Resultat: .
0%
röster
2011-09-24, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
… Snacket om att Udinese skulle floppa så brutalt känns väl också lite uppe i det blå så här långt in i serien...

Nja, jag inbillar mig att kritiken har varit att klubben inte har så höga ambitioner som man skulle kunnat ha haft. Med Sanchez och Inler hade de på allvar hotat inte bara i Serie A utan även i CL. På samma vis som Napoli nu faktiskt gör.

Men det är klart, nu utmanar de återigen underifrån. Och återigen riktigt jävla bra…

Angående kritiken mot Milan så är det jävligt märkligt att denna fega och usla tränare tillsammans med medelmåttiga spelare erövrade lo Scudetto. Eller?...

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Får man gå helt offtopic här?

Är det någon av er som har erfarenhet av öringfiske i Umbrien/Toscana? Hittade en gammal fisketidning på jobbet och där fanns det en artikel om fiske i Nera och visst vi har bättre fiske här uppe men tänkte göra en riktig upplevelseresa som innefattar fiske, mat, vin och fotboll.
Hade varit trevligt att fånga några Michelangeloöringar någon gång.
Med tanke på att vi (som zach så insiktsfullt nämnde) ofta snackar politik, kultur, ekonomi, litteratur, organiserad brottslighet, historia, språk vafan tom frisyrer, diverse mat och vin inkl Casu Marzu (du vet den där ”mask-osten”), cykling, osv in absurdum så borde man naturligtvis kunna kommentera fiske. Även om jag nog inte lyckas väva ihop just den biten med Calcio… Inte ens efter några öl, en Mateus och en Amarone Classico. Inte ens dessert-vinet hjälpte. Eller avec. Kanske mirton? Eller bara den där sista jävligt dumma whiskyn precis innan man kryper till sängs kan skaka loss den där kreativiteten? Jag tvivlar… får se…
2011-09-24, 00:34
Medlem
Spännande att se vem som flankerar Giovinco. Personligen så gillar jag Crespo, men förmodligen mest av nostalgiska skäl. Enligt la Gazzettas probabili formazioni så blir det Floccari. Ett respektabelt anfall oavsett.

Enligt samma probabili formazioni så kommer Totti att starta på bänken… det skulle förmodligen mötas av en axelryckning från publiken… motivering kan läsas i mina tidigare inlägg…

Milan borde köra över Cesena. Trots osannolikt många skador. Hoppas Pippo får spela…

Atalanta stormar fram. Ny trepoängare på gång. De är ruskigt motiverade och vill verkligen samla poäng…

Cagliari mot Udinese kan sluta hur som helst. Skulle kunna vara den bästa matchen denna omgången.

Juventus vinner borta mot Catania… De blir svårstoppade detta år.

Napoli tar revansch hemma mot Fiorentina. Om Fiorentina ställer upp utan Montolivo så håller jag dock lite på dem…

Ingen riktig stormatch. Men det är denna typ av matcher som bestämmer hur tabellen kommer att sluta.
2011-09-24, 11:17
Medlem
Caramb553s avatar
Hur ska det gå för Milanolagen ikväll da ? Verkar som att Inter får klara sig utan Sneijder och hur ska Ranieri lyckas få ordning på laget med sin tråkiga fotboll ?

Milan är fortfarande i skadekris men borde ju kunna fixa 3 pinnar hemma mot Cesena.

Sen Roma imorgon, vill vara optimistisk men har en känsla att det kan gå åt helvete igen.
Men ett par ändringar i laguppställningen från senaste matchen är ett måste.

Napoli - Fiorentina blir helgens höjdpunkt där jag tror Napoli tar ut sin hämnd från senaste matchen och kör över Fiorentina, men jag kan ha helt fel.

Hur som helst så åker whiskeyn fram och det är ju det viktigaste.
2011-09-24, 12:23
Medlem
Carl-Bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caramb553
Hur ska det gå för Milanolagen ikväll da ? Verkar som att Inter får klara sig utan Sneijder och hur ska Ranieri lyckas få ordning på laget med sin tråkiga fotboll ?

Enligt Gazzettan kommer Ranieri starta med Muntari (!) istället för Sneijder som trequartista i en 4-3-1-2: Julione;Chivu,Samuel,Lucio,Nagatomo;Obi,Cambiasso, Zanetti;Muntari;Pazzini,Forlan.

Kul om Obi får starta, men ser hellre Coutinho eller Alvarez som trequartista istället för Muntari som jag inte förstår kan få starta. Ska ju tilläggas att jag personligen tror att det är en renodlad 4-4-2 som kommer spelas med Zanetti och Obi på kanterna.

Som Interista spelar det verkligen inte någon roll om det blir "tråkfotboll", det Ranieri måste få igång nu är en stark defensiv som håller i Europa och i Italien. Tror att han lyckas!

Benvenuto Mister Ranieri!
2011-09-24, 14:20
Medlem
Kalevras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Bertil
Enligt Gazzettan kommer Ranieri starta med Muntari (!) istället för Sneijder som trequartista i en 4-3-1-2: Julione;Chivu,Samuel,Lucio,Nagatomo;Obi,Cambiasso, Zanetti;Muntari;Pazzini,Forlan.
Låter ju helt sjukt, hur kan man någonsin motivera att en frisk Sneijder inte skall starta för Inter?

