Resultat: .
0%
röster
2010-08-15, 15:02
Medlem
Saandros avatar
Tv4 gör ingen reklam alls för Serie A? Sett reklam för PL och La Liga men inte för den vackraste ligan i världen..

Känns inte som Tv4 verkar köra hårt på Serie A. De skiter i det rent ut sagt!
2010-08-15, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Tv4 gör ingen reklam alls för Serie A? Sett reklam för PL och La Liga men inte för den vackraste ligan i världen..

Känns inte som Tv4 verkar köra hårt på Serie A. De skiter i det rent ut sagt!

Håller faktiskt med! Inte i att dom skiter i Serie A, men då verkar ju inte stoltsera med att dom har rättigheterna för den. Inte som Viasat gör med Premier League direkt.

Har letat i flera dagar nu på fotbollskanalen.se men fortfarande hittar jag ingenting om vilka matcher tv4 kommer visa. Ingenstans.. Riktigt dåligt.

Visst Tvmatchen.se har lagt upp hur det ser ut första omgången, men jag tycker ändå att man borde få reda på det från Tv4 och att dom lägger ut hur det kommer se ut framöver. Skärpning!
2010-08-15, 17:54
Bannlyst
Vilka förväntningar ligger på Inter? Någon som har följt försäsongen och kan berätta hur Benitez formerar laget och taktiken? Blir det någon ny ligatitel och CL?
2010-08-15, 18:16
Medlem
Ska bara tipsa om "Ligabibeln" från sportbladet. Riktigt bra, köpte den idag! Har alla spelare i hela Serie A samt laguppställningar för alla lag. Köp den!
2010-08-15, 18:19
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Håller faktiskt med! Inte i att dom skiter i Serie A, men då verkar ju inte stoltsera med att dom har rättigheterna för den. Inte som Viasat gör med Premier League direkt.

Har letat i flera dagar nu på fotbollskanalen.se men fortfarande hittar jag ingenting om vilka matcher tv4 kommer visa. Ingenstans.. Riktigt dåligt.

Visst Tvmatchen.se har lagt upp hur det ser ut första omgången, men jag tycker ändå att man borde få reda på det från Tv4 och att dom lägger ut hur det kommer se ut framöver. Skärpning!

Fotbollskanalen.se -> Tv-tider =

2010-08-28

17:55 Serie A TV4 Sport
Udinese möter Genoa. Kommentator: Daniel Kristiansson.

20:40 Serie A TV4 Sport
Roma möter Cesena. Kommentator: Jesper Hussfelt.
2010-08-16, 00:11
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Vilka förväntningar ligger på Inter? Någon som har följt försäsongen och kan berätta hur Benitez formerar laget och taktiken? Blir det någon ny ligatitel och CL?
Benitez lär formera en 4-2-3-1 som ser ut som följer:
Julio
Maicon-Samuel-Lucio-Zanetti
-------Motta(Mascherano???)
----Cambiasso-------------
Eto'o-Sneijder-Pandev-------
------Milito------------------

Det som jag tror kommer skilja Inter mest från Mourinhos Inter är en högre press, ett högre bollinnehav och en Cambiasso som vinner och dirigerar pressen högre upp i banan, han kommer också att göra fler mål som han gjorde under Mancini.

Eto' kommer också att få en mindre defensiv roll och kommer att slippa jobba lika mycket defensivt denna säsong och han kommer nog lyckas stänka dit lite fler även om 16mål i ligan är helt godkänt, Eto'o har dock själv sagt att om han gör mindre än 25 mål en säsong så kommer han inte ihåg den Detta kommer nog inte kompenseras av att någon annan sliter mer i Inter utan detta kommer komma automatiskt iochmed en högre press och mer bollinnehav.

Citat:
Ska bara tipsa om "Ligabibeln" från sportbladet. Riktigt bra, köpte den idag! Har alla spelare i hela Serie A samt laguppställningar för alla lag. Köp den!

