Resultat: .
0%
röster
2011-02-06, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Fast min teori faller givetvis platt på en grej: Om man plockar bort Krasic hänger mycket av offensiven till höger på högerbacken.....
...som igår var Sörensen och han känns inte riktigt som den spelare som med myndiga kliv löper fram och tillbaka längs högerkanten och serverar macka efter macka på Tonis skalle.

Har man testat att lira Pepe som terzino? Han var väl lite sugen på den rollen förut, eller?
2011-02-06, 13:17
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Men det är ändå tragikomisk att se Juventus och fansen gripa efter varenda halmstrå, att ta orden mittfält och "Europaklass" i sin mun samtidigt gällandes Juve som någon skribent gjorde tidigare här är ju bara pinsamt - de flesta som inte är zebror är inte imponerade av ert projekt.

Juventus har man alltid avskytt, men förr hade ni i alla fall lite klass och hög svansföring med rätta, nu har ni ju ett lag som bara marginellt sett är bättre än valfritt Serie A lag för fan.
Lägg därtill att hela fotbollseuropa har genomskådat Krasic (som räddade hela höstsäsongen för er) som den fuskare han är så är fiaskot totalt. Men men, ni kanske kan knipa en EL-plats trots allt...

Jag njuter än av 4-1 viktorian vi tog i er egna lejonkula, Giovinco njuter garanterat med.

Jag hade gärna sett Juve förlora med 8-0 hemma bara vi ahde fått bort Amauri tidigare, nu har ni honom, lätt värt det.
2011-02-06, 17:10
Bannlyst
Milans mittfält är verkligen FAIL. Herregud vad jag satt och skrattade i soffan åt eländigt.

Hur hade Milan tänkt att vinna Serie A med 3 träben på mitten?
Tycker fan synd om Milans anfallare.
2011-02-06, 17:17
Medlem
Grattis Chievo Verona, ni spelade som vi mot Milan.
2011-02-06, 17:50
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Milans mittfält är verkligen FAIL. Herregud vad jag satt och skrattade i soffan åt eländigt.

När kommer Pirlo tillbaka? Vill inte döma ut gamla hjältar som Gattuso m fl, men det ligger en del i ovanstående.

Intressant Juventus-diskussion... ser man vilka spelare man behållit och vilka man skickat iväg, så ser det förvisso lite märkligt ut. Samtidigt vill jag hävda att säsongens största disaster var Quagliarellas skada. Där började det gå utför. Man kan racka ned på värvningarna av Toni och Matri, men gör herrarna mål, så gör de mål.
2011-02-06, 18:01
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Så jävla illa att Milan ska behöva tappa i en sån här match, nu vinner väl säkert Inter.
2011-02-06, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell

Mycket av anledningen till att man kan ha ett så bländande anfall är ju att mittfältet klarar av att försvara sig utan att spelarna längre fram gör särskillt många knop bakåt. Man har gjort näst flest mål i serien, så problem har man inte direkt. Det handlar mer om hur målen blir till, har man Pirlo, Seedorf i gammalt gott slag eller tidigare Rui Costa så bygger man upp anfallen längre & skapar spelövertag. Nu handlar det mer om att lägga upp hyfsade bollar till artisterna.

Annars har man ju Kevin Prince-Boateng som är en riktigt kompetent tvåvägsspelare. Han är väl borta pga skada för tillfället dock?
2011-02-06, 19:54
Medlem
Sia-Inters avatar
Vi har inte vunnit i ligan mot Roma på 6 år tror jag.. Vi har tagit de i cupen och supercupen dock.. Dagens match kan vara en av de viktigare mötena mot Roma som spelats lagen emellan trots de senare årens historia... FORZA INTER
2011-02-06, 22:51
Medlem
5-3 Inter. Puh, det var nära ögat. Inters backlinje chillade ju inte lite. 100% relaxing i slutet.
2011-02-06, 23:11
Medlem
Sia-Inters avatar
Herregud vilken match. Tagliavento vilken horunge... Dömer allt mot oss under matchen och ger Roma hörna för något som var en grov miss av Boriello som de senare gör mål.. Senare gör vi dock 5-3 och Tagliavento slipper brinna i helvetet
2011-02-06, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Herregud vilken match. Tagliavento vilken horunge... Dömer allt mot oss under matchen och ger Roma hörna för något som var en grov miss av Boriello som de senare gör mål.. Senare gör vi dock 5-3 och Tagliavento slipper brinna i helvetet

Underbar match, Roma kämpar på trots 4-1. Inter gjorde väl inte sin bästa match men vann rättvist får man väl ändå påstå, hade Sergio inte gjort alla sina dunderräddningar så hade det slutat jvligt illa.

Det som fick mig att svära ett antal gånger var Romas handsbollsförsvar, hur kan man ha ett så passivt försvar?

Visst, det skulle inte vara hörna men att domaren dömde allt mot er är väl att ta i?

Domaren följer regelboken vad gäller utvisning på Burdisso men den regeln måste nästan ändras eller? Solklar straff absolut men rött kort gillade jag inte.
2011-02-06, 23:37
Medlem
zachs avatar
Va fast på sjukhuset med en av mina öronsjuka söner så missade hela festen, fast va väl kanske lika bra det... Sett highlights, men syndromet passivitet och Romas försvar är ju en kombination man blivit alltför van vid... Riise, lärde du dig inget sånt i England?!?

Va stensäker man blåste mig när jag fick veta Loria hoppade in... Alltså seriöst, hur i hela jävla helvete kan han få spela i Serie A? Och hur fan i heeeela jävla helvete kan han dessutom göra mål?!?

Komiskt för fan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in