Resultat: .
0%
röster
2012-03-09, 14:55
Medlem
kaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
De har varit genuint och för oss utomstående, skrattretande usla. Men om de från Catania-matchen kan ta med sig de sista 20 minuternas desperation och vilja, så kan det räcka långt. Eftersom de trots allt har kvalitet.

Men japanen stör mig, och borde ha stannat i Cesena.

Jag tror att Ranieri föryngrar och startar med Obi och Poli mot Chievo. Med Sneijder, Forlan och Milito framåt. Högt tempo, vilja och kvalitet bör säkra en trepoängare. Men det har jag sagt tidigare också...
Det var det jag anade från de mediokra resultaten, sju förluster och två oavgjorda talar för att något är käpprätt åt skogen för ett lag som Inter. Togs andan ut efter vinsten mot Milan? Om något borde det sporrat Inter ännu mer. Märkligt är det i alla fall. Jag hade tänkt se mötet med Chievo ikväll men jag vete fan.

Apropå Inter så minns jag när jag var yngre och såg Ronaldo spela, på den tiden när han sydamerikanen med nummer 1+8 på ryggen huserade i anfallet, hur jävla tråkigt jag tycker att laget är ibland numera. Utan att kunna sätta fingret på det så är det kombinationen av den enorma arenan, spelarna, liret, och tröjorna (!) som ger en sammantagen stämning som går genom TV-rutan och som får mitt intresse att svalna. Var något jag kom att tänka på, det har slagit mig ett antal gånger de senaste åren då jag sporadiskt följt lagets matcher. Kanske någon annan som känner igen sig, det här med tråk-Inter.
2012-03-09, 15:07
Medlem
Roma merda
2012-03-09, 16:22
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Roma merda

Lazio merda.

---

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/article14500284.ab

Citat:
Ursprungligen postat av Dystra siffror i Serie A

Milan gjorde, trots ligatiteln, en ekonomisk förlust på 624 miljoner. Juventus, som haft stora utgifter kring bygget av sin nya arena visade i sin tur minus 850 miljoner kronor och Inter 526 miljoner, skriver TT.
Den största utgiften för de tre jättarna är spelarlöner. 89 procent av Juventus budget, 88 procent av Inter och 85 procent av Milans placerades i spelarkostnader såsom lön och transferavgifter.
För hela ligan är den ekonomiska läsningen dyster. Samtliga klubbars skulder ökade föregående år med hela 50 procent.
Men det finns undantag. Napoli, som gjort succé i årets Europa-spel, gjorde en vinst på 38 miljoner kronor och lade bara 42 procent av sin budget på spelartruppen. Även toppaspiranterna Lazio och Udinese visade gröna siffror.

Som vanligt imponerar Udinese. Men Lazio?! Lotito snålar?
2012-03-09, 17:15
Medlem
Aftonbladet glömde naturligtvis Cagliari, se nedan med min fetning så att ingen missar :
"Not all Italian teams are struggling in such a way, though, with some being particularly well run.

One such is Cagliari who made a profit for the fifth year in a row.

Napoli, who are still in the Champions League this season, also proved that success does not necessarily have to come at a cost as they made a 4.2 million euro profit and kept player salaries down to just 42 percent of their budget.

Lazio and Udinese, both fighting for a top three finish this season and hence Champions League football in the next campaign, also made a profit.

One other club that did so was Palermo, however they were greatly helped by the 42 million euro sale of Javier Pastore to Paris St Germain."

http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5i1nqjdHSDFoN2fSDgzfWAj2bQKpw?docId=CNG.9cff4 b4e504e7c63ce362980228c55e3.691
2012-03-09, 17:17
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodysamurai
Carlos får inte ens spela i primaveran så det känns rätt så avlägset.
Så som Caceres spelade senast så skulle jag i kommande matcher hellre se honom bredvid Barzagli istället för Bonucci. Bonucci spelar endast tack vare hans bra (ofta förjävliga) uppspel, vilket Caceres sköter helt okej.

