Resultat: .
0%
röster
2010-08-16, 14:27
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Tv4 gör ingen reklam alls för Serie A? Sett reklam för PL och La Liga men inte för den vackraste ligan i världen..

Känns inte som Tv4 verkar köra hårt på Serie A. De skiter i det rent ut sagt!

Instämmer till fullo.
Jag mailade Tv4 för några dagar sedan angående detta och har ännu ej fått något svar.
Man får hoppas på att det blir bättre än Kanal 9 men man ska inte ha allt för höga förväntningar, verkar som att dom ska börja sändningen 5 min innan matchstart också vilket är oerhört tråkigt.
2010-08-16, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Instämmer till fullo.
Jag mailade Tv4 för några dagar sedan angående detta och har ännu ej fått något svar.
Man får hoppas på att det blir bättre än Kanal 9 men man ska inte ha allt för höga förväntningar, verkar som att dom ska börja sändningen 5 min innan matchstart också vilket är oerhört tråkigt.

Gäller detta även vid matcher som Milan-Inter Roma-Milan och dylikt? Kommer ihåg att tv4sport sände två timmar innan det var dags för El Classico.
2010-08-16, 14:32
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Gäller detta även vid matcher som Milan-Inter Roma-Milan och dylikt? Kommer ihåg att tv4sport sände två timmar innan det var dags för El Classico.

Nej, verkar som att dom ska "lyxa" till det lite mer då, hur länge dom ska sända innan matchstart vet jag inte.
Birro blir väl även med i studion då.
2010-08-16, 15:00
Medlem
Saandros avatar
Haha, shit. Stämmer det att de kommer börja sändningen 5 minuter innan så märker man ju att de inte alls är nöjda med att ha Serie A. Riktigt dålig stil av dem för oss som ska se med. Kom ihåg när de hade La liga, då var det fan fotboll hela tiden och massa snack.

Ja vad ska man göra? Eftersom Barca och PL är prio i Sverige så är det väl bara att "Smile and wave boys, just smile and wave"
2010-08-16, 15:26
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Haha, shit. Stämmer det att de kommer börja sändningen 5 minuter innan så märker man ju att de inte alls är nöjda med att ha Serie A. Riktigt dålig stil av dem för oss som ska se med. Kom ihåg när de hade La liga, då var det fan fotboll hela tiden och massa snack.

Ja vad ska man göra? Eftersom Barca och PL är prio i Sverige så är det väl bara att "Smile and wave boys, just smile and wave"

Vi får helt enkelt vara tacksamma över att någon svensk kanal väljer att sända ligan överhuvudtaget så att vi slipper dessa kassa streams som man har suttit och kollat på ett tag.
Förresten, är det någon som vet om någon kanal kommer att sända Napoli - Elfsborg?
2010-08-16, 15:41
Medlem
Villons avatar
Citat:

Så var det faktiskt inte alls, i alla fall inte förra året. Inför vissa matcher, typ el classico, kunde de ha lite längre grejer, men typiskt sett var det bara direkt till match som gällde. Tidigare, fram till 2008 eller så, körde de mer studio, men efter att Wenström gick till Viasat och Hedman försvann av uppenbara skäl verkade de inte så sugna att satsa på studio direkt.

Själv kan jag inte påstå att jag saknade studion då den för det mesta var bedrövlig och innehöll uteslutande pinsamma individer.

Sen ska det väl sägas också att det på söndagarna i spanien spelas fotboll från klockan 17 till 22.30 nånting, med bara kvartspauser här och där. Det gör inte heller utrymmet för studiosnack så stort.
2010-08-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Så var det faktiskt inte alls, i alla fall inte förra året. Inför vissa matcher, typ el classico, kunde de ha lite längre grejer, men typiskt sett var det bara direkt till match som gällde. Tidigare, fram till 2008 eller så, körde de mer studio, men efter att Wenström gick till Viasat och Hedman försvann av uppenbara skäl verkade de inte så sugna att satsa på studio direkt.

Själv kan jag inte påstå att jag saknade studion då den för det mesta var bedrövlig och innehöll uteslutande pinsamma individer.

Sen ska det väl sägas också att det på söndagarna i spanien spelas fotboll från klockan 17 till 22.30 nånting, med bara kvartspauser här och där. Det gör inte heller utrymmet för studiosnack så stort.
Håller med. Först tyckte jag att det var synd att Tv4 inte körde någon studio inför deras la liga-sändningar, eftersom jag tycker att reportage och studiosnack ofta bygger upp bra inför en match, särskilt när man inte kan så mycket om lagen.
Men sen körde de den där två timmar långa grejen inför el clásico och då gick det upp för mig att Tv4 fixar fan inte det där längre.

Angående den bristande marknadsföringen av Serie A: jag tror att vi helt enkelt får bita ihop och acceptera att Serie A inte är en het liga längre och vi får istället hoppas på att tv4 håller vad de har lovat och verkligen sänder så många matcher de kan. Då är jag nöjd.
2010-08-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Håller med. Först tyckte jag att det var synd att Tv4 inte körde någon studio inför deras la liga-sändningar, eftersom jag tycker att reportage och studiosnack ofta bygger upp bra inför en match, särskilt när man inte kan så mycket om lagen.
Men sen körde de den där två timmar långa grejen inför el clásico och då gick det upp för mig att Tv4 fixar fan inte det där längre.

