Resultat: .
0%
röster
2010-07-31, 13:31
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Den nya tröjan är väl ok, ingen dramatisk förändring.
http://www.cagliaricalcio.net/gallery/photo.asp?offset=6&idgallery=0&pagina=0

Helt okej faktiskt och precis som du säger så är det inga större förändringar.
Hade dom förresten krage förra säsongen?

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Enligt rykten går försäljningen av säsongskort till Milano-lagen och Roma utmärkt (ej funnit någon riktig statistik på detta dock).

Jag har faktiskt hört att Milan inte säljer så många säsongskort, en anledning är ju dom uteblivna värvningarna då fansen protesterar.
Om detta stämmer eller inte har jag ingen aning om.

Hur kommer det sig förresten att du håller på Cagliari?
2010-07-31, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
...
Hur kommer det sig förresten att du håller på Cagliari?

Mitt intresse för calcio väcktes under VM 1982 som jag upplevde på Sardinien. När jag senare återvänt dit så har jag följt med på matcher, dock spelade Cagliari i Serie B och C under resten av 1980-talet.

Det kan också vara anledningen till att det (åtminstone de i min ålder) är vanligt att hålla på ett "storlag" som Juventus och Milan, vid sidan av Cagliari. Jag följde alltså alla lag i Serie A, och mitt förhållande till calcio i stort präglas därför av kärlek mer än rivalitet och hat.
2010-07-31, 18:03
Medlem
FabioAugustos avatar
28/7: Cagliari - Bastia: Avbruten på grund av slagsmål på planen.
31/7: Catania - Iraklis: Avbruten på grund av slagsmål på planen.

Vad fan är oddsen för det?
2010-07-31, 18:06
Medlem
Hoppas bara Milan och Juventus iaf kan hota oss (Inter) lite mera så det blir kul.
Men det lugnt vi vinner nog ligan än en gång..
2010-07-31, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerazzurri87
Hoppas bara Milan och Juventus iaf kan hota oss (Inter) lite mera så det blir kul.
Men det lugnt vi vinner nog ligan än en gång..
Glöm inte bort Fiorentina och Roma. Sen så ska du inte glömma bort att ni har Benitez på bänken och inte Mourinho Han kommer nog rotera friskt och snart så har ni 11 startspelare från Spanien. Känns som att Inter floppar iår, eller jag kan t.o.m garantera att dom floppar iår. Finns inte en chans att dom tar en trippel iår med.
2010-07-31, 21:30
Bannlyst
nvm skriver i en annan tråd
Senast redigerad av guberti 2010-07-31 kl. 21:56.
2010-07-31, 23:34
Medlem
Lite angående landslaget då: Prandelli verkar köra tvärtemot Lippi då han öppnar för både Balotelli och Cassano. Dessutom öpnnar han även för "gli oriundi", främst Thiago Motto och Ledesma.

Vad tycker folk om det? Personligen gillar jag att han testar nytt, men jag är mer skeptisk till "utlänningarna", ser liksom hellre att en sådan som Palombo får chansen på riktigt snarare än Motta.
Senast redigerad av Jackbob 2010-08-01 kl. 00:33.
2010-08-01, 10:27
Medlem
daicazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Lite angående landslaget då: Prandelli verkar köra tvärtemot Lippi då han öppnar för både Balotelli och Cassano. Dessutom öpnnar han även för "gli oriundi", främst Thiago Motto och Ledesma.

Vad tycker folk om det? Personligen gillar jag att han testar nytt, men jag är mer skeptisk till "utlänningarna", ser liksom hellre att en sådan som Palombo får chansen på riktigt snarare än Motta.

Även om motta är en fantastisk spelare och enligt mig skulle platsa i brasiliens landslag före flera andra sopor, så skulle det vara lite pinsamt för italien (en sådan fotbollsnation) att ta in dessa spelare.

Men att han öppnar upp för alla möjligheter är bra, annars slutar han som lippi
2010-08-01, 14:32
Medlem
Markmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
28/7: Cagliari - Bastia: Avbruten på grund av slagsmål på planen.
31/7: Catania - Iraklis: Avbruten på grund av slagsmål på planen.

Vad fan är oddsen för det?

Inte speciellt höga med tanke på vilka lag som spelade.
Cagliari - Bastia är ju Sardinien mot Korsika tex.
2010-08-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markmag
Inte speciellt höga med tanke på vilka lag som spelade.
Cagliari - Bastia är ju Sardinien mot Korsika tex.
Fast är det verkligen ett sådant ömsesidigt hat mellan Sardinien och Korsika då? Det är ingenting jag har hört om iaf, dessutom så är väl majoriteten av spelarna från de båda lagen varken korsikaner eller sarder...

...Brille68..?
2010-08-01, 15:46
Medlem
Citat:
Fast är det verkligen ett sådant ömsesidigt hat mellan Sardinien och Korsika då? Det är ingenting jag har hört om iaf, dessutom så är väl majoriteten av spelarna från de båda lagen varken korsikaner eller sarder...

...Brille68..?

Jag tror inte att det finns någon rivalitet mellan dessa öar. Igår mötte Cagliari Ajaccio utan att jag hört talats om några incidenter.

Det var ju Jeda (brasilianare) som blev fälld, och Larrivay (argentinare) som höll undan korsikanerna. Sarder är normalt jävligt coola, åtminstone om du jämför med fastlänningarna. En befolkningstäthet på 68 inv per km, mindre än en tredjedel av resten av italien. Jordbruk, fåraherdar, små byar och mycket berg.

Jag inbillar mig att korsikaner är ganska lika sarderna till kynnet. Däremot om de känner sig förorättade så är de beredda att gå jävligt långt (tänk vendetta och banditer). Inte helt olik ultrasmentaliteten.
2010-08-01, 19:11
Medlem
Markmags avatar
Citat:

...Brille68..?

Jag vet inte. Det var bara en tanke som slog mig när jag såg att det blev bråk mellan lagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in