Resultat: .
0%
röster
2011-11-21, 01:25
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Tyvärr så får man väl säga att det luktar lite Scudetto för detta lag denna säsong, Conte har på ett helt fantastiskt sett styrt upp laget och med några bra nyförvärv i somras så ser det ruskigt bra ut, Conte har även infört vinnarmentaliteten. Jag tror dock att Milan står som segrare när säsongen ska summeras, dock så får dom hålla koll på Juventus som kommer att flåsa dom i nacken.

Just nu är det dock Milan som flåsar Juventus i nacken
2011-11-21, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Tyvärr så får man väl säga att det luktar lite Scudetto för detta lag denna säsong, Conte har på ett helt fantastiskt sett styrt upp laget och med några bra nyförvärv i somras så ser det ruskigt bra ut, Conte har även infört vinnarmentaliteten. Jag tror dock att Milan står som segrare när säsongen ska summeras, dock så får dom hålla koll på Juventus som kommer att flåsa dom i nacken.

Kommer väl stå mellan Milan och Juventus. Som Juventino tror och hoppas jag dock att vi tar det. Tror det som talar emot Milan är Ibrahimovic behov av dagsform för att prestera, deras CL-medverkan och det faktum att de har ett väldigt tveksamt mittfält, i mina ögon. Att möta ett högpressande Juve i returen kommer bli jobbigt för dem, och det skulle förvåna mig om de lyckas vinna den. Att släppa Pirlo till oss var ett ödesdigert misstag, ett jag dock gläds över. Cassanos frånvaro är också något jag tror kommer ha en stor inverkan på deras prestationer, då jag anser att hans närvaro tillför en annan dimension till Milans anfallsspel, han besitter egenskaper som jag tycker saknas hos Robinho.

Nåja, det kommer bli spännande in i det sista tror jag.

Förresten, när kommer matchen mot Napoli spelas?
2011-11-21, 11:26
Medlem
David Pruttons avatar
Bara att hålla med, det förefaller just nu att utvecklas till ett tvålagsrace. Juventus imponerar mer och mer och jag fortsätter att bländas av deras fina hemmaarena. Det är en faktor som inte ska underskattas. Stalltipset är att Juve inte tappar många poäng hemma denna säsongen - det ger dem en jävligt bra grund att jobba vidare på.

Milan är Milan, men jag undrar om inte Cassanos skada ställer till det för mycket ändå. Om man bortser från spelaren Cassano så tror jag säkert Milan eventuellt kan lösa det. Men mentalt tror jag smällen var högre. Jag inbillar mig att energin och hungern är större hos de svartvitrandiga, men det är lååångt kvar.

Vad ska man säga om Parma då?
Mycket glädjande att leverera hemma på Ennio Tardini mot ett topplag.
Vad jag forstått var det ingen bra fotbollsmatch alls men via mål av Biabany(som för övrigt rapporteras ha toppform) och straffmål av allas vår atommyra, Giovinco så bärgades en blytung 2-0 seger.

Ett välkommet kliv från bottenregionerna och nu kan vi åtminstone drömma oss uppåt.
Nästa vecka väntar Novara borta, med rätt inställning och rätt laguttagning (anpassa efter underlaget!) tror jag på god segerchans.
Senast redigerad av David Prutton 2011-11-21 kl. 11:44.
2011-11-21, 12:23
Bannlyst
City allt närmre De Rossi. Vad är det som pågår?
2011-11-21, 14:13
Medlem
Efter helgens matcher, så går vi lite i väntans tider. Särskilt alla vi svenskar som följer calcio. Färgen som flimrar framför ögonen är rött och blått. Svensken som möter sin förra klubb. Hemma. Stora förväntningar och allt kan hända. Hur är hans form? Kan klubben höja sig jämfört med helgens insats i Serie A?

Även om jag hoppas att Cossu tillfrisknar och kan ta Ekdals startplats...
2011-11-21, 18:10
Medlem
zachs avatar
Förvisso hade jag redan innan mjuknat lite, men tidigare har jag ju tokdissat Osvaldo och så.... satan vilket jävla mål!!! Man tycker karln är klumpig. Han sliter förtjänstfullt men är lite Delvecchio över honom, det tar tid att ta dom till sig men man fastnar till slut för dom för att dom är just... dom. Aviga. En aning kantiga. Lite åt det fula ankungen-hållet. Som Klas Ingesson. Men samtidigt jävligt lojala.

Snudd på patetiskt populistiskt dagen efter the disallowed goal of the year, men hade faktiskt tänkt skriva det tidigare. Men pricken över i:et var givetvis hans vansinnigt snygga bicycleta (cykelspark låter ju fan så där faktiskt...). Å här har man suttit och svurit över att han fan inte ens kan ta ner en sandsäck. Och varit säker på att jag kunnat ta hans plats utan att någon saknat honom.
Gårdagen sätter dock perspektiv på saker och ting. Och äntligen förstår jag varför jag knegar, medan han gör det inte.

För dom som missat det: http://www.youtube.com/watch?v=sx1Y-sVQEkY
2011-11-21, 20:00
Medlem
Hmm… märker att många romanisti fullständigt tappade fotfästet då Osvaldo la sig på rygg.

Den gode David blev så till sig att syrebristen orsakade någon slags delirium, där han yrade om Gigi Riva i samband med Osvaldo… om än inlindat i sedvanligt fyndiga formuleringar.

Jag skulle nog istället vilja jämföra Osvaldos ”Riva-mål” med Vasquez ”Maradona-mål” eller varför inte Hallenius ”Van Basten-mål”.
http://www.youtube.com/watch?v=GmDDUc16ENU (20 sek)
http://www.youtube.com/watch?v=jGZ_JYqWmhs (30 sek)

Bara för att sätta saker och ting i perspektiv…
2011-11-21, 20:08
Medlem
David Pruttons avatar
Beredd att hålla med.
Missförstå mig rätt, visst är det ett fantastiskt fotbolls"mål".

Men vafan, en del skrek sig verkligen hesa. (Bland annat Hussfeldt - såklart).
2011-11-21, 20:13
Medlem
snillet_1s avatar
Tänk reaktionerna om det hade varit Zlatan som hade gjort ett sådant mål... Då hade väl Hussfelt kommit i direktsändning. En veckas sanering av kommentatorsbåset och annat smått och "gott".
2011-11-21, 21:04
Medlem
Cassano tillbaks på Milanello. http://www.youtube.com/watch?v=m_UFO1v81Tc&feature=feedu Det verkar råda härlig stämning hos Milan, attityden över lag hos alla som har med Milan att göra verkar vara fantastisk. Cassano verkar vara en go grabb.
2011-11-21, 22:08
Medlem
Det ångar ju på riktigt bra för Dennis Scherman i skytteligan.
2011-11-21, 22:35
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Cassano tillbaks på Milanello. http://www.youtube.com/watch?v=m_UFO1v81Tc&feature=feedu Det verkar råda härlig stämning hos Milan, attityden över lag hos alla som har med Milan att göra verkar vara fantastisk. Cassano verkar vara en go grabb.

Tack för din länk. Tyvärr verkar det jag ser mer ha med Cassanos återanpassning än Milans. Tror inte han kommer tillbaka som fotbollsspelare. Men fan vad glad jag blev.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in