Citat:
Ursprungligen postat av
xeezer
Det är trist att ni Milan supportrar och andra " Calciofiler " inte kan se storheten i Allegri. Han har överpresterat 3 säsonger i rad, detta kanske blir den fjärde säsongen som han lyckas med det igen. Jag tycker Milan på pappret är långt ifrån att vara ett europeiskt topplag som ni Milan fans inbillar er, och jag tycker också att ni på pappret inte har ett bättre lag än Napoli och Fiorentina.
En ny tränare skulle knappast förbättra något. Era främsta konkurrenter (Fiorentina och Napoli) storsatsar medans ni sover. Där har du anledningen till att ni kommer halka efter.
Detta är det jag pratar om, folk som inte sett Milan utan endast går efter tabellen. Är väl medveten om kvaliteten på truppen. Du tror säkerligen också att scudetton 2010/2011 var en "stor tränarprestation"

. Med den megatruppen (35+ spelare) och inga utmanare hade allt annat varit tjänstefel.
För den som faktiskt följt Milan regelbundet under en längre tid kan bevittna om synnerligen statiskt, okreativt och chansfattigt spel som aldrig förändras eller förbättras, och ett mycket dålig facit mot kvalificerat motstånd. Milans grundspel har varit kasst under en lång tid, och burits upp helt och hållet av väldigt formstarka spelare som Thiago Silva + Ibra, Shaarawy + Pazzini och nu i slutet av förra säsongen, Balotelli. Det har inte varit en kollektiv insats, och det har inte varit Allegris förtjänst.
Nähä inte det? Ta Inter t.ex. Deras trupp är nästan identisk, men de ser ut som ett helt annat lag.
Jag hade hellre sett Milan sluta 5-6:a i tabellen och spela bra fotboll, utveckla spelare och stå upp mot ett bra lag då och då - istället för att stagnera, spela skitdålig fotboll och vinna mot provinslag tack vare straff i 89:e minuten.