Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Du tror förstås att genetiken håller sig inanför de politiskt korrekta ramar som är en fluga i tiden? Skinnet men inte längre. Det är väl förstås kulturen, som bara uppstår lite hipp som happ ur tomma intet utan koppling till människan själv, som genererar reserverade och överdrivet glada och inställsamma japaner, eller yviga och sprättiga spanjorer, eller gapiga mellanöstern-yallas eller negrer med rytmen i blodet? Så bekvämt att få drömma vidare och ha sin självbild intakt.
Ja. Det måste sannerligen vara skönt för dig att ha din minimala självbild av samhället.
Kulturen, med anrika och vidriga historier, växer fram tack vare människor. Kolla bara på ditt älskade Mellanöstern, när Osmanska riket var som mäktigast på 15-1600-talet. Då reste västerländska europeer ner och beundrades av turkarnas samhällssystem som var betydligt mer "moderniserat" än det europeiska, något som man senare tog efter.
Säg mig nu, min vite broder: Var turkarnas gener starka på den tiden, men försvagades sedan av en ond kraft, som gjorde att de började våldta och mörda? Kan det möjligtvis vara så, hemska tanke, att människan påverkas av sin miljö mer än av sitt genetiska arv?
Kan det vara så, fy fan, att de högre samhällsordningarna, sitter där de som sitter och säger det de säger för att de nådde längre än att sitta och beklaga sig över en skit-tidning och skylla allt på Mussel-Mona? Jag undrar jag...
Neeeej, förlåt mig! Slog mig just: De är ju politiskt korreeeektaaa!