Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Kanske är det ännu enklare för oss som följer calcio på avstånd att bli konservativa puritaner. Se passionen genom ett romantiskt skimmer. Jag vet inte. 4522 har levt med calcio i Italien nyligen, och vet kanske bättre? Fast samtidigt så var det före La Tessera.
Man åderlåter calcio genom att hindra bortafansen. Minskar motsättningar och känslan av att calcio är jävligt viktigt. Sneglar på den spanska föreställningen som föredöme.
Kanske är det Foggia som ska rädda calcio. En tränare med en vision, och spelare, fans och klubbledning som sluter upp bakom den. Inga stora pengar inblandade. Man ska kanske hoppas att de inte klättrar i seriesystemet.
Det är ännu bara i sin början, kanske kommer utvecklingen att ändra riktning? Kanske vänjer man sig? Vafan ska man göra, mer än att med en dåres envishet koncentrera sig på tunnelseende och se fram emot nästa match.
Serie A är jämnare och kvaliteten högre än på länge. Känslan av kniven mot strupen samt/eller stora möjligheter tror jag infinner sig i de allra flesta klubbarna just nu. Det blir ännu en fantastisk omgång som inleds redan i morgon.
Man åderlåter calcio genom att hindra bortafansen. Minskar motsättningar och känslan av att calcio är jävligt viktigt. Sneglar på den spanska föreställningen som föredöme.
Kanske är det Foggia som ska rädda calcio. En tränare med en vision, och spelare, fans och klubbledning som sluter upp bakom den. Inga stora pengar inblandade. Man ska kanske hoppas att de inte klättrar i seriesystemet.
Det är ännu bara i sin början, kanske kommer utvecklingen att ändra riktning? Kanske vänjer man sig? Vafan ska man göra, mer än att med en dåres envishet koncentrera sig på tunnelseende och se fram emot nästa match.
Serie A är jämnare och kvaliteten högre än på länge. Känslan av kniven mot strupen samt/eller stora möjligheter tror jag infinner sig i de allra flesta klubbarna just nu. Det blir ännu en fantastisk omgång som inleds redan i morgon.
Debatten kring La Tessera tenderar att bli rätt onyanserad. Jag är den första att understryka hur vedervärdig lagen är, hur det förtrycker supportrarna och flirtar med en rättsstat som ingen vill leva i. Men det hela känns mer som en verklighetsflykt när det kommer till diskussionen kring dalande publiksiffror. För faktum är att kurvorna alltid är välfyllda, det är långsidorna och marginalsupportrarna som stannar hemma. Dom som på intet sätt påverkas av supporterkortet. Så första steget borde vara att locka tillbaka "marginalpubliken" och det senare att få dom att spendera mer i anknytning till match. Där har vi nöten som måste knäckas.