Resultat: .
0%
röster
2013-04-06, 01:04
Medlem
Stratocaster68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
En ung Hussfelt som försöker låta som Arne Hegerfors.

Kolla målet Baggio gör mot Juve. Det som varit uppe så många gånger. Skönt lag Brescia har med Baggio, Pirlo, bröderna Filippini och en rekordful Igli Tare.

Ja, han verkar ju anstränga sig som fan för att låta som Hegerfors.

Haha. Jävlar vad Lecce-backen tjuvade vid straffen. Han är ju fan nästan nere vid straffpunkten när Baggio slår den
2013-04-06, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
…
Full omgång i Serie B. Framförallt toppmötet Sassuolo mot Hellas som slutade 1-1. Hellas missade en straff men lyckades ändå kvittera. Eftersom Bari och Livorno också spelade 1-1 så är toppen oförändrad.

Novara! På de 14 senaste matcherna har de 11 vinster, 2 oavgjorda och endast 1 förlust. Galen form. Fyra raka vinster med målskillnad 14-3. Idag vann de med 2-6 på bortaplan mot Cittadella. Ligger nu precis utanför Play Off. De kommer att vara riktigt starka utmanare att ta sig till Serie A.
Och idag fortsatte Novara sitt segertåg. Avgjorde mot Sassuolo i 93:e minuten, blev 3-2.

Både Livorno och Hellas vann sina matcher vilket betyder att det mot alla odds spetsar till sig i toppen. Sassuolo (73 poäng), Hellas (67 p) och Livorno (67 p). Sassuolo har bara tagit tre poäng på de fyra senaste matcherna.

Samtidigt gör Di Michele vad han kan för att rädda kvar Reggina. Gjorde det enda målet igår mot Bari. Han har på de senaste fyra matcherna gjort fem av lagets sex mål! Reggina har tagit nio poäng på de fyra matcherna, och det ser plötsligt lite ljusare ut.

Di Michele är född 1976, och spelade som junior i Lodigiano. Precis som Totti. Inbillar mig att de hade ett hyfsat pojklag för årgång 1976…

http://www.youtube.com/watch?v=-Hy3CaMDQ_0&feature=player_embedded

Klubben har numera inget A-lag, men jag tror att de fortfarande har ungdomsverksamhet?
2013-04-06, 20:58
Medlem
David.s avatar
Härligt att Serie B får lite av den plats den förtjänar, men något som fråntar glädjen är ju att det för första gången i forats historia faktiskt inte finns någon matchtråd för Serie A. Jag är ju inte den som ska komma och gnälla med tanke på min aktivitet under de senaste veckorna men fucking fuck vad mycket tristare det blev i Bologna.

"È una vergogna" som Conte hade sagt.
2013-04-06, 23:58
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ett gammalt hattrick av Roberto Baggio i Brescia-tröjan. Motståndet står gulröda Lecce för. Ett klassiskt hörnmål gör såklart Baggio. Visst är det en ung Jesper Hussfelt som kommenterar?

http://www.youtube.com/watch?v=woPLoE4k7hE&list=UUf3_d0aB1PZdurSCoGNKRqg& index=36

Tror att någon här på forumet har gjort reklam för den här kanalen tidigare. Riktigt jävla bra youtube-kanal i alla fall.

Bicycleta från Alessio Conte:

http://www.youtube.com/watch?v=rz79MbKeM4A&list=UUf3_d0aB1PZdurSCoGNKRqg& index=48

Jag har länkat några landslagsklipp från kanalen. Som sagt, riktigt bra kanal.
2013-04-07, 02:16
Medlem
Antonio Conte gav Mirko Vucinic ett par riktiga lavetter på huvudet i samband med det byxlösa målfirandet. Var det Contes sätt att uttrycka glädje, eller Contes sätt att utrycka vrede? Det verkar vara en hårfin linje när det gäller den mannen.
2013-04-07, 22:36
Medlem
Vet ju att ni Udinese-supportrar trodde att Denis förra säsong bara var ett "turligt år" för honom...

