Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Pirlo och Vidal är inte avstängda.
Juventus kommer köra Licht - Vidal - Caceres - PDC mot Genoa.
Vidal har varit mittback förut i Leverkusen samt i landslaget (Chile) och Caceres skötte det alldeles utmärkt som mittback mot Bologna. Han har faktiskt sagt själv att han föredrar att spela mittback.
Ska satsa 100kr på att Genoa får straff på lördag. Då Vidal är ett riktigt djur på planen och som mittback är det mer riskabelt.
Då är inte backkrisen så farlig som jag befarade. Efter genoa mötet i omgången efteråt är ju bonucci tillbaka och förhoppningsvis chiellini tillbaka, då 10 dagar har gått. Barzagli får vi vänta ett tag till på.
Frågan är om inte caceres i framtiden ska vara backup som mittback istället för bonucci. bonucci kan göra en kanonmatch sedan gör han ett grovt misstag och allt fint backspel under matchen är som bortblåst, orosmoment helt klart.
Licht - vidal - caceres - de ceglie måste du menat ? (för jag vill iaf inte se en trebackslinje a la 3-5-2)
sedan så:
marchisio - pirlo - pepe
quagriella - Matri - vucinic
Tycker inte conte gör fel om han kör med del piero istället för vucinic eller quagriella. Men för fan Matri måste få starta. Och Boriello är sista alternativet på planen, vilket jag hoppas conte fått se andra gången irad då han gjorde en plattmatch precis som mot Milan.