2011-12-21, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Det finns ett uttalat intresse från regeringen att bevara nuvarande statskick och det innebär att statens organ givetvis lägger sig i den skandalgenererande knullkungens affärer. Jag säger inte att Säpo är lakejer som gör vad knullkungen säger åt dem, men att Säpo är involverade och/eller betraktar delar av skandalerna är självklart.

Med tanke på gammal "fin" svensk tradition som IB-affären och den så kallade sjukhusspionen så vore ett dataintrång en fis i rymden i jämförelse.

Notera att jag inte säger att Säpo ligger bakom intrånget, men att utesluta det vittnar om historisk okunskap och naivitet.
Det är precis dit även mina misstankar riktas, även om det känns som en konspirationsteori.
Det krävs en del resurser att se till att liknande material försvinner.
Tror som sagt att kungen varit inblandad i något mycket värre som måste stoppas till varje pris med hänsyn till stadsskick och rikets säkerhet.
Citera
2011-12-21, 12:23
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Carl XV1 Gustav kan festa runt hur mycket som helst, vistas i slibbiga miljöer tillsammans
med sliskiga typer, ha indirekta/direkta kontakter med kriminella, begå brott (han har ju
åtalsimmunitet) och ändå sitta kvar.
Men om han byter religion - då är det kört direkt!"

Kungen som smygmuslim...

http://bengtbernstrom.blogspot.com/2011/12/annu-varre-kungabild.html

Vad Carl "pitten framför allt" Gustaf tar sig för så blir det fel. Om han nu skulle vilja bli muslim så har han ett taskigt utgångsläge då han en gång i tiden hade en hund som hette Ali.
Citera
2011-12-21, 13:16
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
postis skrev
Korrekt, men min undran var hur AL och Mille fick kontakt.

Den lille kriminelle juggen gick väl redan ut i samband med att den "Motvillige monarken" släpptes att han hade bilder med knullkungen i komprometterande situationer? Han befann väl sig också i Jugoslavien. Jag antar att knullkungen och gubbtolvan inte hade hans nummer, utan dom använde sig av MS/DW helt enkelt för att komma i kontakt med MM för att köpa bilderna och ett dementerande av honom om knullkungens aktiviteter.

Ex skriver den 18 Juni:

Här grips Mille Markovic.
I en hemlig blixträd slog rikskriminalen i går till mot gangstern - som hotat att släppa de påstådda bilderna på kungen tillsammans med nakna kvinnor.

Mille Markovic hölls sedan kvar på Arlanda i en halvtimme och tullen gjorde då en grundlig genomgång av innehållet i hans väska. Efter 30 minuter släpptes han och tog då en taxi från flygplatsen till sitt hem i Stockholm.
Där greps han av rikskriminalen i samma stund som han lämnade taxin. I samband med gripandet beslagtog poliserna Mille Markovic mobiltelefon. De tog också den bärbara dator som han bar med sig i sin väska samt en minnessticka.

En vän till Mille Markovic var med på resan till Serbien. Han är övertygad om att gripandet och anhållandet av Markovic kan kopplas till de påstådda bilderna på kungen.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2473291/mille-markovic-anhallen-i-natt

Alltså, redan här borde rikskrim och Säpo haft tillgång till den Terjade bilden. Upptäckte dom inte att den var Terjad? Är dom helt inkompetenta eller vad är det frågan om? Dom visste ju tydligen att MM skulle komma till Sverige.

Testa var är du?
Citera
2011-12-21, 14:26
Medlem
Citat:
Kungafamiljen har onekligen enledning till att se fram emot det nya året som kommer, med en baby på Haga och barndop i Slottskyrkan. Prinsessan Madeleine ligger i startgroparna inför 30-årspartyt. Kronprinsessan Victoria och prins Daniel ska med sin baby inviga sitt nya sommarhus i hjorthägnet på Solliden. Och så säger en källa att vi kan räkna med minst en förlovning nästa år…
Source: http://svenskdam.se/2011/12/kungafamiljen-skalar-in-2012-aret-nar-alla-drommar-slar-in/

Det kommer mera ....
Citera
2011-12-21, 14:55
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
....... Alltså, redan här borde rikskrim och Säpo haft tillgång till den Terjade bilden. Upptäckte dom inte att den var Terjad? Är dom helt inkompetenta eller vad är det frågan om? .......
Säpo har väl aldrig lyckats med någonting? En mer inkompetent organisation finns knappast! Man lyckdes inte ens upptäcka storspionen Wennerström. Det gjorde städerskan.
Citera
2011-12-21, 15:23
Medlem
Om rikskrim haft AL avlyssnad vet de om att kungen ljuger om kontakten med AL. Då finns det även bevismaterial på band. Vad har polisen för rättigheter att skydda/förstöra bevismaterial mot Sveriges stadschef? Kommer att hemligstämlpas som sig bör när någon uppsatt person gör bort sig.
Citera
2011-12-21, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Om rikskrim haft AL avlyssnad vet de om att kungen ljuger om kontakten med AL. Då finns det även bevismaterial på band. Vad har polisen för rättigheter att skydda/förstöra bevismaterial mot Sveriges stadschef? Kommer att hemligstämlpas som sig bör när någon uppsatt person gör bort sig.

Med Geijeraffären i minnet så är allt möjligt
http://sv.wikipedia.org/wiki/Geijeraff%C3%A4ren

(BTW kungen är statschef och inget annat)
Citera
2011-12-21, 18:07
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Säpo har väl aldrig lyckats med någonting? En mer inkompetent organisation finns knappast! Man lyckdes inte ens upptäcka storspionen Wennerström. Det gjorde städerskan.

