Resultat: .
0%
röster
2012-08-01, 21:30
Medlem
Ser fram emot när 4522 uppdaterar och ger starttecken...

Mitt lag, Kasteddu, har gått i ritiro inför säsongsstarten. Likt Cellino håller jag alla på sträckbänken om vilka spelare och tränare som blir aktuella. Ja vafan t o m vilken arena man kommer att spela på…

Vilket får mig att tänka på stackars Donadoni som fick sparken några dagar före förra årets premiär. Elaka rykten säger att han fann sin fru tillsammans med en annan kvinna? Avdelning sparka på den som ligger…

Youtubade lite och plötsligt hade jag Reja iförd endast kalsonger, klättrandes på ett staket i extas. Ja på tal om tränare i Cagliari alltså… Segern mot Salernitana 2004 som gjorde att Zola & co tog steget upp till Serie A. Skönt firande. För er som tvunget vill se Reja så är det mot slutet av klippet:
http://www.youtube.com/watch?v=kWNdc_fBRTA&feature=related

Vafan, börjar bli lite tänd inför starten nu…
Senast redigerad av Brille68 2012-08-01 kl. 21:35.
2012-08-01, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Mitt lag, Kasteddu, har gått i ritiro inför säsongsstarten. Likt Cellino håller jag alla på sträckbänken om vilka spelare och tränare som blir aktuella. Ja vafan t o m vilken arena man kommer att spela på…
Haha, när jag såg att du ville vara med så visste jag att du skulle välja just det namnet till ditt lag!
Fan, om man bara kunde se in i framtiden lite oftare (typ när man ska betta).
2012-08-01, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Youtubade lite och plötsligt hade jag Reja iförd endast kalsonger, klättrandes på ett staket i extas. Ja på tal om tränare i Cagliari alltså… Segern mot Salernitana 2004 som gjorde att Zola & co tog steget upp till Serie A. Skönt firande. För er som tvunget vill se Reja så är det mot slutet av klippet:
http://www.youtube.com/watch?v=kWNdc_fBRTA&feature=related

Vafan, börjar bli lite tänd inför starten nu…
Jag dyrkar Reja så det känns givet att kolla på det klippet, fina bilder. Även om äldre män i y-front normalt inte är så tilltalande

Måste varit ett av karriärens största ögonblick för den gode Reja, tittar man på vilka klubbar han tränat tidigare så är det en ganska brokig tränarkarriär han haft bakom sig med mycket Serie B och Serie C (inget fel med det egentligen) fram tills Serie A-avancemanget med Cagliari. Det är först på senare år som han fått träna större klubbar i det absoluta finrummet. Jag hoppas verkligen att han lyckas hitta en ny arbetsgivare i Serie A, som behandlar Reja med den värdighet han förtjänar. Själv lär han säkerligen inte vara sugen på att lägga ner än i alla fall.
2012-08-01, 22:31
Medlem
Klart att man fasar över känslan när man blir gammal & plågas av att man aldrig fick gjort tillräckligt. Ezequiel Lavezzi spelade i Napoli 2007-2012 & jag känner nu bitterhet över att jag bara var där nere en gång. Sen såg jag honom tillsammans med farsan i Borås mot Elfsborg vilket var ett fint minne att klamra sig fast vid. Jag trodde aldrig att det skulle ta slut med Lavezzi. Kan liksom inte ta in att det är över. Blir det ens en ny säsong i Serie A? Kommer dom verkligen spela utan honom? Kommer showen rulla på?

