Resultat: .
0%
röster
2012-04-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David.
Magiskt bra inlägg. Hatten av.

Hur tror ni det slutar för Genoa nu? Svårt att inte se tillbaks på Sampdoria förra året. Skillnaden nu är väl att fansen har sagt ifrån innan det är försent. Delar av skulden bär så klart spelarna, men det måste ändå vara sättet som klubben bedrivits och dess ideologi som är skyldig, annars hade man troligtvis inte hamnat i den här situationen.

På samma sätt som att det kanske är bra för Milan att inte vinna scudetton i år just för att inse att man inte är bra nog kanske det är bra för Genoa om de faktiskt blir relegerade. Ett uttåg ur Serie A skulle ge följder såväl på planen såväl som i kontoren där pizzadegen snurrar. De lirare som vill stanna är de man ska bygga laget på, de är på riktigt. Kostymnissarna som inte påstår att något är fel på verksamheten är de som ska gå, huvuden ska rulla.

Man kanske får ta ett hundår i Serie B, men det kommer det vara värt, man kommer komma tillbaka stärkt av det som har hänt med ett riktigt lag, förhoppningsvis med en sundare ideologi. Precis som Sampdoria kommer komma tillbaka till Serie A nästa år, starkare än innan.
2012-04-23, 00:33
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Förutom Milan då, trots hemmaplan.

Men jag hoppas faktiskt att Juve rycker ifrån rejält. Man har ett enkelt schema och bör ta full pott, och Milan ser lite ointresserade ut. Rycker man rejält blir kaoset en icke-diskussion.

Dåren i min avatar ska dock plocka skytteligan.

Jag raljerade tidigare om att du skulle ha blivit Milan-supporter år 2011. Nu visar det sig att detta var korrekt, troligen konverterade du någon gång efter den 2:e oktober:
http://www.whoscored.com/Matches/542848/Live

Du är inte bara dum, du är historierevisionist också. Försvinn nu med svansen mellan benen, nolla.

Viktig seger i dag för Juventus. Som jag sa tidigare så ser utgångsläget minst sagt gynnsamt ut vid seger mot Roma. Visserligen återstår 5 matcher men man har nu råd med ett poängtapp på dessa.

Om Milan vinner sina 5 matcher så måste Juve tappa poäng två gånger mot Cesena, Novara, Lecce, Cagliari och Atalanta.
Det kan hända, men det känns tveksamt.

Dagens match mot Roma var för övrigt en fröjd för ögat. Det är trevligt att kunna konstatera att Juves moderna, fartfyllda fotboll börjar rendera i målskytte också och att man klarar att döda matcher. Jag håller med i det konsensus som råder bland kunniga Serie A-konnässörer att en Scudetto för Juve gynnar italiensk fotboll mer än vad vore fallet om Milans tempofattiga 80-tals-fotboll tilläts segra.

Forza Juve.
2012-04-23, 00:36
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Jag raljerade tidigare om att du skulle ha blivit Milan-supporter år 2011. Nu visar det sig att detta var korrekt, troligen konverterade du någon gång efter den 2:e oktober:

Du är inte bara dum, du är historierevisionist också. Försvinn nu med svansen mellan benen, nolla.

Viktig seger i dag för Juventus. Som jag sa tidigare så ser utgångsläget minst sagt gynnsamt ut vid seger mot Roma. Visserligen återstår 5 matcher men man har nu råd med ett poängtapp på dessa.

Om Milan vinner sina 5 matcher så måste Juve tappa poäng två gånger mot Cesena, Novara, Lecce, Cagliari och Atalanta.
Det kan hända, men det känns tveksamt.

Dagens match mot Roma var för övrigt en fröjd för ögat. Det är trevligt att kunna konstatera att Juves moderna, fartfyllda fotboll börjar rendera i målskytte också och att man klarar att döda matcher. Jag håller med i det konsensus som råder bland kunniga Serie A-konnässörer att en Scudetto för Juve gynnar italiensk fotboll mer än vad vore fallet om Milans tempofattiga 80-tals-fotboll tilläts segra.

Forza Juve.

Forza!
2012-04-23, 00:45
Medlem
NoReplicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baccalieri
Vad har jag missat nu?

Att Genoas ultras protesterade mot dem kassa resultaten och att man tog spelarnas tröjor.. Du kan läsa om det på aftonhoran där det förstoras och fördoms så som alltid.

Genoas Ultras skulle jag vilja säga är en av dem sista bla. tillsammans med Napolis som följer ultras kodexerna till slutet. Allt för många grupper har sålt sin själ till förbundet ock polisen.
2012-04-23, 00:46
Medlem
kommunists avatar
Juventus håller på att revolutionera italiensk fotboll och den italienska ligan med sin anfallsglada fotboll. Alla andra lagen är kvar i 80 och 90-talet och har stagnerat helt , medan Juve går framåt. Kul för landet och ligan, precis det som behövs för Italien. Gissar på att Serie A kommer tillhöra toppen om några år, bara man undviker en till Calciopoli... men det är där jag tvekar. Oh Italien Italien...
2012-04-23, 01:48
Medlem
ILoveBigButtss avatar
Tror inte någon har sagt det, men är det bara jag som tycker att det är väldigt oroande hur en spelare som var nära att dö och har varit borta 5 månader kan komma in och vara bäst på planen? Summerar Milan i princip.
2012-04-23, 06:31
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige

Hörrö ditt lilla troll, jag har sagt till dig en gång, men det räckte inte. Bara för att du i via din inavel råkade få ett ensamt intresse och en ensam funktion i livet betyder inte att du har ensamrätt till fotbollstrådar.

