Resultat: .
0%
röster
2011-06-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Länk?
------

Påtal om inget så sägs Luis Enrique bli officiellt Romas nya tränare efter hans sista match med Barca B i söndag. Man har tydligen kommit överens om ett 2-års kontrakt med option på ett års förlängning samt en lön på 1.5 milj euro.
Alltid gillat Roma. Sköna spelare både förr och nu. Fantastisk publik. En skön aura kring den klubben. Men vafan! Det här känns jävligt ruttet. En amerikansk ägare som ska nystarta och väljer en jävla b-tränare för att de ska spela som Barca. Ingen koll, ingen respekt. Jag tar min hand från dem och hoppas att klubben sjunker genom divisionerna och upplöses inom kort. Må alla dollar satsas fel...
2011-06-03, 12:06
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Alltid gillat Roma. Sköna spelare både förr och nu. Fantastisk publik. En skön aura kring den klubben. Men vafan! Det här känns jävligt ruttet. En amerikansk ägare som ska nystarta och väljer en jävla b-tränare för att de ska spela som Barca. Ingen koll, ingen respekt. Jag tar min hand från dem och hoppas att klubben sjunker genom divisionerna och upplöses inom kort. Må alla dollar satsas fel...

För mig är det helt tvärtom, Lazio är det enda äkta och charmiga med Rom. Så jag är också med dig på det sista, tror och hoppas att deras projekt misslyckas rätt fatalt. Det kommer i alla fall ta några år innan allting "sätter sig". Och nu kommer väl zach som ett brev på posten, det känns nämligen som vi har haft den här diskussionen tidigare.
2011-06-03, 12:54
Bannlyst
Citat:

Inte för att vara så men Guardiola var också Barca B tränare innan han tog över Barcelonao och vi alla vet hur de gick. Nu har han i och för sig skolat de flesta spelarna i truppen men ändå.
2011-06-03, 12:56
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge

Påtal om inget så sägs Luis Enrique bli officiellt Romas nya tränare efter hans sista match med Barca B i söndag. Man har tydligen kommit överens om ett 2-års kontrakt med option på ett års förlängning samt en lön på 1.5 milj euro.

Hoppas inte detta stämmer. Jag har hela tiden hoppats på Ancelotti, men inte riktigt trott på det när det väl kommer till kritan. Men en B-lagstränare från Barcelona? Nå, Guardiola gjorde det ju hyfsat i alla fall... Motbevisa mig, Luis Enrique!
2011-06-03, 13:01
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Inte för att vara så men Guardiola var också Barca B tränare innan han tog över Barcelonao och vi alla vet hur de gick. Nu har han i och för sig skolat de flesta spelarna i truppen men ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hoppas inte detta stämmer. Jag har hela tiden hoppats på Ancelotti, men inte riktigt trott på det när det väl kommer till kritan. Men en B-lagstränare från Barcelona? Nå, Guardiola gjorde det ju hyfsat i alla fall... Motbevisa mig, Luis Enrique!

Fast, vad är skillnaden mot Montella i det här fallet? Två forna spelare med begränsad erfarenhet men med undantaget att Luis Enrique inte har den personliga kopplingen till klubben, spelarna och staden. Hur motiverar man att sparka Montella för exempelvis Totti, samtidigt som man plockar in en spansk version av honom? Känns inte genomtänkt för fem öre, Luis Enrique hade aldrig fått fason på omklädningsrummet, samtidigt som han ska styra ett nytt projekt i rätt riktning.
2011-06-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Det är att försöket att kopiera som är tragiskt patetiskt.

Att hämta inspiration och idéer från Barcelona, eller försöka med en egen Pep typ Montella är ok. Att hämta en b-tränare från Barcelona för att de ska bli det nya Barcelona är inte ok. Lika patetiskt som att hämta en dvärg från Argentina och tvinga i honom tillväxthormoner.

Vafan hoppas Tassotti markerar i spelartunneln...
2011-06-03, 13:09
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Fast, vad är skillnaden mot Montella i det här fallet? Två forna spelare med begränsad erfarenhet men med undantaget att Luis Enrique inte har den personliga kopplingen till klubben, spelarna och staden. Hur motiverar man att sparka Montella för exempelvis Totti, samtidigt som man plockar in en spansk version av honom? Känns inte genomtänkt för fem öre, Luis Enrique hade aldrig fått fason på omklädningsrummet, samtidigt som han ska styra ett nytt projekt i rätt riktning.

