Resultat: .
0%
röster
2011-10-04, 23:57
Medlem
Calogeros avatar
Minns att Faty fick vända svansen hem till Frankrike, nu huserar han tydligen i Grekland! Även där en mycket konstig utveckling.

Något man faktiskt verkligen bör kritisera hos Milan är ju deras annars så upphöjda MilanLab.

Finns det någon annan klubb som har så många skador på listan?
Senast redigerad av Calogero 2011-10-05 kl. 00:13.
2011-10-05, 09:45
Medlem
FabioAugustos avatar
MilanLab har dock gjort väldigt mycket för Milans äldre spelare. Det finns ingen klubb i Europa där äldre spelare kan prestera på den nivån som de gör.
2011-10-05, 11:57
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Håller med om att Allegri har ett imponerande facit. Felet som i alla fall jag ser i Milan är inte Allegri, utan hur man agerade i somras. "MR X" blev inte vad man talade om från början, och det kommer som sagt visa sig vara ödesdigert. Det beror väl på att man inte kan locka med tillräckligt pengar samt betala en skyhög lön såsom andra motsvarigheter i Europas toppskikt. Galliani har dock lyckats med "omöjliga" affärer förr och jag trodde att det skulle bli så i somras också.

En helt annan fråga, har ni några exempel på spelare som av någon för er obegriplig anledning aldrig fick chansen i klubben och nu försvunnit ut i tomma intet? Mitt exempel får bli Mauro Esposito. Den här liraren som var så härlig att skåda i Cagliari harvar nu tydligen i serie C2 med sitt Atletico Roma. Han fick aldrig någon ärlig chans av Spalletti vilket kan tyckas konstigt då det dels var en spelartyp som åtminstone jag såg som behövlig i Roma, dels så kändes det som en typisk Spallettivärvning.

Det var trist med Esposito, som jag hade ett gott öga till efter hans sejour i Cagliari, där han och Suazo lyfte sarderna till oanade höjder. Gör lite utrymme för ett Brille-inlägg här:

...vad som hände i Roma vet jag faktiskt inte, men det är ju ett faktum att det bar utför rätt snabbt med Spalettis lag, efter en kort och mycket vacker glansperiod, och Esposito hamnade kanske i kläm där. Tajmingen är väl ungefär sådan. Det här var ett år då jag följde La Liga snarare än Serie A, så den som vet mer får gärna posta. Espositos kapacitet var ju sån att han borde ha kunnat ta en ordinarie plats i vilken mittenklubb som helst, tycker man.

- F.G

PS Bologna ja, mitt tips om nedflyttning kvarstår; väldigt lite substans i truppen och en Di Vaio som inte blir yngre
2011-10-05, 12:16
Medlem
Insiktsfulla inlägg av Villon om Allegri...

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det var trist med Esposito, som jag hade ett gott öga till efter hans sejour i Cagliari, där han och Suazo lyfte sarderna till oanade höjder. Gör lite utrymme för ett Brille-inlägg här:

Ahh tack

Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
...
En helt annan fråga, har ni några exempel på spelare som av någon för er obegriplig anledning aldrig fick chansen i klubben och nu försvunnit ut i tomma intet? Mitt exempel får bli Mauro Esposito. Den här liraren som var så härlig att skåda i Cagliari harvar nu tydligen i serie C2 med sitt Atletico Roma. Han fick aldrig någon ärlig chans av Spalletti vilket kan tyckas konstigt då det dels var en spelartyp som åtminstone jag såg som behövlig i Roma, dels så kändes det som en typisk Spallettivärvning.

Esposito spelade 199 matcher för Cagliari, tog plats i gli Azzurri och var jävligt nära att få vara med i VM 2006. Sommaren 2007 lämnade han Cagliari samtidigt som andra stjärnor typ Suazo (bästa utländska spelaren i Serie A 2006), Langella (gli Azzurri) och dog mycket riktigt samma fotbollsdöd som alla spelare som imponerar i Cagliari men sedan försöker på fastlandet. Tänk även på senare fall som Foggia, Acquafresca osv in absurdum...

Därför är jag uppriktigt förvånad över att Matri ännu inte har vikt ner sig. Undantaget som bekräftar regeln eller bara en fråga om tid?
Senast redigerad av Brille68 2011-10-05 kl. 12:25.
2011-10-05, 17:24
Medlem
Felpost
2011-10-05, 22:27
Medlem
David Pruttons avatar
Läste i Sportbladet att det i alla fall blev en snackis nere i Italien med Zlatans utspel:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/wegerup/article13732368.ab

Jag kan faktiskt inte på rak arm minnas så många spelare som gjort ett såpass kraftigt uttalande ändå, när man hörde han i radion så framstod det dessutom än tydligare att han verkligen menade det, tycker han lät uppgiven.

