Resultat: .
0%
röster
2012-03-10, 23:57
Medlem
Calogeros avatar
Fabio Borini torde vara grön för blå nu.

Nu glider jag väl ifrån ämnet fotboll vilket i och för sig känns rätt acceptabelt i just denna tråd så länge man stannar kvar i Italien.

Går det att vara vackrare än Laura Pausini när hon sjunger "La Solitudine"? Jag ställer mig tveksam.

http://www.youtube.com/watch?v=FpOEN93LX-E&ob=av3n
2012-03-11, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Fabio Borini torde vara grön för blå nu.

Nu glider jag väl ifrån ämnet fotboll vilket i och för sig känns rätt acceptabelt i just denna tråd så länge man stannar kvar i Italien.

Går det att vara vackrare än Laura Pausini när hon sjunger "La Solitudine"? Jag ställer mig tveksam.

http://www.youtube.com/watch?v=FpOEN93LX-E&ob=av3n
Skön och ganska glad fylla?

Det är inte bara acceptabelt med glidningar utan rent av önskvärt. Tråden är bred, och här brukar det få plats med det mesta. Jag har det sista dygnet tjatat om Cellino och Berlusconi . Vafan jag körde tom sexiga bilder på Borriello och Matri . Allt i sitt sammanhang…

Däremot stödjer jag stävjandet av chat-inlägg.

Själv missade jag matchen. Lät sonen se på matchen och komma med rapporteringar, medan dottern följde melodifestivalen. Jag och min fru drog oss tillbaka till matsalen. Musik, gott vin, god mat och skönt snack… Vafan… avslutade med Tryffelpecorino, Cabrales, Salame al Barolo, Salsiccia Sarda al Mirto, oliver, marrmelad, noci bella osv… Mirto och sedan whisky…

Killen störde oss i början med Borinis mål, sedan återkom han med rapport i halvlek att Roma var överlägsna. Efter matchen strålade en trött nioåring att Palermo borde ha gjort minst tre mål men lyckades missa…

En god kväll för hela familjen. Även om lillgrabben är något bekymrad över hur Roma beter sig. Jag kan ha påverkat.

Snillet nämnde att Borriello är för gammal, men vafan samtidigt njuter jag av Totti och Del Piero, för att inte nämna evigt unga Di Vaio, Zanetti, Di Natale, Pellissier, Conti osv…

Själv brukar jag vid denna tidpunkt återvända till Gigi Riva…
http://www.youtube.com/watch?v=96zmmfUgGCY&feature=related

Och skön musik:
http://www.youtube.com/watch?v=HOu01iNDlAA
2012-03-11, 03:16
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Skön och ganska glad fylla?

Det är inte bara acceptabelt med glidningar utan rent av önskvärt. Tråden är bred, och här brukar det få plats med det mesta. Jag har det sista dygnet tjatat om Cellino och Berlusconi . Vafan jag körde tom sexiga bilder på Borriello och Matri . Allt i sitt sammanhang…

Däremot stödjer jag stävjandet av chat-inlägg.

Själv missade jag matchen. Lät sonen se på matchen och komma med rapporteringar, medan dottern följde melodifestivalen. Jag och min fru drog oss tillbaka till matsalen. Musik, gott vin, god mat och skönt snack… Vafan… avslutade med Tryffelpecorino, Cabrales, Salame al Barolo, Salsiccia Sarda al Mirto, oliver, marrmelad, noci bella osv… Mirto och sedan whisky…

Killen störde oss i början med Borinis mål, sedan återkom han med rapport i halvlek att Roma var överlägsna. Efter matchen strålade en trött nioåring att Palermo borde ha gjort minst tre mål men lyckades missa…

En god kväll för hela familjen. Även om lillgrabben är något bekymrad över hur Roma beter sig. Jag kan ha påverkat.

Snillet nämnde att Borriello är för gammal, men vafan samtidigt njuter jag av Totti och Del Piero, för att inte nämna evigt unga Di Vaio, Zanetti, Di Natale, Pellissier, Conti osv…

Själv brukar jag vid denna tidpunkt återvända till Gigi Riva…
http://www.youtube.com/watch?v=96zmmfUgGCY&feature=related

Och skön musik:
http://www.youtube.com/watch?v=HOu01iNDlAA

Faktiskt inte, avstod från alkoholen ikväll men att mitt inlägg tolkas som ett glatt "fyllemeddelande" får jag väl ändå ta som en komplimang, tycker att just sådana meddelanden brukar vara bland de mest kreativa och läsvärda, framförallt i den här tråden!
"Borini torde vara grön för blå" kan istället läsas som "Borini borde nu vara redo för Azzurri".

Nu när vi ändå är inne på bra italiensk musik passar jag på att länka lite Celentano.

http://www.youtube.com/watch?v=aTDZ4QGshQo

(Berlusconi-bilden var rätt klockren förövrigt. Är det bara jag eller är han väldigt lik Paul Anka?)
Senast redigerad av Calogero 2012-03-11 kl. 03:18.
2012-03-11, 14:24
Medlem
Saandros avatar
Såg VM-krönikan 94 med några vänner i går kväll och ena vännen sade efter Kamerun gjorde mål mot Sverige i första matchen "Varför gör inga spelare sådana målgester nu för tiden?"

Då kom jag och tänka på Serie-A's spelares olika målgester. Vissa kan vara rätt intressanta om man dyker ner i dem.

Vi har ju Toni med sin "Hör ni? och Pazzini med sin"Ser ni?" (fast det ser ut som han gör något annat ibland)

Matri är en favorit för mig och är väldigt intressant med tanke på att han kommer säga vad den betyder efter sin karriär. Han och en spelare i Cagliari (glömt namnet) är de enda som vet vad den betyder tydligen.

