Resultat: .
0%
röster
2011-05-09, 11:43
Medlem
bravehs avatar
Det här skrev jag 2010-12-20 när folket i den här tråden hade klagat på Seedorf i månader. 3 mål, 5 assist och 1 ligatitel senare så säger det väl något om vem som kan sin fotboll?

Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Jag tycker Seedorf är en av få i Milan som tar initiativ och ansvar när laget går dåligt.

Visst ser det illa ut när han får svåra bollar att jobba med och är den enda som vill ha boll men det är knappast hans fel.

Brille: Så lät det inte i höstas. Då skrev "ni" om Seedorf som att det var Seedorf som var problemet och inte att laget spelade dåligt. Jag står fast vid den åsikt jag hade höstas; Seedorf såg dålig ut för att han var den enda som sökte boll i ett lag som spelade dåligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Han är en fantastisk fotbollsspelare med en fantastisk karriär.

Men han var dålig i höstas, och därför var kritiken berättigad. Därför extra kul att han höjde sig under våren då han var värd beröm.

Vafan, vi har nyss bevittnat ett Derby della Lanterna som går till historien. Kamp, förtvivlan, hopp och katastrof. Sampdoria blir sänkta av Genoa genom ett mål i matchens sista sekund. Serie B!

Och under tiden snickesnackas det om Robben i calcio-tråden?
2011-05-09, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
...
Brille: Så lät det inte i höstas. Då skrev "ni" om Seedorf som att det var Seedorf som var problemet och inte att laget spelade dåligt. Jag står fast vid den åsikt jag hade höstas; Seedorf såg dålig ut för att han var den enda som sökte boll i ett lag som spelade dåligt.
Nja, jag tror att du försöker skapa en halmdocka. Jag kan naturligtvis bara svara för mig själv.

Du får gärna söka på Brille68 + Seedorf och ta fram mina inlägg (i denna tråd, matchtråd eller var som helst). Eftersom jag är en ödmjuk och fin kille, så står jag inte bara fast vid allt jag skrivit om Seedorf denna säsong, utan hävdar dessutom att jag naturligtvis har rätt.

Min tes var att det under hösten var för många kockar (Pirlo, Seedorf, Ronaldinho och Ibra på plan samtidigt!) och för lite rörelse. Jävligt bra passningsspelare, men ingen som sprang.
2011-05-09, 12:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ni verkar överraskade? Det är välkänt att han är fascist. Detta är Italien, landet där "vi gillar olika" förmodligen skulle innebära att det är ok att tycka olika. Där politik inte innebär att alla samlas i mitten och tycker ungefär lika, utan att medborgarna har tillgång hela färgskalan från fascister till kommunister. Ja det är sant, det finns till och med kommunister i Italien. (inte de där genustänkande multikulti-veganerna vi dras med i Sverige, utan riktiga)

Amen.

Rätt utpumpad efter gårdagens Lanterna-derby, som blev precis så intensivt och galet som man kunde hoppas. Ingen större "kvalité" i spelet, men ibland är fotboll helt andra saker än så. Tycker Genoa gör en rätt bra match, och Ballardini verkar ha förberett dem väl för uppgiften -- ruskigt taggade, men inte övertända -- inga utvisningar eller straffar, t ex. Baklängesmålet var en typisk Eduardo-tavla som kom som ett brev på posten efter att Perlskog förklarat hur stabil och säker Eduardo var.

Och sedan avslutningen, med nyss inbytte Boselli som gör ett striker-mål i världsklass. Sanslöst.

Som framgick av Genoas glädjeorgier så har man inget alls emot att sparka ned lokalkonkurrenten till Serie B.

För Sampdoria gick mardrömmen från mardröm till vad det nu kan vara som är nästa steg... helvetet?

Serie A levererar! Till skillnad från TV4 Sport!

- F.G
Senast redigerad av Fula Gubben 2011-05-09 kl. 12:56.
2011-05-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ni verkar överraskade? Det är välkänt att han är fascist. Detta är Italien, landet där "vi gillar olika" förmodligen skulle innebära att det är ok att tycka olika. Där politik inte innebär att alla samlas i mitten och tycker ungefär lika, utan att medborgarna har tillgång hela färgskalan från fascister till kommunister. Ja det är sant, det finns till och med kommunister i Italien. (inte de där genustänkande multikulti-veganerna vi dras med i Sverige, utan riktiga)

Dessutom tillhörde flaggan en av Milans ultras-grupperingar.

