2010-06-25, 17:00
Medlem
BurkHanss avatar
GENOMBROTT FÖR INTEGRATIONEN!

Imorse slog jag upp mina blå, kammade mitt blonda och slog mig ner i tv-soffan för att avnjuta dagens otrevligheter genom TV4:s morgonnyheter. Iranska Soraya som nyhetsuppläsare kunde verkligen presentera en höjdpunkt denna midsommarmorgon. Det svenska midsommarfirandet skulle visas upp och naturligvis valde man att visa ett "stage:at" firande från Rosengård.

Små slöj- och tältförsedda telningar dansande runt stången ledsagade av en flock batikhäxor och batiktrollkarlar. Finns att beskåda mot slutet av klippet här:

http://www.tv4play.se/nyheter/nyhetskanalen?videoId=1.1693917

Visst är det för gulligt, som motpol till alla vinklade nyheter från Rosengård? Ni vet, de som handlar om bilbränningar, upplopp, skottlossning, mord och annat våld som de rasistiska svennarna, indirekt, är skyldiga till.

Eller har jag fel ang. "midsommarstaging"? Är kanske detta firande anordnat av Rosengårdarna själva? Har de nu blivit så integrerade att "Små grodorna" blivit en självklar hymn i de somaliska familjerna, och midsommarfirande lika somaliskt som halalslaktade getter?

F ö tyckte jag det var märkligt stor andel vitskallar runt stången, finns det verkligen så många svennar som bor i Rosengård?

Ni som bor i Malmö och i närheten och vet bättre? Eller åsikter om detta genombrott för integrationen från alla s.k. rasister här på FB?
Citera
2010-06-25, 17:26
Medlem
Nä fyfan
Citera
2010-06-25, 17:55
Medlem
Youngboyss avatar
Det ända som är skrämmande med det här klippet är att många svenskar verkar åka utomlands på blankolån. Skrämmande
Citera
2010-06-25, 18:16
Bannlyst
Midsommar är dalarna,sill och nubbe och tamefan inte slöja,invandrare och nått försök att "försvenska" segeraktionen.
Citera
2010-06-25, 18:16
Medlem
Ungefär lika vidrigt som svenskar som seriöst använder böjningsformen "svennar". Riktigt jävla vidrigt alltså.
Citera
2010-06-25, 18:23
Bannlyst
Det är bra att de goda sidorna lyfts fram, för de flesta sidorna är goda!
Citera
2010-06-25, 18:27
Medlem
L0darens avatar
Ni ska inte kolla på TV4 såtillvida ni inte vill gå runt med konstant högt blodtryck.
Gör som jag, skit i TV och läs PI och diverse morgontidningar, allt annat är en hälsofara.
Citera
2010-06-25, 18:31
Medlem
Har bott hela mitt liv på en rätt invandrartät ort. Har alltid varit rätt många invandrare som varit med och firat midsommar. Pratar främst om barn
Citera
2010-06-25, 18:36
Medlem
Skogsvattes avatar
Där var det nära att midsommarmiddagen åkte upp. Så jävla vidrigt men ändock ej förvånande att TV4 i vanlig ordning måste bjuda på slöjbeklädda rasfrämlingar med blomsterkrans och folkdräkt i glad symbios med negerhänder som omfamnar vita.
Citera
2010-06-25, 18:37
Medlem
Buckshootas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompaoor
Ungefär lika vidrigt som svenskar som seriöst använder böjningsformen "svennar". Riktigt jävla vidrigt alltså.

Så du menar att invandrare inte ska anpassas och fortfarande ska de leva Thug Life? Detta är postitiv varför är alla negativa då, snacka om dubbelmoral för att kunna ha hatet kvar inom er själv när invandrarna försöker anpassas.
Citera
2010-06-25, 18:39
Medlem
TimGunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Ni ska inte kolla på TV4 såtillvida ni inte vill gå runt med konstant högt blodtryck.
Gör som jag, skit i TV och läs PI och diverse morgontidningar, allt annat är en hälsofara.
Partisk inställning att bara läsa PI.
Citera
2010-06-25, 18:40
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buckshoota
Så du menar att invandrare inte ska anpassas och fortfarande ska de leva Thug Life? Detta är postitiv varför är alla negativa då, snacka om dubbelmoral för att kunna ha hatet kvar inom er själv när invandrarna försöker anpassas.

Det är snarare TV4 som visar på dubbelmoral då man hela tiden hyllar mångkultur men samtidigt hyllar någon slags assimilering, "titta de vill VISST vara svenskar".

Hur skall ni ha det TV4?

Självklart tycker jag det är positivt att invandrare anammar våra traditioner, dock verkar de från klippet att döma blandat ihop midsommar med påsk......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in