2010-06-29, 16:06
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakademus
Detta får mig att spy!!! Nu har svenskarna gått för långt med sitt peddo firande dansa runt kuken. Fy fan vilken äcklig kultur svennar berikar blattar med!! Sätt in en atombomb i området.

Fan också! Du har rätt, vi borde inte ha berikat Rosengårdarnas med vår kuk-kultur. Bättre de fortsatt grilla getter över de där bilarna som brinner emellanåt. Nu förstår jag varför de tänder på!
Citera
2010-06-29, 16:14
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallpojken
Jag förstår din frustration. Sanningen är att jag inte ens kollat på TV och speciellt inte nyheter då jag hatar missledande nyheter. Men jag menar bara själva principen att ni(?) hade hittat något hål i situationen om (och endast om) midsommarfirandet i Rosengård inte hade varit scensatt. Förstår du min poäng?

Ursäkta sen kommentar, men nu drar du mig över en kam med en massa andra. Varför skulle "vi" ha hittat "ett hål" i det? Ska vi vara riktigt uppriktiga är den frågan, åtminstone i nuläget, inte relevant och det tror jag du håller med om. Att det inte vore iscensatt är bara helt otänkbart. Och det blir ju helt klart frustrerande! Både svensk medias sätt att agera, och det förakt som normalt visas mot svenska samhället, dess kultur och regler från en alltför stor del av befolkningen i Rosengård.
Citera
2010-06-29, 16:23
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimGunn
Det roliga är förresten att när invandrarna inte firar midsommar så anklagar ni på dem för att vara ointegrerade, men när de väl firar svenskheten och allt vad det innebär, ja då ska ni också klaga. Rasisterna i ett nötskal. Ni är idioter, kort och gott

Det är väl så man får summera denna tråden. Idioter blir ju aldrig nöjda.
Citera
2010-06-29, 16:26
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Det är väl så man får summera denna tråden. Idioter blir ju aldrig nöjda.

Om du och TimGunn summerar tråden så, får man väl säga att ni är idioter och/eller saknar läsförståelse.
Citera
2010-06-29, 16:35
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Om du och TimGunn summerar tråden så, får man väl säga att ni är idioter och/eller saknar läsförståelse.

Yeah right. Din lilla pisstråd har knappast något läsvärde och den summeringen jag gjorde är
helt korrekt.

Bra gjort av TV4!
Citera
2010-06-29, 16:50
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Yeah right. Din lilla pisstråd har knappast något läsvärde och den summeringen jag gjorde är
helt korrekt.

Bra gjort av TV4!

Tänk att skriva drygt 7 000 inlägg, mest oneliners förstås, och inget ha att säga. Beundransvärt på sitt sätt.
Citera
2010-06-29, 16:51
Medlem
Aakes avatar
Citat:
helt korrekt.

Bra gjort av TV4!

Sved det inte i din lilla Blattekropp när du fick se andra Blattar göra något så töntigt som att dansa kring midsommarstången?
Citera
2010-06-29, 16:56
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Sved det inte i din lilla Blattekropp när du fick se andra Blattar göra något så töntigt som att dansa kring midsommarstången?

Noll koll som vanligt. Svensk midsommar är najs som faen. Alltid firat.

Sen behöver man ju inte dansa små grodorna för det är väl det enda som är töntigt för en
vuxen man men har annars själv haft midsommarstång på tomten många år, dock inte i år.

Klart alla blattar skall testa på och helst ta sig an traditionen.

Citat:
Tänk att skriva drygt 7 000 inlägg, mest oneliners förstås, och inget ha att säga. Beundransvärt på sitt sätt.

Ännu en med ännu mindre koll. Märkligt...
Citera
2010-06-29, 17:34
Medlem
Kristallpojkens avatar
Citat:
Ursäkta sen kommentar, men nu drar du mig över en kam med en massa andra. Varför skulle "vi" ha hittat "ett hål" i det? Ska vi vara riktigt uppriktiga är den frågan, åtminstone i nuläget, inte relevant och det tror jag du håller med om. Att det inte vore iscensatt är bara helt otänkbart. Och det blir ju helt klart frustrerande! Både svensk medias sätt att agera, och det förakt som normalt visas mot svenska samhället, dess kultur och regler från en alltför stor del av befolkningen i Rosengård.

Ingen fara.

Men snälla människa, kan du inte förstå att jag tänker hypotetiskt. Jag sa ju om och endast om. Sen om det är relevant i nuläget eller inte är inte relevant (ironiskt nog).
Om vi låtsas, som när man leker, att det inte skulle vara iscensatt så skulle det varit någon som hade smutspratat det ändå i stil med "nu försöker blattarna leka svenskar". Dubbelmoral kallar vi det i min stad, jag vet inte vad ni kallar det, för att skämta till det lite.

Edit: Nu när jag såg klippet så såg jag att det inte är "iscensatt" utan bara
Senast redigerad av Kristallpojken 2010-06-29 kl. 17:38.
Citera
2010-06-29, 20:11
Bannlyst
Citat:
GENOMBROTT FÖR INTEGRATIONEN!

Imorse slog jag upp mina blå, kammade mitt blonda och slog mig ner i tv-soffan för att avnjuta dagens otrevligheter genom TV4:s morgonnyheter. Iranska Soraya som nyhetsuppläsare kunde verkligen presentera en höjdpunkt denna midsommarmorgon. Det svenska midsommarfirandet skulle visas upp och naturligvis valde man att visa ett "stage:at" firande från Rosengård.

Små slöj- och tältförsedda telningar dansande runt stången ledsagade av en flock batikhäxor och batiktrollkarlar. Finns att beskåda mot slutet av klippet här:

http://www.tv4play.se/nyheter/nyhetskanalen?videoId=1.1693917

Visst är det för gulligt, som motpol till alla vinklade nyheter från Rosengård? Ni vet, de som handlar om bilbränningar, upplopp, skottlossning, mord och annat våld som de rasistiska svennarna, indirekt, är skyldiga till.

Eller har jag fel ang. "midsommarstaging"? Är kanske detta firande anordnat av Rosengårdarna själva? Har de nu blivit så integrerade att "Små grodorna" blivit en självklar hymn i de somaliska familjerna, och midsommarfirande lika somaliskt som halalslaktade getter?

F ö tyckte jag det var märkligt stor andel vitskallar runt stången, finns det verkligen så många svennar som bor i Rosengård?

Ni som bor i Malmö och i närheten och vet bättre? Eller åsikter om detta genombrott för integrationen från alla s.k. rasister här på FB?
Typiskt hybrid snack. Jag bor i rosengård, och mina små syskon firade deras midsommar med dagislärare och fritidsledare. Du har aldrig varit i rosengård. Därför är det skrattretande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in