Resultat: .
0%
röster
2010-09-28, 20:51
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Jag ser hellre att Eto startar än Milito då hans form varit bedrövlig även om han satte två baljor för 2 veckor sen eller va det var. Hoppas även att Deki får starta, även om jag inte gillar honom så har han varit bra de sista två matcherna.

Samma här, bättre att låta Il Principe vila denna match så att man slipper få han skadad ännu längre. Vill också se Deki starta, ryktas om att Benitez ska ställa upp med ett 4-4-1-1 system om Milito inte kan vara med men det lär väl inte vara särskilt troligt? Skulle väl se ut såhär i sådana fall om man får tippa;

Julio Ceasar

Maicon - Lucio - Cordoba - Chivu

Coutinho - Cambiasso - Stankovic - Pandev

Sneijder

Eto'o
2010-10-02, 10:19
Medlem
4522s avatar
Det vankas minst sagt en skaplig omgång! Vi inleder helgen med Udinese - Cesena, där det förhoppningsvis blir säsongens första vinst och den avslutas imorgon med självaste Derby d'Italia. Däremellan kan man njuta av bland annat Parma - Milan och Napoli - Roma. Den sistnämnda lär bli ett helvetes bra match.

Fast den stora frågan är ju; vem vinner slaget om Italien? Svårtippat men det lutar åt allt annat än Juventus-vinst. Dom har presterat för ojämnt hittills, med ett försvar som stundom varit under all kritik. Och inte blir det enklare av att åka till San Siro. Men det kommer onekligen bli en stor "clash", tur att Juventus ryckt upp sig lite.
2010-10-02, 10:45
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Ja, jag är ganska inställd på förlust. Vi har bra toppar men tyvärr alldeles för djupa dalar. Det vi kan hoppas på är att en rusch från Krasic resulterar samt att Inters garanterade 10 öppna avslutslägen tar i stolpar och ribba.

Det är oacceptabelt och amatörmässigt att vi gått igenom såpass många mercatos utan att stärka upp ytterförsvaret. Det kan bara sluta på ett sätt när ytterbackarna heter Grygera, De Ceglie eller Motta.
2010-10-02, 10:47
Medlem
Som sagt, en riktigt bra omgång! Jag hoppas och tror faktiskt lite på att Juventus kan ta alla tre poäng i Derby d'Italia. Napoli-Roma vilken kanonmatch det blir
2010-10-02, 13:49
Medlem
Fula Gubbens avatar
En fet omgång, ja. Ganska typiskt att Genoas hemma-match mot Bari därför inte visas, när mer publikfriande ting vankas. Serien är som sagt väldigt jämn, varför en 3-poängare mot sydlänningarna vore extremt välkommen. Många genovesare har en del att bevisa efter den mediokra starten.

Idag
18:00 Udinese - Ac Cesena
20:40 Parma - AC Milan

Imorgon söndag
12:30 Lecce - Catania
15:00 Napoli - AS Roma
20:40 Inter - Juventus

Allt på TV4 Sport, som dessutom stoppar in två intressanta matcher från svenska Superettan i luckorna, för den som följer sånt (ena matchen på vanliga TV4).

Umgås med familjen kan man ju göra när som helst, men live-fotboll är det bara på helgerna.

- F.G
2010-10-02, 13:53
Medlem
Fula Gubbens avatar
Inter är för bra, för tunga och för stabila för att inte mala ner Juventus. Något exceptionellt krävs, ett tidigt Juve-mål eller så, annars tror jag på en rätt säker Inter-seger. Men en seger för de svartvita (eller i alla fall oavgjort) vore "bra för serien" som det heter.

Vad gäller Napoli så kan man ju hälla upp en särskild whisky enbart för att bevaka man of the month Cavani.
2010-10-02, 14:33
Medlem
Shuyins avatar
Hur sjukt bra verkar inte Samuel Eto'o känns i dag? Han har ju också en magisk förmåga att finna en revansch för allting. I år verkar det vara att göra mer mål och se sig som den offensive spelaren han är, till skillnad från hans något defensiva ytterposition i fjol under Mourinho.