Men i och med kvällens tre mål så har han alltså 15 stycken på 30 startade matcher den här säsongen, helt okej. Flytten till Atalanta var riktigt bra för honom.
2013-04-08, 00:00
Medlem
snillet_1s avatar
I dagens GP kunde man läsa en intervju med Dan Corneliusson. Förefaller vara en sympatisk man. Han arbetar numera som fastighetsskötare i Göteborg, efter att ha haft en tuff period efter karriären med bland annat en skilsmässa och alkoholproblem. Men det jag mest noterade var att han enligt egen uppgift var "en läkarkontroll från att vara klar för AS Roma", tyvärr skadades han i en match mot Sampdoria då en back vid namn Mannini (har inte tidningen här just nu) tacklade honom sent och åsamkade Corneliusson en knäskada. Trist. Hur stor var han egentligen nere i Como?
2013-04-08, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
I dagens GP kunde man läsa en intervju med Dan Corneliusson. Förefaller vara en sympatisk man. Han arbetar numera som fastighetsskötare i Göteborg, efter att ha haft en tuff period efter karriären med bland annat en skilsmässa och alkoholproblem. Men det jag mest noterade var att han enligt egen uppgift var "en läkarkontroll från att vara klar för AS Roma", tyvärr skadades han i en match mot Sampdoria då en back vid namn Mannini (har inte tidningen här just nu) tacklade honom sent och åsamkade Corneliusson en knäskada. Trist. Hur stor var han egentligen nere i Como?
Om vi bortser från de riktigt gamla hjältarna (Gre-No-Li, Hamrin, Jeppson osv...) som banade vägen för senare svenskar, så finns det nog inte många som jag skulle placera före Dan Corneliusson.

Ibra, Brolin och Thern genom ren kvalitet och Strömberg genom sin legendstatus. Men sedan kommer han nog i samma andetag, kanske t o m lite före, spelare som Daniel Andersson (Bari), Kenneth Andersson (Bologna), Ingesson (Bari), Schwarz (Fiorentina), kanske Prytz (Hellas). Inte särskilt vetenskapligt utan fritt ur minnet och helt personligt. (Eftersom Kenneth Andersson spelade först med Baggio och sedan med Signori så är han stor i mina ögon. )

Det är möjligt att Corneliussons minne vårdas extra ömt i Como, eftersom de gjorde fem år i Serie A tillsammans innan de åkte ur under hans sista säsong där 1989, för att sedan endast ha spelat en enda säsong i högsta divisionen?
http://www.youtube.com/watch?v=6Ok1X6-G1J0

Kommer ihåg då han kom till Malmö, redan då gillade han att festa.

Annars är väl Bari svensklaget nr 1? Daniel Andersson, Kenneth Andersson, Ingesson, Osmanovski och Allbäck. Eller?
2013-04-10, 22:48
Medlem
fettjamenvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Annars är väl Bari svensklaget nr 1? Daniel Andersson, Kenneth Andersson, Ingesson, Osmanovski och Allbäck. Eller?

Bologna har haft en del, Klas ingesson, kennet andersson, albin ekdahl, mikael antonsson, Teddy Lucic.
2013-04-10, 22:54
Medlem
Nu kan Juventus i alla fall lägga allt krut på att ro hem Scudetton på stiligaste sätt.
2013-04-10, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Nu kan Juventus i alla fall lägga allt krut på att ro hem Scudetton på stiligaste sätt.

Den är redan i hamn.
2013-04-11, 14:47
Medlem
cyberkalles avatar
Tjabba er Pizzabagare allt väl så här i vårsolen?

Bologna blandar och ger men med sju omgångar kvar borde dock kontraktet vara säkrat.

Palermo, Sampdoria samt Atalanta härnäst på tur och det borde ju inte vara någon omöjlighet.

4522 är väl i München och bara njuter av segerns sötma förstår jag när han inte har varit så aktiv på ett tag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in