Angående den bristande marknadsföringen av Serie A: jag tror att vi helt enkelt får bita ihop och acceptera att Serie A inte är en het liga längre och vi får istället hoppas på att tv4 håller vad de har lovat och verkligen sänder så många matcher de kan. Då är jag nöjd.

Helt rätt, vi ska egentligen vara glada att dom köpt HELA paketet. När var det senast man fick se Bari-Lecce, Palermo-Catania och Napoli-Inter på tv? Nu kanske det skiter sig totalt ändå och dom inte visar dom här matcherna, men dom har ju rättigheterna och allt annat än att visa matcherna då vore ju sjukt. Men vem vet, nian har ju gjort det förr så varför inte...

Jag tror iaf att Tv4 kommer ta vara på rättigheterna och visa så mycket som möjligt. Sen bryr jag mig inte så jättemycket om det är studio eller inte kring matcherna, det är matchen jag vill se! Jag förstår att det är bra om man vill locka tittare och så med studio och reportage, men intresset finns inte i Sverige. Tyvärr.
2010-08-16, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob

Reportage kan ju vara helt gudomligt coola om de är gjorda på ett, hur säger man, djupt & genuint sätt. När den legendariske Don Tommaso körde Italien runt i en gammal FIAT 500 (en oerhört liten bil) så var det nästan historia som skrevs. Det påminde en del om Solens mat, fast med fotbollsprägel.

Claes (heter han Åkesson?) i studion skulle ständigt betona att det minsann var en 500 Lusso (Lyx). Vari lyxen låg var det nog ingen som hajade. Hur som helst var det fina reportage.

Sedan tycker jag väl egentligen inte att man bör skylla på svensk media när det kommer till varför intresset svalnat. Det är ju faktiskt italienarna i klubbledningarna som bär det tyngsta ansvaret för varför folk tappat suget på Serie A.
2010-08-16, 17:54
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Reportage kan ju vara helt gudomligt coola om de är gjorda på ett, hur säger man, djupt & genuint sätt. När den legendariske Don Tommaso körde Italien runt i en gammal FIAT 500 (en oerhört liten bil) så var det nästan historia som skrevs. Det påminde en del om Solens mat, fast med fotbollsprägel.

Claes (heter han Åkesson?) i studion skulle ständigt betona att det minsann var en 500 Lusso (Lyx). Vari lyxen låg var det nog ingen som hajade. Hur som helst var det fina reportage.

Sedan tycker jag väl egentligen inte att man bör skylla på svensk media när det kommer till varför intresset svalnat. Det är ju faktiskt italienarna i klubbledningarna som bär det tyngsta ansvaret för varför folk tappat suget på Serie A.

Men när tv4 sist visade Serie A var det ju ändå rätt soft när de skickade ner Blomqvist m.fl. som lxm rapporterade hur träningarna hade sett ut och hur stämningen där nere var. Kommer aldrig glömma när Blomqvist säger att Pirlo matade in frispark efter frispark på träningen, sen kommer frisparken i just det där läget som han satte dem på träningen.. Blomqvist säger: Pirlo satte alltså 10/10 av dessa frisparkar på träningen! Han går fram och sätter den i krysset hur enkelt som helst-.-http://www.youtube.com/watch?v=aJp1qaegzSI

Sen var det lite småreportage och inte som nians jävla Birro d'italia vilket iofs var helt okej men samtidigt var det typ: Roma, Roma, Roma, Totti, Totti, Totti, Roma, Totti, Roma, Italien, Totti.. Om ni förstår. Hellre skicka ut Hussfelt på äventyr och låta han klippa ihop något skönt.

Btw, läste ni artikeln om "den eviga striden mellan PL och Serie A" på svenskafans, där de säger hur det står till med kostnaderna och sådär.. Det sägs att tv4 köpte Serie A jävligt billigt(om man jämför med Viasats PL kostnader) och jag tror eftersom att Serie A har sin trogna fanbase så kommer man att gå plus något oerhört tom utan att göra reklam för ligan. Kan tänka mig att de drar igång en liten satsning om inte så lång tid, de har ändå ett rätt stort nätverk i Fotbollskalan.se, diverse Facebookgrupper samt TV4..
Senast redigerad av Sia-Inter 2010-08-16 kl. 17:59.
2010-08-16, 17:54
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Vi får helt enkelt vara tacksamma över att någon svensk kanal väljer att sända ligan överhuvudtaget så att vi slipper dessa kassa streams som man har suttit och kollat på ett tag.
Förresten, är det någon som vet om någon kanal kommer att sända Napoli - Elfsborg?

Krockar tyvärr med superettan...

http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2098927/aik-och-elfsborg-far-nobben-av-kanalerna
2010-08-16, 18:39
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Krockar tyvärr med superettan...

http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2098927/aik-och-elfsborg-far-nobben-av-kanalerna
Che cazzo..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in