Nej, med en omotiverad Zlatan som Milans enda(?) hopp så framstår det som en tuff säsong är att vänta. Men, som vi vet kan det ju svänga fort.
2011-10-05, 22:43
Medlem
Omgång i Serie B ikväll. Stormatchen mellan Hellas och Sampdoria slutade oavgjort. Medan Torino ryckte i toppen efter att ha besegrat Grosseto.

Men jag tänkte lägga fokus på annat. Och nej inte Zemans Pescara denna gång…

Gubbio som spelar i Serie B för första gången på 63 år, där den sköna gubben Luigi Simoni (72 år, har bl a tränat Inter då de vann UEFA-cupen) är Direttore Tecnico, spelade oavgjort borta mot topplaget Brescia. Cagliaris framtidshopp, den utlånade Ragatzu (20 år), har ännu inte gjort mål för klubben. Fan!

24-årige Marco Sau som sprutade in mål för Foggia förra året (20 mål) i Lega Pro Prima Div är detta året utlånad till Juve Stabia, som besegrade Nocerino på bortaplan. Han har dock bara gjort ett mål hittills i år.

Men 25-årige Andrea Cocco gör succé i AlbinoLeffe, och leder skytteligan efter 8 omgångar med 7 gjorda mål. Född i Cagliari och numera utlånad till AlbinoLeffe, som besegrade topplaget Padova. Cocco gjorde det enda målet i matchen.

Tre sardiska anfallare varav någon nog borde hämtas hem till den vackra ön. Cocco?
2011-10-05, 22:47
Bannlyst
Osvaldo har blivit uttagen av Prandelli till landslaget. Vad anser ni om detta? Bör inte Matri eller möjligtvis Di Natale vara en prioritet när ordinarie anfallare är skadade? Vad i helvete har Osvaldo åstadkommit som gör att han förtjänar en landslagsplats?

Jag vet inte om det bara är jag som tycker så här men Di Natale är fan jävligt mycket bättre än G. Rossi. Synd bara att åldersfacismen har spridit sig till Gli Azzurri.
Senast redigerad av DinPappaLiknarMig 2011-10-05 kl. 22:50.
2011-10-05, 23:05
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Osvaldo har blivit uttagen av Prandelli till landslaget. Vad anser ni om detta? Bör inte Matri eller möjligtvis Di Natale vara en prioritet när ordinarie anfallare är skadade? Vad i helvete har Osvaldo åstadkommit som gör att han förtjänar en landslagsplats?

Jag vet inte om det bara är jag som tycker så här men Di Natale är fan jävligt mycket bättre än G. Rossi. Synd bara att åldersfacismen har spridit sig till Gli Azzurri.

Ganska konstigt att Osvaldo är uttagen, jag hade också tagit ut Matri före. Di Natale har väl aldrig imponerat vidare mycket i landslaget? Tror jag hört att han har lagt av med landslaget men kan inte hitta någon källa på det...

Fast Osvaldo har ju gjort tre mål trots allt...
2011-10-05, 23:13
Medlem
David Pruttons avatar
Osvaldo representerar väl en spelartyp liknande Gila?
Prandelli kanske vill ha ett sådant alternativ.
2011-10-06, 12:24
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Läste i Sportbladet att det i alla fall blev en snackis nere i Italien med Zlatans utspel:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/wegerup/article13732368.ab

Jag kan faktiskt inte på rak arm minnas så många spelare som gjort ett såpass kraftigt uttalande ändå, när man hörde han i radion så framstod det dessutom än tydligare att han verkligen menade det, tycker han lät uppgiven.

Nej, med en omotiverad Zlatan som Milans enda(?) hopp så framstår det som en tuff säsong är att vänta. Men, som vi vet kan det ju svänga fort.

Raiola försöker desperat lugna upprörda italienare och menar att Zlatan troligtvis kommer förlänga med Milan när kontraktet går ut 2014. Vidare hävdar han att Zlatan är bitter efter förlusten i Turin och därav kommer med dessa utspel.

För övrigt så hade Berlusconi möte med Zlatan på träningsanläggningen Milanello då han ska ha beordrat Zlatan att klippa sig. Är Ibras ninja-fas nära sitt slut?
Senast redigerad av Marcen 2011-10-06 kl. 12:29.
2011-10-06, 13:49
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig

Är det sant? Helt jävla underbart i så fall. Osvaldo representerar något som saknas bland många forwards, energi och vilja istället för en massa överstegsfinter etc. sedan är det klart att Cesare vet vad han får då han en gång värvade honom.

Riktigt bitter på att varken vilja eller pengar fanns till att värva tillbaka honom till Fiorentina.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in