Resultat: .
0%
röster
2012-02-01, 14:07
Medlem
P.Gs avatar
TV4-gruppen har totalt misslyckats med att positionera sig på marknaden sedan uppköpet av C More Entertainment. Att skaffa Canal+ är inte jättebilligt och det är väl knappast någon som gör det bara för att de lägger enstaka stormatcher där, särskilt inte när 1/4 av utbudet i dagsläget sänds i gratiskanaler. Om något så skapar det än mer irritation hos konsumenterna. De skulle behöva någon som går in och paketerar deras utbud på ett enkelt och strömlinjeformat sätt.

Säga vad man vill om Viasats experter och studiobimbos som läser upp vad Goddag Yxskaft skriver på deras facebooksida men de har lyckats oerhört väl med att paketera sina fotbollsrättigheter.
2012-02-01, 14:15
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hprolf
Eftersom jag inte äger canal + söker jag stream till kvällens matcher, både Atalanta - Genoa och Cagliari - Roma är utav intresse. Är det någon som sitter inne på några hemsidor med inte allt för dålig kvalitet på streamsen? Kan det finnas någon från canal + med svenska kommentarer? Gratis är att föredra
Tack på förhand!

Vill bara varna dig för att det är strikt förbjudet att diskutera streams på Flashback.
2012-02-01, 15:44
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
TV4-gruppen har totalt misslyckats med att positionera sig på marknaden sedan uppköpet av C More Entertainment. Att skaffa Canal+ är inte jättebilligt och det är väl knappast någon som gör det bara för att de lägger enstaka stormatcher där, särskilt inte när 1/4 av utbudet i dagsläget sänds i gratiskanaler. Om något så skapar det än mer irritation hos konsumenterna. De skulle behöva någon som går in och paketerar deras utbud på ett enkelt och strömlinjeformat sätt.

Säga vad man vill om Viasats experter och studiobimbos som läser upp vad Goddag Yxskaft skriver på deras facebooksida men de har lyckats oerhört väl med att paketera sina fotbollsrättigheter.

Det är ett oöverstigligt problem för dessa kanaler att många betraktar live-sänd fotboll på TV som en mänsklig rättighet som man aldrig någonsin betalar för. Det faktum att månadskostnaden är såpass hög som den är gör att det blir en sorts ekonomisk bedömning, och den slutar (för många) med "glöm det gubbe", eftersom det sänds en massa annan gratisfotboll på TV, och de största turneringarna dvs VM och EM är alltid gratis. Det har ju t o m sagts från riksdagshåll att EM och VM skall vara tillgängligt gratis via marksända nätet... kan vara det vettigaste som sagts i riksdagen sedan Tage Erlander 1965.

Hur som helst, internationell fotboll ligger någonstans mellan underhållning och hobby för de allra flesta, och ska man börja betala 200-300 spänn i månaden för skiten så hamnar allt i ett annat och mindre trivsamt ljus.

Viasat må ha paketerat sin fotboll väl, men deras studio suger brittisk tidningsförsäljar-pung.

- F.G
2012-02-01, 15:53
Medlem
David Pruttons avatar
Det är väl en ständig och evig diskussion det där.
Problemet är väl att alla vill se just "sin" liga så billigt (helst gratis) som möjligt.
Man kan väl ha en hel del åsikter om det, tycker dock det känns lite efterblivet att lipa om det.

Själv är jag student och är tvungen att prioritera en hel del och därmed ryker mycket fotboll. Dock funkar streams utmärkt, förstår inte hur man kan klaga på det. Gratis är gott!

Hursomhelst, gårdagen blev ett stort antiklimax då undertecknad blev blåst på säsongens höjdpunkt, Juventus hemma på Tardini i en kvällsmatch - bättre blir det inte.