Tror och hoppas på att Marrone startar bredvid Pirlo och Marchisio. Dessutom så tror gazettan att Pepe spelar bredvid Borriello och Vucinic. Hoppas att Bouy får chansen och gör ett inhopp.
På tal om spelare som inte får spela i Primavera då eller? Buoy bänkad i Viareggio-finalen.

Bonucci har alla förutsättningar att vara en väldigt bra back. Han behöver bara minimera riskerna som man får på köpet i och med hans vågade uppspel. Han har boll i sig och har fysiken. Dessutom är han född -87 vilket betyder att hans bästa år som mittback bör kicka igång alldeles strax.

Barzagli var ett skämt (för oss som följer Serie A) under sista tiden i Palermo och i Wolfsburg. Det ansågs att han hade kastat bort sin karriär efter att ha varit enormt eftertraktad när han var i Bonuccis ålder. Nu, efter fyllda 30 är han given i landslagets startelva och Serie A:s bästa back tillsammans med Silva.

Det är farligt att räkna bort en spelare och stirra sig blind på ett fåtal missar. Vanligen tolkar man allt som händer därefter som antingen bekräftelse eller undantag från den tes man hamrat fast i sitt medvetande. Spelare kan utvecklas.

Den ende man med säkerhet kan räkna bort och säga är en riktig jävla ärkesopa som aldrig kommer bli någonting är Ranocchia.
2012-03-09, 17:27
Medlem
bloodysamurais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
På tal om spelare som inte får spela i Primavera då eller? Buoy bänkad i Viareggio-finalen.

Bonucci har alla förutsättningar att vara en väldigt bra back. Han behöver bara minimera riskerna som man får på köpet i och med hans vågade uppspel. Han har boll i sig och har fysiken. Dessutom är han född -87 vilket betyder att hans bästa år som mittback bör kicka igång alldeles strax.

Barzagli var ett skämt (för oss som följer Serie A) under sista tiden i Palermo och i Wolfsburg. Det ansågs att han hade kastat bort sin karriär efter att ha varit enormt eftertraktad när han var i Bonuccis ålder. Nu, efter fyllda 30 är han given i landslagets startelva och Serie A:s bästa back tillsammans med Silva.

Det är farligt att räkna bort en spelare och stirra sig blind på ett fåtal missar. Vanligen tolkar man allt som händer därefter som antingen bekräftelse eller undantag från den tes man hamrat fast i sitt medvetande. Spelare kan utvecklas.

Den ende man med säkerhet kan räkna bort och säga är en riktig jävla ärkesopa som aldrig kommer bli någonting är Ranocchia.

Jag baserade min förhoppning på italiensk media, vilka idag har skrivit att Buoy troligtvis finns med på bänken i helgen. Att Buoy var bänkad i finalen har jag svårt att tänka mig beror på hans tidigare prestationer, eller?

Självklart, jag tror att alla ser att Bonucci har en stor potential och jag är förevigt tacksam att vi valde honom före Ranocchia men i dagsläget känns det, med tanke på vår svaga offensiva förmåga, en aningens riskabelt.
2012-03-09, 17:33
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
PDC = Paolo De Ceglie

Backlinjen kommer vara Lichtsteiner, Caceres, Vidal, De Ceglie. Själv hade jag tyckt det vore kul att få se vår zuperzvenzk Carlos Garcia från primaveran, men det är är givetvis önsketänkande.

Mittfältet är ganska självskrivet med Giaccherini, Pirlo, Marchisio. Framåt är det nog dags för Matri igen mellan Vucinic och Pepe.

Missa nu inte att det är två Serie A-matcher imorgon fredag, då Internazionale fortsätter sitt succétåg med match borta mot Chievo. Samt Napoli som tar emot ett formsvagt Cagliari.

ops missade det helt, givetvis är det så PDC.

Vad grundar du på att Giaccherini är självskriven på mittfältet? Pirlo och Marchisio är givet för alla men jag tycker att Pepe har den högsta lägsta nivån i laget, gör aldrig en riktigt usel match utan gör ofta en ok match och ibland slår han till och gör en toppen match. Så enligt mig är Pepe given på mittfältet då Vidal lär gå ner som mittback.

