2010-06-26, 09:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TimGunn
Det roliga är förresten att när invandrarna inte firar midsommar så anklagar ni på dem för att vara ointegrerade, men när de väl firar svenskheten och allt vad det innebär, ja då ska ni också klaga. Rasisterna i ett nötskal. Ni är idioter, kort och gott
Nu är det just nidbilden som ges av TV4 i det här fallet då påvis det som om det är såhär det går till i förorten när det i själva verket är nån intressegrupp som har sagt åt TV4 och komma hit och visa när de dansar. Man försöker intala det svenska folket att somalier, kurder och albaner inget hellre vill än att få bli en del av det svenska samhället och den svenska kulturen men att vi är för rasistiska och inte tillräckligt givmilda för att låta det ske.
Citera
2010-06-26, 09:46
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonioCassano
Nu är det just nidbilden som ges av TV4 i det här fallet då påvis det som om det är såhär det går till i förorten när det i själva verket är nån intressegrupp som har sagt åt TV4 och komma hit och visa när de dansar. Man försöker intala det svenska folket att somalier, kurder och albaner inget hellre vill än att få bli en del av det svenska samhället och den svenska kulturen men att vi är för rasistiska och inte tillräckligt givmilda för att låta det ske.
Exakt! Det är bara den vanliga vinklingen som de tv-stationer som når ut till hela sverige vill att allmänheten skall ta del av.
I annat fall visas den sanna bilden aldrig
Citera
2010-06-26, 09:51
Medlem
TheToothpicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonioCassano

Vaddå?
Du menar alltså att det finns nötter som hänger här på flashback, som inte förstår hur det går till bakom kulisserna?

Håller med fö. Det är ett rätt simpelt och kort inslag. Men vidrigt... fruktansvärt vidrigt.
Citera
2010-06-26, 10:06
Bannlyst
Slöjan en symbol för hat och förtryck, den hör inte hemma i svenskt midsommar friande. Nej jag nöjer mig inte med lite manipulativ reklam ifrån tv 4, där småbarn deltar. Det är precis som om jag skulle sitta med turban i nyheterna och fira någon muslimsk högtid igenom att äta griskött, det går inte ihop.

Jag vet att det skulle uppröra muslimer. Igenom att förlöjliga deras kultur.

//Kristall
Citera
2010-06-26, 10:28
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Har bott hela mitt liv på en rätt invandrartät ort. Har alltid varit rätt många invandrare som varit med och firat midsommar. Pratar främst om barn
och det är faktiskt positivt!!!
Assimilering är enda möjligheten att rädda det här landet...
Citera
2010-06-26, 10:30
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristall
Slöjan en symbol för hat och förtryck, den hör inte hemma i svenskt midsommar friande. Nej jag nöjer mig inte med lite manipulativ reklam ifrån tv 4, där småbarn deltar. Det är precis som om jag skulle sitta med turban i nyheterna och fira någon muslimsk högtid igenom att äta griskött, det går inte ihop.

Jag vet att det skulle uppröra muslimer. Igenom att förlöjliga deras kultur.

//Kristall

Nja slöjan är för mig ett bevis på efterblivenhet.
Ni som minns början av sjuttiotalet,då fanns det fortfarande kvar rätt mycket hucklekärringar,som gick med långa kjolar...
Citera
2010-06-26, 10:32
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpusOne
Håller med till 100%. Rasisterna/separatisterna vill i princip bara en sak: vara arga, på någon eller något. Det är den enda gemensamma faktorn. När det de är arga på korrigeras, blir dom inte lättade eller nöjda. Det har man sett hur många gånger som helst.

Korrigeras? För att TV4 ordnar en teaterföreställning? Då kommer Rosengård att vara rena ankdammen framöver, toppen! Inlägget nedan analyserar det du vägrar inse väldigt bra:

Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Tror du verkligen att det är problemet? Att invandrare dansar runt midsommarstången?

Du fattar ju ingenting. Att man iscensätter ett sånt sötsliskigt "möte mellan kulturer" i just Rosengård, det är sjukt. Det är bizarrt. Det är som om ha ett födelsekalas på en brottsplats, det är som Baghdad Bob som hävdar att allt är lugnt trots att Amerikanerna invaderat Irak, det är som parader i Berlin 1945 när ryssarna var 10 mil därifrån. Det är en absurd situation i en stadsdel där situationen börjar närma sig inbördeskrig.
Citera
2010-06-26, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Nja slöjan är för mig ett bevis på efterblivenhet.
Ni som minns början av sjuttiotalet,då fanns det fortfarande kvar rätt mycket hucklekärringar,som gick med långa kjolar...

Jo det också förstås.

//Kristall
Citera
2010-06-26, 10:51
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifelover
Nu är du bara barnslig.

Låt gå, det kan jag svälja. Men i feminismens namn borde väl frågan vara i topp på agendan? Istället tjatar man om det vita gubbslemmet, som naturligtvis är skyldiga till allt. Även när de stackars feministerna blir gängvåldtagna av en flock negrer.

Den offentliga lögn om mångkulturens välsignelse som alla de, av media, accepterade partierna ständigt tillåts mata oss med gör att man sätter i halsen när TV ska underblåsa detta och visa en verklighet som egentligen inte finns. Varför visste jag vad som komma skulle så fort ordet midsommarfirande kom på tapeten?
Citera
2010-06-26, 11:36
Medlem
Och 15 meter ur bild blir en svennehora brutalt våldtagen av en sandneger,
Citera
2010-06-26, 11:42
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars-Einar
Och 15 meter ur bild blir en svennehora brutalt våldtagen av en sandneger,
Och ute på Ramels väg står det 18 st nerbrunna bilar sen natten innan. Jättetrevligt att andra kulturer är med och firar våra traditioner. Men fattar ni inte, dom gör det till ett hån.
Citera
2010-06-26, 12:46
Medlem
Nemesisdivinas avatar
Var på midsommarfirande i norra Östergötland. C:a 2000 personer hade mött upp. Jag gick runt och kunde konstatera det inte fanns en enda med MENA-utseende eller neger bland publiken. Jag såg 5-6 med asiatiskt utseende, vara två var uppenbarligen adopterade pojkar. Dom övriga var uppenbarligen importerade thailändska fruar.

Sen var det vackert när midsommarstången restes, Alla sjöng nationalsången (!) och det var svensk folkdans och svensk folkmusik. Det var nästan som man fick en tår i ögat...

Den svenska flaggan flammade stolt mot den blåa skyn...

Inte ett enda jalla-jallagnäll.

Och alla dessa blonda svenska flickor i lätta sommarklänningar - tänkte på det öde som dom riskerar, genom att gängvåltas av babianflockar...

Denna tradition, denna svenska kultur, som Moona Muslim kallar löjlig och töntig! Hon visar arslet åt hela svenska folket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in