Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Reportage kan ju vara helt gudomligt coola om de är gjorda på ett, hur säger man, djupt & genuint sätt. När den legendariske Don Tommaso körde Italien runt i en gammal FIAT 500 (en oerhört liten bil) så var det nästan historia som skrevs. Det påminde en del om Solens mat, fast med fotbollsprägel.
Claes (heter han Åkesson?) i studion skulle ständigt betona att det minsann var en 500 Lusso (Lyx). Vari lyxen låg var det nog ingen som hajade. Hur som helst var det fina reportage.
Sedan tycker jag väl egentligen inte att man bör skylla på svensk media när det kommer till varför intresset svalnat. Det är ju faktiskt italienarna i klubbledningarna som bär det tyngsta ansvaret för varför folk tappat suget på Serie A.
Men när tv4 sist visade Serie A var det ju ändå rätt soft när de skickade ner Blomqvist m.fl. som lxm rapporterade hur träningarna hade sett ut och hur stämningen där nere var. Kommer aldrig glömma när Blomqvist säger att Pirlo matade in frispark efter frispark på träningen, sen kommer frisparken i just det där läget som han satte dem på träningen.. Blomqvist säger: Pirlo satte alltså 10/10 av dessa frisparkar på träningen! Han går fram och sätter den i krysset hur enkelt som helst-.-
http://www.youtube.com/watch?v=aJp1qaegzSI
Sen var det lite småreportage och inte som nians jävla Birro d'italia vilket iofs var helt okej men samtidigt var det typ: Roma, Roma, Roma, Totti, Totti, Totti, Roma, Totti, Roma, Italien, Totti.. Om ni förstår. Hellre skicka ut Hussfelt på äventyr och låta han klippa ihop något skönt.
Btw, läste ni artikeln om "den eviga striden mellan PL och Serie A" på svenskafans, där de säger hur det står till med kostnaderna och sådär.. Det sägs att tv4 köpte Serie A jävligt billigt(om man jämför med Viasats PL kostnader) och jag tror eftersom att Serie A har sin trogna fanbase så kommer man att gå plus något oerhört tom utan att göra reklam för ligan. Kan tänka mig att de drar igång en liten satsning om inte så lång tid, de har ändå ett rätt stort nätverk i Fotbollskalan.se, diverse Facebookgrupper samt TV4..