Jojo, jag kanske inte uttryckte mig helt klart i föregående inlägg. Jag är absolut skeptisk till detta valet, och besviken. Men å ena sidan har jag svårt att komma upp med några andra namn än just Ancelotti som det har ryktats mycket om. Del Neri, Benitez eller någon uppstickare i Serie A?
2011-06-03, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jojo, jag kanske inte uttryckte mig helt klart i föregående inlägg. Jag är absolut skeptisk till detta valet, och besviken. Men å ena sidan har jag svårt att komma upp med några andra namn än just Ancelotti som det har ryktats mycket om. Del Neri, Benitez eller någon uppstickare i Serie A?
Om det inte finns någon bättre kandidat som kan tänka sig att träna Roma, än en spansk b-tränare så borde de seriöst överväga att lägga ner klubben och kanske satsa på något annat.
2011-06-03, 13:15
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Om det inte finns någon bättre kandidat som kan tänka sig att träna Roma, än en spansk b-tränare så borde de seriöst överväga att lägga ner klubben och kanske satsa på något annat.

Ja, det hela blir mer och mer uselt ju mer jag tänker på det.

Vafan...
2011-06-03, 15:49
Medlem
Ja, jag håller med att välja Luis Enrique som tränare för Roma låter helt otroligt dumt. Varför satsa på en sådan stor jävla risk i den situation vi är i nu? Misslyckas vi kan det gå helt åt helvete och det kan ta år innan Roma kommer upp på fötterna igen. En erfaren tränare vore det bästa, som Ancelotti, men han ser inte speciellt sugen ut att komma tillbaks till Italien om man ska döma från hans senaste kommentarer.

Annars skulle jag inte ha särskilt mycket emot om Spalletti om några år tar över Roma igen om han har slipat sitt tänkande ang. försvarsspel eller ens läst på nåt som kallas "plan b", hehe Tror en Spalletti med ekonomisk uppbackning hade gjort under, det hade det gjort i alla fall förr när han träna Roma. Tänk om han fick den striker han hade tjatat om i fyra år... och inte Baptista, Giuly osv... Tänk om han fick värdiga ersättare till Taddei och Mancini?

Aja, säger bara att jag inte skulle vara emot min gamla älskling Spalle
2011-06-03, 16:07
Medlem
Märker att jag var en aning rabiat. Bara för att visa lite god vilja angående tränarfrågan så ...

Vafan Ranieri duger tydligen inte(!?), och Ancelotti ville visst inte(!?), Capello är det inte ens lönt att fråga, Spalletti gör bra ifrån sig i Ryssland (!), Zeman vågar Roma nog inte köra med(!!). Men vafan, om man nu ändå vill köra eget men med någon som har lite mer respekt hos spelarna än vad Montella kanske har, så kan man rabbla namn som Giannini (tänk Giannini tillsammans med Aldair, där Giannini håller genomgång med De Rossi, Totti & co och Aldair håller i fyspassen!), Balbo, Carboni osv. (Tydligen spelar Aldair fortfarande. 45 år ung. Mötte ju IFK Göteborg i CL-kval för ett par år sedan.) Eller övertala Bruno Conti, eller vara innovativa och låta Totti göra en "Gunnar Nordahl" och vara spelande tränare. Vafan det finns en oändlig mängd namn inom "Roma-familjen" om man nu vill testa det.

Eller så väljer man den lättare och förmodligen klokaste vägen, och anlitar någon kunnig och erfaren tränare utifrån. Skitsamma om det är en italienare eller utlänning. Finns massor av tränare som skulle vara intresserade av Roma, inte minst nu då de åter ska satsa.

Jag tycker att det är trist och fantasilöst att dra dit Barcelonas b-tränare bara för att försöka apa efter Barcelonas framgångar.
Senast redigerad av Brille68 2011-06-03 kl. 16:11.
2011-06-03, 16:33
Medlem
Det har redan sagts en del här nu kring Luis Enrique, men jag kan bara hålla med ovanstående. Känns väldigt dåligt om man försöker få Roma att bli som Barca, förstår inte riktigt hur Sabatini och i viss mån även Baldini kan gå med på detta? Jag kommer bli oerhört besviken om man väljer den här vägen och det visar återigen på att utländska ägare (i synnerhet kanske amerikaner) inte ska lägga sig i vår calcio. Läser en liten intervju med en assistent till Enrique som säger att man absolut kan lyckats spela den fotboll Barca spelar i någon annan klubb, så länge man har rätt material och rätt ledare vilket då Enrique ska vara enligt assistenten. Börjar bli orolig på riktigt faktiskt, känns inte bra alls.

Blev jäkligt imponerad av Adejo i Reggina igår, spelade fantastiskt. Får se om någon klubb rycker honom i sommar nu om inte Reggina går upp. Jag tror att Padova och Novara tar sig vidare till finalen. Reggina får det oerhört svårt på konstgräset samtidigt som jag tror att Padova kan undvika att förlora borta mot nästan löjligt hemmastarka Varese.

A dopo!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in