Och Stig Bergling som smet i väg till Sovjetunionen under en permission. Säpo satt i en bil utanför porten och vakade medan Bergling med fru försvann spårlöst från husets baksida. Vad bra ni är grabbar.
Citera
2011-12-21, 18:51
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
postis skrev

Det finns väl redan bevis på band?

Lettström säger på band till DW: Taget från en artikel i AB som också innehåller bandinspelningarna:

"Efter vårt möte på Kungsholmen så pratade jag med kungen på kvällen. Då berättade jag att du hade sagt att han Mille hade sagt att han kunde tänka sig att dementera och då ville han ha betalt för det. Du visste inte hur mycket, men du trodde att det låg mellan en och två miljoner."

"Om vi betalade Mille för en dementi så skulle han också se till att några av hans källor skulle dementera. Det var vad paketet innehöll och då nämnde jag det för kungen."

DW säger också i artikeln:

"Enligt honom ringde Lettström till och med upp kungen under ett av deras pågående möten.

– Det lät som om Anders Lettström ringde upp honom när jag stod bredvid. Jag hörde att samtalet handlade om vårt uppdrag, säger Webb."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14025940.ab

Lettström själv är helt övertygad om att det är knullkungens telefon som är avlyssnad:

I det här läget tror Lettström att det är just för att han har uppdaterat kungen om sina kontakter, som polisen har snappat upp vad som händer.

"– De hade lyssnat av statschefens telefon förstod jag i efterhand, säger han."

AB säger:

Men att kungens telefon skulle vara avlyssnad av polisen är enligt Aftonbladets källor fullständigt otänkbart.

Ternert säger i en intervju i Ex:

På bandinspelningen påstår också Lettström att Rikskriminalen ska ha avlyssnat kungens telefon, en uppgift som Ternert reagerar starkt på.
– Det som är anmärkningsvärt är att det påstås på bandet att rikskriminalen har avlyssnat statschefen.
Hur ser ni på det?
– Det är en synnerligen anmärkningsvärd uppgift.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2640574/hovet-de-har-uppgifterna-har-funnits-med-tidigare-och-vi-har-kommenterat-tidigare

Oavsett vem dom har avlyssnat så måste dom ju haft någon slags orsak att göra det.
Citera
2011-12-21, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det finns väl redan bevis på band?

Lettström säger på band till DW: Taget från en artikel i AB som också innehåller bandinspelningarna:

"Efter vårt möte på Kungsholmen så pratade jag med kungen på kvällen. Då berättade jag att du hade sagt att han Mille hade sagt att han kunde tänka sig att dementera och då ville han ha betalt för det. Du visste inte hur mycket, men du trodde att det låg mellan en och två miljoner."

"Om vi betalade Mille för en dementi så skulle han också se till att några av hans källor skulle dementera. Det var vad paketet innehöll och då nämnde jag det för kungen."

DW säger också i artikeln:

"Enligt honom ringde Lettström till och med upp kungen under ett av deras pågående möten.

– Det lät som om Anders Lettström ringde upp honom när jag stod bredvid. Jag hörde att samtalet handlade om vårt uppdrag, säger Webb."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14025940.ab

Lettström själv är helt övertygad om att det är knullkungens telefon som är avlyssnad:

I det här läget tror Lettström att det är just för att han har uppdaterat kungen om sina kontakter, som polisen har snappat upp vad som händer.

"– De hade lyssnat av statschefens telefon förstod jag i efterhand, säger han."

AB säger:

Men att kungens telefon skulle vara avlyssnad av polisen är enligt Aftonbladets källor fullständigt otänkbart.

Ternert säger i en intervju i Ex:

På bandinspelningen påstår också Lettström att Rikskriminalen ska ha avlyssnat kungens telefon, en uppgift som Ternert reagerar starkt på.
– Det som är anmärkningsvärt är att det påstås på bandet att rikskriminalen har avlyssnat statschefen.
Hur ser ni på det?
– Det är en synnerligen anmärkningsvärd uppgift.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2640574/hovet-de-har-uppgifterna-har-funnits-med-tidigare-och-vi-har-kommenterat-tidigare

Oavsett vem dom har avlyssnat så måste dom ju haft någon slags orsak att göra det.
Tja, Lettström har ju sedan i efterhand tagit tillbaka uppgifterna om att han informerat kungen.
Visst kan det vara MS/DW som är avlyssnade, men de borde ha vett att hantera sina telefoner med försiktighet. Om det är AL så finns kungen inspelad så det vore kul om deras samtal kom ut.
Att kungens telefon skulle vara avlyssnad låter lite för bra för att vara sant, men jävlar vad mycket kul info där skulle finnas.
Vore intressant att höra Säpos kommentar om hackningen av NK/BH:s datorer samt avlyssningen av AL. Någon som vet om NK arbetar vidare med kartläggningen efter hackning och hot?
Citera
2011-12-21, 19:06
Medlem
Lettström har uppenbarligen talat med kungen. Det finns inte en chans att kungen inte försökt köpa eventuella bilder med hjälp av Lettström.
Citera
2011-12-21, 19:25
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
postis skrev
Tja, Lettström har ju sedan i efterhand tagit tillbaka uppgifterna om att han informerat kungen.

Först sa Lettström att banden var manipulerade:

Lettström hävdar att banden är manipulerade. Men enligt experter är de äkta, skriver Aftonbladet.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2640537/lettstrom-kungen-kande-till-gangstermoten

Sedan går han ut på DN Debatt och säger:

”Jag blev tvingad att ingå en uppgörelse med kriminella”
http://www.dn.se/debatt/jag-blev-tvingad-att-inga-en-uppgorelse-med-kriminella

Ha, Ha. Knullkungssåpan är helt fantastisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in