Resultat: .
0%
röster
2010-08-22, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Har du Inters betyg också?

Absolut, här kommer Inters betyg:

Julio Cesar - 6
Maicon - 7
Lucio - 6.5
Samuel - 7
Chivu - 5.5
Zanetti - 6
Cambiasso - 6.5
Pandev - 6
Sneijder - 7.5
Milito - 6
Etoó - 8
Stankovic - 6
2010-08-22, 19:54
Medlem
Fula Gubbens avatar
Buona sera gipskatter! Fula Gubben meddelar härmed sin intention att delta i denna tråd under kommande säsong, eftersom TV-rättigheterna nu hamnat hos en gratiskanal som förhoppningsvis är lika generös med sändningar av matcher som man var med La Liga förra säsongen. Ser en del bekanta figurer från förr i denna tråd, hoppas att den vårdade och vuxna stilen som tidigare Serie A-trådar har hållit lever kvar (till skillnad från t ex de gapiga och okunniga pub-fyllona som följer PL).

Undertecknad har som vanligt valt ut ett "hobby-lag" i Serie A som kommer att följas med särskilt intresse och engagemang; tidigare säsonger har det varit bl a Cagliari och Torino. För 2010/11 faller valet på GENOA, mest beroende på att de haft en tendens att hamna i målrika och ibland helt galna matcher. Klubben har varit mycket aktiv på transfer-marknaden och bl a utrustats med en viss LUCA TONI, samt den internationellt oprövade portugisen Veloso. Och mycket annat smått och gott.

Serie A är under press och behöver en stark säsong utan skandaler. Trots all kritik och den bedrövliga VM-insatsen har man bl a världens bästa klubblag hos sig. Detta sagt utan att jag är någon särskild Inter-fan.

"Sällan har ett lag varit så värdiga Champions League-mästare. De besegrade mästarklubben i Premier League, mästarklubben i La Liga, och mästarklubben i Bundesliga."
- Jörgen Lennartsson, senaste Offside

Mer senare,
- F.G
2010-08-22, 20:55
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
"Sällan har ett lag varit så värdiga Champions League-mästare. De besegrade mästarklubben i Premier League, mästarklubben i La Liga, och mästarklubben i Bundesliga."
- Jörgen Lennartsson, senaste Offside

Mer senare,
- F.G

Glöm inte världsmästarna, ryska och ukrainska mästarna

Roma-Termini
Stort tack! Vart hitta du dem? Var Chivu verkligen så dålig??
2010-08-22, 22:15
Bannlyst
Citat:

Roma-Termini

betyg från gazzettan
2010-08-22, 22:16
Medlem
Citat:

Roma-Termini

http://edicola-virtuale.blogspot.com/

Här har du en blogg som lägger upp massa dagstidningar från Italien, bland annat dagsfärsk Gazzetta varje dag! Riktigt bra. Bara ladda ner och läsa.

Angående Chivu så är det svårt att säga, han var inte bra men kanske inte så dålig heller.
2010-08-22, 22:32
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det är naturligtvis mycket att se Fula Gubben här i tråden, adderar onekligen en viss glans, en viss lyster a la Flashback till hela sammanhanget. Jag tycket att valet av liga är utmärkt då jag håller med om att diskussionerna i Serie A-tråden typiskt sett håller en helt annan höjd än i Premier League respektive Primera-trådarna.

Jag måste emellertid säga att du tar en lite väl enkel väg som väljer Genoa i år. Med tanke på deras starka mercato måste de ju hamna ganska högt i förhandstipsen.

Själv ska jag göra vad jag kan för att följa Parmas öden och äventyr så när som möjligt i år.
2010-08-22, 22:45
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Det är naturligtvis mycket att se Fula Gubben här i tråden, adderar onekligen en viss glans, en viss lyster a la Flashback till hela sammanhanget. Jag tycket att valet av liga är utmärkt då jag håller med om att diskussionerna i Serie A-tråden typiskt sett håller en helt annan höjd än i Premier League respektive Primera-trådarna.

Jag måste emellertid säga att du tar en lite väl enkel väg som väljer Genoa i år. Med tanke på deras starka mercato måste de ju hamna ganska högt i förhandstipsen.

Själv ska jag göra vad jag kan för att följa Parmas öden och äventyr så när som möjligt i år.

Återstår väl att se efter premiären mot Udinese.

Skämt å sido. Förväntar mig inga tre poäng i den matchen, däremot lär det bli hundraprocentig underhållning. Så länge Guidolin inte spelar Denis i hopp om att ha hittat den gyllene centertanken som inte existerar. För han är verkligen inte bra. Klumpig i bollhanteringen, varken särskilt vass på huvudet eller fötterna och spelsinnet lyser även det med sin frånvaro.

Lite synd att Parma skeppat iväg både Biabiany och Lanzafame. Vem ska göra målen? Kanske kommer det in en ny anfallare men det återstår väl att se.
2010-08-22, 22:46
Bannlyst
En legend har gått i pension

http://www.goal.com/en/news/10/italy/2010/08/22/2082640/official-christian-panucci-retires-from-football

Grazie Panucci!
2010-08-22, 22:47
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Återstår väl att se efter premiären mot Udinese.

Skämt å sido. Förväntar mig inga tre poäng i den matchen, däremot lär det bli hundraprocentig underhållning. Så länge Guidolin inte spelar Denis i hopp om att ha hittat den gyllene centertanken som inte existerar. För han är verkligen inte bra. Klumpig i bollhanteringen, varken särskilt vass på huvudet eller fötterna och spelsinnet lyser även det med sin frånvaro.

Lite synd att Parma skeppat iväg både Biabiany och Lanzafame. Vem ska göra målen? Kanske kommer det in en ny anfallare men det återstår väl att se.
Giovinco, Bojinov m.fl

http://www.youtube.com/watch?v=oGYbIBDQIvU
MIRACOLO DI JULIO!!!!!!
2010-08-22, 22:54
Bannlyst
Citat:
Giovinco, Bojinov m.fl

http://www.youtube.com/watch?v=oGYbIBDQIvU
MIRACOLO DI JULIO!!!!!!

Det där är en bagatell jämfört med vad Super Julio sergio gjorde mot nazio förra året.

http://www.youtube.com/watch?v=HtWi2N-hu7U
2010-08-22, 23:58
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romanista10
Det där är en bagatell jämfört med vad Super Julio sergio gjorde mot nazio förra året.

http://www.youtube.com/watch?v=HtWi2N-hu7U
Äh får den rakt på sig ingen förflyttning Julio är på väg åt andra hållet och helt plötsligt styrs den haha .. Men Julio Sergio är helt klart en klassmålvakt
2010-08-23, 08:13
Medlem
kliimaxs avatar
Efter att ha sett betygen från Roma - Inter blev jag nyfiken på hur Roma ställer upp sitt lag. Man spelade med Adriano, Vucinic, Taddei och Totti som offensiva spelare. Är Totti tillbaka i en klassisk nummer 10 roll?

Själv ämnar jag såklart följa mitt kära Milans öden och äventyr, men i takt med att de skämmer ut sig börjar jag snegla över staketet för att se hur det går för de hårt satsande mindre lagen, främst då Parma, Genoa och Palermo.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in