Resultat: .
0%
röster
2011-03-13, 19:56
Medlem
Headshrinkers avatar
Zlatan bör ha samma straff som Chivu dvs. fyra matchers avstängning för dagens psykbryt. Förvisso inte en smocka i skallen som Chivu delade ut men att hålla på och slå folk på planen är bara larvigt och bör beivras.
Senast redigerad av Headshrinker 2011-03-13 kl. 19:59.
2011-03-13, 20:01
Medlem
F.D.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
Zlatan bör ha samma straff som Chivu dvs. fyra matchers avstängning för dagens psykbryt. Förvisso inte en smocka i skallen som Chivu delade ut men att hålla på och slå folk på planen är bara larvigt och bör beivras.

Nej fyra matcher är att överdriva men tre matcher skulle vara acceptabelt. Det Chivu gjorde var helt brutalt jämfört med det Zlatan gjorde.
2011-03-13, 20:09
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.D.L
Nej fyra matcher är att överdriva men tre matcher skulle vara acceptabelt. Det Chivu gjorde var helt brutalt jämfört med det Zlatan gjorde.

Sänder ändå ut samma/dåliga signaler och för att få bort det från fotbollsplanen krävs en nolltolerans från förbunden.
2011-03-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
...
Och sist men inte minst, det här är det vackraste Udinese jag upplevt under mina 16 år. Bierhoff var liksom Bierhoff och snudd på en one man army, senaste vändan i Champions League var en perfekt balanserad och kombinerad elva men inget av dom hade samma själ och hjärta som årets upplaga.
Jag tycker att du har helt rätt. De lag som man kan jämföra med talangmässigt och de offensiva möjligheterna är Palermo och Napoli (dock med lite annorlunda tonvikt). Men Palermo saknar hjärta och själ.
2011-03-13, 21:03
Medlem
Sia-Inters avatar
Talangfulla spelare som mognat in i sin roll och en fantastisk allenatore på sidan av.. Underskatta inte Guidolins arbete

Btw 4522, finns det någon information av vad Guidolin använder sig av för typ av träning osv.. Är ruskigt intresserad
Senast redigerad av Sia-Inter 2011-03-13 kl. 21:06.
2011-03-13, 21:31
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Udinese har ett halvsvårt schema kvar, där Roma, Napoli och Milan är dom svåraste motståndarna. Sedan har man även några möten med kandidater i bottenstriden. Jag har, uppriktigt sagt, ingen aning om hur långt det kan räcka. Däremot vet jag att invånarna i Udine inte ens vågar lägga orden "Champions League" i munnen och än mindre "lo scudetto". Jag har dock (rätt ensamt) påpekat och skrivit att det blir en CL-plats i flertalet Udinese-forum och medier, måtte jag inte ha jinxat hela skiten.

En sak är i alla fall säker och det är att Di Natale satt 53 (!) ligamål från starten på förra säsongen till dags datum. Fortsätter han och Sanchez såhär så kommer Udinese att hota i titelracet också, var så säkra på det. Men och det här är ett stort jävla men... man har en tendens att hamna i skrämmande långa svackor under säsongen. Jag tror dock att det är relativt lugnt den här gången och att den mediokra höstdepressionen i inledningen var allt för nu.

Och sist men inte minst, det här är det vackraste Udinese jag upplevt under mina 16 år. Bierhoff var liksom Bierhoff och snudd på en one man army, senaste vändan i Champions League var en perfekt balanserad och kombinerad elva men inget av dom hade samma själ och hjärta som årets upplaga.

Du glömde bort Carsten Jancker
2011-03-13, 21:46
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Talangfulla spelare som mognat in i sin roll och en fantastisk allenatore på sidan av.. Underskatta inte Guidolins arbete

Btw 4522, finns det någon information av vad Guidolin använder sig av för typ av träning osv.. Är ruskigt intresserad

Nja, jag vet inte om han kör 10 eller 15 armhävningar. Han har dock, mot min förvåning, anpassat sig helt gudomligt till klimatet i Udine. Jag har beskrivit det tidigare som väldigt lugnt, jordnära och snudd på bonnigt och det brukar ställa krav på en liknande personlighet. Guidolin är lite hårdare än vad som är brukligt i Udinese men har själv sagt att han känner sig som en friulano och han har även setts vara ute och cykla i regionen i lugn och ro. Skönt laid-back sådär.

När det gäller hans "tränarskap" så sägs det dock att han är snudd på sjuklig när det gäller matchförberedelser och att han har en stor känsla för spelarpsykologi. Det är uppenbarligen riktigt svårt att ena den här gruppen av unga spelare med blandade kulturer. Di Natale sa ju att "mister" gav dom bollen och sa "vi ses senare" så trött var han på allt kackel på alla olika språk. Därför har han bestämt att alla ska snacka italienska och han bjuder bland annat hem laget på lunch som hans fru Michaela lagar osv.

