Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Håller med om att Allegri har ett imponerande facit. Felet som i alla fall jag ser i Milan är inte Allegri, utan hur man agerade i somras. "MR X" blev inte vad man talade om från början, och det kommer som sagt visa sig vara ödesdigert. Det beror väl på att man inte kan locka med tillräckligt pengar samt betala en skyhög lön såsom andra motsvarigheter i Europas toppskikt. Galliani har dock lyckats med "omöjliga" affärer förr och jag trodde att det skulle bli så i somras också.
En helt annan fråga, har ni några exempel på spelare som av någon för er obegriplig anledning aldrig fick chansen i klubben och nu försvunnit ut i tomma intet? Mitt exempel får bli Mauro Esposito. Den här liraren som var så härlig att skåda i Cagliari harvar nu tydligen i serie C2 med sitt Atletico Roma. Han fick aldrig någon ärlig chans av Spalletti vilket kan tyckas konstigt då det dels var en spelartyp som åtminstone jag såg som behövlig i Roma, dels så kändes det som en typisk Spallettivärvning.
Det var trist med Esposito, som jag hade ett gott öga till efter hans sejour i Cagliari, där han och Suazo lyfte sarderna till oanade höjder. Gör lite utrymme för ett Brille-inlägg här:
...vad som hände i Roma vet jag faktiskt inte, men det är ju ett faktum att det bar utför rätt snabbt med Spalettis lag, efter en kort och mycket vacker glansperiod, och Esposito hamnade kanske i kläm där. Tajmingen är väl ungefär sådan. Det här var ett år då jag följde La Liga snarare än Serie A, så den som vet mer får gärna posta. Espositos kapacitet var ju sån att han borde ha kunnat ta en ordinarie plats i vilken mittenklubb som helst, tycker man.
- F.G
PS Bologna ja, mitt tips om nedflyttning kvarstår; väldigt lite substans i truppen och en Di Vaio som inte blir yngre