Inter verkar också ha trampat igång, även om Roma matchen var lite stel från deras sida. Spännande att följa lille Coutinho som har fått vänta, tror det är två-tre år på att få flytta till Italien.

Så, frågan är, kör Inter över Juventus helt i dag och cementerar dem nere i botten? Eller lyckas Milos Krasic, en annan favorit, att skjuta liv i laget. Blir kul.
2010-10-02, 15:28
Medlem
LexLecters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
En fet omgång, ja. Ganska typiskt att Genoas hemma-match mot Bari därför inte visas, när mer publikfriande ting vankas. Serien är som sagt väldigt jämn, varför en 3-poängare mot sydlänningarna vore extremt välkommen. Många genovesare har en del att bevisa efter den mediokra starten.

Idag
18:00 Udinese - Ac Cesena
20:40 Parma - AC Milan

Imorgon söndag
12:30 Lecce - Catania
15:00 Napoli - AS Roma
20:40 Inter - Juventus

Allt på TV4 Sport, som dessutom stoppar in två intressanta matcher från svenska Superettan i luckorna, för den som följer sånt (ena matchen på vanliga TV4).

Umgås med familjen kan man ju göra när som helst, men live-fotboll är det bara på helgerna.

- F.G
Ser verkligen fram emot denna match då Pato är tillbaka. Tror vi får se ett förbättrat anfallsspel med högre tempo ikväll, och mer ytor som Zlatan kan utnyttja.
2010-10-02, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LexLecter
Ser verkligen fram emot denna match då Pato är tillbaka. Tror vi får se ett förbättrat anfallsspel med högre tempo ikväll, och mer ytor som Zlatan kan utnyttja.

Tyvärr saknas Giovinco, Paloschi och Galloppa. Framförallt Giovinco hade jag sett fram emot.

Enligt La Gazzetta är Milans startelva:
Abbiati, Abate, Nesta, Silva, Antonini, Boateng, Pirlo, Seedorf, Robinho, Ibra, Ronaldinho.

Med Pato på plan så är det nog den uppställning som jag skulle föredra. Åtminstone inför en sådan här match.

Borde bli en rimligt enkel seger för Milan.
2010-10-02, 16:17
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Tyvärr saknas Giovinco, Paloschi och Galloppa. Framförallt Giovinco hade jag sett fram emot.

Enligt La Gazzetta är Milans startelva:
Abbiati, Abate, Nesta, Silva, Antonini, Boateng, Pirlo, Seedorf, Robinho, Ibra, Ronaldinho.

Med Pato på plan så är det nog den uppställning som jag skulle föredra. Åtminstone inför en sådan här match.

Borde bli en rimligt enkel seger för Milan.

Ibra har ju varit tveksam till den här matchen men han lär, som du säger, spela för det blir ett rejält uppehåll snart.
Senast redigerad av 4522 2010-10-02 kl. 16:24.
2010-10-02, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Ibra har ju varit tveksam till den här matchen men han lär, som du säger, spela för det blir ett rejält uppehåll snart.

Ibra kommer att spela. Om matchen är avgjord i ett tidigt skede, så kan han kanske vilas.

Udinese då? Jag har redan satsat alla mina besparingar på dubbeln Milan + Udinese. Frågan är om jag ska pantsätta något, för att satsa lite till?

Jag inbillar mig att Udinese börjar få ordning på laget och inte nöjer sig med något mindre än tre poäng.
2010-10-02, 16:49
Medlem
Fula Gubbens avatar
Udinese är väl närmast piskade att vinna idag. Att Milan skulle ta en enkel seger mot Parma känner jag mig inte så säker på, bortaplan + ett rejält svajigt rödsvart spel hittills på säsongen = ganska öppet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in