Resultat: .
0%
röster
2011-03-15, 18:22
Bannlyst
Några saker undrar jag (är egentligen BL intresserad även om jag gillar Juventus i Serie A). Varför har dom i Serie A att man bara får ha 1 icke eu spelare? tror att det är att man får ha 3 på plan och 5 i truppen i övriga europa.

Sedan så verkar det halvkrångligt om man är där som turist att gå på matcher pga hulligan problemen, är dom verkligen så omfattande och är det turisterna? Är detta också svaret på varför arenorna i Italien ofta inte ens är halvfulla när man ser på matcher, BL har ju nästan utsålt på alla matcher så kontrasterna blir enorma för mig..

Vidare hur många klubbar i Serie A är självförsörjande? och kommer inte drabbas hårt när fairplay reglerna kommer
2011-03-15, 19:29
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Några saker undrar jag (är egentligen BL intresserad även om jag gillar Juventus i Serie A). Varför har dom i Serie A att man bara får ha 1 icke eu spelare? tror att det är att man får ha 3 på plan och 5 i truppen i övriga europa.
Oj, vad många fel... Man får ha hur många icke-EU spelare som helst, men man får bara värva en (eller är det två nuförtiden?) icke-EU spelare utanför Italien per år. I övriga länder är det olika regler för olika länder. I PL får man ha hur många man vill, men det är problem att fixa arbetstillstånd. I La Liga är det bara tre stycken i hela truppen etc.
2011-03-15, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Oj, vad många fel... Man får ha hur många icke-EU spelare som helst, men man får bara värva en (eller är det två nuförtiden?) icke-EU spelare utanför Italien per år. I övriga länder är det olika regler för olika länder. I PL får man ha hur många man vill, men det är problem att fixa arbetstillstånd. I La Liga är det bara tre stycken i hela truppen etc.

var bara ett fel.. då är det att dom bara får värva en icke EU varje säsong då.. Men varför har dom det? är det för att dom vill få klubbarna att satsa på egna talanger eller?
2011-03-15, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.D.L
Napoli fick ju ett offside-mål, om det var för att domaren var mutad eller ej så är det inte att plocka ur luften även om det "endast" har hänt Napoli en gång.

Det är inte heller bara storlagen som kan vara korrupta, det såg vi själva under Calciopoli.

Jag kanske formulerade mig dåligt men det jag försöker säga är att bara för att vi redan har haft en Calciopoli tidigare så betyder det inte att vi inte kommer att få se det igen...

Jag försvarade de italienska lagen när jag var "motsägelsefull" för att de får för mycket skit.
Men lyssna på dig själv, så bara för att vi fick ETT offsidemål så är det befogat att anta det är en mutskandal? Det händer i alla proffsligor, varje omgång. Så du ska sitta och försöka övertyga mig om att mitt Napoli, som tvångsnedflyttades och tvingades gå i konkurs på jävligt tveksamma ekonomiska grunder, och alltid, genom alla tider, bespottats och särbehandlats av förbundet, skulle få fördelar? Har du redan glömt Lavezzis avstängning?

Calciopolistämpeln kommer alltid finnas över Italien så länge det finns korrupta människor som Berlusconi inblandade i fotbollen. Och vid en eventuell framtida rättegång är det två randiga lag från Milano som kommer få den största pungsparken, tro mig.

"Finns säkert en massa andra lag som har mutat denna säsong."
"Så att ta korruptionen för givet i Italien är något fel."
Känner du igen citaten? Motsägelsefullt indeed.
2011-03-15, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
...Resonemang om Milan utan Ibra...
Säsongens första match tror jag visar det Milan som Allegri hade tänkt sig:
Abbiati, Bonera, Silva, Nesta, Antonini, Pirlo, Ambrosini, Seedorf, Ronaldinho, Pato, Borriello.

Två sista sekunden värvningar i form av Ibra och Robinho kan man inte tacka nej till. Och vintervärvningarna var dels pga av skadesituationen hos främst mittfältarna, och att en möjlighet öppnade sig angående Cassano.

Dvs bra värvningar men inte så mycket till följd av en spelidé.