Och eftersom jag vill se Pepe på mittfältet så vill jag se Quagriella ihop med Matri och vucinic. Del Piero som inhoppare om det låser sig. Vucinic har jag kritiserat och visst har han fortf en del att bevisa, tycker han ska få ges chansen igen.

Är väl att drömma, Conte är ju förälskad i borriello, true romans. Börjar undra vad som försigår i omkläddningsrummet i halvtid

Tror faktiskt på vinst borta mot Genoa, det är nu eller aldrig som gäller vilket jag tror spelarna i Juve känner på sig, kryss eller förlust det är helt otänkbart. OM vi skulle förlora och Milan vinner vilket dom förmodligen gör hemma mot Lecce är ligatiteln nästan körd. Milan börjar få tillbaka allt fler spelare nu och blir än mer farliga.
2012-03-09, 17:43
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
ops missade det helt, givetvis är det så PDC.

Vad grundar du på att Giaccherini är självskriven på mittfältet? Pirlo och Marchisio är givet för alla men jag tycker att Pepe har den högsta lägsta nivån i laget, gör aldrig en riktigt usel match utan gör ofta en ok match och ibland slår han till och gör en toppen match. Så enligt mig är Pepe given på mittfältet då Vidal lär gå ner som mittback.
Jag grundar det på att Giaccherini alltid spelar där när någon av Vidal och Marchisio är borta. Pepe spelade visserligen där mot Napoli men han ses högre upp i banan av Conte. Vi kan slå vad om ett stycke mustig fb-credd om vem som får spela där på söndag om du vill.

Om du med hög lägstanivå menar att springa runt och gömma sig så ja. Det räcker inte längre med att springa mycket och att ta hemjobbet. Vi är i brutalt behov av kreativitet och fantasi, gärna från kanterna. Sågar inte Pepe totalt, han visade i höstas att han har en hög högstanivå, vilket är nåt annat, men jag tycker ärligt talat inte att han ska vara mer än en truppspelare nästa år.
2012-03-09, 18:20
Medlem
bloodysamurais avatar
Citat:
Jag grundar det på att Giaccherini alltid spelar där när någon av Vidal och Marchisio är borta. Pepe spelade visserligen där mot Napoli men han ses högre upp i banan av Conte. Vi kan slå vad om ett stycke mustig fb-credd om vem som får spela där på söndag om du vill.

Om du med hög lägstanivå menar att springa runt och gömma sig så ja. Det räcker inte längre med att springa mycket och att ta hemjobbet. Vi är i brutalt behov av kreativitet och fantasi, gärna från kanterna. Sågar inte Pepe totalt, han visade i höstas att han har en hög högstanivå, vilket är nåt annat, men jag tycker ärligt talat inte att han ska vara mer än en truppspelare nästa år.

Pepe spelar högre upp, ja. Han kommer troligtvis starta på anfallet med Borriello och Vucinic.
Däremot såg jag nu även att gazettan tror på Marrone från start, vilket jag hoppats på. Tror inte att Conte spelar Giaccherini i ett tremannanmittfält.
2012-03-09, 18:24
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Pepe spelar högre upp, ja. Han kommer troligtvis starta på anfallet med Borriello och Vucinic.
Däremot såg jag nu även att gazettan tror på Marrone från start, vilket jag hoppats på. Tror inte att Conte spelar Giaccherini i ett tremannanmittfält.
Herregud, han har redan gjort det ett stort antal gånger.

Men nu släpper vi Juves laguttagningar och låter andra ämnen få plats i tråden.
2012-03-09, 18:24
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Hur i helvete kan Conte starta samma trio? Kan inte tro på de ryktena. Låter ju bisarrt.
2012-03-09, 20:06
Medlem
hrjjs avatar
Vinna eller försvinna för Inter ikväll, om dom inte är helt uträknade från CL nästa säsong vill säga

Ser fram emot kvällens matcher i varje fall

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in