2010-06-27, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Du tror förstås att genetiken håller sig inanför de politiskt korrekta ramar som är en fluga i tiden? Skinnet men inte längre. Det är väl förstås kulturen, som bara uppstår lite hipp som happ ur tomma intet utan koppling till människan själv, som genererar reserverade och överdrivet glada och inställsamma japaner, eller yviga och sprättiga spanjorer, eller gapiga mellanöstern-yallas eller negrer med rytmen i blodet? Så bekvämt att få drömma vidare och ha sin självbild intakt.

Ja. Det måste sannerligen vara skönt för dig att ha din minimala självbild av samhället.

Kulturen, med anrika och vidriga historier, växer fram tack vare människor. Kolla bara på ditt älskade Mellanöstern, när Osmanska riket var som mäktigast på 15-1600-talet. Då reste västerländska europeer ner och beundrades av turkarnas samhällssystem som var betydligt mer "moderniserat" än det europeiska, något som man senare tog efter.

Säg mig nu, min vite broder: Var turkarnas gener starka på den tiden, men försvagades sedan av en ond kraft, som gjorde att de började våldta och mörda? Kan det möjligtvis vara så, hemska tanke, att människan påverkas av sin miljö mer än av sitt genetiska arv?

Kan det vara så, fy fan, att de högre samhällsordningarna, sitter där de som sitter och säger det de säger för att de nådde längre än att sitta och beklaga sig över en skit-tidning och skylla allt på Mussel-Mona? Jag undrar jag...

Neeeej, förlåt mig! Slog mig just: De är ju politiskt korreeeektaaa!
Citera
2010-06-28, 00:28
Medlem
Brillans avatar
Nationaldagen har blivit någon slags sjuk högtid där vi ska fira att Sverige är mångkulturellt. I stället för att fira/hedra Sverige och svenskheten så ska vi alltså dela ut diplom och fira att vi har andra kulturer i landet. I Sandviken fick man massiv kritik för att man t.ex. inte sjöng nationalsången på nationaldagen och för att man ägnade för mycket tid åt utländska företeelser såsom utländsk sång och dans. Som svar på detta så utökar man den utländska, eller "mångkulturella" delen av programmet inför nästa år. Sverige är 20% "mångkulturellt" och därför bör också nationaldagen spegla det. Kanske skulle vi också fira midsommar en procentuell andel av julafton eftersom midsommar också är en högtid. Ungefär samma logik...
Citera
2010-06-28, 09:47
Medlem
Rusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buckshoota
Som jag tidigare sagt är musiken individens egna val, inte så att ett helt land endast vill lyssna på endast svensk musik. Jävla dikatur då fan, varför inte spela Hitler musik och Kebenekaise är Svergies största berg det visste jag redan

Hitler musik?

Kebnekaise är förvisso Sveriges högsta berg, men vad du inte visste var att det är en gammal progg-grupp.
Citera
2010-06-28, 14:14
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlideAway
Ja. Det måste sannerligen vara skönt för dig att ha din minimala självbild av samhället.

Kulturen, med anrika och vidriga historier, växer fram tack vare människor. Kolla bara på ditt älskade Mellanöstern, när Osmanska riket var som mäktigast på 15-1600-talet. Då reste västerländska europeer ner och beundrades av turkarnas samhällssystem som var betydligt mer "moderniserat" än det europeiska, något som man senare tog efter.

Säg mig nu, min vite broder: Var turkarnas gener starka på den tiden, men försvagades sedan av en ond kraft, som gjorde att de började våldta och mörda? Kan det möjligtvis vara så, hemska tanke, att människan påverkas av sin miljö mer än av sitt genetiska arv?

Kan det vara så, fy fan, att de högre samhällsordningarna, sitter där de som sitter och säger det de säger för att de nådde längre än att sitta och beklaga sig över en skit-tidning och skylla allt på Mussel-Mona? Jag undrar jag...

Neeeej, förlåt mig! Slog mig just: De är ju politiskt korreeeektaaa!

Jag har aldrig påstått att Turkar har varit okapabla till att skapa stormakter och imperier.
Citera
2010-06-28, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
GENOMBROTT FÖR INTEGRATIONEN!

Imorse slog jag upp mina blå, kammade mitt blonda och slog mig ner i tv-soffan för att avnjuta dagens otrevligheter genom TV4:s morgonnyheter. Iranska Soraya som nyhetsuppläsare kunde verkligen presentera en höjdpunkt denna midsommarmorgon. Det svenska midsommarfirandet skulle visas upp och naturligvis valde man att visa ett "stage:at" firande från Rosengård.

Små slöj- och tältförsedda telningar dansande runt stången ledsagade av en flock batikhäxor och batiktrollkarlar. Finns att beskåda mot slutet av klippet här:

http://www.tv4play.se/nyheter/nyhetskanalen?videoId=1.1693917

Visst är det för gulligt, som motpol till alla vinklade nyheter från Rosengård? Ni vet, de som handlar om bilbränningar, upplopp, skottlossning, mord och annat våld som de rasistiska svennarna, indirekt, är skyldiga till.

Eller har jag fel ang. "midsommarstaging"? Är kanske detta firande anordnat av Rosengårdarna själva? Har de nu blivit så integrerade att "Små grodorna" blivit en självklar hymn i de somaliska familjerna, och midsommarfirande lika somaliskt som halalslaktade getter?

F ö tyckte jag det var märkligt stor andel vitskallar runt stången, finns det verkligen så många svennar som bor i Rosengård?

