Resultat: .
0%
röster
2012-03-08, 21:38
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Nyfiken på hur Juventus ska formera backlinjen. Bonucci avstängd och chiellini och barzagli skadade sedan tidigare.

Lichtensteiner - caceres - de ceglie - Pepe

Hur låter det? Vi har ju inga andra mittbackar än de tre som är borta. Pepe funkar utmärkt som ytterback är liksom gångbar på de flesta positioner förutom mittback. de ceglie som mittback funkar det? Vad har vi annars för val?

Pirlo är väl avstängd också, för han plockade väl upp sitt tredje gula kort mot bologna. Läst att en del skriver att Vidal är avstängd, kan väl inte stämma?

Kris i backlinjen och ett Juventus som har svårt att göra mål. Nu gäller det att få igång målproduktionen då risken är stor att vi släpper till fler mål än vanligt pga back-krisen.

Pirlo och Vidal är inte avstängda.

Juventus kommer köra Licht - Vidal - Caceres - PDC mot Genoa.
Vidal har varit mittback förut i Leverkusen samt i landslaget (Chile) och Caceres skötte det alldeles utmärkt som mittback mot Bologna. Han har faktiskt sagt själv att han föredrar att spela mittback.

Ska satsa 100kr på att Genoa får straff på lördag. Då Vidal är ett riktigt djur på planen och som mittback är det mer riskabelt.
2012-03-08, 22:04
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doedskarpen
Självklart måste dom förnya mittfältet, men det vore vansinnigt att göra det på van Bommels bekostnad.

Ambrosini, Gattuso, Seedorf och Flamini har alla utgående kontrakt. Muntari lär dom skicka tillbaka och det är väl inte helt klart om dom kommer köpa loss Aquilani heller. Så det lär finnas plats för nya mittfältare till sommaren hur som helst.
Muntari gjorde ju mål i debuten och hade ett mål som inte godkändes mot Juventus () sedan så har han varit en av dom bättre på mittfältet för Milan så varför "lär" dom skicka tillbaka honom?
2012-03-08, 22:55
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Pirlo och Vidal är inte avstängda.

Juventus kommer köra Licht - Vidal - Caceres - PDC mot Genoa.
Vidal har varit mittback förut i Leverkusen samt i landslaget (Chile) och Caceres skötte det alldeles utmärkt som mittback mot Bologna. Han har faktiskt sagt själv att han föredrar att spela mittback.

Ska satsa 100kr på att Genoa får straff på lördag. Då Vidal är ett riktigt djur på planen och som mittback är det mer riskabelt.

Då är inte backkrisen så farlig som jag befarade. Efter genoa mötet i omgången efteråt är ju bonucci tillbaka och förhoppningsvis chiellini tillbaka, då 10 dagar har gått. Barzagli får vi vänta ett tag till på.

Frågan är om inte caceres i framtiden ska vara backup som mittback istället för bonucci. bonucci kan göra en kanonmatch sedan gör han ett grovt misstag och allt fint backspel under matchen är som bortblåst, orosmoment helt klart.

Licht - vidal - caceres - de ceglie måste du menat ? (för jag vill iaf inte se en trebackslinje a la 3-5-2)

sedan så:

marchisio - pirlo - pepe

quagriella - Matri - vucinic

Tycker inte conte gör fel om han kör med del piero istället för vucinic eller quagriella. Men för fan Matri måste få starta. Och Boriello är sista alternativet på planen, vilket jag hoppas conte fått se andra gången irad då han gjorde en plattmatch precis som mot Milan.
2012-03-08, 23:06
Medlem
doedskarpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Muntari gjorde ju mål i debuten och hade ett mål som inte godkändes mot Juventus () sedan så har han varit en av dom bättre på mittfältet för Milan så varför "lär" dom skicka tillbaka honom?
Vad jag vet så har dom inte ens en utköpsklausul på honom. Visst finns det en möjlighet att dom försöker köpa loss han ändå, men jag har svårt att tro det.
2012-03-09, 03:04
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Licht - vidal - caceres - de ceglie måste du menat ? (för jag vill iaf inte se en trebackslinje a la 3-5-2)

PDC = Paolo De Ceglie

Backlinjen kommer vara Lichtsteiner, Caceres, Vidal, De Ceglie. Själv hade jag tyckt det vore kul att få se vår zuperzvenzk Carlos Garcia från primaveran, men det är är givetvis önsketänkande.

Mittfältet är ganska självskrivet med Giaccherini, Pirlo, Marchisio. Framåt är det nog dags för Matri igen mellan Vucinic och Pepe.

Missa nu inte att det är två Serie A-matcher imorgon fredag, då Internazionale fortsätter sitt succétåg med match borta mot Chievo. Samt Napoli som tar emot ett formsvagt Cagliari.
2012-03-09, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
...
Missa nu inte att det är två Serie A-matcher imorgon fredag, då Internazionale fortsätter sitt succétåg med match borta mot Chievo. Samt Napoli som tar emot ett formsvagt Cagliari.
Hoppet står till att Napoli använder Pandev istället för Cavani (som vilas till CL). Och att alla i Napoli redan snackar om och tänker på matchen mot Chelsea.

