Resultat: .
0%
röster
2013-09-23, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Om jag säger:
CL-vinnare Juventus
SA-vinnare Napoli

Vad säger ni då?

Hamsik är stor. Men är han verkligen tillräckligt stor?

Då de mindre lagen kunnat utmana, så har de haft en gigant. Cagliari hade Riva, Napoli hade Maradona, Sampdoria hade Mancini & Vialli. (undantaget var Hellas, men den säsongen hade man en omläggning av domarna).

Visst både Roma och Lazio tog guld då de spräckte sig ekonomiskt, men samtidigt så hade de sina lokala hjältar som kaptener dvs Totti och Nesta.

Juventus är favoriter till guldet. Även om de även siktar på CL. Även Napoli har ambitioner i CL…

Juventus har en tuff öppning, om de klarar den så kommer deras resa att bli lättare.

Men det blir tufft. Och spännande. Kampen om lo Scudetto kan säkert gå ut över satsningen i CL. Och?
2013-09-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Om jag säger:
CL-vinnare Juventus
SA-vinnare Napoli

Vad säger ni då?
Juve: Nja, det är en så stor konkurrens ute i Europa. Känns väldigt tufft att ta sig igenom flera olika topplag för att nå ända fram. Men har man tur med lottning osv så kan det säkert gå.

Napoli: Känns klart troligare. Kommer nog ge Juventus en riktig fight om förstaplatsen.
2013-09-23, 23:45
Medlem
Allegri är så klart en mer än kompetent tränare. Bara det han har gjort/gör med dagens Milan med tanke på alla ekonomiska begränsningar som finns är imponerande. Ska jag dock vara helt ärlig har jag sett väldigt få matcher där Milan spelat riktigt bra. Visst finns det matcher då de har gjort det, men jag menar få i förhållande till hur laget har placerat sig i tabellen. De tre senaste säsongerna har laget kommer 1:a, 2:a och 3:a. Man kan förvänta sig att sådana topplaceringar borde implicera bra spel i majoriteten av matcherna, men det verkar inte gälla Milan. Trots att laget tillsynes inte spelar bra vinner man likväl matcher och hamnar högt upp i tabellen. Bara en sådan sak är imponerande.
2013-09-24, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Kolla här: http://www.transfermarkt.co.uk/en/serie-a/startseite/wettbewerb_IT1.html

Roma: 157.575.000 €

Lazio: 147.475.000 €

Det där är Transfermarkts påhittade marknadsvärde på samtliga spelare i truppen, inte värdet av själva klubben.

Forbes "Most Valuable Football Clubs" är det närmaste man kan komma till sanningen, även om det skiljer sg enormt från år till år beroende på säsongsresultaten och CL-deltagande, som i Romas fall. Varumärket AS Roma uppskattades år 2012 vara värd 354 miljoner dollar av Forbes. Den kom dock inte med i Top 20 året efter, till skillnad från Napoli som tog en plats troligtvis pga pengarna man fick in från CL. Lazio har inte varit med på Top 20 på ett bra tag.
2013-09-24, 09:42
Medlem
sebastian_s avatar
http://www.youtube.com/watch?v=t8ZqswdOzMI&feature=c4-overview&list=UUJKZ3cgen_AxOVeGXcF8Isg Ermes har släppt derbyvideon
2013-09-24, 11:09
Medlem
sebastian_s avatar
http://www.svenskafans.com/italien/napoli/spelschema.aspx

Intressant spelschema för Napoli. De kommer förmodligen ta full pott de tre kommande matcherna. Sassuolo och Livorno hemma samt Genoa borta. Snacka om att staden kommer koka inför helvetesspelschemat som kommer efter det.

Matchen efter är Roma borta. Ska dit(och även på Fiorentina-Juve). Tror ni att matchen kan locka så många napolitanare att det blir fullt och att det därmed är säkrast att köpa biljett innan resan?
Senast redigerad av sebastian_ 2013-09-24 kl. 11:20.
2013-09-24, 13:09
Medlem
snillet_1s avatar
Milan överklagar alltså inte Balotellis avstängning. Anser man att utsikterna för en kortare avstängning är för dåliga eller är det något annat bakom det, tror ni?
2013-09-24, 13:55
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Det är trist att ni Milan supportrar och andra " Calciofiler " inte kan se storheten i Allegri. Han har överpresterat 3 säsonger i rad, detta kanske blir den fjärde säsongen som han lyckas med det igen. Jag tycker Milan på pappret är långt ifrån att vara ett europeiskt topplag som ni Milan fans inbillar er, och jag tycker också att ni på pappret inte har ett bättre lag än Napoli och Fiorentina.

En ny tränare skulle knappast förbättra något. Era främsta konkurrenter (Fiorentina och Napoli) storsatsar medans ni sover. Där har du anledningen till att ni kommer halka efter.