Sen har vi ju Giovinco som gjorde den där förr. Men verkar ha övergett den totalt, då jag inte sett den på väldigt länge. Och det är inte måltorkan som gjort det. För han gör mål.

En "rising-star" som Borini äter sin hand. Denna kanske vi får se mycket i sommar? Jag hoppas på det!

Några andra som vi garanterat får se i sommar är Pirlo och Chellini och kanske Pepe? Den sistnämnde har dock ganska höga odds just nu.

Fast den underbaraste av alla målgester of ALL times är Tardelli som Grosso tog inspiration av under VM 2006!
2012-03-11, 14:38
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Såg VM-krönikan 94 med några vänner i går kväll och ena vännen sade efter Kamerun gjorde mål mot Sverige i första matchen "Varför gör inga spelare sådana målgester nu för tiden?"

Då kom jag och tänka på Serie-A's spelares olika målgester. Vissa kan vara rätt intressanta om man dyker ner i dem.

Vi har ju Toni med sin "Hör ni? och Pazzini med sin"Ser ni?" (fast det ser ut som han gör något annat ibland)

Matri är en favorit för mig och är väldigt intressant med tanke på att han kommer säga vad den betyder efter sin karriär. Han och en spelare i Cagliari (glömt namnet) är de enda som vet vad den betyder tydligen.

Sen har vi ju Giovinco som gjorde den där förr. Men verkar ha övergett den totalt, då jag inte sett den på väldigt länge. Och det är inte måltorkan som gjort det. För han gör mål.

En "rising-star" som Borini äter sin hand. Denna kanske vi får se mycket i sommar? Jag hoppas på det!

Några andra som vi garanterat får se i sommar är Pirlo och Chellini och kanske Pepe? Den sistnämnde har dock ganska höga odds just nu.

Fast den underbaraste av alla målgester of ALL times är Tardelli som Grosso tog inspiration av under VM 2006!

Nu är jag alldeles för dålig för att söka mig rätt via sökmotorer på datorn men jag är 80% säker på att det är tecknet för tystnad på indianernas teckenspråk.
2012-03-11, 17:19
Medlem
Abughosts avatar
Skönt att Milan leder med 4 poäng före Juventus.
Folk talade om ny storhetstid för Juve, det var kanske lite förtidigt att säga så?
Milan kan vända i Cupen och milan kan vinna ligan.

Att Juventus hade en bra höst det kan man iallafall säga.
2012-03-11, 17:41
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abughost
Folk talade om ny storhetstid för Juve, det var kanske lite förtidigt att säga så?

Vet inte riktigt vad du menar här... Finns det något som tyder på motsatsen? Ekonomin är där (väl?), arenan är där, en del klasspelare i truppen... Visst saknas det ett par pusselbitar på planen men jag tycker väl snarast att Juventus har överpresterat om något. Att de skulle ligga fyra poäng efter ligaledaren vid den här tidpunkten på året trodde jag icke. Det viktiga i år var att ta en CL-plats och det kommer de göra.

Blir intressant att se hur Marotta agerar i sommar. Inte helt övertygad om hans kapacitet ännu.

Sägs att Juventus har inlett en silenzio stampa...
Senast redigerad av snillet_1 2012-03-11 kl. 17:50.
2012-03-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Sägs att Juventus har inlett en silenzio stampa...
Yes, inte bara sägs heller. Står mer eller mindre i ett pressmeddelande på deras hemsida!
Sagd anledning är att Conte ruttnat efter att ha blivit uppskickad på läktaren
2012-03-11, 21:14
Medlem
FabioAugustos avatar
Det här är ju något för Brille egentligen, men någonstans gillar jag ändå Cellinos taktik att hellre byta tränare än spelare. Brille har väl några gånger visat att Cagliaris trupp är fullproppad med spelare som varit där länge. Visst, en viss spelarrotation går ju aldrig att komma undan, men grundstommen vill man behålla så intakt som möjligt.

Tycker fotbollsfans ofta är lite väl trångsynta när det kommer till hur klubbar "ska" styras. Jag är egentligen emot att sparka tränare utan att ge dem tillräckligt med tid, men har man en genomtänkt tanke med att ha rotation på tränarposten så känns det betydligt mer kosher. Är ju faktiskt billigare att byta ut ett par tränare per säsong, istället för att byta ut halva truppen varannan säsong när det kommer en ny tränare(/sportchef) som vill bygga sitt egna lag.
2012-03-11, 22:40
Medlem
Båda kvällsmatcherna gick Napolis väg! Det trodde jag aldrig innan.
Fortfarande kvar på fjärdeplatsen då, och endast två pinnar upp till Lazio.
2012-03-11, 23:46
Medlem
Några fler som tycker Birro är lite väl tjatig och irriterande i "club calcio", vill typ vara i centrum hela tiden och överröstar de andra, ogillar den där Birro som fan, tror han är programledaren eller nåt verkar det som, ush.
2012-03-12, 01:00
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abughost

Du gör ju en liknande grej egentligen när du påstår att Juventus är på ned gång.. Självklart ser det ut så nu men chansen finns ju fortfarande att vi vinner både ligan och cupen så det kanske är lite för tidigt att säga att det inte är en ny storhetstid för Juve?

Dessutom så kan man nog konstatera att även om vi kommer tvåa så är det säkert en ny storhetstid på g med en Champions League plats och kanske tom spela hela säsongen som obesegrade! Det enda som fattas för Juventus just nu är en bra målskytt så jag skulle vilja påstå att du har fel!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in