Resultat: .
0%
röster
2013-07-23, 18:21
Medlem
il-gol-fantasmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag har inte alls koll på sånt här, men det infördes regler för att begränsa antalet icke EU-spelare i Serie A efter fiaskot i VM 2010 för att öka utrymmet för italienska ungdomar. De hårdaste begränsningarna gäller om man köper spelarna utifrån, dvs inte om man köper dem från andra italienska lag. Vilket drabbar bl a Cagliari, som gillar att hitta billiga talanger typ Ibarbo.

Jag tror att då man utnyttjade köpoptionen på Avelar, så var kvoten fylld för Cagliari för 2013. Enda sättet skulle då vara att sälja någon?

Någon som faktiskt vet vad de snackar om får gärna förklara.

Men en helt annan aspekt är att man inte vill öka truppen, och att någon ska lämna för at ge utrymme för ett nyförvärv.

PS

Hittade detta:

Serie A has a detailed set of rules as follows:

If a Serie A club had none or just one non-EU player in the roster on the 30th of June 2013, the club is entitled to buy non-EU players from foreign clubs until the limit of three is reached, without any restriction.

If a Serie A club has exactly two non-EU players in the roster on the 30th of June 2013, the club is entitled to buy one non-EU player from a foreign club without any restriction, until the limit of three is reached. Furthermore, the club can buy one additional non-EU player from a foreign club, provided that he replaces a non-EU player on at least one of these conditions:

1. the replaced player is sold to a foreign club
2. the replaced player’s contract expired on 30/06/2013
3. the replaced player obtained European citizenship after the 1st of February 2013

If a Serie A club has three or more non-EU players in the roster on the 30th of June 2013, the club is entitled to buy two non-EU players from foreign clubs provided that both of them replace a non-EU player each on at least one of these conditions:

1. the replaced player is sold to a foreign club
2. the replaced player’s contract expired on 30/06/2013 (this condition can apply to only one of the replaced players)
3. the replaced player obtained European citizenship after the 1st of February 2013

Serie A teams can buy non-EU players within the Italian transfer market with no restriction. Non-EU players that have been signed during the summer window may not be sold until the following window.

All Serie A rules apply to full transfers only, not loans. If a player is loaned out, even to a foreign club, he still counts against the club’s non-EU count.

http://pdacquaviva.com/2013/07/02/2013-non-eu-italian-quota-system-an-explanation/

Jävligt komplicerat.

Det där var ingen lek i sandlådan

Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Nu står det att Higuain är klar för Napoli lite här och var.. kul för ligan!

Visst nu har inte ADL uttalande gjort det lättare att pressa priserna på spelarna som hamnar på klubbens radar, men känns det inte som ett aningen massivt pris, va det inte surr om att oskulderna från London ville ge omkring 25 miljoner euro? Visst det "budet" accepterades inte... men... Men visst årets mercato kanske är ett kapitel för sig.

Nu när Ilicic troligtvis landas av Viola, så har laget bokstavligen ett dussin spelare som gör upp om "mittfältsplatserna". Kommer Montella fortsätta formera sitt lag likt förra säsongen så blir det väl lite tight om platserna? Kan ju tänka mig att de vill lira med både Rossi och Gomez med vilket knyter åt svångremmen gällande "mittfältsplatserna" än mer?
2013-07-23, 18:52
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Lysande. Klart ni ska.

Jag gör en tvärtom. Tar med min nu tio-åriga son. En resa om året. Klassiska arenor, där det även finns annat att uppleva. Så fort kalendern släpps, dvs 29:e juli så börjar vi planera.

Var i Milano förra året och i Florens detta:

Från Florens:
https://www.flashback.org/sp43343332
https://www.flashback.org/sp43343468

David, Zach, Ozknyberg, Sia med många andra har alla skrivit fantastiska reseberättelser…

Hmm… vi borde kanske försöka samla alla?

En tackar! Kunde såklart sökt i tråden, det tänkte jag inte på. Att samla alla vore ju ett lysnade initiativ. Som den anglofil jag är så är min kunskap om Italien relativt begränsad. Skulle uppskattas av mig och säkerligen många andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Florens säger dom ska vara en underbart vacker stad, har själv inte varit där men skulle inte tacka nej till att åka dit och njuta av lite fotboll samt äta och dricka gott. Fiorentina har ju något otroligt spännande på gång också så det låter som ett vettigt resmål för er denna säsong. Biljetter kan man fixa på plats om man vill, inte ofta det är fullsatt. Dock så är det ibland lättare att fixa innan samt att man, om man åker första gången, känner sig mer trygg om man har kirrat biljetter innan.

Jo, det är precis vad jag har hört också. Sen att laget seglat upp sig som det kanske mest intressanta i Italien gör ju inte saken sämre. Kanske kan vara klokt ätt säkra upp Viola-biljetter åtminstone, sen får den andra matchen (om det blir någon sådan) bli spontan. Vill bara för allt i världen undvika överprisade, ocharmiga fotbollspaket. Då tar jag hellre ett glas vin extra och chansar mig fram med knackig skol-italienska.
2013-07-23, 21:45
Medlem
91:an Karlssons avatar
Citat:
Imorgon är det TIM-cup. Milan, Juventus och… Sassuolo. Brukar vara kul med en komprimerad turnering, dvs matcherna varar en halvlek. Men hur fan hamnade Sassuolo här?

