Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Tyvärr så får man väl säga att det luktar lite Scudetto för detta lag denna säsong, Conte har på ett helt fantastiskt sett styrt upp laget och med några bra nyförvärv i somras så ser det ruskigt bra ut, Conte har även infört vinnarmentaliteten. Jag tror dock att Milan står som segrare när säsongen ska summeras, dock så får dom hålla koll på Juventus som kommer att flåsa dom i nacken.
Kommer väl stå mellan Milan och Juventus. Som Juventino tror och hoppas jag dock att vi tar det. Tror det som talar emot Milan är Ibrahimovic behov av dagsform för att prestera, deras CL-medverkan och det faktum att de har ett väldigt tveksamt mittfält, i mina ögon. Att möta ett högpressande Juve i returen kommer bli jobbigt för dem, och det skulle förvåna mig om de lyckas vinna den. Att släppa Pirlo till oss var ett ödesdigert misstag, ett jag dock gläds över. Cassanos frånvaro är också något jag tror kommer ha en stor inverkan på deras prestationer, då jag anser att hans närvaro tillför en annan dimension till Milans anfallsspel, han besitter egenskaper som jag tycker saknas hos Robinho.
Nåja, det kommer bli spännande in i det sista tror jag.
Förresten, när kommer matchen mot Napoli spelas?