Roma-supporters i Sverige kommer få mäktig ångest när Francesco Totti lägger av. De i Sverige som ännu inte sett en match live med Totti kommer få svåra men som nästan troligen kräver psykiatri om några år. Som tur är så har jag videoband med Lavezzi att luta mig tillbaka på. Det jobb jag lagt ner på att samla videoband kommer bära frukt.
2012-08-01, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Haha, när jag såg att du ville vara med så visste jag att du skulle välja just det namnet till ditt lag!
Fan, om man bara kunde se in i framtiden lite oftare (typ när man ska betta).
Min galenskap är tydligen tämligen förutsägbar. Min fru brukar med ett snett leende konstatera att hon fan visste att jag skulle göra så…
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Jag dyrkar Reja så det känns givet att kolla på det klippet, fina bilder. Även om äldre män i y-front normalt inte är så tilltalande

Måste varit ett av karriärens största ögonblick för den gode Reja, tittar man på vilka klubbar han tränat tidigare så är det en ganska brokig tränarkarriär han haft bakom sig med mycket Serie B och Serie C (inget fel med det egentligen) fram tills Serie A-avancemanget med Cagliari. Det är först på senare år som han fått träna större klubbar i det absoluta finrummet. Jag hoppas verkligen att han lyckas hitta en ny arbetsgivare i Serie A, som behandlar Reja med den värdighet han förtjänar. Själv lär han säkerligen inte vara sugen på att lägga ner än i alla fall.
Donadoni och naturligtvis ännu mycket mer Reja, är riktigt populära hos Cagliarifansen. Ficcadenti däremot… inte så mycket…

Märkligt att Reja inte fick förlängt hos Cagliari, men om min galenskap är förutsägbar så är det enda förutsägbara med Cellinos galenskap, att den är galet oförutsägbar. Reja ser ut som en sydamerikansk hitman men verkar samtidigt vara ganska känslig. Dessutom en bra tränare. Jag gillar honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
...
Det jobb jag lagt ner på att samla videoband kommer bära frukt.
På tal om galenskap...
Senast redigerad av Brille68 2012-08-01 kl. 22:38.
2012-08-01, 22:48
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Conte avstängd i 3 månader, pga Calcioscomesse, han nekar till allting men valde ändå att "erkänna" för att ta ett kort & säkert straff.
För Bonucci & Pepe däremot ser det mindre bra ut.
God morgon! Dags att uppdatera sig litet, ser jag. Conte fick avslag på sin "plea bargain" och kommer inte alls att vara avtängd i enbart 3 månader.

http://www.goal.com/en/news/10/italy/2012/08/01/3279621/disciplinary-committee-rejects-conte-plea-bargain

Ett helt bisarrt agerande från clownerna på FIGC och Juventus har i och med detta gått ut i en officiell silenzio stampa på hemsidan.

http://www.juventus.com/juve/en/news/1ago2012_silenziostampa_eng
2012-08-01, 22:54
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Det jobb jag lagt ner på att samla videoband kommer bära frukt.

Nästan signatur-klass på den, särskilt för oss som hängt med Vivolis tidigare rapporter från videosamlingen när 7 år gamla 0-0 matcher i serielunken recenseras!

OBS: videobandspelare, alltså VHS-spelare, kommer att upphöra tillverkas inom kort. Redan nu är sortimentet försvinnande litet. Den som har en samling med s k videoband bör bevaka detta, eftersom det kan bli en dyster situation när nuvarande video pajar (tekniken innebär rejält mekaniskt slitage) och det plötsligt inte går att köpa en ersättnings-maskin. Ej skämt.

Jag har för övrigt en VHS-spelare jag med. Plus två DVD-spelare. Numera går det dessutom att spela in TV-program direkt på digitalboxen.
2012-08-01, 23:08
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Nästan signatur-klass på den, särskilt för oss som hängt med Vivolis tidigare rapporter från videosamlingen när 7 år gamla 0-0 matcher i serielunken recenseras!

Haha, ja...

Citat:
Idioter är ju idioter men man blir nästan mer besviken när en "expert" plötsligt kläcker ur sig grodor. Jag kollade nyss på en gammal inspelad match mellan Lecce-Palermo där Lecce-backen Diamoutene först sätter in en brutal bensax mot Mutarelli som domaren inte blåser för trots att Mutarelli fick utgå direkt. Bara kort senare sätter han in en hård tackling mot Caracciolo där han helt klart tar spelaren först, en frän tackling som såg riktigt cool ut som man faktiskt kanske kunde låtit passera. Då väljer domaren dock att plocka fram kortet för att markera.