Lägger du en värdering i det eller konstaterar du bara att det är så? Om jag ska lägga en värdering i det så ser jag inget positivt med att en målvakt springer omkring med en fascistflagga. Där har Sverige inte mycket att lära av det land som internationellt ofta målas ut som ett skämt.

Mussolini måste anses som en av de sämsta politiska ledarna i modern tid som med sitt inkompetenta ledarskap lyckades köra nationen i botten totalt & grundmura den där klichén som muppar som "kan krigshistoria" ska dra om att "italienare är inget vidare i krig", ofta yttrat med hånfull ironi av svenne som inte reflekterat över hur läget verkligen var. Hela Mussolinis nationalistiska arv pendlar ju mellan gapskratt & dynga.

Men visst, chockad blir man inte.
2011-05-09, 15:15
Medlem
Spinnacers avatar
Varför sänder tv4 inte andra Serie A matcher samtidigt på t.ex TV11? Hade varit kul med lite valmöjligheter åtminstonne. Live Serie A matcher måste väl ändå ha bättre tittarsiffror än repriser av "Samantha" och "American Idol".

Kändes surt att man missade Udinese - Lazio igår, orkade inte sitta framför datorn med kassa streams.
2011-05-09, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Lägger du en värdering i det eller konstaterar du bara att det är så? Om jag ska lägga en värdering i det så ser jag inget positivt med att en målvakt springer omkring med en fascistflagga. Där har Sverige inte mycket att lära av det land som internationellt ofta målas ut som ett skämt.

Mussolini måste anses som en av de sämsta politiska ledarna i modern tid som med sitt inkompetenta ledarskap lyckades köra nationen i botten totalt & grundmura den där klichén som muppar som "kan krigshistoria" ska dra om att "italienare är inget vidare i krig", ofta yttrat med hånfull ironi av svenne som inte reflekterat över hur läget verkligen var. Hela Mussolinis nationalistiska arv pendlar ju mellan gapskratt & dynga.

Men visst, chockad blir man inte.
Ha ha du får lägga in vad du vill i mina inlägg. Det bjuder jag på. Rent generellt ringaktar jag politiker, vissa mer...

Jag som gillar att tjata, finner det trist med den ängslighet som alltför ofta finns i Sverige. Själv trivs jag med, och sätter en ära i att umgås med, personer vars åsikter gärna får avvika från mina egna. Blir liksom inget att tjata om annars.

Att försöka bedöma Mussolini utifrån dagens måttstock blir en märklig övning. T ex var det samtida Rasbiologiska Institutet världsledande och hade brett stöd av i princip samtliga svenska partier.

Men samtidigt inbillar jag mig att jag hade försökt bekämpa Mussolini, dock inte nödvändigtvis från vänster.

Hans strävan efter att stärka "italianiseringen" skedde med fruktansvärda metoder. Även om VM-gulden i fotboll också kan ses som en följd av detta.

Men det var Commandos Tigres flagga som Abbiati sprang omkring med. Jag kan inte särskilt mycket om Milans ultras förutom Fossa dei Leoni, som upphörde för några år sedan. Men en snabb googling ger att CT grundades 1967, och tillhörde de tre stora grupperingarna tillsammans med FdL och Brigate Rossonere. Kvar är nu alltså CT och BR av de gamla grupperingarna.

Ultras kan väl rent generellt ses lite som publikens punkare, och gör ofta så mycket som möjligt för att provocera. Att flaggan ser nazi/fascistisk ut, behöver inte betyda ett skit, men kan naturligtvis också göra det. Jag vet inte. Det får någon milanisti med koll svara på.
2011-05-09, 15:49
Bannlyst
Milan har förstärkt start 11an med Mexes och Taiwo
2011-05-09, 16:13
Bannlyst
Allegri har bekräftat värvningarna av Mexes och Taiwo. http://www.goal.com/en/news/10/italy/2011/05/09/2478458/ac-milan-have-signed-taye-taiwo-philippe-mexes-massimiliano

Det enda man behöver just nu är Ganso eller en annan playmaker och en utrensning av dött kött i truppen. Sen är man kompletta. Intressant satsning som Milan gör.
2011-05-09, 16:22
Medlem
Ganso som skadat sig för 8e gången denna säsongen. Fortsätt leta Milan.