Ni som bor i Malmö och i närheten och vet bättre? Eller åsikter om detta genombrott för integrationen från alla s.k. rasister här på FB?

Detta får mig att spy!!! Nu har svenskarna gått för långt med sitt peddo firande dansa runt kuken. Fy fan vilken äcklig kultur svennar berikar blattar med!! Sätt in en atombomb i området.
Citera
2010-06-28, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BUDWISE
Haha, det är rent ut sagt patetiskt hur politiskt korrekt TV4 ska avsluta sitt nyhetsinslag med genom att visa de där "vackra" bilderna från Rosengård. Speciellt hur muslimska småtjejer i slöjor sätter på sig midsommarkransar och hur en mörkhyad person håller en vit persons hand..

Jag är inte rasist, men det är ju hur jävla uppenbart som helst att det är inget annat än politiskt korrekthet som de strävar efter med den där avslutningen samt att de vill dra bort fokus från all skit som händer i Rosengård och framhäva det som en trevlig liten stadsdel där ingen skulle få för sig att göra en fluga förnär. Jag har ingenting emot invandrare, det som jag där emot har någonting emot är massinvandring och idioter/wannabe-gangsters vilket är vanligt förekommande i invandrarområden som Rosengård.

Håller med om att syftet med inslaget är uppenbart. Jag ser inte heller något positivt med det.
Citera
2010-06-28, 16:25
Bannlyst
Citat:
Jag har aldrig påstått att Turkar har varit okapabla till att skapa stormakter och imperier.

Du läste inte vad jag skrev, med andra ord?
Citera
2010-06-28, 19:48
Bannlyst
Haha jag trodde jag var den enda svartskallen som snacka rent svenska XD

Angående klippet, så dessa är från Rosengård, och jag ser mest svenskar.

Och jag är ganska förvånad, vad gjorde svenskarna i detta jävla ghetto?
Citera
2010-06-28, 20:18
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Du läste inte vad jag skrev, med andra ord?

Vad jag menar är att ett folk kan skapa en stormakt trots att man kanske har en genetiskt högre benägenhet att beté sig mer utlevande och hetsigt än gemene man i sverige. Din poäng är att mitt resonemang om att det är genetiken som styr hur människan formas och därefter hur kulturerna formas, på något sätt står i konflikt med att Turkarna en gång i tiden hade sitt Osmanska imperium. Det är ju naturligtvis fel, men jag anser att tex en arab är annorlunda än oss i sverige, om man ser på befolkningen i stort, och jag vill ha minimalt av dem här. De passar sämre in här än vad en svensk gör, och jag anser inte att mötet med dem är berikande. Det är allt.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-06-28 kl. 20:22.
Citera
2010-06-28, 21:45
Medlem
Buckshootas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rusen
Hitler musik?

Kebnekaise är förvisso Sveriges högsta berg, men vad du inte visste var att det är en gammal progg-grupp.

http://www.youtube.com/watch?v=BdSCU-hlpKk&feature=related - detta menade jag!

Jaha, det var något nytt...
Citera
2010-06-28, 22:21
Bannlyst
Citat:
Vad jag menar är att ett folk kan skapa en stormakt trots att man kanske har en genetiskt högre benägenhet att beté sig mer utlevande och hetsigt än gemene man i sverige. Din poäng är att mitt resonemang om att det är genetiken som styr hur människan formas och därefter hur kulturerna formas, på något sätt står i konflikt med att Turkarna en gång i tiden hade sitt Osmanska imperium. Det är ju naturligtvis fel, men jag anser att tex en arab är annorlunda än oss i sverige, om man ser på befolkningen i stort, och jag vill ha minimalt av dem här. De passar sämre in här än vad en svensk gör, och jag anser inte att mötet med dem är berikande. Det är allt.

"Mer utlevande och hetsigt", ja, det kan vi ju inte tillåta! Vart har de smutskastande adjektiven tagit vägen.

Nu är vi inne på grundskolenivå: Men om jag adopterade en arab-bebis, skulle man då kunna se "hetsiga" och "utlevande" drag hos honom i den grad att han drog omkring och terroriserade samhället.

Jag motsäger mig inte att genetiken existerar, jag menar bara att de olika dragen man ser hos olika folkgrupper påverkas mycket kulturellt.

Att dina val av adjektiv inte nödvändigtvis behöver stämma överens med ord som "respektlös" och "våldtäktsbenägen" är nåt du inte har kommenterat i det här arv/miljö-sammanhanget. Kanske delar du inte FB-rassarnas åsikter, utan vill bara inte ha hit folk som stör dig när du sitter vid köksbordet och dricker ditt morgonkaffe i lugn och ro?

Dock är vi av olika åsikter och den här diskussionen kommer aldrig ta slut (dessutom börjar vi gå emot OT). Jag ger dig sista ordet om du känner nåt behov av det.

angående Osmanska Riket: De delar som europa hämtade var bland annat ett mer rättvist samhällssystem och sjukvårdssystem, som hade arbetats fram av våra kära grannar i öst, du vet: De där hetsiga och utlevande typerna! Kanske behöver inte dessa beteenden stämma överens med kriminalitet?
Senast redigerad av SlideAway 2010-06-28 kl. 22:26.
Citera
2010-06-28, 23:01
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
vill bara inte ha hit folk som stör dig när du sitter vid köksbordet och dricker ditt morgonkaffe i lugn och ro?

Typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in