Resultat: .
0%
röster
2011-08-27, 04:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Alltså fyfan, tvingas gå hem från t-bar i lund nu då en oduglig bartender lämnat mitt kreditkort till någon annan, bara att gå hem och spärra kort-helvetet. Så satans irriterande, däremot inte ens i närheten av hur irriterande det är att Roma åkte ur EL innan skiten ens började. Folk säger alltid "jo men nu kan dom fokusera på ligan", men det spelar fan ingen roll nu, sure fokusera på ligan, men vad har det blivit av den? Palermo torskar mot Thun liksom, det är väl bara att konstatera det ni andra redan har gjort, Serie A är omsprungen av många, som tur är visar inte Uefa-koeffecienten hela sanningen. Italiens bästa lag förra året åker ut mot Tottenham, man säger att Spurs överpresterar och hade "ett riktigt bra lag". Men vad fan spelar det för roll, Englands fjärde bästa lag ska fan inte kunna mäta sig med Italiens främsta, åtminstone inte i min värld.

Och till råga på allt blir det strejk, jag får fan krupp. Pallar inte skiten längre, kanske är lika så bra ändå.

Tycker diskussionen ni för angående senaste "storvärvningen" är intressant. En liga som vill mäta sig med dom allra största ska fan inte behöva ha en sån diskussion. Det är egentligen heeeeeelt sjukt att man måste gå tillbaka x år för att hitta den senaste klassvärvningen. Kan på två röda nämna flera stycken i både England och Spanien men inte en enda i Italien (Ricky Alvarez? ).

Just nu är det skit, hur fan ska jag överleva i 5 dagar utan pengar??? Och inte någon jävla fotboll att se på imorgon heller... Och vad gäller den där jävla MR.X, skulle fan inte förvåna mig om det var Christian Poulsen, ingenting förvånar mig längre...

Håller med dig om det mesta. Men den största anledningen till att Milan åker ut mot Tottenham är avsaknaden av kreativitet på mittfältet samt att laget var väldigt skadedrabbat under den perioden.
2011-08-27, 10:46
Medlem
Vidfamnes avatar
Verona - Pescara 1 - 2

http://www.youtube.com/watch?v=whQUcWLnr94
Intervju med Zeman (Vilken vacker donna )
plus Pescaras båda mål.

http://www.seriebwin.it/ws2011_videos2.php?n=1&casa=verona&trasferta=pesca ra&iframe=true&width=530&height=400
Highlights
2011-08-27, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidfamne
Verona - Pescara 1 - 2

http://www.youtube.com/watch?v=whQUcWLnr94
Intervju med Zeman (Vilken vacker donna )
plus Pescaras båda mål.

http://www.seriebwin.it/ws2011_videos2.php?n=1&casa=verona&trasferta=pesca ra&iframe=true&width=530&height=400
Highlights
Satt med en jävla fulstream, gav upp efter en kvart…

Men Ciro Immobile, (Juventus-talangen som ryktades komma till Cagliari som delbetalning för Matri) gjorde Pescaras ledningsmål efter ett tafatt ingripande av Hellas försvarsspelare och målvakt.

Under de 15 minuterna som jag tittade så var publiken bäst.

Sedan verkade ju Hellas kapten Ceccarelli tagit över föreställningen (självmål och mål).

Alltid gott att se framgångar för Zeman. En skön hjälte, inte minst i dessa tider. Även om la Gazzetta skriver att han spelade cyniskt. Mannen älskar offensiv fotboll men han är fan inte dum, typ spanjacken med b-lagserfarenhet...

Vafan i helvete, den här säsongen har fan inte börjat bra för min del. Jag vill fan se taktiska genidrag och teknisk briljans när de väl sätter igång. Annars hoppas jag att alla skadar sig allvarligt.

Vafan jag kräver calcio med ränta, annars måste någon döden dö! (och F.G, med någon menar jag inte mig själv)

Jag har inte så stora problem med skandaler och fulspel, men fan jag håller inte med Uffe om att en inställd match också är en match… Eller om de hade haft en vettig ursäkt (typ Uffes tokfylla), så hade det kanske varit ok, men ren snikenhet från dessa jävla as…

Vafan!
2011-08-27, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Jag tror Genoa är beredda att lägga stora pengar på Pekalski. Han har varit riktigt bra i CL-kvalet och flera klubbar från Italien sägs följa honom. Jag tror summan kan landa på runt 60-80 miljoner kr. Vore jag Per Ågren skulle jag nobba direkt dock.

EDIT: Enligt källor ska Pekalski vara ersättare för Kucka om han drar till Inter.

Är budet mellan 60-80 mille så säljer nog Ågren utan att blinka annars är det risk att det blir som med Alexander Farnerud, Marseille bjöd 35-40 miljoner men Landskrona nobbade och ville ha mer. Det hela slutade med att dom sålde han senare för 10 miljoner (var kanske ännu mindre) till Strasbourg.

Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Alltså fyfan, tvingas gå hem från t-bar i lund nu då en oduglig bartender lämnat mitt kreditkort till någon annan

Dulee Johnson?
2011-08-27, 11:26
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Satt med en jävla fulstream, gav upp efter en kvart…

Men Ciro Immobile, (Juventus-talangen som ryktades komma till Cagliari som delbetalning för Matri) gjorde Pescaras ledningsmål efter ett tafatt ingripande av Hellas försvarsspelare och målvakt.

Under de 15 minuterna som jag tittade så var publiken bäst.

Sedan verkade ju Hellas kapten Ceccarelli tagit över föreställningen (självmål och mål).

Alltid gott att se framgångar för Zeman. En skön hjälte, inte minst i dessa tider. Även om la Gazzetta skriver att han spelade cyniskt. Mannen älskar offensiv fotboll men han är fan inte dum, typ spanjacken med b-lagserfarenhet...

Vafan i helvete, den här säsongen har fan inte börjat bra för min del. Jag vill fan se taktiska genidrag och teknisk briljans när de väl sätter igång. Annars hoppas jag att alla skadar sig allvarligt.

Vafan jag kräver calcio med ränta, annars måste någon döden dö! (och F.G, med någon menar jag inte mig själv)

Jag har inte så stora problem med skandaler och fulspel, men fan jag håller inte med Uffe om att en inställd match också är en match… Eller om de hade haft en vettig ursäkt (typ Uffes tokfylla), så hade det kanske varit ok, men ren snikenhet från dessa jävla as…

Vafan!
Ja, min stream dog också efter ett tag till min stora förtret då curva sud gjorde inramningen mycket trevlig på Bentegodi.
Rent spelmässigt har Mandorlini mycket att jobba på om han ska kunna hålla scaligeri kvar i Serie-B.
Rafael var någorlunda stabil i mål och Scaglia höll ihop backlinjen.
Le Noci imponerade i anfallet precis som D'alessandro, mycket mer än så verkar det inte bli.
2011-08-27, 11:36
Medlem
1772s avatar
Pandev till Napoli var inte dumt någonstans!
Nu höjdes Napolis chanser att gå vidare ur CL-gruppen ett stycke. Villareal i all ära, men Pandev har faktiskt vunnit skiten.
2011-08-27, 11:44
Bannlyst
Vet inte hur intresset är för Medicis blogg men jag följer den iallafall.

Citat:
Den riktiga sanningen bakom strejken

http://medici.fotbollskanalen.se/2011/08/27/den-riktiga-sanningen-bakom-strejken-2/
2011-08-27, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1772
Pandev till Napoli var inte dumt någonstans!
Nu höjdes Napolis chanser att gå vidare ur CL-gruppen ett stycke. Villareal i all ära, men Pandev har faktiskt vunnit skiten.
Det är väl ok att bredda truppen, men jag har svårt att se vem han skulle peta?

Men Napoli ska ha all heder för deras satsning. Den har varit långvarig och konsekvent. De nöjer sig inte att likt Palermo, Udinese och Fiorentina skvalpa strax under de bästa i Serie A. De vill utmana. På gott och ont, det innebär naturligtvis risker att våga.
2011-08-27, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Vet inte hur intresset är för Medicis blogg men jag följer den iallafall.

http://medici.fotbollskanalen.se/2011/08/27/den-riktiga-sanningen-bakom-strejken-2/
Inget nytt... Självklart vill t ex Milan gärna vänta med att möta Cagliari. Ett Cagliari utan några stora nyförvärv eller skador skulle kunna vara ett hot mot dagens Milan. Det är väl fan inget avslöjande att det är svårare för storlagen i början av säsongen att spela in sitt lag, eller att de vill vänta på de avgörande nya förvärven.

Det tar inte på något sätt bort spelarnas ansvar, att under en kris där italienska folket lider svårt vägra vara med och betala den "solidaritets-skatt" som alla andra som arbetar i Italien (med en inkomst över 90.000) betalar.

Skitsamma att kontrakt är utformade som netto-lön. Detta är en ny skatt som tillkommit under extraordinära former, där de bara ska glida igenom på klubbarnas och skattebetalarnas bekostnad.
Senast redigerad av Brille68 2011-08-27 kl. 12:02.
2011-08-27, 12:04
Medlem
Cowells avatar
Det blir inget spel i helgen alltså? Blir så jävla förbannad på sån här skit...
2011-08-27, 12:07
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Jag tror Genoa är beredda att lägga stora pengar på Pekalski. Han har varit riktigt bra i CL-kvalet och flera klubbar från Italien sägs följa honom. Jag tror summan kan landa på runt 60-80 miljoner kr. Vore jag Per Ågren skulle jag nobba direkt dock.
Vad i helvete? Verklighetsförankring?
2011-08-27, 12:09
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Vad i helvete? Verklighetsförankring?

Det var det sjukaste jag någonsin läst i hela mitt liv. Bägge meningarna är... Fantastiska.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in