Fast Cagliari ställer upp utan Pinilla, så de lär ju inte göra mål. En poäng!
2012-03-09, 11:08
Medlem
kaus avatar
Citat:
Hur har Inters spel varit egentligen? Ser att senaste gången de vann en match var mot Lazio i slutet av januari.
2012-03-09, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kau
Hur har Inters spel varit egentligen? Ser att senaste gången de vann en match var mot Lazio i slutet av januari.
De har varit genuint och för oss utomstående, skrattretande usla. Men om de från Catania-matchen kan ta med sig de sista 20 minuternas desperation och vilja, så kan det räcka långt. Eftersom de trots allt har kvalitet.

Men japanen stör mig, och borde ha stannat i Cesena.

Jag tror att Ranieri föryngrar och startar med Obi och Poli mot Chievo. Med Sneijder, Forlan och Milito framåt. Högt tempo, vilja och kvalitet bör säkra en trepoängare. Men det har jag sagt tidigare också...
2012-03-09, 13:14
Medlem
snillet_1s avatar
Vi får komma ihåg att bortamatchen på dimmiga Bentegodi är en av de svåraste matcherna i hela serien; såpass svår att scudetton sägs växa i gräset där

Det kommer krävas en ordentligt koordinerad insats ifall Inter ska vinna. Detta kanske är ett inlägg för matchsnacket dock...
2012-03-09, 13:16
Medlem
Hypotetisk fråga naturligtvis, men om Bielsa tagit över Inter där i somras som allting tydde på, hur mycket annorlunda hade Inters spel och resultat varit då tror ni? Vet inte om ni såg Bilbaos uppvisning på Old Trafford igår, men tror ni Inter hade lyckats få till något liknande/ännu bättre spel med galningen vid rodret? Eller är det bara en proppmätt spelartrupp som är Inters huvudsakliga problem, inte tränarna...?
2012-03-09, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vi får komma ihåg att bortamatchen på dimmiga Bentegodi är en av de svåraste matcherna i hela serien; såpass svår att scudetton sägs växa i gräset där

Det kommer krävas en ordentligt koordinerad insats ifall Inter ska vinna. Detta kanske är ett inlägg för matchsnacket dock...
Nja, det är inte så mycket att det är svårare där, utan att motivationen ofta saknas för stjärnspelare som är vana vid de stora arenorna och matcherna. Att i det läget springa ut på ett publikfattigt Bentegodi när det är kallt och regnigt för att möta ett motiverat Chievo som är villiga att kämpa till slutet, kan vara oerhört tungt.

För Inter handlar det inte om lo Scudetto. Men det de visade upp de sista 20 minuterna mot Catania, var bortom vilja, det var desperation på gränsen till hysteri. Jag gillade det
http://ciyaaro.com/portal/wp-content/uploads/2012/03/Inter-Diego-Milito-of-Argentina.jpg
http://images.supersport.com/Diego-Forlan-120304-Celebrates-G-300.jpg
http://daylife.sky.com/imageserve/0dfsd9815Se3Y/500x.jpg?center=0.5,0
http://soccernet-assets.espn.go.com/design05/images/2012/0304/diegomilitocelebcataniavintermilan20120304_576x324 .jpg

Tillägg:
Lägger in ett citat från matchprat av den gode P.G som väl illustrerar hur Inter avslutade matchen:
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Fyfan vad ruggigt, Inter slänger sig som en flock hyenor över Catania. En primal frenesi utan dess like.
Senast redigerad av Brille68 2012-03-09 kl. 13:38. Anledning: Tillägg från matchprat
2012-03-09, 13:39
Medlem
bloodysamurais avatar
Citat:
PDC = Paolo De Ceglie

Backlinjen kommer vara Lichtsteiner, Caceres, Vidal, De Ceglie. Själv hade jag tyckt det vore kul att få se vår zuperzvenzk Carlos Garcia från primaveran, men det är är givetvis önsketänkande.

Mittfältet är ganska självskrivet med Giaccherini, Pirlo, Marchisio. Framåt är det nog dags för Matri igen mellan Vucinic och Pepe.

Carlos får inte ens spela i primaveran så det känns rätt så avlägset.
Så som Caceres spelade senast så skulle jag i kommande matcher hellre se honom bredvid Barzagli istället för Bonucci. Bonucci spelar endast tack vare hans bra (ofta förjävliga) uppspel, vilket Caceres sköter helt okej.

Tror och hoppas på att Marrone startar bredvid Pirlo och Marchisio. Dessutom så tror gazettan att Pepe spelar bredvid Borriello och Vucinic. Hoppas att Bouy får chansen och gör ett inhopp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in