Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
massa svammel om giriga spelare...
Håller givetvis med dig, det vet du, men samtidigt så är problemet dubbelt. För en given anledning till att calcio´n tappat är ju att stålar saknas. Till att betala för och till spelarna. Och nu ska alltså de redan höga skattesatserna i Italien höjas. Är fortfarande för att man ska vara Robin Hood och ge till alla fattiga, men fortfarande... Ur en ren calcioistisk synvinkel så är det här ännu ett steg bakåt, ännu ett steg från 4 CL-platser. Iof förvisso oavsett om vem av klubbarna alt spelarna som får betala.
Annars så har fan LE förstört min vilja att ens starta kommande säsong. Vrider och vänder på det här. Är Baldini verkligen ond? Eller är det här bara resultatet av LEs handlande? Vem kommer medla? Kommer nån göra det? Är det här bara ett sätt att sporra kaptenen? Har ju hänt förr men seriöst... Nåt måste va fel. Nån måste betala. Fan händer egentligen?!?
Hade verkligen tagit till mig LEs spelsystem. Gillande vad som skulle kunna komma. Älskade satsningen på de egna spelarna. Och så det här.........
Och parallellt med det här så leder fotbollens sannolikt godaste människa - Damiano Tommasi - en strejk för att täta spelare ska få ännu mer pengar.
Det här är inte min calcio.