Citat:
Ursprungligen postat av 1772
Calcio i Europa i vår
Champions League
AC Milan - Arsenal
Napoli - Chelsea
Inter - Marsielle
Europa League
SS Lazio - Atletico Madrid
Udinese - PAOK
vinner man så möter man:
SS Lazio - Braga/Besiktas
Udinese - AZ Alkmaar/Anderlecht
Vad tror herrskapet om dessa?
Min första tanke var att CL-matcherna är vidöppna. Kan gå hur som helst helt enkelt, precis som att alla 3 kan åka ur, kan lika gärna samtliga gå vidare. Jag tippade i den stora CL-tråden och skrev där att jag trodde att både Milan och Napoli skulle åka ur med minsta möjliga marginal, medan Inter tar sig samman och klarar sig vidare. Napoli saknar nog rutinen en aning och även en del bredd i truppen (?), och Chelsea är tyvärr lite på väg tillbaka känns det som. Hoppas givetvis på Napoli naturligtvis.
Bra lottning för Udinese. Först PAOK och sen en belgisk eller holländsk motståndare ifall man fixar sig vidare. Det är inget annat än bra ifall man gått vidare som grupptvåa. Lazio kan fixa Atletico, men spanjorerna är väl klar favorit och det blir nog tufft för Rom-laget som i första hand kommer satsa fullt på ligan.
Måste fråga
4522 också. Hur tror du att Udinese kommer balansera ligaspelet med europaspelet? Nu ser det ju ut som att chanserna är goda för Udinese att gå långt, men samtidigt ligger ni ju bra till i ligan och krigar där i toppen med Milan, Lazio och Juventus. Hur hårt kommer det satsas på EL?