Citat:
Ursprungligen postat av Vidfamne
En calciohelg av rang sparkar snart igång.
Hellas Verona - Novara:
Hellas visade allvar med att man vill nå avancemang när man förstärkte truppen och plockade in sportchef Sogliano. Cacia och Gomez Taleb är i högform och kommer kunna skapa mycket oreda i Novaras något bristfälliga defensiv. Novara har imponerat stort i inledningen och är även dem en kandidat för uppflyttning.
...
Riktigt jävla bra tryck från publiken genom hela matchen. Tidigt mål av Hellas.
Hallfredsson gjorde en OK match, även om han inte dominerade så som jag tidigare sett honom göra. Men det var han skapade ledningsmålet. Hans mål…
Hellas spelar tight, positionssäkert och var konstruktiva framåt. Även om man släppte till en chans i slutminuten av första halvlek. Novara hade bollen och försökte anfalla, så man ”vann” såklart statistiken tämligen överlägset (3-12 i avslut). Fem minuter före slutet så belönades Novara med ett mål. Att det var en neger kan ha triggat publiken lite extra

. På slutet så tryckte Hellas på riktigt ordentligt, men det borde de ha gjort tidigare…
Inget spektakulärt lag typ Pescara var förra året, men jävligt stabila. Men fick se ett inhopp av Bojinov…
Jag gillade Hallfredsson när han spelade i Malmö, och nu är han en ledare på alla jävla sätt. Gillar hans val av karriär, att han ”vågade” gå till Hellas i Serie C. Nu skördar han frukterna. Och enligt de intervjuer som jag läst, så verkar han trivas alldeles utmärkt i Verona.
En match som hade platsat i Serie A. Hellas har nu 9 poäng efter fem matcher, och är obesegrade. Sassuolo och Livorno har båda full pott efter fyra matcher, dvs 12 poäng. Både Hellas och Hallfredsson verkar vara redo för Serie A, och publiken är det definitivt! Absolut toppklass!