Därför känner jag mig helt offside till kvällens matcher, ska välja senare vilken match man vill följa. Lutar väl åt Lazio-Milan trots allt.
2012-02-01, 16:02
Medlem
Fula Gubbens avatar
...däremot har jag inga problem med att pynta pengar för att se Djurgården, vilket inte handlar om hobby eller underhållning, utan liv och död... for the record.
2012-02-01, 16:17
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Milans match börjar sändas efter minut 10 pga att TV11 ska visa Glee innan.

Jag trodde det var ett tryckfel, fyfan va uselt. Dom hade hunnit visa hela avsnittet och börja matchsändningen i tid om de bara skippat 13 minuters reklam.
Ingen Genoa - Atalanta heller, fast att dom har tid, plats och rättigheterna. Bättre med "Totally outrageous behavior" och "Promillepoliserna", skitprogram som antagligen snittar 500 tittare.
2012-02-01, 18:50
Medlem
Ferry31s avatar
Skaffa Canal + är ju inte direkt värt för att man missar enstaka matcher i Serie A. Resten som visas där intresserar mig inte nämnvärt (Har inget lag jag följer i AS, La-liga kvittar ju, bortsett från El Classico som man lyckas fixa att se på ändå, och Eredivisie ser jag på annat sätt). Skulle det vara så att all italiensk fotboll visats på en betalkanal hade jag nog betalt för att kunna se det.

Jag håller dock med om att man egentligen inte ska gnälla om sånt här. Allt kostar, även fotbollen man lever för, men som TV4 sköter det här irriterar mig en aning.

Nu blir det lite afrikanska mästerskapen för min del. Kul att de åtminstone visar Lazio-Milan ikväll. De möttes ju i första omgången där det blev 2-2, så vi får se hur det går nu.

Hörs i matchtråden
2012-02-01, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Det här gäller inte bara för Serie A. Av kvällens match mellan Valencia och Barcelona visas bara andra halvlek i TV4 Sport, fram till kl 22 visas istället... trav!

Projekt "tvinga folk att köpa Canal +" verkar av allt att döma vara inne i en fas av hårdkörning.
Du kan inte mena allvar! Helt sjukt vad dåligt dom prioriterar. Men brukar inte vissa la liga matcher börja kl 22 eller har jag fel?
2012-02-01, 19:03
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrondon
Du kan inte mena allvar! Helt sjukt vad dåligt dom prioriterar. Men brukar inte vissa la liga matcher börja kl 22 eller har jag fel?

Jo, och det står även att sändningen ska pågå från 22 till 00...
2012-02-01, 19:10
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrondon
Jag tror inte att det är fråga om prioritering, det verkar vara en medveten linje som dessutom har accelererat på sistone. Känns som att det skett nåt nytt policybeslut.

Och visst är det vanligt med 22.00 som avsparkstid i Spanien, men det förändrar inte det faktum att kvällens match börjar 21.00. En viss brasklapp kan läggas in apropå detta, och det är att spanjorerna är notoriskt nyckfulla i sina avsparkstider som kan variera rätt kraftigt, och dessutom blir klara med kort varsel. Det här är också ett av TV4:s favoritargument till att sända typ roadwars istället för ett cupmöte mellan Espanyol och Mirandes, trots att detta alltid är befängt.
2012-02-01, 22:21
Medlem
Abughosts avatar
Helt seriöst, ni som läser det här snälla ge mig stöd.
Varför gör Milan såhär, varför alltid skit spel hela tiden?
Vad är det för jävla KUKSUGAR fel på Berlusconi & CO..
Köper medelmåttor som spelat klart sina karriärer.

Tack och adjö, jag kollar inte på min gamla favorit klubb igen.

P.S Skicka PM när Milan börjar spela riktig fotboll.
2012-02-01, 22:28
Medlem
Abughosts avatar
Grattis Lazio! Ni förtjänade verkligen segern, Hoppas Milan förlorar Ligan & CO...

Lite OT Berlusconis dotter måste vara den värsta kvinnan i denna värld som låter sin äckliga pojkvänn Pato va kvar..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in