2010-06-26, 07:04
Medlem
Xstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Ni ska inte kolla på TV4 såtillvida ni inte vill gå runt med konstant högt blodtryck.
Gör som jag, skit i TV och läs PI och diverse morgontidningar, allt annat är en hälsofara.

Att begränsa dina kanaler hjälper bara med att göra dig trångsynt. Jag kollar allt, även det jag inte håller med om.
Citera
2010-06-26, 07:09
Medlem
Xstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettabryden
sjukaste tråden på länge, vad fan är det ni vill egentligen? "invandrare vägrar integrera sig, ut med packet!" "invandrare dansar runt midsommarstången, det är ju inte deras kultur, det är min! ut med packet"

jag har förstått att ni tvunget konstant måste söka efter konspirationer om svenskhat, men kan ni inte i övrigt vara lite konsekventa? jösses

Tror du verkligen att det är problemet? Att invandrare dansar runt midsommarstången?

Du fattar ju ingenting. Att man iscensätter ett sånt sötsliskigt "möte mellan kulturer" i just Rosengård, det är sjukt. Det är bizarrt. Det är som om ha ett födelsekalas på en brottsplats, det är som Baghdad Bob som hävdar att allt är lugnt trots att Amerikanerna invaderat Irak, det är som parader i Berlin 1945 när ryssarna var 10 mil därifrån. Det är en absurd situation i en stadsdel där situationen börjar närma sig inbördeskrig.
Citera
2010-06-26, 07:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TimGunn
Visst kan jag hålla med om det eftersom jag själv inte firar midsommar eller liknande traditionella evenemang. Men det ändrar ju inte det faktum att rasisterna och de främlingsfientliga individerna aldrig blir nöjda. Det finns alltid något att klaga på. Det finns alltid något att överexponera. Alltid.
Håller med till 100%. Rasisterna/separatisterna vill i princip bara en sak: vara arga, på någon eller något. Det är den enda gemensamma faktorn. När det de är arga på korrigeras, blir dom inte lättade eller nöjda. Det har man sett hur många gånger som helst.
Senast redigerad av OpusOne 2010-06-26 kl. 07:19.
Citera
2010-06-26, 08:07
Medlem
Under nationaldagen hörde jag från flera (av varandra oberoende, inga SD:are) att de reagerat på att SVT och TV4 i varje inslag om firandet skulle lyfta fram invandrare. Det kan ju knappast vara en slump att de bara skulle intervjua invandrare utan det är säkert något "antirasistiskt" drag att de ska visa upp det nya Sverige där förhoppningsvis invandrarna visar sig från sin allra bästa sida. Nu blev det för uppenbart och förhoppningsvis straffade det sig och fick motsatt effekt.
Citera
2010-06-26, 08:16
Medlem
Saab99Turbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buckshoota
Så du menar att invandrare inte ska anpassas och fortfarande ska de leva Thug Life? Detta är postitiv varför är alla negativa då, snacka om dubbelmoral för att kunna ha hatet kvar inom er själv när invandrarna försöker anpassas.

De ska inte anpassa sig. De ska åka hem.
Citera
2010-06-26, 08:20
Medlem
Hylands avatar
Tjae. Under kronprinsessans bröllop så var tuben smockfull av invandrare med svenska flaggor. Faktum är att jag såg fler flaggviftande invandrare än svenskar den dagen.
Citera
2010-06-26, 08:29
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Under nationaldagen hörde jag från flera (av varandra oberoende, inga SD:are) att de reagerat på att SVT och TV4 i varje inslag om firandet skulle lyfta fram invandrare. Det kan ju knappast vara en slump att de bara skulle intervjua invandrare utan det är säkert något "antirasistiskt" drag att de ska visa upp det nya Sverige där förhoppningsvis invandrarna visar sig från sin allra bästa sida. Nu blev det för uppenbart och förhoppningsvis straffade det sig och fick motsatt effekt.
Det gamla vanliga "skyltneger" tricket. När media ska visa en större svensk fest eller annat så hittar dom med nästan 100% säkerhet en nysvensk att zoma in. Är det tvärtom en negativ händelse är det en typisk svensk som "råkar" synas. Lite av ett plus i kanten för att få jobba som kameraman i den branchen.
Citera
2010-06-26, 08:53
Medlem
Xstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Tjae. Under kronprinsessans bröllop så var tuben smockfull av invandrare med svenska flaggor. Faktum är att jag såg fler flaggviftande invandrare än svenskar den dagen.

Blå linjen?
Citera
2010-06-26, 09:03
Medlem
Jensofswedens avatar
Varför är vi så fjäskiga och konflikträdda i Sverige?

Dra ner invandringskvoten bara så alla muslimer och andra som bor i Sverige men inte medverkar i samhället kan göra så.

Dock förstår jag inte trådstarten. Jag tyckte klippet i nyheterna var i rätt riktning, eller va?
Senast redigerad av Jensofsweden 2010-06-26 kl. 09:05.
Citera
2010-06-26, 09:17
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Det är snarare TV4 som visar på dubbelmoral då man hela tiden hyllar mångkultur men samtidigt hyllar någon slags assimilering, "titta de vill VISST vara svenskar".

Hur skall ni ha det TV4?

Kan ju bolla tillbaka fråga till dig som SD:are. Är det vår ras eller små grodorna-kultur det handlar om egentligen?

Förövrigt vill jag påminna om att VD:n för TV4-group är en JUDE.
Senast redigerad av slemmigsnigel 2010-06-26 kl. 09:24.
Citera
2010-06-26, 09:18
Medlem
Heligsomfans avatar
Jag bor i en såkallad förort i Linköping.
Jag var inne i affären och skulle handla med oss lite saker vi saknade.
Utanför stod en vilsen student i deppiga poet utstyrseln. Svartklädd, basker och ett par sandaler,
Inne vid fryssdisken var 2 kulturberikare som letade mat till firandet. De stod och begrundade vilken fryspizza de skulle köpa. Jag skrattade för mig själv.
Jag kunde inte klura ut om studenten eller de anra 2 var mest missanpassad.
Sedan åkte vi iväg till landet, där några kompisar har ett hus, för att fira midsommar.
Citera
2010-06-26, 09:26
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Blå linjen?
Gröna.
Det påminner mig om en scen ur Världens Modernaste Land, där de intervjuar invandrare och de säger att vi är fega som inte vågar fira våra traditioner. Vi är för rädda för att betraktas som rasister så vi flaggviftar inte på nationaldagen t.ex. Invandrarna kan däremot göra det utan problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in