Detta är det jag pratar om, folk som inte sett Milan utan endast går efter tabellen. Är väl medveten om kvaliteten på truppen. Du tror säkerligen också att scudetton 2010/2011 var en "stor tränarprestation" . Med den megatruppen (35+ spelare) och inga utmanare hade allt annat varit tjänstefel.

För den som faktiskt följt Milan regelbundet under en längre tid kan bevittna om synnerligen statiskt, okreativt och chansfattigt spel som aldrig förändras eller förbättras, och ett mycket dålig facit mot kvalificerat motstånd. Milans grundspel har varit kasst under en lång tid, och burits upp helt och hållet av väldigt formstarka spelare som Thiago Silva + Ibra, Shaarawy + Pazzini och nu i slutet av förra säsongen, Balotelli. Det har inte varit en kollektiv insats, och det har inte varit Allegris förtjänst.

Nähä inte det? Ta Inter t.ex. Deras trupp är nästan identisk, men de ser ut som ett helt annat lag.

Jag hade hellre sett Milan sluta 5-6:a i tabellen och spela bra fotboll, utveckla spelare och stå upp mot ett bra lag då och då - istället för att stagnera, spela skitdålig fotboll och vinna mot provinslag tack vare straff i 89:e minuten.
2013-09-24, 15:26
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Milan överklagar alltså inte Balotellis avstängning. Anser man att utsikterna för en kortare avstängning är för dåliga eller är det något annat bakom det, tror ni?
Uppenbarligen för att spoliera min fantasäsong.

Från ett skämt till ett annat:

Blir det den schöna trion Birsa-Matri-Robinho för Milan?

Hade inte förvånat mig om man besegrar Bologna bara därför. Även om det är upplagt för Bologna att börja röra på sig i tabellen. Ett skadeskjutet Milan på hemmplan, det borde vara läge.
2013-09-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Detta är det jag pratar om, folk som inte sett Milan utan endast går efter tabellen. Är väl medveten om kvaliteten på truppen. Du tror säkerligen också att scudetton 2010/2011 var en "stor tränarprestation" . Med den megatruppen (35+ spelare) och inga utmanare hade allt annat varit tjänstefel.

För den som faktiskt följt Milan regelbundet under en längre tid kan bevittna om synnerligen statiskt, okreativt och chansfattigt spel som aldrig förändras eller förbättras, och ett mycket dålig facit mot kvalificerat motstånd. Milans grundspel har varit kasst under en lång tid, och burits upp helt och hållet av väldigt formstarka spelare som Thiago Silva + Ibra, Shaarawy + Pazzini och nu i slutet av förra säsongen, Balotelli. Det har inte varit en kollektiv insats, och det har inte varit Allegris förtjänst.

Nähä inte det? Ta Inter t.ex. Deras trupp är nästan identisk, men de ser ut som ett helt annat lag.

Jag hade hellre sett Milan sluta 5-6:a i tabellen och spela bra fotboll, utveckla spelare och stå upp mot ett bra lag då och då - istället för att stagnera, spela skitdålig fotboll och vinna mot provinslag tack vare straff i 89:e minuten.

Nja han är kanske inte så populär på svenskafans. Men...

Inför förra säsongen:
https://www.youtube.com/watch?v=b1pgK-lFtA4

Och inför denna säsongen:
https://www.youtube.com/watch?v=PrK10RXRmvk

Men vafan,de har säkert ingen koll. Förmodligen inte ens läst svenskafans.

Självklart har Milans ledning och och inte minst Allegri fått mycket kritik. Men fansen slogs för att behålla Allegri inför denna säsong då det lutade åt att Berlusconi ville göra sig av med honom.

(2010/11 bröt man Inters vinstsvit. Inter som då var världens bästa fotbollslag)

*

Inför kvällens match saknas, bl a Di Sciglio, Montolivo, Kaka, El Shaarawy, Balotelli och Pazzini. Plötsligt framstår värvningen av Matri som ett genidrag.
2013-09-24, 20:48
Medlem
Kan någon som följer Juventus förklara deras behandling av Pirlo? Om de inte sätter igång att fjäska för geniet och förnyar hans kontrakt, så kommer han inte att bära dem till ännu en titel.
2013-09-24, 21:08
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Kan någon som följer Juventus förklara deras behandling av Pirlo? Om de inte sätter igång att fjäska för geniet och förnyar hans kontrakt, så kommer han inte att bära dem till ännu en titel.
Är det inte så att Pirlo själv har varit lite svävande på frågor om hans framtid? Nu är det väl tänkbart att Juventus har någon tanke om satsa yngre, men jag inbillar mig att det hela åtminstone delvis är Pirlos doing. Kanske tänker han sig ett par säsonger utomlands innan det är dags att sluta cirklarna i Brescia.

När jag var i Valencia i Augusti så noterade jag att väldigt många italienare verkar söka sig till apelsinlundarnas stad på semester. Ifall Pirlo skulle vara sugen på något liknande råkar jag känna till att det finns ett fotbollslag i stan som nu kunde tänka sig att ta emot honom...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in