem spelat så där hela säsongen?
Varje match jag sett har de spelat oinspirerat och rent utsagt jävligt tråkig fotboll. Förmodligen ligans tråkigaste den här säsongen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in