Resultat: .
0%
röster
2012-02-01, 22:29
Medlem
Vilken jävla pissmatch.
2012-02-01, 22:35
Medlem
Fotzens avatar
Pato lider av samma sjukdom som Nagatomo, det springs väldigt mycket men det är alltid åt fel håll. Inter ser ut att tappa poäng igen vilket måste vara väldigt surt för Milito som gör 4 mål.
2012-02-01, 22:46
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abughost
Helt seriöst, ni som läser det här snälla ge mig stöd.
Varför gör Milan såhär, varför alltid skit spel hela tiden?
Vad är det för jävla KUKSUGAR fel på Berlusconi & CO..
Köper medelmåttor som spelat klart sina karriärer.

Tack och adjö, jag kollar inte på min gamla favorit klubb igen.

P.S Skicka PM när Milan börjar spela riktig fotboll.

Hej. Medgångssupporter!
En otroligt bra giornata för Juves del - att leda ligan med en match mindre spelad är ju skitbra,
2012-02-01, 23:10
Bannlyst
Milan mot topp klubbar i serie a så länge

0 mot Juve
0 mot Napoli
0 mot Inter
1 mot Udinese
1 mot Lazio
2012-02-01, 23:12
Medlem
snillet_1s avatar
Det är sådana här kvällar man inte riktigt begriper kritiken mot Reja från de egna supportrarna.
2012-02-01, 23:22
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano

0 mot Juve
0 mot Napoli
0 mot Inter
1 mot Udinese
1 mot Lazio

Ja, det är onekligen anmärkningsvärt. I dom fyra översta fallen känns det som att det varit det höga presspelet och tempot som satt Milan ur spel men Lazio låg dock och bevakade positionerna hela matchen. Kändes mer som att den individuella briljansen uteblev och det är en av anledningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det är sådana här kvällar man inte riktigt begriper kritiken mot Reja från de egna supportrarna.

Verkar inte vara någon som nämnt att Reja gick upp i klinch med Tare innan matchen och brusade upp för den dåliga vintermercaton. Tror det kan ha slutit gruppen lite extra, att dom ställde sig bakom sin tränare och ville visa att dom inte alls var så usla. Dessutom har dom den här fucking jävla underbara profeten Hernanes!! Dregel.
Senast redigerad av 4522 2012-02-01 kl. 23:27.
2012-02-01, 23:29
Medlem
ZlatanManias avatar
Mycket imponerande seger utav Lazio ikväll! Oddsen var nog rätt höga inför matchen på dom men dom lyckades och nu så kan Juventus få ett bra försprång om Juve nu vinner nu på söndag mot Siena hemma vilket vi bör göra! Allt annat vore en katastrof med tanke på läget just nu!
2012-02-01, 23:42
Medlem
Under mina år som laziale har jag aldrig varit med om att Lazio vunnit mot Milan i Serie A. Känns helt sjukt att äntligen ha blivit av med det spöket. Det som också känns så sjukt är att vi vinner mot regerande mästarna när förutsättningarna är värdelösa. Cissé och Sculli säljs och ersätts med romanistan Candreva. Vi har sedan tidigare en tunn trupp och på det så nås man av beskedet att Klose missar matchen.

Matchen är helt perfekt genomförd, en typiskt Reja-vinst. Det är jäkligt många som klagar på hans defensiva spel (Bl.a Perlskog & Åslund, samt 95% av Lazio-forumet på Svenskafans) och det kan jag förstå till viss del när vi tappat poäng mot Catania och Chievo på Olimpico. Men mot storlagen är det effektivt.

Ett lag som däremot inte blivit av med sitt spöke är Roma. Hur kan de alltid ha det så svårt på Sardinien? Kul att Ekdal gjorde mål, men synd att Conti inte fick göra sitt sedvanliga drömmål på farsans klubb.

Miccoli, fan vad jag gillar honom. Riktigt sevärd på plan och verkar skön på sidan av. Milito ännu sjukare som satte fyra. Inter-Palermo hade jag gärna sett om den inte krockat med Lazio-Milan.
Senast redigerad av viwil002 2012-02-01 kl. 23:45.
2012-02-01, 23:46
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det är ett oöverstigligt problem för dessa kanaler att många betraktar live-sänd fotboll på TV som en mänsklig rättighet som man aldrig någonsin betalar för. Det faktum att månadskostnaden är såpass hög som den är gör att det blir en sorts ekonomisk bedömning, och den slutar (för många) med "glöm det gubbe", eftersom det sänds en massa annan gratisfotboll på TV, och de största turneringarna dvs VM och EM är alltid gratis. Det har ju t o m sagts från riksdagshåll att EM och VM skall vara tillgängligt gratis via marksända nätet... kan vara det vettigaste som sagts i riksdagen sedan Tage Erlander 1965.

Hur som helst, internationell fotboll ligger någonstans mellan underhållning och hobby för de allra flesta, och ska man börja betala 200-300 spänn i månaden för skiten så hamnar allt i ett annat och mindre trivsamt ljus.

Viasat må ha paketerat sin fotboll väl, men deras studio suger brittisk tidningsförsäljar-pung.

- F.G
Nej, överlag har jag svårt att tro att intresset i Sverige är tillräckligt stort för att det skulle bli lönsamt att lägga Calcio i betalkanalerna. Det jag menade är dock att TV4-gruppen inte verkar veta vad de vill göra med sina rättigheter. Utåt kommunicerar någon ansvarig att de storsatsar men samtidigt lägger de matcherna i olika kanalutbud, på vanliga kanaler som TV11 där helt plötsligt Glee prioriteras framför inledningen på en match och på TV4 Sport där andra icke-sporter som konståkning och trav prioriteras . Uppenbarligen är målen, strategierna och åsikterna inom TV4-gruppen ej kongruenta med varandra och de borde sätta sig ner och faktiskt komma fram till vad de vill göra med rättigheterna och sen köra en långsiktig satsning.

Skulle för övrigt vara kul att se lite tittarsiffror gällande deras sändningar men det lär ju knappast vara lättillgängligt.
2012-02-02, 00:00
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano

0 mot Juve
0 mot Napoli
0 mot Inter
1 mot Udinese
1 mot Lazio

Tyvärr är det så, man kan inte riktigt skylla på skadesituationen. Allegris spelmodell funkar inte mot välorganiserade lag med individuellt skickliga spelare, Rejas vinst idag. En kalldusch för oss milanistas.
2012-02-02, 00:19
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Tyvärr är det så, man kan inte riktigt skylla på skadesituationen. Allegris spelmodell funkar inte mot välorganiserade lag med individuellt skickliga spelare, Rejas vinst idag. En kalldusch för oss milanistas.

Ja men vi hade ju greppet. Ett starkt mittfält är vad alla lag behöver och det gav Milan bort i ivern att vinna. 0-0 hade varit OK för mig.
2012-02-02, 00:24
Medlem
Saandros avatar
Tack Lazio!
Nu ska det bli intressant och se om Juventus kan dra ifrån när de har allt i sina händer. Vi vet hur det såg ut förra säsongen! Men med Conte i rodret så är chansen liten tycker jag.

DAJE JUVE

Och sen:

EKDAL GOOOOOOOOOOL

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in