Resultat: .
0%
röster
2011-08-27, 14:38
Medlem
NoReplicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1772
Pandev till Napoli var inte dumt någonstans!
Nu höjdes Napolis chanser att gå vidare ur CL-gruppen ett stycke. Villareal i all ära, men Pandev har faktiskt vunnit skiten.

Nja, tyckte för det mesta han var rätt usel i Inter.
2011-08-27, 15:40
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Men vadå, sitter ni fortfarande och hoppas på Cicinho? Att ni ens jämför dom spelarna med kultlirare som Cafu och Candela får mig att brista.

Väldigt många klankar ner på Cicinho, men allvarligt talat. Hur många chanser har han egentligen fått i Roma? När han väl har fått spela har han i mina ögon gjort det väldigt bra. Minns hans första period i klubben, med supermatchen mot Milan som klarast minne, då var det minsann andra tongångar i Romaforumet på SF (som f.ö är en enda stor röra och inget att hänga i granen längre..). Nu menar många att han är någon överhypad FM-brasse, men jag tycker isåfall att man får ha lite belägg för det. En stor anledning till att Cicinho inte spelat mycket under de senaste säsongerna beror ju på skadeproblem. Väldigt kul förresten David att du också saknar Amantino, trodde nästan jag var den enda Romanistan som gjorde det.
2011-08-27, 17:44
Avslutad
Är väldigt rädd att mina farhågor kring Bojan är ett faktum, visst han är en duktig spelare, han visar enorm vilja på plan och rör sig konstant men han kommer ingenvart; om det beror på medspelarna eller inte vet jag inte men en sak är jag ganska säker på och det är att Bojan inte kommer blomma ut i Roma.

Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Väldigt många klankar ner på Cicinho, men allvarligt talat. Hur många chanser har han egentligen fått i Roma? När han väl har fått spela har han i mina ögon gjort det väldigt bra. Minns hans första period i klubben, med supermatchen mot Milan som klarast minne, då var det minsann andra tongångar i Romaforumet på SF (som f.ö är en enda stor röra och inget att hänga i granen längre..). Nu menar många att han är någon överhypad FM-brasse, men jag tycker isåfall att man får ha lite belägg för det. En stor anledning till att Cicinho inte spelat mycket under de senaste säsongerna beror ju på skadeproblem. Väldigt kul förresten David att du också saknar Amantino, trodde nästan jag var den enda Romanistan som gjorde det.

Cicinhos tur i klubben har varit en mardröm egentligen; onåd med tränaren, bänkad, följt av en önskan om att dra från klubben etc.
Med tränarbytet så har han nog vunnit sig speltid och tycker att det han kommer tillföra är vad Roma saknat hos sina ytterbackar. Han kan skära inåt planen och komma förbi spelare, har bra inlägg och han kan skapa offensiva chanser från kanten till skillnad från t.ex. Cassetti och Riise. Han ger en viss rörlighet i Romas spel vilket jag gillar. Som du säger så har skador och speltid gett folk en negativ bild av honom men han kommer tillföra Roma en del nu när han äntligen verkar vara i linje med laget och tränaren. Däremot så är paret Cicinho-Angel inte i närheten av Cafu-Candela och dom kommer aldrig bli det iheller.

Slutligen: Hur kommer det säg att du saknar Amantino? Jag själv kan inte ens se honom utan att må illa...
2011-08-27, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidfamne
Rent spelmässigt har Mandorlini mycket att jobba på om han ska kunna hålla scaligeri kvar i Serie-B.
Rafael var någorlunda stabil i mål och Scaglia höll ihop backlinjen.
Le Noci imponerade i anfallet precis som D'alessandro, mycket mer än så verkar det inte bli.

Det var fan oväntat att Giuseppe Le Noci skulle dyka upp i tråden! Det är bara jag som nämnt honom en gång tidigare. Anledningen var då att jag försökte ta reda på vem den färgade svensken var som jag hade sett spela på mittfältet med Massimiliano Allegri i småklubben Aglianese. Det var i en match mot Fiorentina i Serie C2 när Allegri trappade ner & Viola var tvångsnedflyttat. Fabio Augusto knäckte gåtan med Momoh Bangura, numera i Arameiska/Syrianska Botkyrka eller vad fan laget heter.

När jag sedan kollade genom referat från matchen Fiorentina-Aglianese så såg jag att även Hellas Veronas anfallare Giuseppe Le Noci var med där. Nu är väl inte Le Noci någon spelare som jag haft koll på men Le Noci betyder valnötter & jag är tokallergisk mot valnötter (har bara åkt ambulans en gång & det var pga valnötshelveten!), så namnet har fastnat på minnet då jag ibland gått in på Hellas hemsida för att se hur det gått för idioterna.

Le Noci verkar ha kommit in först i andra halvlek mot Pescara men han har annars varit ganska ordinarie i Verona. Värvades dit efter att ha gjort 18 mål för Pergocrema i C2 09/10. Han måste varit i toppen av skytteligan mao. Bägge mötena mellan Verona & Pergocrema förra säsongen slutade 0-0 så han lyckades inte sänka sitt gamla lag dock.
2011-08-27, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Är väldigt rädd att mina farhågor kring Bojan är ett faktum, visst han är en duktig spelare, han visar enorm vilja på plan och rör sig konstant men han kommer ingenvart; om det beror på medspelarna eller inte vet jag inte men en sak är jag ganska säker på och det är att Bojan inte kommer blomma ut i Roma.

