GENOMBROTT FÖR INTEGRATIONEN!
Imorse slog jag upp mina blå, kammade mitt blonda och slog mig ner i tv-soffan för att avnjuta dagens otrevligheter genom TV4:s morgonnyheter. Iranska Soraya som nyhetsuppläsare kunde verkligen presentera en höjdpunkt denna midsommarmorgon. Det svenska midsommarfirandet skulle visas upp och naturligvis valde man att visa ett "stage:at" firande från Rosengård.
Små slöj- och tältförsedda telningar dansande runt stången ledsagade av en flock batikhäxor och batiktrollkarlar. Finns att beskåda mot slutet av klippet här:
http://www.tv4play.se/nyheter/nyhetskanalen?videoId=1.1693917
Visst är det för gulligt, som motpol till alla vinklade nyheter från Rosengård? Ni vet, de som handlar om bilbränningar, upplopp, skottlossning, mord och annat våld som de rasistiska svennarna, indirekt, är skyldiga till.
Eller har jag fel ang. "midsommarstaging"? Är kanske detta firande anordnat av Rosengårdarna själva? Har de nu blivit så integrerade att "Små grodorna" blivit en självklar hymn i de somaliska familjerna, och midsommarfirande lika somaliskt som halalslaktade getter?
F ö tyckte jag det var märkligt stor andel vitskallar runt stången, finns det verkligen så många svennar som bor i Rosengård?
Ni som bor i Malmö och i närheten och vet bättre? Eller åsikter om detta genombrott för integrationen från alla s.k. rasister här på FB?