Jag gillar milan, men jag är ingen supporter idag heller. Gå och tvätta ansiktet och städa upp dig nu för fan.
Senast redigerad av Trillske 2012-04-23 kl. 06:42.
2012-04-23, 09:27
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Kan någon objektiv (F.G? 4522? Vivoli? Brille?) hjälpa mig nu? Har Juventus verkligen fått så mycket fördelar av domarteamen årets säsong? Jag är själv inbiten Juventino, så förnekar ju det men man ser väldigt många (Milanisti?) som hävdar det.

I mina ögon är ju straffstatistiken ganska talande. Juventus har fått två (den mot Roma är tveksam, i alla fall det röda kortet) samtidigt som Milan fått närmre 15 (14 tror jag det var). Visserligen gjorde Muntari ett solklart mål mot Juve, men ligger det mer bakom de rödsvartas påståenden?

Tillägg: straffstatistiken är i Serie A, Juves straff mot Cesena var också feldömd.
2012-04-23, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Kan någon objektiv (F.G? 4522? Vivoli? Brille?) hjälpa mig nu? Har Juventus verkligen fått så mycket fördelar av domarteamen årets säsong? Jag är själv inbiten Juventino, så förnekar ju det men man ser väldigt många (Milanisti?) som hävdar det.

I mina ögon är ju straffstatistiken ganska talande. Juventus har fått två (den mot Roma är tveksam, i alla fall det röda kortet) samtidigt som Milan fått närmre 15 (14 tror jag det var). Visserligen gjorde Muntari ett solklart mål mot Juve, men ligger det mer bakom de rödsvartas påståenden?

Tillägg: straffstatistiken är i Serie A, Juves straff mot Cesena var också feldömd.
I början av säsongen var Contes gråtande och gnällande en följetong i media, vilket sedan har tagits över av främst Galliani men även Allegri under 2012.

Det som skulle kunna vara en risk är om den offentliga offerrollen faktiskt leder till att domarna tvekar om domslut i en match. Det ser nästan ut som att Milan tagit över Juventus beteende eftersom det verkade fungera. Lite som att motståndare till Barcelona numera får väldigt ont och omringar domaren.

I dagens la Gazzetta svarade Allegri på frågan om Ibras offside med att "vi hade lite otur". Om han håller det där och slutar älta, så kanske debatten avtar...

Samtidigt har jag tidigare beskrivit hur Juventus har fått ett helt nytt självförtroende. Ny stark generation av Agnelli och därmed ett ganska framgångsrikt Fiat. Ny arena och riktiga ledare både på plan, Pirlo, och utanför, Conte.

De återtar sin plats i Calcio, vilket är smärtsamt för motståndarna.
Senast redigerad av Brille68 2012-04-23 kl. 09:57.
2012-04-23, 11:53
Medlem
wrathexs avatar
Citat:

Är inte objektiv, men med handen på hjärtat säger jag att både Milan & Juventus har missgynnats en del (och gynnats, må tilläggas) det kanske är så att lagen har missgynnats lika mycket nu.
2012-04-23, 12:04
Medlem
4522s avatar
Citat:

Jag är ingen större anhängare av att diskutera domare då det allt som oftast slår jämnt ut över en hel säsong. Varje vecka sammanställer dock Calciomercato tabellen som den skulle ha sett ut utan domarmisstag. Ta det hur du vill.

CLASSIFICA VIRTUALE (Squadra - Punti virtuali - Punti reali - Saldo):
Juventus 76 71 (-5)
Milan 74 68 (-6)
Udinese 54 52 (-2)
Napoli 52 51 (-1)
Roma 52 50 (-2)
Lazio 49 55 (+6)
Inter 49 49 (0)
Palermo 43 41 (-2)
Chievo 42 43 (+1)
Bologna 42 41 (-1)
Parma 42 41 (-1)
Catania 41 46 (+5)
Cagliari 40 38 (-2)
Atalanta* 39 40 (+1)
Fiorentina 37 38 (+1)
Siena 36 42 (+6)
Lecce 34 35 (+1)
Genoa 33 36 (+3)
Novara 25 25 (0)
Cesena 24 22 (-2).
(* Atalanta 6 punti di penalizzazione).
2012-04-23, 13:58
Medlem
FORZAJUVE87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunist
Juventus håller på att revolutionera italiensk fotboll och den italienska ligan med sin anfallsglada fotboll. Alla andra lagen är kvar i 80 och 90-talet och har stagnerat helt , medan Juve går framåt. Kul för landet och ligan, precis det som behövs för Italien. Gissar på att Serie A kommer tillhöra toppen om några år, bara man undviker en till Calciopoli... men det är där jag tvekar. Oh Italien Italien...

Kan bara instämma. Riktigt kul o se Juventus lira skiten av Roma (innan det röda kortet och straffen).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in