Bisittaren Pontus Kåmark säger klart & tydligt att Diamoutene tar spelaren först & att domaren valde att plocka fram kortet pga den tidigare incidenten & Diamoutene hade även hunnit med att skalla ner Caracciolo en gång tidigare också, så domaren resonerade att han hade samlat ihop till kortet & behövde lugnas ner redan i första halvlek då han uppträdde flängigt.

Otroligt nog väljer Magnus Hedman i studion sen i pausen att plocka ut tacklingen på Caracciolo för att visa hur bedömningsnivåerna är olika & att man i Italien borde "höja ribban" som han sade. "Jag som spelat i Storbrittanien i många år tycker ju absolut inte att det där är ett gult kort", skrockade han. Sen började han yra om att det är en sport för män & att man i England har inställningen att "det ska göra ont att spela fotboll".

Jaja visst Magnus, kom ner på jorden för fan . Det var någon härinne, tror det var PelleBelle, som sade att experterna i studion ibland bara strötittar på matchen de ska kommentera. Att Hedman lyckades missa Kåmarks utläggning om Diamoutenes gula kort & sen själv plockar ut situationen för att börja dravla fick mig att fundera över om han inte suttit & kladdat med en kebabrulle större delen av halvleken.

Haha, bland det bästa som skrivits i tråden. Får ilningar i ryggraden och flashbacks till en tid då Serie A misshandlades brutalt i svensk tv. Helt plötsligt framstår Club Calcio som frälsare och sanningssägare, om man lägger åt sidan Hussfelts och Birros vidriga personligheter.
2012-08-01, 23:33
Medlem
Haha, härligt tugg. Hela jordnötsgänget verkar ha vaknat till liv samtidigt. Det hade varit fantastiskt om du Vivoli fick för dig att göra digital "back-up" på dina band. Jag rekommenderar i sådana fall en sådan här: http://www.ionaudio.com/products/details/vcr-2-pc. Om du skulle få för dig att göra detta, ladda gärna upp allt i en dropbox-mapp vi alla kan ta del av.

Angående pappskallar på tv4, det här är väl ungefär humornivån. http://www.youtube.com/watch?v=2ma0iMhMnBw&feature=related

Just det, är det någon som kan hjälpa mig med hur man registrerar sig på http://www.fantacalcio.kataweb.it/? Jag har, tror jag, registrerat mig med en mail-address, fått bekräftelse-mail och allt. När jag däremot ska logga in med mina uppgifter kommer jag bara tillbaka till samma sida och jag är inte inloggad och i sökfältet står det error, vafan!
2012-08-02, 02:48
Medlem
wrathexs avatar
Jag är på, 4522.
2012-08-02, 03:46
Medlem
snillet_1s avatar
Visst man sitter här i fyllan. Men så länge man är kapabel att logga in på Flashback är det tillåtet att posta i Calcio-tråden är min mening. En flaska rosé och en mängd öl senare sätter man sig och postar här. Vad säger det om tråden? Grappa? Fyfan, finns det ens att köpa på det gamla kära bolaget?

Fantacalcio, Reja och Vivolis galenskaper i en salig blandning. I helvete att man ger upp den här tråden någonsin.

Att spela in Palermo-Lecce. En helt jävla vanlig serie-match.

Roma? Det börjar kännas lovande. Balzaretti och Piris till ytterbackarna. Bradley, den jävla hjälten, till mittfältet. Han blir extremt nyttig. Klok och fattar att han inte ska ha bollen hela tiden utan lämnar vidare den till mer begåvade spelare så fort läget visar sig. Jag befinner mig dock i en sorts mental istid. Om vi nu ska dra paraleller till musiken jag lyssnar på. Vissa här må hata socialdemokrater, men en gång i tiden... Då jävlar var det fina gubbar. Helga fyllan!
2012-08-02, 10:36
Medlem
menopels avatar
Ska absolut ta och skapa mig ett lag!

Nu bär det av till Romas andra träningsläger med alla nyförvärven. Alla får däremot inte följa med...

Rosi, José Angel, Heinze, Borriello, Pizarro, Perrotta, Okaka, Guberti, Nego och Tallo får alla stanna hemma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in