Den må va bra på det sättet men spelarbetygen och Premier League+La Liga favoriseringen är ju åt helvete..
Senast redigerad av Sia-Inter 2010-08-16 kl. 00:14.
2010-08-16, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter

Den må va bra på det sättet men spelarbetygen och Premier League+La Liga favoriseringen är ju åt helvete..

Jo det är sant, men jag förväntade mig att dom skulle gå igenom MAX 5 lag (Roma,Inter,Juventus,Milan och Sampdoria) från hela Serie A. Mina förväntningar på vad svensk media gör om Serie A är väldigt låga, därför får man glädjas åt det lilla

När vi ändå är inne på det så kommer nog http://football-italia.net/ släppa en grym "preview" tidning om någon vecka. Dom brukar göra det i September och dom tidningarna brukar hålla väldigt hög klass, går igenom lag för lag väldigt noggrant plus en hel del intressanta artiklar. Den går att köpa på deras hemsida, samt i några utvalda butiker här i Sverige. Sök här för att se närmaste ställe som säljer tidningen "Clacio Italia": http://www.press-stop.se/kiosken/

Den kommer vara mycket bättre än ligabibeln, dock är det på engelska men det lär väl inte vara något större problem för dom flesta.

Snart dags för Serie A, börjar pirra i magen nu! FORZA ROMA!
2010-08-16, 00:30
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Jo det är sant, men jag förväntade mig att dom skulle gå igenom MAX 5 lag (Roma,Inter,Juventus,Milan och Sampdoria) från hela Serie A. Mina förväntningar på vad svensk media gör om Serie A är väldigt låga, därför får man glädjas åt det lilla

När vi ändå är inne på det så kommer nog http://football-italia.net/ släppa en grym "preview" tidning om någon vecka. Dom brukar göra det i September och dom tidningarna brukar hålla väldigt hög klass, går igenom lag för lag väldigt noggrant plus en hel del intressanta artiklar. Den går att köpa på deras hemsida, samt i några utvalda butiker här i Sverige. Sök här för att se närmaste ställe som säljer tidningen "Clacio Italia": http://www.press-stop.se/kiosken/

Den kommer vara mycket bättre än ligabibeln, dock är det på engelska men det lär väl inte vara något större problem för dom flesta.

Snart dags för Serie A, börjar pirra i magen nu! FORZA ROMA!
Snart dags för Serie A, men ännu närmre ligger supercupen som jag känner kommer bli en riktigt jävla bra match.. Totti på San Siro lovar minst 2 mål
2010-08-16, 00:34
Medlem
Citat:
Snart dags för Serie A, men ännu närmre ligger supercupen som jag känner kommer bli en riktigt jävla bra match.. Totti på San Siro lovar minst 2 mål

Vi får hoppas på det. Dock känns det inte så bra efter förlusten mot Olympiakos. Ska bli spännande att se hur årets Inter kommer att se, själv tror jag inte på några större förändringar från Benitez.

Blir nog en riktigt bra match som vanligt när Inter-Roma möts. 3-2 Roma?
2010-08-16, 00:52
Medlem
Intressant inlägg i den nystartade Calcio-bloggen på Eurosport.se: http://www.eurosport.se/il-calcio-al-corso_blog100/ultimo-stadio_post1001070/blogpostfull.shtml
2010-08-16, 11:12
Medlem
Citat:
Undrar om de har tänkt sig att det där betygssystemet ska vara konsekvent, för jag är minst sagt tveksamt inställd till att Llorente och Lisandro Lopez skulle vara bättre än Diego Milito och Ronaldinho, vilket Aftonbladet verkar tycka.
2010-08-16, 14:16
Medlem
Jag börjar gilla Genoa mer och mer.. Vilka värvningar dom har gjort och jag tror nog dom har en viss chans att hamna topp 4.

Jo visst Fiorentina, det gick inte så bra för dom i ligan men de hade en hel del skador men de gjorde ändå väldigt väldigt bra ifrån sig i CL och förtjänade att vinna mot Bayern.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in