Ang. Milans möte med Cesena så hoppas jag att Sharawaay kan få igång bra spel tillsammans med Cassano. Sen hoppas jag självklart även på ett inhopp av Inzaghi
En hel del Primaveraspelare med i Milans trupp idag.
2011-09-24, 14:45
Medlem
Troligen blir det den fjärde raka förlusten för Cesena ikväll. Vafan, var allt i deras satsning bara ett luftslott?
2011-09-24, 15:19
Medlem
rotherys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalevra
Låter ju helt sjukt, hur kan man någonsin motivera att en frisk Sneijder inte skall starta för Inter?

Han är tydligen inte frisk, han har problem med ett lår och åker inte med till den feta staden. Ranieri sägs vilja spara honom till CL-matchen i veckan.
2011-09-24, 15:39
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Troligen blir det den fjärde raka förlusten för Cesena ikväll. Vafan, var allt i deras satsning bara ett luftslott?

Ruskigt tråkigt, och man kan inte undgå att fundera över varför man inte har tagit en enda poäng. De har ett rätt bra lag, tycker jag, och borde hamna runt 8-12e plats men blir det för många förluster är det svårt att hämta igen och gruppens styrka minskas... Vafan, kan bli tufft detta...
2011-09-24, 17:02
Medlem
Calogeros avatar
Skulle inte ett 4-2-3-1 system kunna fungera för Inter?

Julio Cesar; Zanetti,Ranocchia,Lucio,Maicon; Poli,Cambiasso; Sneijder,Forlan,Zarate; Pazzini

Kanske inte optimalt att skicka ut Sneijder på vänsterkanten, där skulle å andra sidan Forlan kunna göra ett bra jobb också. Sett till spelarmaterialet har Inter en väldigt bra startelva åtminstone, det är väl isåfall mittlåset som känns lite tveksamt. Tror att det kommer bli en hård kamp mellan Milan,Inter,Napoli om CL platserna. Fiorentina och Roma som utmanare. Måste säga att Juventus känns som det laget som kommer att vinna mästerskapet i slutändan. Andrea Pirlo ser ju helt magisk ut, nästan som att titta fem år tillbaka i tiden när han spelar nuförtiden. Mirko V och Matri kan komma att bli ett väldigt giftigt anfallspar.
Senast redigerad av Calogero 2011-09-24 kl. 17:43.
2011-09-24, 17:22
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Med tanke på att vi (som zach så insiktsfullt nämnde) ofta snackar politik, kultur, ekonomi, litteratur, organiserad brottslighet, historia, språk vafan tom frisyrer, diverse mat och vin inkl Casu Marzu (du vet den där ”mask-osten”), cykling, osv in absurdum så borde man naturligtvis kunna kommentera fiske. Även om jag nog inte lyckas väva ihop just den biten med Calcio… Inte ens efter några öl, en Mateus och en Amarone Classico. Inte ens dessert-vinet hjälpte. Eller avec. Kanske mirton? Eller bara den där sista jävligt dumma whiskyn precis innan man kryper till sängs kan skaka loss den där kreativiteten? Jag tvivlar… får se…

Ighli vannucchi! En storfiskare värd att återigen nämna. Får återkomma när det inte brinner pga idiotiska sociala åtaganden...

Men... Skräll du dyker upp med spydig oneliner 4522. Du har inte varit lika villiga att ta diskussioner tidigare, men som sagt, får återkomma. Eller vänta några omgångar när vi alla slipper gissa...
2011-09-24, 17:36
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Bertil

Kul om Obi får starta, men ser hellre Coutinho eller Alvarez som trequartista istället för Muntari som jag inte förstår kan få starta. Ska ju tilläggas att jag personligen tror att det är en renodlad 4-4-2 som kommer spelas med Zanetti och Obi på kanterna.

Som Interista spelar det verkligen inte någon roll om det blir "tråkfotboll", det Ranieri måste få igång nu är en stark defensiv som håller i Europa och i Italien. Tror att han lyckas!

Benvenuto Mister Ranieri!

Nja, verkar vara Coutinho eller Alvarez som tar hand om rollen som trequartista. Att skyffla in Muntari där vore ju idioti.

4-3-1-2;

Cesar

Nagatomo - Lucio - Samuel - Chivu

Muntari - Cambiasso - Zanetti

Coutinho

Forlán - Pazzini

Kan även bli som så att Muntari börjar på bänken för att sätta in Obi istället och det vore bättre enligt mig. Nåväl, hoppas innerligt på en vinst ikväll, nu får det vara slut på denna misär!

FORZA INTER!
2011-09-24, 18:10
Medlem
Känns förjävligt att Ranieri stack till Inter. Inte bara för att han är jävlig sympatisk, romanista och förtjänar bättre än att vara en förmodad korttidsalternativ till något större tränarnamn, men också för att han med all förmodan kommer införa den stabilitet Inter behöver och ta upp dom till toppen igen.

Det är liksom en garanti när det kommer till Ranieri. Blir inte alls förvånad om Inter chockar och tar hem ligan tillslut med tanke på att Milan lär gå hårdare för CL och Juventus vet man fortfarande inte vart man har, desamma med Napoli som lär blanda toppmatcher med bottenmatcher.
---

Annars så har vi en trevlig helg framför oss med fyra matcher som kommer gå på TV4 Sport.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in