Resultat: .
0%
röster
2012-02-04, 20:59
Medlem
Medan Inter numera kan ställa upp med Palombo…

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det.

Skrev 2011-12-20:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Behålla:
Palombo är kapten och hjärtat i laget. Borde vara osäljbar.

Sälja:
Han är 30 år, om han gör en fin vår i ett stort lag kan han få spela EM. Allt tyder på att Sampdoria spelar i Serie B även nästa år. Dags för Sampdoria att anpassa löneläget, och för Palombo att casha hem. Dessutom skulle det ge utrymme för att kunna återinvestera i de lagdelar som behöver förstärkningar.

Men jag hoppas att han blir Sampdoria trogen.

Och idag vann Sampdoria på bortaplan. Foggia, som är en gammal favorit, gjorde segermålet. Foggia och Pozzo borde vara ett strålande anfallspar.

Padova och Hellas spelade oavgjort vilket ger Varese möjlighet att knappa in på dem. Tabellen haltar…
2012-02-04, 23:30
Medlem
Tydligen har Zamparini en listig plan… Han ska fixa €200 M från araber för spelare och arena. Palermo ska erövra lo Scudetto inom tre år...
http://www.football-italia.net/node/15380

Om man nu går efter svarta pengar, vad är det för fel på den inhemska maffian?
2012-02-04, 23:41
Medlem
Novara ligger sist i tabellen och senaste vinsten var i november. Sedan dess har de spelat 9 matcher i Serie A. 7 förluster och 2 oavgjorda. 5 raka förluster…

Nu har de fått en ny tränare, Mondenico. En rutinerad man (varit tränare i mer än 30 år) som förra säsongen lyckade rädda kvar AlbinoLeffe i Serie B innan han var tvungen att lämna dem pga att han hade cancer. Ett drygt halvår senare har han besegrat cancern och tar sig an Novara.

Inte ovanligt att man får lite nya perspektiv efter en sådan upplevelse. Jag minns att jag tyckte att han verkade vara en sympatisk tränare då han var i Torino. Och hans öppna brev till fansen tycker jag var så bra att det är värt att lyftas fram:

“Outside it is still dark, but in me a light has never gone out and in a few others it is still burning. Here comes a new day, new possibilities, new beginnings, a new game.

“Where, how, and with who I am able to work with, I’ll bet that this situation will change, because these guys do not feel overwhelmed by their responsibilities.

“They are a group, the team will always and wherever have a clear and strong motivation to again to the very end.

“If our opponents are ‘better’ then we must have more desire to get the result.
“I’ve lived through many situations like this before and I was trying to remember the key as to why it gets better.

“Suddenly it came to me, it’s you, you ultras, you have been waiting outside the field, you were at the sports centre last night, you were living the game behind me in a special way, it is you who has applauded, you who were upset when things went wrong.

“You that were not indifferent, you, the people of Novara were there, are there again and will always be there, however things go in the past, present and future, in what has been a wonderful adventure and is now a great challenge.

“Show us the way, stand in front of the group, we are obligated to follow you, we need to give more as the maximum so far has not been enough.

“Problems are not to be aggravated, but solved. In the end, whatever happens, you can tell everybody that we where there and have tried everything ourselves.

“At night, the thoughts that surround you are sure to those of others.”

http://www.football-italia.net/node/15355

Varför jag bryr mig? För att Novara ska möta Cagliari på hemmaplan nu på söndag… om det nu blir match…

http://www.youtube.com/watch?v=AsOO7wZUBro&feature=related
Senast redigerad av Brille68 2012-02-04 kl. 23:43.
2012-02-05, 00:36
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och idag vann Sampdoria på bortaplan. Foggia, som är en gammal favorit, gjorde segermålet. Foggia och Pozzo borde vara ett strålande anfallspar.

Padova och Hellas spelade oavgjort vilket ger Varese möjlighet att knappa in på dem. Tabellen haltar…

Och Pescara ligger etta i tabellen! Ofattbart enligt mig, helvete vad bra det går för Zeman som rattar laget. Vore så otroligt roligt att få se dom uppe i Serie A, självklart med Zeman vid rodret även då. Senaste gången som Pescara var uppe i högsta ligan var väl säsongen 92-93 om minnet inte sviker mig. Även Torino vill man ha upp givetvis.
2012-02-05, 12:36
Medlem
snillet_1s avatar
Snudd på skandal att Milan-Napoli och Roma-Inter spelas samtidigt.
2012-02-05, 15:51
Medlem
Calogeros avatar
Åh vad jag älskar att se Totti spela som den sanna nummer tio han är. Och visst fan känns det som att vi fått en ny Vincenzino Montella i Borini? Daje Roma!
2012-02-05, 18:10
Medlem
4522s avatar
Roma piskar Inter med 4-0 och de Rossi kritar på ett nytt kontrakt för fem år framöver. Antar att där finns en viss sprittande lycka hos romanisti en dag som denna.
2012-02-05, 18:48
Medlem
Calogeros avatar
Roma demolerar Inter fullständigt, Fabio Borini visar oerhörd potential, Totti klackar till Lamela som om det var Cassano han samarbetade med, Bojan Krkic får äntligen göra mål igen, ett riktigt drömmål dessutom och samtliga utmanare om Europaplatserna går på minor. Då har jag inte nämnt att De Rossi kritat på nytt.

Nöjd? Javisst!
2012-02-05, 19:03
Medlem
ZlatanManias avatar
Jag är inte nöjd med Juventus insats idag! Med en match mindre spelad så hade vi chansen att få ett ännu större försprång före Milan.. Siena hemma borde ju vara en enkel seger men det var helt enkelt inte vår dag. (Inte Milans heller tack och lov)
2012-02-05, 19:52
Medlem
menopels avatar
Hur blir det med Romas match mot Catania nu i veckan? Spelas den om från start eller börjar den vid ställningen 1-1 och spelar dom sista minuterna eller vad händer?

Men Genoa alltså, två matcher i rad som de kollapsar sista kvarten...

Idag är för övrigt bästa dagen på länge.
2012-02-05, 20:08
Medlem
Såja! En fin dag idag. 4-0 och DDR signar fem fräscha.
2012-02-05, 23:15
Medlem
BrianGuilberts avatar
Tillbringade dagen med att kolla Napoli-Milan och min slutsats är att Ibrahimovic är dum i huvudet. Milan hade övertaget och hade redan haft två bra chanser på kort tid så går han och drar på sig ett helt onödigt kort. PERCHÉ?!

Men men tur för Napoli som dock borde förvaltat det övertaget bättre. Uppenbart att Cavani inte är i form och då finns det få spelare som gör mål i Napoli.
Bäst i Napoli var annars Zuniga som definitivt borde vara given från start.
Senast redigerad av BrianGuilbert 2012-02-05 kl. 23:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in