Resultat: .
0%
röster
2011-02-06, 23:37
Medlem
Sia-Inters avatar
Att han dömde allt mot oss var att ta i. Men du förstår.. Kharjas tacklingar på boll.. Filmningar hit och dit. Tack gud för att han inte dömde för världens fulaste Taddeis filmningsförsök. Om någon i världen var surare än mig när Boriello får hörnan där och Roma gör mål får han pris.. Herregud. Både en och två glas rök där. Men men, slutet gott allting gott. Handbollsförsvaret måste jag säga fanns hos Inter också, man ger alla i tridenten tid och får Boriello att framstå som en dribbler.. Herregud liksom.

Menez och Vucinic är helt fantastiska fotbollsspelare.. Boriello är en usel fotbollsspelare. Men hans egenskaper passar ihop med de två spelarna och tillsammans är de underbara att skåda(när de inte håller på o filmar).

Var det bara jag som hörde när Birro sade att situationen där Motta gör mål var till följ av utvisningen? När Inter har tre fria på mållinjen... Jag skulle kalla det ruskigt dåligt försvarsspel.
2011-02-06, 23:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Att han dömde allt mot oss var att ta i. Men du förstår.. Kharjas tacklingar på boll.. Filmningar hit och dit. Tack gud för att han inte dömde för världens fulaste Taddeis filmningsförsök. Om någon i världen var surare än mig när Boriello får hörnan där och Roma gör mål får han pris.. Herregud. Både en och två glas rök där. Men men, slutet gott allting gott. Handbollsförsvaret måste jag säga fanns hos Inter också, man ger alla i tridenten tid och får Boriello att framstå som en dribbler.. Herregud liksom.

Menez och Vucinic är helt fantastiska fotbollsspelare.. Boriello är en usel fotbollsspelare. Men hans egenskaper passar ihop med de två spelarna och tillsammans är de underbara att skåda(när de inte håller på o filmar).

Var det bara jag som hörde när Birro sade att situationen där Motta gör mål var till följ av utvisningen? När Inter har tre fria på mållinjen... Jag skulle kalla det ruskigt dåligt försvarsspel.

Jag förstår, Taddei måste kompensera för att han inte kan lira fotboll. Visserligen fick han ett finger i ansiktet men att han ska rycka till så är självklart överdrivet och han fick ligga kvar utan att någon brydde sig, rätt åt honom. Menez hade också en filmning i nån sekvens.

Birro snackar för mycket ibland. Inte fan ska 3 spelare vara fria framför Sergio för att Roma har en spelare utvisad?

Aja, nu ska jag gråta ut resten av kvällen, Napoli nästa utan Burdisso och Mexes...
2011-02-07, 00:14
Medlem
Sia-Inters avatar
Cavani.. Hamsik.. Lavezzi vs... Roma

Dock tridenten där uppe..
2011-02-07, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Cavani.. Hamsik.. Lavezzi vs... Roma

Dock tridenten där uppe..

Lugn nu Sia.. roma har totti. Eller? Feber?
2011-02-07, 01:02
Medlem
Sia-Inters avatar
Spelar Ranieri med Totti mot Napoli så kommer jag kyssa mannens fötter...

Kvällens vackraste: http://www.youtube.com/watch?v=mU4AktcyRIg&feature=player_embedded

AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Edit: Bubblare: http://www.youtube.com/watch?v=PuQrm6L7gNI
Senast redigerad av Sia-Inter 2011-02-07 kl. 01:14.
2011-02-07, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Milans mittfält är verkligen FAIL. Herregud vad jag satt och skrattade i soffan åt eländigt.

Hur hade Milan tänkt att vinna Serie A med 3 träben på mitten?
Tycker fan synd om Milans anfallare.
Milans offensiva spel brukar bygga på att ytterbackarna ska komma flygande, en och annan tjurrusning av t ex Ambrosini och Flamini på djupet, och intelligenta anfallare. Arkitekten och regissören heter Pirlo.

Defensiven bygger på mittbackar av absolut världsklass och minst två defensivt hårt arbetande mittfältare.

Utmaningen är att ytterbackarna inte längre flyger som Cafu, Maldini och Zambrotta en gång gjorde, och att mittbackarna alltmer sällan når upp till absolut världsklass (främst pga skador, Nesta!!). Och naturligtvis avsaknaden av Pirlo.

Då måste man lita på individuell briljans istället för laget. Med stor risk för att laget faller samman då stjärnorna inte levererar.

Alltför många ser inte Pirlos storhet. Med Fula gubben som det lysande undantaget . Även för gli Azzurri är det tydligt då han inte är med (EM 2008 mot Spanien, och VM 2010).

Frågan är om Allegri vill formera laget annorlunda. Inte vill vara lika beroende av honom. Skador och ålder kan göra att man bör minska hans roll. Men då måste det klargöras, för i nuläget ser det ut som om alla går och väntar på att han ska komma tillbaka.
2011-02-07, 10:47
Medlem
elems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Milans offensiva spel brukar bygga på att ytterbackarna ska komma flygande, en och annan tjurrusning av t ex Ambrosini och Flamini på djupet, och intelligenta anfallare. Arkitekten och regissören heter Pirlo.

Defensiven bygger på mittbackar av absolut världsklass och minst två defensivt hårt arbetande mittfältare.