Hur just Sassuolo hamnade där vet jag inte men dom ersätter ju Inter som vanligtvis är med men som valt att inte medverka nu. Mazzarris begäran, antagligen. Han kör skiten ur spelarna uppe i bergen istället. Jag gillar det. TIM CUP är ren skit, utvattnar bara rivalmötena. Man spelar fan inte träningsmatcher mot sina absolut värsta rivaler.
2013-07-23, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
Hur just Sassuolo hamnade där vet jag inte men dom ersätter ju Inter som vanligtvis är med men som valt att inte medverka nu. Mazzarris begäran, antagligen. Han kör skiten ur spelarna uppe i bergen istället. Jag gillar det. TIM CUP är ren skit, utvattnar bara rivalmötena. Man spelar fan inte träningsmatcher mot sina absolut värsta rivaler.

Milan mot Juventus var första matchen. Robinho missade en straff under ordinarie speltid, men Milan vann sedan på straffar.

Inga spelare som deltog i Confederation Cup eller U20-VM spelar. Milan var bättre, men det säger inte så fantastiskt mycket såklart.

Tevez & Llorente var ganska bleka. Llorente fick dock utgå efter att han skallat ihop med Antonini.

Nu följer två matcher med Sassuolo...
2013-07-23, 22:10
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson

Squinzi är en maktens herre och dessutom supermilanista. Det räcker gott så.
2013-07-23, 22:45
Medlem
Spinnacers avatar
Milan, Juventus och Sassulo spelar just nu TIM cup för calcio-törstande skribenter. Har själv inte följt Serie B, men Sassulo ser mycket lovande ut.

Milan slog nyss Juventus på straffar.
2013-07-24, 00:02
Medlem
paddyspubs avatar
Har väl inte varit någon höjdare till turnering TIM Cup, fast Sassuolo såg spännande ut mot Juventus. Ingen överdrivet rolig fotboll, två tabbar till mål såhär långt. Men man ska väl aldrig dra några växlar från försäsongen, även om jag mer än någonsin ser fram emot den här säsongen med calcio.

---

Vet att jag motsätter mig många andra supportrar till Roma när jag vill ha kvar Osvaldo i laget, men på något sätt tycker jag att det är vackert när han (som det verkar) nobbar klubb efter klubb för att stanna i Roma trots Sabatinis och fansens senaste uttalanden. Må vara dumdristigt, men vackert.
2013-07-24, 00:06
Medlem
Matchen mellan Milan och Sassuolo återupptas efter rasism från Sassuolos fans. Constant gjorde en Boateng och sparkade bollen mot supportrarna och gick sedan av planen.
2013-07-24, 00:17
Medlem
Spinnacers avatar
Sassulo vann TIM Trofeo haha

Masucci 2x
2013-07-24, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
…
Massimo Moratti är Inter. Att se ett Inter i framtiden helt utan Moratti kommer inte att kännas som samma klubb. Man ska alltså sälja en del av klubben till Thohir till att börja med, sedan får vi se om han till sist köper upp hela klubben. På ett sätt är det bra då Moratti inte har de ekonomiska krafterna som han en gång i tiden hade och vill Inter fortsätta att vara en storklubb så behövs Thohirs pengar, så enkelt är det. Även bygget av en ny arena ska finansieras av Thohir och det är något som Moratti länge har suktat efter, en helt egen arena. Med detta sagt så är jag kluven - finns både bra och dåliga saker med detta men ser lite försiktigt positivt på det hela ändå, kan bli bra.
…

Fast det var väl 1995 som Massimo Moratti köpte Inter, och började spendera enorma summor? Och pappan Angelo Moratti ägde klubben mellan 1955 och 1968? Massimos barn är väl involverade i klubben, så om de lyckas samla ihop tillräckligt med cash i framtiden, så kanske de kan återkomma som ägare… tveksamt.

*

Sassuolo imponerade och vann TIM-cup. Milan var aningen bättre än Juventus, och med tanke på att deras säsong börjar lite tidigare med CL-kval, och att de då måste prestera direkt, så är det kanske inte så konstigt.

Fast som sagt så saknas många tongivande spelare, man är mitt uppe i tung träning och det är en tämligen meningslös turnering.

Den ståtlige negern Constant fick ett psykbryt med tio minuter kvar i sista matchen, och gick direkt till omklädningsrummet. Utan att ha fått rött. Kanske något rasistiskt?

Juventus gjorde inga mål under ordinarie tid. Trots att samtliga anfallare fanns tillgängliga och faktiskt spelade. Dvs alla utom Giovinco…
2013-07-24, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holmiensis
Matchen mellan Milan och Sassuolo återupptas efter rasism från Sassuolos fans. Constant gjorde en Boateng och sparkade bollen mot supportrarna och gick sedan av planen.
Typiskt bönder som ska blrja jiddra. Blir less på detta och det måste få ut slut i italien. Trots allt väldigt få aktiva negrer i calcio.
2013-07-24, 12:19
Bannlyst
Är riktigt nöjd över vår match mot juventus. Vi hamnar i stadiet där vi spelar likt Bayern men problemet är att vi inte kan pressa lika högt som bayern. Men det ser bättre ut med De jong på den biten i alla fall, då han vinner bolalr och utrymme för oss i mitten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in