Låt han sätta en så kommer det lossna tillslut, han har vart mer än ok hittills i alla fall. Hittills har Roma i princip spelat ett b-lag under hela försäsongen och han har ändå lyckats med att vara bäst i Roma mot t.ex. Valencia (eller aktivast åtminstone). Tror inte han blir värsta jättesuccén så att säga, men bra kommer han bli för Roma förmodligen.

Förövrigt så var Totti enorm mot Slovan i sin ännu mer tillbakadragna position, han var mer som en mittfältare. Spelade snabbt och satte sina precisa passningar i princip hela matchen, ungefär så Enrique vill att vi ska spela. Synd bara att folks personliga ego och prestige satte stopp för allt kul...
2011-08-27, 18:37
Medlem
snillet_1s avatar
Den här Didac Vila som Milan värvade i vintras... Vafan hände med honom? Presterade väl hyfsat i Espanyol såvitt jag förstod men i år verkar han inte ens duga som reserv till Taiwo, utan man har behållit Antonini... Någon som vet mer?

Edit: Helvete vad tungt det känns med strejken nu när man sitter här och tittar ut på höstrusket som tycks ha kommit till oss...
Senast redigerad av snillet_1 2011-08-27 kl. 18:49.
2011-08-27, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Den här Didac Vila som Milan värvade i vintras... Vafan hände med honom? Presterade väl hyfsat i Espanyol såvitt jag förstod men i år verkar han inte ens duga som reserv till Taiwo, utan man har behållit Antonini... Någon som vet mer?

Edit: Helvete vad tungt det känns med strejken nu när man sitter här och tittar ut på höstrusket som tycks ha kommit till oss...
Didac spelade bara en match i Milan, den betydelselösa mot Udinese i sista omgången då ligan redan var avgjord. Gjorde det OK men gick bort sig ett par gånger mot Sanchez & Co. Svårt dock att utvärdera honom efter den oviktiga matchen.

Han är tillbaka i Espanyol nu, på lån, och kommer vara där under hela 2011/2012. Får hoppas han utvecklas i rätt takt där.
2011-08-27, 19:53
Medlem
Eto'o levererar med en gång i Ryssland, inbytt i 55:e och mål i 80:e. Tråkigt tapp för Serie A verkligen, en av de bättre och mer sevärda spelarna i Italien sen han kom.
2011-08-27, 20:21
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
massa svammel om giriga spelare...

Håller givetvis med dig, det vet du, men samtidigt så är problemet dubbelt. För en given anledning till att calcio´n tappat är ju att stålar saknas. Till att betala för och till spelarna. Och nu ska alltså de redan höga skattesatserna i Italien höjas. Är fortfarande för att man ska vara Robin Hood och ge till alla fattiga, men fortfarande... Ur en ren calcioistisk synvinkel så är det här ännu ett steg bakåt, ännu ett steg från 4 CL-platser. Iof förvisso oavsett om vem av klubbarna alt spelarna som får betala.

Annars så har fan LE förstört min vilja att ens starta kommande säsong. Vrider och vänder på det här. Är Baldini verkligen ond? Eller är det här bara resultatet av LEs handlande? Vem kommer medla? Kommer nån göra det? Är det här bara ett sätt att sporra kaptenen? Har ju hänt förr men seriöst... Nåt måste va fel. Nån måste betala. Fan händer egentligen?!?
Hade verkligen tagit till mig LEs spelsystem. Gillande vad som skulle kunna komma. Älskade satsningen på de egna spelarna. Och så det här.........

Och parallellt med det här så leder fotbollens sannolikt godaste människa - Damiano Tommasi - en strejk för att täta spelare ska få ännu mer pengar.

Det här är inte min calcio.
2011-08-27, 20:34
Medlem
snillet_1s avatar
http://www.football-italia.net/aug27j.html - Guardiola kommenterar situationen kring LE i Roma. Man får ju allt mer känslan av att vi ska bli någon sorts farmarklubb/kopia/vafan åt/av Barcelona...
2011-08-27, 20:37
Medlem
zachs avatar
Tillägg,
Amantino Mansssssini kommer aldrig kunna saknas. Han hade sin tacco di dio, sina fjorton översteg i Lyon men annars så... nä.

Och för att återknuta till Cicinho som tidigare nämnts i tråden så känns dom två som ungefär samma typ. Ett lyckat för-VM. Ett par överstegare. Sen är man het i fotbollsvärlden. Men verkligheten kommer ikapp även dom. Uppenbarligen.
Angel må kunna bli nåt i närheten av Candela. Eventuellt. Men Cicinho är inte hälften av vad Cafu va. Inte någonstans överhuvudtaget. Och ändå - tar man bort Cafus långlufsningar så va han ju inte ens såå märkvärdig. Vilket säger en del om Cicinho.
2011-08-27, 23:39
Medlem
Vidfamnes avatar
Torino gjorde ett styrkeprov i premiär borta mot Ascoli dag när Bianchi iskallt slog in kvitteringen på straff i 72a minuten därefter i 87e kunde Milanlånet Nnamdi Oduamadi på friläge slå in ledningsmålet.
Torino tar tre poäng i en tuff bortamatch på Del Duca.

http://www.seriebwin.it/ws2011_videos2.php?n=1&casa=ascoli&trasferta=torin o&iframe=true&width=530&height=400

Har sagt det i 3 år nu men kan det bli i år som Torino tar sig upp igen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in