Citat:
Ursprungligen postat av JosueEs
Men låt oss ponera att han får sin drömlön och blir högst betald i laget, hur tar supportrarna emot detta?
En symbol som kräver att bli högst betald för att stanna? Bakom stängda dörrar fungerar det, men nu vet alla intresserade om detta indirekta hot mot klubben som De Rossi levererat vilket kanske fungerar i Real Madrid, Chelsea, Manchester City och Inter, men absolut inte i klubb som Roma där supportrarna har så otroligt mycket att säga till om.
-Bad move.
Mvh!
Intressant, jag tänkte i liknande banor tidigare idag. Inte så att jag tror att De Rossi om han skulle lämna skulle göra det huvudsakligen för en högre lön, utan snarare att De Rossis relation med Curva Sud förändras då hans kärlek verkligen kan komma att ifrågasättas efter den här situationen, oavsett ifall han väljer att stanna eller ej. Det känns så konstigt då De Rossi har haft en väldigt lyckad höst med nytt förhållande som han verkar lycklig med, en ny position som han hanterat excellent och verkar trivas i samt en formtopp som man inte sett från Daniele på 3 år.
Det är möjligt att man blåser upp det här, men sena kontraktsförhandlingar och Roma är två ting som borde hålla sig så långt från varandra som möjligt. Fortfarande är det svårt för mig att inse att inte Mexés finns kvar i Roma, han var den franske romaren. Finns ett väldigt vackert videoklipp när han står inne på någon trång bar och sjunger Venditti med alla romanisti för full hals.
Det här kommer ju då som ett slag i ansiktet. Jag vet inte ifall jag missuppfattat det, ifall det är så att det var De Rossi själv ifråga eller hans agent som ville det, men häromdagen blev ju inget kontrakt påskrivet för att man ville ha med en utköpsklausul på 25 miljoner EUR. i det nya kontraktet. Det visar i alla fall upp en tveksamhet mot det "nya" Roma med allt vad det innebär. Någon på SvenskaFans skrev att De Rossi saknar sina gamla bästisar Mexés och Vucinic. Hur det ligger till med det har jag ingen aning om, men att spelare som verkligen profilerade Roma (Mexés, Vucinic, Julio Sergio) sagt adjö kan ju ha satt hjärnan ur spår, vad vet jag. Något man kan vara rätt säker på är däremot att De Rossi skulle passa som handen i handsken på Manchester Uniteds innermittfält. Känns ju som precis den spelaren man söker efter Post-Scholes, detta vet nog Ferguson om och det skulle förvåna mig ifall United inte skulle försöka värva De Rossi nu när tillfälle faktiskt kan ha uppstått.
Krita på nu förfan...