Probabili formazione enl La Gazzetta:
Abbiati, Abate, Silva, Nesta, Antonini, Gattuso, Van Bommel, Merkel, Robinho, Pato, Cassano.
Med Pirlo istället för Merkel så hade det sett bra ut. Nu är det alltför lite kreativitet och bollkänsla på mittfältet, vilket dock till viss del uppvägs av de tre offensiva spelarna.
2011-03-15, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.D.L
Napoli fick ju ett offside-mål, om det var för att domaren var mutad eller ej så är det inte att plocka ur luften även om det "endast" har hänt Napoli en gång.

Förstår inte riktigt varför du antyder att 1-1 målet mellan Parma-Napoli skulle hinta om att domarna skulle varit mutade. Det är en väldigt snäv offside & linjedomaren står på fel sida, det går väldigt fort när Hamsik smiter in bakom Valiani. Svårt att klara den offsiden.

Om det är några som misstankar skulle riktats mot så är det fotbollsspelarna i Parma. Hade dom legat i mitten av tabellen på trygg position så skulle det varit deras agerande du borde funderat över. Hur nr24 Massimo Paci & nr5 Cristian Zaccardo inte lyckas sparka bort bollen är rent håresande.
2011-03-15, 22:06
Bannlyst
Jag har två frågor som jag är övertygad om att ni kan hjälpa mig med.

1: Hur många straffar har Parma fått emot sig denna säsong (var hittar jag den faktan?)
2: Hur bemöter ni det ständigt återkommande argumentet ifrån anglofilerna om att Serie A och italiensk fotboll är skit rakt igenom (som dom tyvärr får medhåll om nu tack vare att alla 8 italienska lag REDAN är ute ur Europaspelet)
2011-03-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect-stranger

1: Hur många straffar har Parma fått emot sig denna säsong (var hittar jag den faktan?)
2: Hur bemöter ni det ständigt återkommande argumentet ifrån anglofilerna om att Serie A och italiensk fotboll är skit rakt igenom (som dom tyvärr får medhåll om nu tack vare att alla 8 italienska lag REDAN är ute ur Europaspelet)

Med tanke på att de kallar sig just "anglofiler" är jag inte förvånad. Vi här inne är fotbollsälskare, inte italofiler, vi har valt att följa den liga vi anser är bäst och charmigast och behöver inte placera oss själva i något landsbegränsat fack. Världens bästa fotbollslag just nu är från Italien, argumentera hur mycket du vill, faktum kvarstår.

Dessutom är det en kvart kvar, än är inte alla ute.
2011-03-15, 22:39
Medlem
Som sagt, fino alla fine, som vi brukar säga. Det är inte slut förrän det är slut. Än blir ni inte av med italien.
2011-03-15, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scampia
Som sagt, fino alla fine, som vi brukar säga. Det är inte slut förrän det är slut. Än blir ni inte av med italien.

Haha du anar inte hur tyskarna i matchtråden matade mig med att Bayern kommer att vinna, att Bayern har ett övertag osv. Bayern är inte bättre än Inter någonstans, förutom möjligt på kanterna.

Länge leve Italien.
2011-03-15, 22:46
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect-stranger

1. Ingen aning
2. Livet som Gli Azzurri och Serie A supporter i Sverige är fan svårare/jobbigare än..ja jag vet inte vad! Ständigt får man höra skit från alla (T o m supportrar som bara tittar på fotboll en enstaka gång och har läst median och tycker Serie A samt Italienska landslaget bara filmar, spelar tråkigt och inte gör mål osv). Men tillslut blir man immun mot allt skit eller rent ut sagt, man bryr sig inte längre. För det är helt meningslöst. Fotboll i Sverige kommer ALLTID vara: PL, Svenska landslaget (ofc) och Englands landslag.

Ni ska bara veta hur mycket jag pissa på alla anglofiler under VM 2006. Den glädjen !
2011-03-15, 22:53
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ännu en gång då: fjortis-diskussioner med jämförelser mellan olika ligor placeras i lämplig tråd, t ex Papperskorgen. Det här är en seriös tråd för kunniga, vuxna fotbollsfans som är intresserade av Serie A och italiensk fotboll.

Zitto Zingaro!

On Topic: hur kan Pandev, av alla träskallar, bli match-hjälte? Fy satan vilken match detta var!

- F.G

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in