Utmaningen är att ytterbackarna inte längre flyger som Cafu, Maldini och Zambrotta en gång gjorde, och att mittbackarna alltmer sällan når upp till absolut världsklass (främst pga skador, Nesta!!). Och naturligtvis avsaknaden av Pirlo.

Då måste man lita på individuell briljans istället för laget. Med stor risk för att laget faller samman då stjärnorna inte levererar.

Alltför många ser inte Pirlos storhet. Med Fula gubben som det lysande undantaget . Även för gli Azzurri är det tydligt då han inte är med (EM 2008 mot Spanien, och VM 2010).

Frågan är om Allegri vill formera laget annorlunda. Inte vill vara lika beroende av honom. Skador och ålder kan göra att man bör minska hans roll. Men då måste det klargöras, för i nuläget ser det ut som om alla går och väntar på att han ska komma tillbaka.

Pirlo och Boateng är otroligt viktiga, de två med två valfria träben (finns många i dagens Milan) och spelet kommer förbättras mycket. Problemet de senaste matcherna har ju varit att mittfältet (förutom Flamini vid några tillfällen) varit helt obefintligt på motståndarnas planhalva. Det måste finnas kreativitet på mittfältet och Gattuso, Van Bommel och Flamini har inte det. Istället så står Oddo och måttar långbollar på Ibra och Pato i 45 minuter.
2011-02-07, 11:47
Medlem
Fula Gubbens avatar
Pirlo har nog gått ner ett snäpp i snabbhet sedan VM-guldet t ex, men i Serie A är han fortfarande tillräckligt bra för att fylla sin roll. Det är svårt att förklara hur viktig han är för Milan, och han borde inte vara oersätterlig, men bortsett från de briljanta individualisterna längst fram så tycks hela rossoneri vara beroende av att den lätt stenade Pirlo står och fördelar bollarna och dikterar matchtempot. Milan borde ha någon sorts utfasnings-plan för framtiden, men så tänker väl sällan fotbollsklubbar numera.

Hursomhelst, med både Pirlo och den i mitt tycke underskattade Boateng borta så ser det lite småkomiskt ut på Milans mittfält, och det blev inte precis någon joga bonito av att man plockade in Van Bommel.

Fantastisk match igår kväll, en av säsongens höjdpunkter. Sergio i Romas mål gjorde ett par misstag IMO, men sedan när allt såg hopplöst ut så började han plötsligt briljera med idiot-räddningar. Julio Cesar å andra sidan var kanon rätt igenom, och räddade Inter flera gånger om. Två lysande anfall, två ihåliga försvar... Inter har en del att jobba med, för i CL kommer detta icke att hålla.

- F.G
2011-02-07, 13:54
Medlem
Ehfraims avatar
Vi får heller inte glömma att Milan har 12 spelare i sjukstugan, varar en handfull är ordinarie i startelvan.
2011-02-07, 14:35
Medlem
elems avatar
Snackas om att Pirlo och kanske Boateng är tillbaka till matchen mot Parma på lördag. Skönt.
2011-02-07, 14:48
Medlem
4522s avatar
Boateng är ju i princip samma spelartyp som Flamini, båda springer, springer och åter springer men någon vidare teknik besitter ingendera. Så att hoppas på honom som någon sorts frälsare i det offensiva spelet är nog att hoppas på för mycket. Pirlo däremot kan bidra med ett och annat men jag tycker nog ändå att ni tillskriver honom lite väl mycket betydelse. I mina ögon ska det nämligen inte behövas något större spelgeni på mittfältet när man sitter på spelare som Robinho, Zlatan, Cassano och Pato längre fram. Då är det desto viktigare att ha box-till-box spelare och brunkare där bakom.

Problemet stavas snarare Pato, som obegripligt nog startat i båda dom senaste kryssmatcherna mot Lazio respektive Genoa. Jag köper att han gör mål men för att prestera på den absolut högsta nivån så krävs det en mer monolistisk approach till lagbygget. Bidrar den här killen tillräckligt mycket till kollektivet? Just nu hade mitt svar varit, nej. Kemin stämmer uppenbarligen inte med Zlatan och Pato känns stundtals riktigt strulig med bollen. Det är som att han försöker så mycket bara för att återta sin position i hierarkin.

Summa summarum, starta med Cassano och poängen kommer att rulla in, även utan Pirlo och Boateng.
Senast redigerad av 4522 2011-02-07 kl. 14:52.
2011-02-07, 14:56
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ska först och främst instämma i att Cassano bör få spela från start, skälen är många:
1. han är Cassano
2. hans samspel med Ibra funkade från första match
3. Pato kör sitt eget race f n
4. Cassano behöver lite tid för att komma in i matcherna, vilket vi sett 2 ggr på raken nu

Vad jag egentligen ville var dock att uppmärksamma denna svavelosande sågning av Mihajlovic, med en del intressanta kommentarer också:
http://www.svenskafans.com/italien/Gastkronika-Mihajlovics-5-storsta-misstag-391760.aspx

Åtminstone detta "...Nästan varenda anfall slutar i att Gilardino får bollen på motståndarnas planhalva, felvänd, medan resten av spelarna stannar hemma för att förbereda sig inför det annalkande anfallet från motståndarna som kommer komma så fort Gilardino misslyckats med att ensam ta sig förbi hela motståndarlaget..." känns som en korrekt beskrivning av en del matcher jag sett från Viola på sistone.

- F.G

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in