Resultat: .
0%
röster
2010-12-17, 16:06
Medlem
bravehs avatar
När Zlatan är i en svacka behöver han en riktig måltjuv brevid sig. Känns inte som att Cassano är den spelaren.
2010-12-17, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
När Zlatan är i en svacka behöver han en riktig måltjuv brevid sig. Känns inte som att Cassano är den spelaren.
Nahe? Vem tror du kan fylla upp Zlatans roll när han är i en svacka bättre för 3 miljoner euro än Cassano?
2010-12-17, 16:44
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scampia
Nahe? Vem tror du kan fylla upp Zlatans roll när han är i en svacka bättre för 3 miljoner euro än Cassano?

Det var inte det jag sa. När Zlatan inte sätter sina chanser behöver han en måltjuv brevid sig. Borriello och Pato tex. Cassano är inte riktigt den spelartypen så jag förstår inte riktigt värvningen.

Bra värvning ändå som en del av en kommande föryngring.
2010-12-17, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Det var inte det jag sa. När Zlatan inte sätter sina chanser behöver han en måltjuv brevid sig. Borriello och Pato tex. Cassano är inte riktigt den spelartypen så jag förstår inte riktigt värvningen.

Bra värvning ändå som en del av en kommande föryngring.
Okej. Föredrar ändå Cassano framför Borriello om man vill ha mål. Dessutom till den nästan pinsamt billiga summan.

Frågan är vad man väljer att lägga pengarna på nu i Milan. Det snackas mycket David Luiz, som vore en värvning av världsklass, men i dagsläget känns det som om framförallt mittfältet skulle behöva tillskott. Några namn på tapeten?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/article8296537.ab
(Cassano-affären hotas av Real)
Senast redigerad av scampia 2010-12-17 kl. 16:56.
2010-12-17, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scampia
Okej. Föredrar ändå Cassano framför Borriello om man vill ha mål. Dessutom till den nästan pinsamt billiga summan.

Frågan är vad man väljer att lägga pengarna på nu i Milan. Det snackas mycket David Luiz, som vore en värvning av världsklass, men i dagsläget känns det som om framförallt mittfältet skulle behöva tillskott. Några namn på tapeten?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/article8296537.ab
(Cassano-affären hotas av Real)

Cassano kommer väl ta Seedorfs och Ronaldinhos plats på mittfältet bakom anfallarna så som jag har förstått det men kommer ändå att roteras i anfallet.
2010-12-17, 18:23
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Cassano kommer väl ta Seedorfs och Ronaldinhos plats på mittfältet bakom anfallarna så som jag har förstått det men kommer ändå att roteras i anfallet.
Cassano borde kunna spela i Robinhos roll bredvid Ibra..
2010-12-17, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter

Robinho på bänken vore dumdristigt av Allegri.
2010-12-17, 18:35
Medlem
NirvanAs avatar
Är cassano officelt klar eller ej, verkar luddigt...
2010-12-17, 19:29
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1772
Roma-Shaktar
Inter-Bayern
Milan-Tottenham

Kort kommentar?

Milan lever på att Ibbe gör en eller två matchavgörande prestationer per match mot underlägsna motståndare, men tyvärr försvinner vår supersvensk allt som oftast när det kommer till stora matcher. Trodde aldrig jag skulle skriva under på ovanstående, men jag har med åren insett att Zlatan helt enkelt blir nervös när det är stormatch och tryck på läktarna. Sagt av en die hard-försvarare av Zlatan.

I övrigt är Milan ett sorgligt ihåligt lag som inte tål skador på en av Nesta-Silva, eller ens har två fullvärdiga ytterbackar. Mittfältet är gammalt och trögt och håller inte mot Tottenhams rappa spelare. Abbiati kan kasta in en boll när som. Allt sammantaget så är jag skeptisk till Milans chanser. Säg 60/40 Spurs.

Inter, där kommer allt bero på om Cesar och Maicon är tillbaka. Med Castellazzi blir det given förlust, annars är man favoriter mot ett Bayern som inte imponerar.

Roma-Sjaktar, där ser jag Sjaktar som favorit men det är 55/45 ungefär.

Fråga, är Cassano cup tied eller kan han spela åttondelen? Om han nu går till Milan.
2010-12-17, 19:32
Medlem
Kalevras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Precis, jag tror inte att han kommer spelas i trequartistarollen. Alternativet är att gå ut på en 4-5-1 med pato till höger och Cassano i Ronaldinhos roll förra säsongen, men det känns inte så troligt.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är cassano officelt klar eller ej, verkar luddigt...
Nej det är inte klart än.
2010-12-17, 19:41
Medlem
Lite på sidan av Cassano-affären: Pastore har skrivit på för Palermo t.o.m. 2015, kul. Alla parter säger att han skall stanna, nu blir det champions osv, men det känns som om man hört sånt förut.
2010-12-17, 22:16
Medlem
http://www.goal.com/en/news/10/italy/2010/12/17/2266142/serie-a-games-could-be-played-outside-italy-in-the-future

Ett riktigt idiot-förslag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in