Hoppas innerligt att Milan inte gjort klart med Mexés. Isf kan väl Milan lika gärna behålla Yepes, Bonera eller guds bästa barn Legrott.

Abbiati hade en flagga från en ultrasgruppering. Således är den ungefär lika politisk som att ha en italiensk flagga. Släppa skiten och gå vidare kanske? Låt Abbiati fritidsheila bäst han vill.

Hur ser det ut för sampdoria, är dom spikade för nedlyttning eller kan dom ta poäng sista matcherna och överleva?
2011-05-09, 16:30
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
Milan har förstärkt start 11an med Mexes och Taiwo

Dom har ju varit klara i 1 månad typ. Taiwo ser man mest fram emot, stackars Zambrotta har fått harva på vänsterkanten för att Jankulowski är skadad och Antonini är så jävla dålig, Bonera/Oddo har inte varit speciellt bra heller.

Citat:
Ursprungligen postat av hape
Allegri har bekräftat värvningarna av Mexes och Taiwo. http://www.goal.com/en/news/10/italy/2011/05/09/2478458/ac-milan-have-signed-taye-taiwo-philippe-mexes-massimiliano

Det enda man behöver just nu är Ganso eller en annan playmaker och en utrensning av dött kött i truppen. Sen är man kompletta. Intressant satsning som Milan gör.

Gansos prislapp är helt löjlig (€50 miljoner) men Galliano är en ypperlig affärsman, så det ska väl nog gå att pruta ner till €25-30m.

För övrigt hoppas jag att C.Ronaldo mot Thiago Silva-ryktet är ett skämt. Vore dumt att släppa världens kanske bästa mittback om man ska satsa på CL nästa säsong.
2011-05-09, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Dom har ju varit klara i 1 månad typ. Taiwo ser man mest fram emot, stackars Zambrotta har fått harva på vänsterkanten för att Jankulowski är skadad och Antonini är så jävla dålig, Bonera/Oddo har inte varit speciellt bra heller.

Klara i en månad vet jag inte, inget som har bekräftats iallafall. Speciellt ang Mexes, han ville inte gå ut med att han var klar för Milan trots att det låg i luftet. Jag har inte sett så mycket av Taiwo och kan däremot inte avgöra hur bra han är, känslan min säger dock att man borde gått efter en namnkunnigare back(?).

Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Gansos prislapp är helt löjlig (€50 miljoner) men Galliano är en ypperlig affärsman, så det ska väl nog gå att pruta ner till €25-30m.

För övrigt hoppas jag att C.Ronaldo mot Thiago Silva-ryktet är ett skämt. Vore dumt att släppa världens kanske bästa mittback om man ska satsa på CL nästa säsong.

Gansos värde känns jävligt löjligt, och då är han inte ens testad ute i Europa. Jag skulle gått efter Sanchez om jag vore Galliani. En versatil spelare som har visat vad han kan i Udinese. Dessutom billigare än Ganso. Men frågan är som sagt ifall Ganso ändå går att få för en billig peng, är inte så säker på att Udinese vill förhandla om Sanchez utan priset kommer konstant vara runt 30-35€.
2011-05-09, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hape
...
Gansos värde känns jävligt löjligt, och då är han inte ens testad ute i Europa. Jag skulle gått efter Sanchez om jag vore Galliani. En versatil spelare som har visat vad han kan i Udinese. Dessutom billigare än Ganso. Men frågan är som sagt ifall Ganso ändå går att få för en billig peng, är inte så säker på att Udinese vill förhandla om Sanchez utan priset kommer konstant vara runt 30-35€.
Skulle vara kul att veta mer om Sanchez kontrakt med Udinese. När går det ut?

Udineses förhandlingsposition påverkas dessutom en hel del beroende på om de lyckas försvara sin fjärdeplats i tabellen.

Men det här lär 4522 kunna mer om
Senast redigerad av Brille68 2011-05-09 kl. 16:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in