Sedan kan man slänga sig med den gamla klyschan att han ser individen men i det här fallet stämmer det. Han ger alla spelare chansen att spela så länge dom presterar och det oavsett om dom heter Sanchez, Battocchio eller Abdi.

Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Du glömde bort Carsten Jancker

Haha, han etsade sig inte fast hos många inte.
Senast redigerad av 4522 2011-03-13 kl. 21:50.
2011-03-13, 22:01
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Nja, jag vet inte om han kör 10 eller 15 armhävningar. Han har dock, mot min förvåning, anpassat sig helt gudomligt till klimatet i Udine. Jag har beskrivit det tidigare som väldigt lugnt, jordnära och snudd på bonnigt och det brukar ställa krav på en liknande personlighet. Guidolin är lite hårdare än vad som är brukligt i Udinese men har själv sagt att han känner sig som en friulano och han har även setts vara ute och cykla i regionen i lugn och ro. Skönt laid-back sådär.

När det gäller hans "tränarskap" så sägs det dock att han är snudd på sjuklig när det gäller matchförberedelser och att han har en stor känsla för spelarpsykologi. Det är uppenbarligen riktigt svårt att ena den här gruppen av unga spelare med blandade kulturer. Di Natale sa ju att "mister" gav dom bollen och sa "vi ses senare" så trött var han på allt kackel på alla olika språk. Därför har han bestämt att alla ska snacka italienska och han bjuder bland annat hem laget på lunch som hans fru Michaela lagar osv.

Sedan kan man slänga sig med den gamla klyschan att han ser individen men i det här fallet stämmer det. Han ger alla spelare chansen att spela så länge dom presterar och det oavsett om dom heter Sanchez, Battocchio eller Abdi.

Haha, han etsade sig inte fast hos många inte.
Hehehehehe pratar vi om Mourinho nu eller Nej men jag tycker det syns på spelet. Spelarnas självförtroende tyder på ett lag som har sammansvetsats psykologiskt starkt och det visar man nu på plan även när man hamnar i svåra situationer(Underläge mot Inter, underläge borta mot Juve). Jag kan tänka mig att hans träningsmetoder är moderna med mycket boll involverat.. Skulle vara soft att köra en studieresa ned dit för att kolla på någon träning som en del av min tränarutbildning
2011-03-13, 22:02
Medlem
F.D.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
Sänder ändå ut samma/dåliga signaler och för att få bort det från fotbollsplanen krävs en nolltolerans från förbunden.

Jo det gör det men man kan ju inte bara tänka på vad det sänder ut för signaler. Man ska behandla ärendet rättvist och opartiskt. Det är inte samma sak att örfila någon i ansiktet jämfört med att sparka någon på samma ställe.
2011-03-13, 22:34
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Men det är trots allt Tottis dag. Han är fan kung!

Extra svårt inte hålla med dig just nu faktiskt...

Har haft en helg av din variant antar jag (fy fan för födelsedagar och melodifestivalen samma helg som det är derby, uppvärmningen blev ju snudd på noll!!), så kan inte säga nåt om nåt. Men känner du sagt allt redan.

TOTTI ÄR FAN KUNG!!!

(Och extra mycket när han dödade en kvart nere vid hörnflaggan...)
2011-03-13, 22:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
Di Natale har en liten men inte omöjlig chans att nå upp till Luca Tonis målrekord (i modern tid) på 31 baljor, om Udinese fortsätter så här.

Serien är inne på sista varvet och vi fick en ruskigt dramatisk och underhållande helg. Get used to it! Roma vann på typiskt vis, dvs man skärper sig i prestige-matcher även när allt annat går åt skogen, och därmed är avståndet mellan 6:e och 7:e lag nu så stort att vi kan betrakta de 6 Europa-platserna som klara... och Juventus är inte bland dem.

Milan-Bari blev en "ofrivillig klassiker" och Inter och Napoli har häng. Lazio däremot sprang in i en stor röd betongvägg och får nog ägna sig åt att jaga CL-plats snarare än scudetto.

I botten dras Chievo och Sampdoria och Parma... tre tippade mittenlag åtminstone... allt djupare in i nedflyttningsstriden. Cagliari, Fiorentina och Genoa hänger i en sorts ingenmansland. Den rosa ubåten Palermo dyker vidare.

- F.G
2011-03-14, 02:17
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Afonso Alves var inte 18 år då och gjorde inte sin första säsong som proffs

Nä men han spelade i Holland?

11 mål på 21 matcher i den ligan är inte speciellt imponerande. Däremot skulle du kunna, om du besitter den informationen, berätta hur han agerat i matchena mot de sotra och bra lagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in