Resultat: .
0%
röster
2011-04-10, 23:48
Medlem
Alltså, om det är något som kännetecknar just uppgjorda matcher så är det ju att det inte blir dramatik & mål i slutsekunderna. Då har man ju verkligen misslyckats med planeringen om man lirat i en & en halv timme utan att nå det tänkta resultatet.
2011-04-10, 23:57
Medlem
MrOSs avatar
Det måste väl ändå komma ut vad Zlatan sa till domaren eller? Hur som helst så tycker jag det är löjligt att man får rött för säga något till domaren, accepterar det inte alls dock.
2011-04-10, 23:59
Medlem
Forza Inter!
2011-04-11, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alanios
Forza Inter!
Intressant och givande utläggning. Den tackar vi för.
2011-04-11, 00:56
Medlem
doedskarpens avatar
Vilket otroligt jävla hjärnsläpp av Zlatan. Det är ju nästan Balotelli-klass på det här...

Fast i slutändan så tror jag inte att det påverkar dom närmaste matcherna - hemma mot Sampdoria och borta mot Brescia ska Milan kunna ta hem ändå.

Kanske han hade fått smak på ledigheten och ville ha ännu lite mer semester?
2011-04-11, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Varför skulle det inte vara möjligt att släppa in två mål på slutet? Jag tycker absolut inte att det verkar uppgjort. Om man medverkar i en uppgjord match som ska sluta med kryss så är det ju totalfiasko om det står 2-0 ända in på övertid!! Enligt mig verkar det så långt från uppgjort man bara kan komma.

Nu såg jag inte matchen så jag vet inte hur det såg ut, själva spelet är det viktiga att studera när man söker uppgjorda matcher. Bägge Cesena-målen kom till efter situationer där bollen likaväl kunnat studsa åt en annat håll. Just touchen innan siste målskytten (Giaccherini) får bollen är väldigt slumpartad & överaskar försvaret. Det hade lika gärna kunnat sluta med att han inte fått bollen & då hade det inte blivit 2-2. Dessutom var det utvisningar & grejer vilket knappast brukar ske i uppgjorda matcher.

Nej, det här var inte riggat.

Vad menar du förresten med att just Van Bommel, Yepes & Puyol skulle missa rensningar? De tre hör väl till de främsta defensiva spelarna som går att hitta?

Mina misstankar bekräftas av att försvaret agerar så tafatt. Har för mig att Palermo-spelaren närmast bollen inte ens gör ett försök att rensa bort en och adnanish menar nog att den spelaren kunde ha gjort en Puyol-rensning, Van Bommel-rensning som de så fint kallas när spelaren slänger sig för liv och död.
Senast redigerad av hape 2011-04-11 kl. 01:10.
2011-04-11, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Varför skulle det inte vara möjligt att släppa in två mål på slutet? Jag tycker absolut inte att det verkar uppgjort. Om man medverkar i en uppgjord match som ska sluta med kryss så är det ju totalfiasko om det står 2-0 ända in på övertid!! Enligt mig verkar det så långt från uppgjort man bara kan komma.

Nu såg jag inte matchen så jag vet inte hur det såg ut, själva spelet är det viktiga att studera när man söker uppgjorda matcher. Bägge Cesena-målen kom till efter situationer där bollen likaväl kunnat studsa åt en annat håll. Just touchen innan siste målskytten (Giaccherini) får bollen är väldigt slumpartad & överaskar försvaret. Det hade lika gärna kunnat sluta med att han inte fått bollen & då hade det inte blivit 2-2. Dessutom var det utvisningar & grejer vilket knappast brukar ske i uppgjorda matcher.

Nej, det här var inte riggat.

Vad menar du förresten med att just Van Bommel, Yepes & Puyol skulle missa rensningar? De tre hör väl till de främsta defensiva spelarna som går att hitta?

Hur kan du få det till att utvisningar inte sker när det är uppgjorda matcher? Det är väl knappast något som kännetecknar eller förekommer för ofta för att man ska kunna sätta ord på det, så att säga.

Vad gäller båda målen i slutminuterna var Palermo-lirarna helt inkapabla att rensa bort en boll som studsar bredvid. Kändes som att många i laget sket i det. Om det nu var en riggad match eller inte låter jag vara osagt men varningsklockor ringer definitivt när ett lag slutar försvara sig i slutminuterna och släpper in 2 mål.
2011-04-11, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hape
Mina misstankar bekräftas av att försvaret agerar så tafatt. Har för mig att Palermo-spelaren närmast bollen inte ens gör ett försök att rensa bort en och adnanish menar nog att den spelaren kunde ha gjort en Puyol-rensning, Van Bommel-rensning som de så fint kallas när spelaren slänger sig för liv och död.

Justja, Puyol-rensning kallar man det.
2011-04-11, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hape
Nej, dina misstankar har inte bekräftats eftersom det inte finns några bevis för att matchen skulle vara uppgjord.
2011-04-11, 01:41
Bannlyst
Zlatan ska ha sagt vaffanculo enligt aftonhoran eller ''va fan culo'' som dom stavade det.
2011-04-11, 06:44
Medlem
Bara Zlatan som lyckas med en sån grej.

7 omgångar kvar i en serie som Milan leder med 3p. 5 minuter plus tillägg kvar i en svår bortamatch där motståndarna just reducerat och jagar kvittering, så lyckas Zlatan snacka sig till ett direkt rött för att han förlorat en en-mot-en-duell. Lägg därtill avstängningen han kommer få, och den han just haft för ett slag i magen på en motståndare.

Zlatan - lagkamraten. Laget före jaget? Aldrig någonsin.
2011-04-11, 07:11
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOS
Det måste väl ändå komma ut vad Zlatan sa till domaren eller? Hur som helst så tycker jag det är löjligt att man får rött för säga något till domaren, accepterar det inte alls dock.

Håller inte med, tycker det är helt korrekt.
Det är en sak med en "spontan" protest, gester eller lite yvigt kroppsspråk vid tveksamma dueller osv, det håller jag med om och de flesta domare klarar av att ha den känslan.

Däremot tycker jag inte att domarna ska behöva acceptera en massa oprovocerade svordomar, påhopp och helt grundlösa gestikuleranden, rena svordomar eller andra hån.

Noterar att Zlatan bad om ursäkt på presskonferensen och menar att han förolämpade sig själv, inte domaren. Oavsett vilket bör diskussionen om han blev utvisad korrekt eller inte vara över - då han själv har erkänt sitt misstag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in